Google+ To Φανάρι : Η σημασία των λέξεων

Κυριακή 3 Ιουνίου 2018

Η σημασία των λέξεων

"Αρχή σοφίας ονομάτων επίσκεψις" έλεγε ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Αντισθένης.
 Θέλει να μας πει ότι προϋπόθεση για τη σοφία είναι η γνώση της ετυμολογίας των λέξεων. Είναι άλλωστε γνωστός ο πλούτος της Ελληνικής γλώσσας σε εννοιολογικό επίπεδο....
Εφαρμόζοντας την τακτική του Αντισθένη, θα αποκτήσουμε μια βαθύτερη σύνδεση με λέξεις που χρησιμοποιούνται από τους φυλετικούς μελετητές, αλλά και από τον λαό γενικότερα, περί φυλετικών ζητημάτων. Θα δούμε ότι η ετυμολογία των λέξεων φωτογραφίζει το εννοιολογικό τους περιεχόμενο. Ταυτόχρονα, με αυτήν την γνώση αποκτούμε ασπίδα ενάντια στην σκόπιμη παραχάραξη της σημασίας των λέξεων. Η μελέτη της γλώσσας μας, οξύνει το πνεύμα, βελτιώνει την έκφραση και μορφοποιεί τη σκέψη.

Ας εξετάσουμε την ετυμολογική προέλευση βασικών όρων που χρησιμοποιούνται στην επιστήμη της φυλετικής ανθρωπολογίας...


Ανθρωπολογία < άνθρωπος + λόγος. Είναι δηλαδή η μελέτη του ανθρώπου. Ο όρος ακούγεται αρκετά γενικευμένος και πράγματι αρχικά μπορούσε να σημαίνει τη μελέτη του ανθρώπου από οποιαδήποτε άποψη. Τον 19ο αιώνα υιοθετήθηκε για την μελέτη των σωματικών γνωρισμάτων του ανθρώπου. Όταν κάποιοι αντιφυλετιστές "επιστήμονες" προσπάθησαν να διαστρεβλώσουν την ανθρωπολογία απλώς μελετώντας τα έθιμα ή τον πολιτισμό διαφόρων λαών, υιοθετήθηκε ο όρος φυσική ή βιολογική ανθρωπολογία, για αποσαφήνιση του αντικειμένου ως προς την μελέτη της ανθρώπινης ποικιλομορφίας από βιολογικής άποψης. Επίσης, οι ίδιοι αντιφυλετικοί κύκλοι έχουν διαστρεβλώσει ακόμη και το περιεχόμενο της βιολογικής ανθρωπολογίας, μελετώντας στα πανεπιστήμια αποκλειστικά πρωτεύοντα και πιθήκους, παρότι μιλάμε για ανθρωπολογία -και όχι πιθηκολογία. Ακόμα και τα σύγχρονα βιβλία βιολογικής ανθρωπολογίας έχουν συνήθως στο εξώφυλλο έναν πίθηκο και όχι άνθρωπο!

Φυλή < φύω, δηλαδή γεννώ ή βλασταίνω. Η ετυμολογία της λέξης επισφραγίζει το ότι η φυλή είναι αποτέλεσμα γεννήσεων, ότι υπάρχει άμεση βιολογική σύνδεση μεταξύ των μελών της. Συνεπώς, όταν μιλάμε για φυλή, άσχετα από το τι λένε διάφοροι αμόρφωτοι αντιφυλετιστές, η ίδια η λέξη μας υποδεκνύει ότι αναφερόμαστε σε ανθρώπους με βιολογική συγγένεια.

Ιθαγενής < ιθύς + γένος, όπου ιθύς = ευθύς, ο κατευθείαν βαίνων. Είναι δηλαδή αυτός που έχει απευθείας σχέση με το γένος. Είναι ξεκάθαρο εκ της ετυμολογίας ότι υποδηλώνεται άμεση βιολογική σχέση. Αυτό σημαίνει ότι η ιθαγένεια δεν είναι κάτι που "χορηγείται" κατά το δοκούν, όπως διαδίδουν οι επαγγελματίες εθνομηδενιστές, αλλά προκύπτει από την φύση και είναι μια αναλλοίωτη ιδιότητα ανθρώπων της αυτής γενιάς.

Αν και δεν είναι ανθρωπολογικός όρος, η λέξη Έθνος, προέρχεται από την αρχαία όμοια λέξη. Σχετίζεται ετυμολογικά με τη λέξη έθος και ήθος, κάτι που υποδηλώνει ότι τα άτομα που ανήκουν σε ένα έθνος έχουν κοινά ήθη και έθιμα.

Μπάσταρδος < ινδοευρωπαϊκή (γλωσσικά, φυλετικά δεν νοοείται) ρίζα bʰendʰ, που σημαίνει δένω. Σημαίνει δηλαδή ότι έχουν δεθεί κάποια συστατικά μεταξύ τους. Και όπως γνωρίζουμε το δέσιμο υποδηλώνει ότι αυτά που δένονται μεταξύ τους δεν έχουν πλήρως συσσωματωθεί και όταν λυθούν διαχωρίζονται και πάλι. Είναι δηλαδή μια τεχνητή σύνδεση. Η λέξη χρησιμοποιείται για τους φυλετικά μικτούς απογόνους και έχει διαχρονικά αρνητικό περιεχόμενο, που παραμένει ακόμη και στις μέρες μας. Παρότι αριστεροί και δεξιοί εθνομηδενιστές εκθειάζουν την φυλετική μίξη, εκνευρίζονται αν τους αποκαλέσουν μπάσταρδους. Μα αν είναι κάτι καλό, γιατί να ενοχλεί η λέξη; Πάντως ο λαός γνωρίζει πολύ καλά, έστω και διαισθητικά, ότι είναι απευκταίο να είσαι μπάσταρδος.

Υβρίδιο < ύβρις. Η λέξη που δηλώνει τον φυλετικά μικτό απόγονο έχει ταυτιστεί ήδη από τα αρχαία χρόνια με την ύβρι. Μέσα στην ψυχοσύνθεση των αρχαίων είχε εισχωρήσει η βεβαιότητα ότι αποτελεί προσβολή η φυλετική μίξη και οι απόγονοι εξ αυτής. Με απλά λόγια, η ετυμολογία της λέξης και ο τρόπος χρήσης της από τους αρχαίους Έλληνες, σημαίνουν ότι η φυλετική μίξη είναι ύβρις.


Μελετώντας την προέλευση των λέξεων που χρησιμοποιούμε καθημερινά, θα διαπιστώσουμε ότι κάθε λέξη έχει εγγενώς συγκεκριμένο περιεχόμενο. Γνωρίζοντας την ετυμολογία, γνωρίζουμε την εννοιολογική προέλευση κάθε όρου. Παρά τις διαστρεβλώσεις κάποιων αμόρφωτων εθνομηδενιστών, το ετυμολογικό περιεχόμενο των λέξεων θα παραμένει αναλλοίωτο, φωτίζοντας το πνεύμα μας, ως παρακαταθήκη του μεγαλείου της ελληνικής γλώσσας.
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου