Google+ To Φανάρι : Εσχάτη προδοσία: Έλληνες αξιωματικοί ζήτησαν να καεί η ελληνική σημαία των Ιμίων!

Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2017

Εσχάτη προδοσία: Έλληνες αξιωματικοί ζήτησαν να καεί η ελληνική σημαία των Ιμίων!

Θα τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι της Προδοσίας;
Ανατριχίλα, οργή και όνειδος προκαλεί το μυστικό που αποκαλύπτεται 21 χρόνια μετά - «Ένιωσα τη μεγαλύτερη ντροπή και ξεφτίλα της ζωής μου», λέει ο - τότε - επικεφαλής των Ειδικών Δυνάμεων του Λιμενικού – Ποιος έδωσε την εντολή; - Γνώριζαν Σημίτης, Πάγκαλος και Αρσένης;
Σοκ προκαλεί η αποκάλυψη του επικεφαλής των Ειδικών Δυνάμεων του Λιμενικού, ο οποίος επιχειρούσε στην περιοχή των Ιμίων το 1996....

Όπως αφηγείται 21 χρόνια μετά, ανώτατοι Έλληνες αξιωματικοί του ζήτησαν να κατεβάσει την ελληνική σημαία από τα Ίμια και να την κάψει!

Το χρονικό

Λίγες ημέρες μετά τη νύχτα των Ιμίων, στην περιοχή παραμένουν πολεμικά σκάφη της Ελλάδας και της Τουρκίας, το Λιμενικό και κομάντος της Ελληνικής Ακτοφυλακής. Διοικητής της επίλεκτης ομάδας είναι ο υποναύαρχος σήμερα, Γιώργος Κολιτσόπουλος. Έχουν εντολή να μην ανέβει κανείς στις νησίδες των Ιμίων.
«Δύο μήνες μετά την κρίση, άγνωστο πώς, βρέθηκε στη βραχονησίδα των Ιμίων μια σημαία κάτω, μεγάλη σε μέγεθος, μαζί με ένα δάφνινο στεφάνι. Χτύπησαν αμέσως τα τέλια, οι Τούρκοι διαμαρτυρήθηκαν και ο κυβερνήτης της ελληνικής φρεγάτας που παρέπλεε στην περιοχή, έδωσε εντολή σε μια ομάδα βατραχανθρώπων δική μας και με το φουσκωτό πήγαν και την πήραν».

Προδότες ζήτησαν να καεί η σημαία μας

«Με την επιστροφή της, πήρα εντολή άνωθεν, στρατιωτική και πολιτική, ότι η σημαία πρέπει να καεί. Όταν το άκουσα, ζήτησα επανάληψη και όταν επιβεβαιώθηκε, ένιωσα τη μεγαλύτερη ντροπή και ξεφτίλα της ζωής μου», εξομολογείται.
Σύμφωνα με το διοικητή της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών, η  άνωθεν εντολή να καεί η ελληνική σημαία δόθηκε, για να μην πυροδοτήσει την τουρκική προκλητικότητα, καθώς η ειρήνη ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία κρεμόταν από μια κλωστή.
Χωρίς δεύτερη σκέψη, ο επικεφαλής των Ελλήνων κομάντος αρνήθηκε να υπακούσει στην εντολή και να κάψει τη σημαία. Οι πιέσεις, όμως, προς τον Έλληνα αξιωματικό να προβεί σε αυτήν την αχαρακτήριστη πράξη έγιναν αφόρητες. Για τον λόγο αυτό, έστειλαν Έλληνα ανώτερο αξιωματικό ο οποίος θα επιτηρούσε - αν είναι δυνατόν - το κάψιμο του εθνικού μας συμβόλου.
«Όταν ήρθε ο συνάδελφος, είχα ένα βαρέλι που φαινόταν από το διοικητήριο του στρατοπέδου, όπου είχα βάλει μέσα στουπιά. Του είπα ότι εκεί είναι η σημαία. Έστειλα έναν βατραχάνθρωπο, έριξε πετρέλαιο και έβαλε φωτιά στα στουπιά».
Εικοσιένα χρόνια μετά, το ντροπιαστικό μυστικό έρχεται στο φως. Η σημαία, όμως, όχι μόνο δεν κάηκε, αλλά όπως λέει ο υποναύαρχος Γιώργος Κολιτσόπουλος είναι σε καλά χέρια.
«Η σημαία βρίσκεται κρυμμένη από τους βατραχανθρώπους και ελπίζω κάποια μέρα να ανεμίσει πάλι στις βραχονησίδες. Να το δω και να πεθάνω. Αισθάνομαι μια υπερηφάνεια. Ότι έκανα κάτι σωστό για την πατρίδα. Αισθάνομαι μια υπερηφάνεια στα μάτια των παιδιών μου, γιατί έχω δύο αγόρια».
Υπενθυμίζεται ότι την πρωθυπουργία της χώρας είχε ο Κώστας Σημίτης, το χαρτοφυλάκιο του υπουργείου Εξωτερικών είχε ο Θεόδωρος Πάγκαλος, ενώ υπουργός Εθνικής Άμυνας ήταν ο Γεράσιμος Αρσένης.
Δείτε τη μαρτυρία του κ. Κολιτσόπουλου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR:


«Η σημαία βρίσκεται στο σπίτι μου»

«Στις 17 Μαρτίου του 1996 είχα υπηρεσία σε σκάφος του Λιμενικού, με αποστολή να περιφρουρήσουμε τα Ίμια. Κοντά στις 03:00 το πρωί είχαμε συναγερμό και κατάσταση εμπλοκής».
Με αυτά τα λόγια περιγράφει ο Κώστας Χατζηδάκης, απόστρατος αξιωματικός των Ειδικών Δυνάμεων, την εμπειρία του ως ο άνθρωπος που επιφορτίστηκε με το χρέος να πάρει την ελληνική σημαία πάνω από τη βραχονησίδα εκείνη τη μέρα.
Και συνέχισε: «Δόθηκε σήμα σε μένα και έναν συνάδελφο που βρισκόμασταν σε ένα μικρό φουσκωτό να δώσουμε στίγμα τι συμβαίνει στο νησί. Όταν δώσαμε το σήμα, μας ανατέθηκε να πάρουμε ό,τι υπήρχε πάνω στο νησί, έτσι ώστε να μην πέσουν στα χέρια των Τούρκων».
Στη συνέχεια, ο κ. Χατζηδάκης περιέγραψε τη διαδικασία που έφερε εις πέρας την αποστολή του, αναφέροντας πως έφτασε στο νησί «μισοκολυμπώντας», καθώς οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ άσχημες εκείνη την ώρα στην περιοχή και από πάνω έκαναν πτήσεις τουρκικά F-16.
Όταν ο βατραχάνθρωπος ανέβηκε στο νησί, εμποδίστηκε, όπως αναφέρει, από όλα τα τουρκικά πολεμικά μέσα που ήταν εκεί.
«Η ακταιωρός προσπάθησε να διεμβολίσει το φουσκωτάκι, ενώ το ελικόπτερο είχε ανοιχτή την πόρτα με τον πολυβολητή να με απειλεί».
Όπως λέει, όταν βρέθηκε ενώπιον του διοικητή του και κάποιων ανδρών με πολιτικά (!), του ζητήθηκε να καταστρέψει τη σημαία.
«Εγώ δεν το έκανα και την κράτησα στο σπίτι μου», αποκάλυψε ο απόστρατος αξιωματικός.
Δείτε τι ανέφερε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ALPHA:

Θυμίζουμε ότι λίγο καιρό πριν το ντροπιαστικό αυτό περιστατικό, τρεις Έλληνες αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός σκοτώθηκαν άδικα, κατά την πτώση του ελικοπτέρου τους στα Ίμια.
Μέχρι και σήμερα, 21 χρόνια μετά, η ιστορία των Ιμίων και κυρίως οι συνθήκες, υπό τις οποίες χάθηκαν τα τρία παλικάρια καλύπτονται από ένα πυκνό πέπλο μυστηρίου. Όμως, τα γεγονότα παραμένουν βαθιά χαραγμένα στις μνήμες όλων των Ελλήνων.

Μεγάλο θύμα, ωστόσο, υπήρξε και η αλήθεια: Τα τελευταία χρόνια ακούστηκαν πολλά και γράφτηκαν ακόμη περισσότερα σχετικά με το τι πραγματικά συνέβη τις πρώτες εκείνες ταραγμένες ημέρες του 1996.
Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα τα πραγματικά γεγονότα παραμένουν θολά και ομιχλώδη.

Το χρονικό της κρίσης

25 Δεκεμβρίου 1995: Το τουρκικό φορτηγό πλοίο «Φιγκέν Ακάτ» προσαράζει σε αβαθή ύδατα κοντά στην Ανατολική Ίμια και εκπέμπει σήμα κινδύνου. Ο πλοίαρχός του αρνείται βοήθεια από το Λιμενικό, υποστηρίζοντας ότι βρισκόταν σε τουρκική περιοχή και ότι οι μόνες αρμόδιες είναι οι Αρχές της χώρας του.
26 Δεκεμβρίου 1995: Το Λιμεναρχείο Καλύμνου ενημερώνει το Υπουργείο Εξωτερικών και αυτό με τη σειρά του το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών ότι αν δεν παρέμβει ρυμουλκό, το τουρκικό πλοίο θα κινδυνεύσει.

