Ένα-ένα τα πρόβατα επί σφαγή γιατί, αφενός μεν θα
δημιουργηθεί συνωστισμός, αφετέρου μπορεί και να ξεσηκωθούν. Επόμενος
στόχος κυβέρνησης και δανειστών, το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί!
Τι ζητούσαν "οι θεσμοί":
Η αύξηση του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου ωραρίου των εκπαιδευτικών στις εξοντωτικές 30 ώρες παραμονής στο σχολείο και η αξιολόγησή τους, καθώς και η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα ήταν τα θέματα που έθεσαν οι θεσμοί στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου.
Η πολιτική ηγεσία έχει δεσμευτεί στην εφαρμογή της έκθεσης του ΟΟΣΑ έως τον Ιούνιο του 2018 που επιβάλλει μεγάλη αύξηση του ωραρίου και την επιτάχυνση της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και όσων διδάσκουν σε αυτές με ένα σύστημα που συνάδει με το υπάρχον στη Δημόσια Διοίκηση.
Αυτό στην πράξη μπορεί να σημαίνει καταργήσεις-συγχωνεύσεις των μεσαίων και μικρών Λυκείων, υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο για τη συμπλήρωση του 30ωρου εβδομαδιαίου εργασιακού τους ωραρίου, την παροχή των σχολικών γευμάτων εκτός διδακτικών ωρών. Ακόμα, μεγάλη μείωση των ειδικοτήτων, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ελαχιστοποίηση προσλήψεων των αναπληρωτών, περιφεριοποίηση των δομών της Εκπαίδευσης, με επόμενο βήμα την υπαγωγή της στην Αυτοδιοίκηση, απώλεια των οργανικών θέσεων ανά σχολική μονάδα και τη μεταφορά τους στις ομάδες σχολείων κ.α.
Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, αυτό που ζητούσαν επίμονα οι εκπρόσωποι της τρόικας, ήταν η εναρμόνιση του συστήματος με τις βέλτιστες πρακτικές στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ, δηλαδή, αντιστοίχιση όχι με το μέσο όρο αλλά με το ανώτατο όριο!
Κατόπιν πολλών αντιδράσεων και δημοσιευμάτων κατέληξαν σε συμφωνία:
Η αύξηση του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου ωραρίου των εκπαιδευτικών στις εξοντωτικές 30 ώρες παραμονής στο σχολείο και η αξιολόγησή τους, καθώς και η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα ήταν τα θέματα που έθεσαν οι θεσμοί στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου.
Η πολιτική ηγεσία έχει δεσμευτεί στην εφαρμογή της έκθεσης του ΟΟΣΑ έως τον Ιούνιο του 2018 που επιβάλλει μεγάλη αύξηση του ωραρίου και την επιτάχυνση της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και όσων διδάσκουν σε αυτές με ένα σύστημα που συνάδει με το υπάρχον στη Δημόσια Διοίκηση.
Αυτό στην πράξη μπορεί να σημαίνει καταργήσεις-συγχωνεύσεις των μεσαίων και μικρών Λυκείων, υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο για τη συμπλήρωση του 30ωρου εβδομαδιαίου εργασιακού τους ωραρίου, την παροχή των σχολικών γευμάτων εκτός διδακτικών ωρών. Ακόμα, μεγάλη μείωση των ειδικοτήτων, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ελαχιστοποίηση προσλήψεων των αναπληρωτών, περιφεριοποίηση των δομών της Εκπαίδευσης, με επόμενο βήμα την υπαγωγή της στην Αυτοδιοίκηση, απώλεια των οργανικών θέσεων ανά σχολική μονάδα και τη μεταφορά τους στις ομάδες σχολείων κ.α.
Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, αυτό που ζητούσαν επίμονα οι εκπρόσωποι της τρόικας, ήταν η εναρμόνιση του συστήματος με τις βέλτιστες πρακτικές στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ, δηλαδή, αντιστοίχιση όχι με το μέσο όρο αλλά με το ανώτατο όριο!
Κατόπιν πολλών αντιδράσεων και δημοσιευμάτων κατέληξαν σε συμφωνία:
Τελική συμφωνία και Ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας
Το Υπουργείο συνεχίζει την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων μετά τη συμφωνία με τους θεσμούς.Εδώ και δύο εβδομάδες αντιπολιτευτικές εφημερίδες και ιστοσελίδες επιδίωκαν τη δημιουργία μιας καταστροφικής εικόνας για την επερχόμενη συμφωνία της κυβέρνησης με τους Θεσμούς στα θέματα της παιδείας. Διαβάσαμε πρωτοσέλιδα περί «αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών», ανατροπής των δηλώσεων του Υπουργού περί «μη αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της τάξης», «αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα», «33ωρο εβδομαδιαίου εργασιακού χρόνου», άμεση συμμόρφωση με «τις κατευθύνσεις καλύτερων πρακτικών του ΟΟΣΑ αναφορικά με τα μεγέθη της σχολικής τάξης και το διδακτικό χρόνο των εκπαιδευτικών» κλπ.
Όλα τα παραπάνω αποτελούσαν προετοιμασία μιας επικοινωνιακής επίθεσης αλλά και προβολή των ευσεβών πόθων της αντιπολίτευσης για όσα μέτρα δεν πρόλαβε να εφαρμόσει στην περίοδο 2010 – 1015.
Η συμφωνία της κυβέρνησης με τους Θεσμούς στα θέματα της παιδείας έγινε σε αμοιβαίο κλίμα κατανόησης της σημαντικής προόδου που έχει συνολικά επιτευχθεί τα τελευταία δύο χρόνια. Δυστυχώς για τις «Κασσάνδρες»
- Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση διδακτικού ωραρίου και θα συνεχίσει να εφαρμόζεται ο νόμος 1655 του 1985.
- Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση εργασιακού χρόνου.
- Δεν θα υπάρξει ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της τάξης αλλά αυτό-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ως σύνολο.
Κανονικά προχωρά και η αναγκαία νομοθετική πρωτοβουλία μέχρι το τέλος του έτους σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, όπως έχει περιγραφεί μέχρι τώρα από πλευράς Υπουργείου. Μόνη αλλαγή που συμφωνήθηκε είναι η συμμετοχή του ΑΣΕΠ στις διαδικασίες αξιολόγηση των στελεχών και ο αποχαρακτηρισμός της ώρας σίτισης ως διδακτικής, πρόνοια που συνάδει απολύτως με την επιδίωξη του Υπουργείου για μεταβολές στις διαδικασίες σίτισης. Σε όσους απογοητεύτηκαν που δεν επιβεβαιώθηκαν αφιερώνουμε τους στίχους του ποιητή: «Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους. Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις»…
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου