Google+ To Φανάρι : Υπουργείο Παραχάραξης της Ιστορίας

Τρίτη, 25 Απριλίου 2017

Υπουργείο Παραχάραξης της Ιστορίας

Αποφασισμένοι για σαρωτικούς (ανθελληνικούς) μοντερνισμούς στα εγχειρίδια
Σαρωτικές αλλαγές στα διδακτικά εγχειρίδια της Ιστορίας σε όλες τις βαθμίδες προωθεί το υπουργείο Παιδείας, μέσω της πρότασης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), αλλοιώνοντας πλήρως το περιεχόμενό τους....
Υπενθυμίζεται ότι στο πόρισμα της αρμόδιας επιτροπής προτείνεται, μεταξύ άλλων, να διδάσκεται τοπική Ιστορία στη δ΄ δημοτικού και συνδυασμός της ελληνικής μυθολογίας με μύθους άλλων λαών, και στην α΄ λυκείου σύγχρονη Ιστορία, όπως ο πόλεμος στη Γιουγκοσλαβία και η εισβολή στο Ιράκ. Οπως φαίνεται, το υπουργείο Παιδείας εμφανίζεται αποφασισμένο να «εξαφανίσει» την υπάρχουσα μορφή του περιεχομένου του μαθήματος της Ιστορίας, αντικαθιστώντας την με πιο... μοντέρνες προσεγγίσεις!

Η πρόταση για τα νέα προγράμματα σπουδών στο μάθημα της Ιστορίας στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση τίθεται σε διαβούλευση, από αύριο έως τις 15 Μαΐου, διάστημα κατά το οποίο έχουν κληθεί να τοποθετηθούν επί των αλλαγών εκπρόσωποι πανεπιστημιακών τμημάτων και επιστημονικών ενώσεων και εταιριών, συνδικαλιστικών φορέων και σχολικών συμβούλων.

Το χρονοδιάγραμμα των επαφών αποφασίστηκε σε συνάντηση που είχε, την περασμένη Πέμπτη, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου με τον πρόεδρο του ΙΕΠ Γεράσιμο Κουζέλη και μέλη της Ομάδας Εργασίας (Πολυμέρης Βόγλης, Γιώργος Κόκκινος, Χριστίνα Κουλούρη, Αγγελος Πηλακίδης, Κώστας Κασβίκης, Κωνσταντίνα Ανδριανοπούλου, Ζέτα Παπανδρέου, Τριαντάφυλλος Πετρίδης, Παναγιώτης Πυρπυρής και Βασιλική Σακκά).

Στη συνάντηση συζητήθηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά της πρότασης, ενώ εκφράστηκε η άποψη πως αποτελούν ουσιαστική βάση για μια ριζική βελτίωση του τρόπου διδασκαλίας του αντικειμένου της Ιστορίας και στις τρεις βαθμίδες. Μάλιστα, ο υπουργός αναφέρθηκε στην ανάγκη ουσιαστικού διαλόγου με την επιστημονική και την εκπαιδευτική κοινότητα για τη διαμόρφωση νέων προγραμμάτων σπουδών στο μάθημα της Ιστορίας, εντός της επόμενης σχολικής χρονιάς.

Ενδεικτικά και μεταξύ άλλων, η επιτροπή προτείνει για το μάθημα της Ιστορίας στη β΄ και τη γ΄ λυκείου να λάβει μορφή θεματικού χαρακτήρα. Στη β΄ τάξη, σύμφωνα με το πόρισμα, το μάθημα θα μπορούσε να αφορά τη μελέτη της ιστορικής εξέλιξης στις τρεις μεγάλες ιστορικές περιόδους (αρχαιότητα, μέσοι χρόνοι, νεότερη και σύγχρονη εποχή) ζητημάτων που απασχολούν τον σύγχρονο κόσμο.

Στη γ΄ λυκείου προτείνεται το μάθημα να επικεντρωθεί μόνο στον 20ό αιώνα «με στόχο την εμβάθυνση σε συγκεκριμένα φαινόμενα και εξελίξεις που είναι σημαντικά για την κατανόηση των αλλαγών που συνέβησαν και διαμόρφωσαν τον κόσμο στον οποίο ζούμε και η μνήμη τους είναι παρούσα».