27 Δεκεμβρίου 1995: Το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών ενημερώνει την ελληνική πρεσβεία ότι, ανεξαρτήτως του ποιος θα ανελάμβανε τη διάσωση του πλοίου, υπάρχει θέμα γενικότερα με τις βραχονησίδες.
28 Δεκεμβρίου 1995: Δύο ελληνικά ρυμουλκά αποκολλούν το τουρκικό φορτηγό και το οδηγούν στο λιμάνι Κιουλούκ της Τουρκίας. Το πρωί της ίδιας μέρας ένα τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος συντρίβεται στα ελληνικά χωρικά ύδατα, στην περιοχή της Μυτιλήνης, ύστερα από εμπλοκή με ελληνικά μαχητικά. Με ελληνική βοήθεια, ο Τούρκος πιλότος διασώζεται.
29 Δεκεμβρίου 1995: Το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών εκμεταλλεύεται την κατάσταση και επιδίδει ρηματική διακοίνωση στο αντίστοιχο ελληνικό, στην οποία αναφέρεται ότι οι βραχονησίδες Ίμια είναι καταχωρισμένες στο κτηματολόγιο Μουγκλά του νομού Μπουντρούμ (Αλικαρνασσού) και ανήκουν στην Τουρκία.
9 Ιανουαρίου 1996: Το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών απαντά με καθυστέρηση, απορρίπτοντας τη διακοίνωση.
15 Ιανουαρίου 1996: Παραιτείται ο πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου, που νοσηλεύεται στο «Ωνάσειο».

16 Ιανουαρίου 1996: Το Υπουργείο Εξωτερικών αντιλαμβανόμενο το παιχνίδι των Τούρκων, ζητά αυξημένα μέτρα επαγρύπνησης στην περιοχή των Ιμίων από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
19 Ιανουαρίου 1996: Η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ εκλέγει νέο πρωθυπουργό τον Κωνσταντίνο Σημίτη.

26 Ιανουαρίου 1996: Ο δήμαρχος Καλύμνου, Δημήτρης Διακομιχάλης, θορυβημένος από το γεγονός της αμφισβήτησης της ελληνικότητας των Ιμίων, υψώνει την ελληνική σημαία στο ένα νησί, συνοδευόμενος από τον αστυνομικό διευθυντή Καλύμνου, τον ιερέα και δύο κατοίκους του νησιού. Θα κατηγορηθεί αργότερα από τους συντρόφους του στο ΠΑΣΟΚ ότι ήταν αυτός που έριξε λάδι στη φωτιά.
27 Ιανουαρίου 1996: Δύο δημοσιογράφοι της εφημερίδας «Χουριέτ» στη Σμύρνη μεταβαίνουν με ελικόπτερο στη Μεγάλη Ίμια. Υποστέλλουν την ελληνική σημαία και υψώνουν την τουρκική. Η όλη επιχείρηση βιντεοσκοπείται και προβάλλεται από το τηλεοπτικό κανάλι της «Χουριέτ», με τους Τούρκους να πανηγυρίζουν για την ελληνική αποτυχία.


28 Ιανουαρίου 1996: Το περιπολικό του Πολεμικού Ναυτικού «Αντωνίου» κατεβάζει την τουρκική σημαία και υψώνει την ελληνική. Το βράδυ Έλληνες βατραχάνθρωποι αποβιβάζονται στη Μεγάλη Ίμια, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί από τα παραπλέοντα εκεί τουρκικά πολεμικά. Η πολιτική εντολή προς τους Έλληνες στρατιωτικούς είναι να αποφευχθεί κάθε κλιμάκωση της έντασης.


29 Ιανουαρίου 1996: Ο νέος πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης, στις προγραμματικές του δηλώσεις στη Βουλή, στέλνει μήνυμα προς τη Τουρκία, ότι σε οποιαδήποτε πρόκληση η Ελλάδα θα αντιδράσει άμεσα και δυναμικά. Η πρωθυπουργός της Τουρκίας Τανσού Τσιλέρ ζητά διαπραγματεύσεις για το καθεστώς των βραχονησίδων του Αιγαίου. Τουρκικά πολεμικά παραβιάζουν τα ελληνικά χωρικά ύδατα και πλησιάζουν τα Ίμια. Γίνονται διαβήματα από την Ελλάδα σε Ε.Ε. και ΗΠΑ.

30 Ιανουαρίου 1996: Ο πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης έχει τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αμερικανό πρόεδρο Μπιλ Κλίντον. Του εκφράζει την ελληνική θέση ότι η χώρα μας δεν επιθυμεί την ένταση, αλλά εφόσον προκληθεί θα αντιδράσει δυναμικά. Η κυβέρνηση δηλώνει έτοιμη να αποσύρει το άγημα, όχι όμως και την ελληνική σημαία. Στα Ίμια σπεύδουν τα πολεμικά πλοία «Ναυαρίνο» και «Θεμιστοκλής». Ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών δηλώνει ότι υπάρχουν και άλλα νησιά του Αιγαίου με ασαφές νομικό καθεστώς και δεν αποδέχεται την ελληνική πρόταση (αποχώρηση του αγήματος, όχι και της σημαίας).
31 Ιανουαρίου 1996
00:00: Συγκαλείται σύσκεψη στο γραφείο του Πρωθυπουργού. Ο Υπουργός Εξωτερικών, Θεόδωρος Πάγκαλος φθάνει καθυστερημένα, επειδή παίρνει μέρος σε τηλεοπτική εκπομπή.
01:40: Στο ΓΕΕΘΑ καταφθάνουν πληροφορίες ότι Τούρκοι κομάντος αποβιβάζονται στη Μικρή Ίμια.
04:30: Ελικόπτερο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού απογειώνεται από τη φρεγάτα «Ναυαρίνο» για να επιβεβαιώσει την πληροφορία. Επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες.
04:50: Το πλήρωμα του ελικοπτέρου αναφέρει ότι εντόπισε περί τους 10 Τούρκους κομάντος με τη σημαία τους. Δίνεται εντολή να επιστρέψει στη βάση του κι ενώ πετά μεταξύ των βραχονησίδων Πίτα και Καλόλιμνος αναφέρει βλάβη και χάνεται από τα ραντάρ.
Δυστυχώς αργότερα θα ανασυρθούν νεκρά και τα τρία μέλη του πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός. Όσον αφορά τις αιτίες πτώσης του ελικοπτέρου διατυπώθηκαν διάφορες απόψεις, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί μία σαφής απάντηση.
Η επίσημη άποψη του ελληνικού κράτους ήταν ότι το σκάφος κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας και απώλειας προσανατολισμού του πιλότου.
Ωστόσο, στην Ελλάδα υπάρχει ευρέως διαδεδομένη η άποψη ότι το ελικόπτερο καταρρίφθηκε είτε από το Τουρκικό Ναυτικό είτε από τους Τούρκους καταδρομείς που υπήρχαν πάνω στο νησί και ότι το γεγονός αποκρύφτηκε, προκειμένου να λήξει η κρίση και να μην οδηγηθούν οι δύο χώρες σε γενικευμένη σύρραξη ή ακόμα και σε πόλεμο.
06:00: Οι Αμερικανοί διά του Υφυπουργού Εξωτερικών Ρίτσαρντ Χόλμπρουκ επιβάλλουν και στις δύο πλευρές τη θέλησή τους. «No ships, no troops, no flags», διαμηνύουν ή σε πιο κομψή διπλωματική γλώσσα να ισχύσει το status quo ante. Μέχρι το μεσημέρι της 31ης Ιανουαρίου 1996 τα πλοία, οι στρατιώτες και οι σημαίες είχαν αποσυρθεί από τα Ίμια.

Και μέσα σε όλα αυτά, ήρθε στο φως και η αλήστου μνήμης του τότε υπουργού Εξωτερικών Θεόδωρου Παγκαλου τη βραδιά της εθνικής κρίσης.
Όπως αποκάλυψε σε μεταγενέστερο χρόνο, ο πρώην Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ναύαρχος Λυμπέρης, όταν ο ίδιος ρώτησε τον κ. Πάγκαλο τι θα πουν στον ελληνικό λαό σχετικά με την απομάκρυνση της σημαίας απʼ τα ελληνικά Ίμια, ο κ. Πάγκαλος απάντησε κυνικά: «Θα πείτε ότι τη σημαία την πήρε ο αέρας!».

Κανείς δεν ξέρει μέχρι τώρα ή για την ακρίβεια λίγοι γνωρίζουν τι συνέβη τότε, αλλά σιωπούν.
Μήπως ήρθε, επιτέλους, ο καιρός να ακουστεί η αλήθεια;
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου