Στη συζήτηση του Πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας στην Ολομέλεια της Βουλής χθες το λόγο πήρε και ο βουλευτής Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ Χουσεϊν Χασάν Ζεϊμπέκ, ο οποίος έκανε μάλιστα λόγο και για το χαρακτήρα που θα πρέπει να έχει το μάθημα των Θρησκευτικών.
Τόνισε: «Πάγια θέση μας αποτελεί η αντικατάσταση του μαθήματος των
θρησκευτικών από το μάθημα της θρησκειολογίας που θα απευθύνεται σε
όλους τους μαθητές και μαθήτριες, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, ακόμη και
άνευ θρησκεύματος, ένα μάθημα που θα εμβαθύνει σε όλες τις θρησκείες και
θα διδάσκεται αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς με ανάλογες γνώσεις, οι
οποίοι θα προσλαμβάνονται με κανονικές διαδικασίες ΑΣΕΠ».
Καταρχήν στο επίπεδο των συγκεκριμένων ρυθμίσεων που προωθούνται η
επιλογή του όρου «ιεροδιδάσκαλος» αποσκοπεί στη συσκότιση του
πραγματικού ρόλου των ατόμων στα οποία αναφέρεται.
Σύμφωνα με την τροπολογία ιεροδιδάσκαλοι είναι οι δάσκαλοι του Κορανίου
στα τεμένη. Επί της ουσίας, αναφέρεται δηλαδή στους θρησκευτικούς
λειτουργούς. Προβλέπει λοιπόν η τροπολογία τη δυνατότητα των ιμάμηδων να
διδάσκουν επίσης το Κοράνι και τα θρησκευτικά στα σχολεία με απόφαση
των διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ουσιαστικά
επιτρέπει στους θρησκευτικούς λειτουργούς να επιτελούν εκπαιδευτικό έργο
σε δημόσια σχολεία και μάλιστα παρακάμπτοντας την τυπική διαδικασία
πρόσληψης εκπαιδευτικών μέσω Α.Σ.Ε.Π. Τα κριτήρια για την επιλογή τους
είναι τουλάχιστον προβληματικά καθώς τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα δεν
ανταποκρίνονται στις ανάγκες των θέσεων αφού επιτρέπεται η πρόσληψη
ατόμων χωρίς πτυχία ανώτατης ισλαμικής θεολογικής σχολής και σε
ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και χωρίς πτυχίο ανωτάτης εκπαίδευσης.
Όπως είπε πολύ σωστά και ο εισηγητής μας, ο διαχωρισμός μεταξύ
θρησκευτικού λειτουργού και εκπαιδευτικού θα πρέπει να είναι ξεκάθαρος
και σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να εμπλέκονται αυτές οι δυο
λειτουργίες.
Πάγια θέση μας αποτελεί η αντικατάσταση του μαθήματος των θρησκευτικών
από το μάθημα της θρησκειολογίας που θα απευθύνεται σε όλους τους
μαθητές και μαθήτριες, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, ακόμη και άνευ
θρησκεύματος, ένα μάθημα που θα εμβαθύνει σε όλες τις θρησκείες και θα
διδάσκεται αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς με ανάλογες γνώσεις, οι
οποίοι θα προσλαμβάνονται με κανονικές διαδικασίες ΑΣΕΠ.
Όσον αφορά την επιλογή των ιμάμηδων, δηλαδή των θρησκευτικών λειτουργών
στα τζαμιά, θα πρέπει να θεσμοθετηθεί ανάλογα με τους λειτουργούς των
χριστιανικών ναών μια κοινά αποδεκτή και διαφανής διαδικασία ανάδειξής
τους από την τοπική και θρησκευτική κοινότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου