Ο ΣΒΠΕ έστειλε εξώδικο στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ, διαμαρτυρόμενος για τον συσχετισμό που γίνεται στο διαφημιστικό σποτ της χρήσης πλαστικής σακούλας, ως κακή συνήθεια - εξάρτηση....
Ενώ η πρόθεση των διαφημίσεων φαίνεται να είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε θέματα περιβάλλοντος και έχουν τη μορφή κοινωνικού μηνύματος, επί της ουσίας προβάλλουν και προωθούν άλλες σακούλες πολλαπλών χρήσεων από σύνθετα ανομοιογενή υλικά, προϊόντα που η εταιρία πωλεί από τα καταστήματά της αντί συγκεκριμένου τιμήματος.
Ο Βασιλόπουλος, δηλαδή, δαιμονοποειεί την πλαστική σακούλα για να προωθήσει τις υπόλοιπες, οι οποίες δεν επιβαρύνονται από το περιβαλλοντικό τέλος και έτσι το τίμημα (συνήθως ένα ευρώ) καταλήγει ολόκληρο στα ταμεία του.
Στο εξώδικό του ο σύνδεσμος επισημαίνει ότι στη διαφήμιση γίνεται αναφορά σε στοιχεία του Ινστιτούτου Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών για τα πλαστικά, δημιουργώντας εσφαλμένη εντύπωση στους καταναλωτές ότι τα προβαλλόμενα αρνητικά στοιχεία για το περιβάλλον αποτελούν αξιόπιστα και επιστημονικά στοιχεία, προερχόμενα από ανεξάρτητο φορέα. Κάτι που σύμφωνα με τον ΣΒΠΕ δεν ισχύει, καθώς το ΙΕΛΚΑ είναι ένας ιδιωτικός φορέας με στόχο την προώθηση της επιστημονικής έρευνας και την εκπόνηση μελετών για θέματα του λιανεμπορίου.
Το Φανάρι / Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου