Οι Σλάβοι των Σκοπίων, απαίτησαν και πέτυχαν, να αλλάξουμε την
ιστορία μας, αποκόπτοντας τις αναφορές για την Μακεδονία -αφού πλέον
αυτοί είναι Μακεδόνες, με την υπογραφή Κοτζιά και Τσίπρα. Όλα ξεκίνησαν
με την ίδρυση μιας ελληνοαλβανικής Επιτροπής αναθεώρησης των
ελληνοαλβανικών βιβλίων, εδώ και περισσότερο από 10 χρόνια....
Κατά διαστήματα, αυτή η άνευ δραστηριότητος Επιτροπή, υποτίθεται ότι επανενεργοποιείται, για να παρέλθει κάποιο διάστημα πάλι χωρίς παραγωγή έργου, και κάποια στιγμή να… επανενεργοποιηθεί. Πλήρης κοροϊδία δηλαδή, επειδή καθ’ όλο αυτό το διάστημα, τα αλβανικά σχολικά βιβλία βρίθουν ανθελληνικών παραγράφων.
Μάλιστα, το θράσος τους -λόγω της ελλαδικής αβελτηρίας- έχει φτάσει στο σημείο, ώστε και τα βιβλία που στέλνουν εδώ στα σχολεία με Αλβανούς μαθητές, όπου διδάσκονται τα αλβανικά, έχουν το ίδιο ανθελληνικό περιεχόμενο μ’ αυτά των αλβανικών σχολείων.
Η τελευταία φορά που η Αλβανία και η Ελλάδα αποφάσισαν την επανενεργοποίηση της κοινής επιτροπής για την αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων στον τομέα της ιστορίας, της γεωγραφίας, του πολιτισμού και της οικονομίας, με βάση τις αρχές της UNESCO και του Συμβουλίου της Ευρώπης, ήταν το 2014.
Τότε, σε κοινή συνέντευξη Τύπου των δύο υπουργών Παιδείας, Λιντίτα Νικόλα και Ανδρέα Λοβέρδου, η Αλβανίδα μας ενέπαιξε πάλι υποστηρίζοντας αφενός ότι στον αλβανικό προϋπολογισμό του 2015 προέβλεψαν, έργα και επενδύσεις σε σχολεία όπου οι μαθητές σπουδάζουν ελληνικά, και αφετέρου ότι η Αλβανία έχει μια θετική εικόνα διεθνώς, ως μία από τις χώρες που πληρούν τα διεθνή πρότυπα όσον αφορά τα δικαιώματα των μειονοτήτων, και αυτό -όπως είπε- αποδεικνύεται και σε διεθνείς αναφορές.
Πώς να κρίνει κάποιος αυτές τις δηλώσεις της, οι οποίες έμειναν
αναπάντητες, λόγω… ευγενείας; Καμία μέριμνα για τους Έλληνες μαθητές
στην Αλβανία, απεναντίας μάλιστα. Σημειώνω, ότι υπάρχει μια εγκύκλιος
από το 1993 για την αναλογία διδασκαλίας των μαθημάτων στην ελληνική και
αλβανική γλώσσα στο Εννιάχρονο σχολείο, με 70-30%, υπέρ της ελληνικής,
πράγμα που ποτέ δεν εφαρμόστηκε, αναγκάζοντας πολλούς γονείς να
πηγαίνουν τα παιδιά τους σε αλβανική διδασκαλία.
Δεν εφαρμόζουν, μάλλον κοροϊδεύουν, μια συμφωνία μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας για την κάθαρση των σχολικών εγχειριδίων από εθνικιστικό περιεχόμενο. Τα παιδιά μας, οι μαθητές της Ε.Ε. Μειονότητας, πρέπει να μάθουν πως μέχρι τον Αμβρακικό Κόλπο είναι αλβανικά εδάφη, πως τα Ιωάννινα ήταν πρωτεύουσα της Αλβανίας και που αδίκως προσαρμόστηκαν στην Ελλάδα.
Δεν τα λέω μόνον εγώ αυτά. Τις απαράδεκτες συνθήκες της μειονοτικής εκπαίδευσης στην Αλβανία, που οδηγούν σε περαιτέρω συρρίκνωση του ελληνισμού και στην υποχρεωτική φυγή από τις πατρογονικές εστίες του, καταγγέλλει με ανακοίνωση της η οργάνωση της ελληνικής μειονότητας “ΟΜΟΝΟΙΑ”, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και αναδεικνύει το εξίσου σοβαρό ζήτημα τη διατήρησης και φέτος των ανθελληνικών αναφορών στα σχολικά βιβλία.
Η “ΟΜΟΝΟΙΑ” καταγγέλλει «έλλειψη φροντίδας για τις σχολικές υποδομές, καθυστερήσεις για τα σχολικά βιβλία και διατήρηση του ανθελληνικού περιεχομένου στα εγχειρίδια της Ιστορίας και της Γεωγραφίας», αναδεικνύοντας ένα σημαντικό πρόβλημα στις διμερείς σχέσεις, καθώς πλέον αφορά την αξιοπιστία της αλβανικής πλευράς σε ό,τι συζητά και συμφωνεί με την Αθήνα.
Η Συμφωνία για αλλαγή των σχολικών βιβλίων πάει τουλάχιστον μια δεκαετία πίσω, αλλά ενώ από τα ελληνικά βιβλία έχουν απομακρυνθεί οι αναφορές σε «Βόρειο Ήπειρο», τα αλβανικά βιβλία συνεχίζουν να είναι γεμάτα με ανθελληνικές και αλυτρωτικές αναφορές.
» Και ενώ η Αθήνα έχει προχωρήσει σε μια σειρά κινήσεις καλής θέλησης προς την Αλβανία (αναγνώριση διπλωμάτων οδήγησης, κατάργηση της επικύρωσης των αλβανικών εγγράφων και πιστοποιητικών κ.α.) ξαφνικά υφίσταται και “καψόνια” από τους Αλβανούς σε ό,τι αφορά τα σχολικά βιβλία».
Με προκλητικό τρόπο η αλβανική πλευρά ανακοίνωσε ότι ούτε φέτος θα αλλάξουν τα βιβλία, καθώς τώρα… ανακάλυψαν ότι δεν προβλέπεται αλλαγή βιβλίων πριν περάσει μια…τριετία. Οι Αλβανοί μάλιστα πρόβαλλαν την πρωτοφανή άποψη ότι οι χάρτες (οι οποίοι δείχνουν τις αλβανικές περιοχές να καλύπτουν όλη σχεδόν την βορειοδυτική Ελλάδα) «δεν ενοχλούν γιατί αποτυπώνουν την ιστορία δείχνοντας μια παλιά εικόνα…».
voria.gr,ellada.gr
Κατά διαστήματα, αυτή η άνευ δραστηριότητος Επιτροπή, υποτίθεται ότι επανενεργοποιείται, για να παρέλθει κάποιο διάστημα πάλι χωρίς παραγωγή έργου, και κάποια στιγμή να… επανενεργοποιηθεί. Πλήρης κοροϊδία δηλαδή, επειδή καθ’ όλο αυτό το διάστημα, τα αλβανικά σχολικά βιβλία βρίθουν ανθελληνικών παραγράφων.
Μάλιστα, το θράσος τους -λόγω της ελλαδικής αβελτηρίας- έχει φτάσει στο σημείο, ώστε και τα βιβλία που στέλνουν εδώ στα σχολεία με Αλβανούς μαθητές, όπου διδάσκονται τα αλβανικά, έχουν το ίδιο ανθελληνικό περιεχόμενο μ’ αυτά των αλβανικών σχολείων.
Η τελευταία φορά που η Αλβανία και η Ελλάδα αποφάσισαν την επανενεργοποίηση της κοινής επιτροπής για την αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων στον τομέα της ιστορίας, της γεωγραφίας, του πολιτισμού και της οικονομίας, με βάση τις αρχές της UNESCO και του Συμβουλίου της Ευρώπης, ήταν το 2014.
Τότε, σε κοινή συνέντευξη Τύπου των δύο υπουργών Παιδείας, Λιντίτα Νικόλα και Ανδρέα Λοβέρδου, η Αλβανίδα μας ενέπαιξε πάλι υποστηρίζοντας αφενός ότι στον αλβανικό προϋπολογισμό του 2015 προέβλεψαν, έργα και επενδύσεις σε σχολεία όπου οι μαθητές σπουδάζουν ελληνικά, και αφετέρου ότι η Αλβανία έχει μια θετική εικόνα διεθνώς, ως μία από τις χώρες που πληρούν τα διεθνή πρότυπα όσον αφορά τα δικαιώματα των μειονοτήτων, και αυτό -όπως είπε- αποδεικνύεται και σε διεθνείς αναφορές.
Δεν εφαρμόζουν, μάλλον κοροϊδεύουν, μια συμφωνία μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας για την κάθαρση των σχολικών εγχειριδίων από εθνικιστικό περιεχόμενο. Τα παιδιά μας, οι μαθητές της Ε.Ε. Μειονότητας, πρέπει να μάθουν πως μέχρι τον Αμβρακικό Κόλπο είναι αλβανικά εδάφη, πως τα Ιωάννινα ήταν πρωτεύουσα της Αλβανίας και που αδίκως προσαρμόστηκαν στην Ελλάδα.
Δεν τα λέω μόνον εγώ αυτά. Τις απαράδεκτες συνθήκες της μειονοτικής εκπαίδευσης στην Αλβανία, που οδηγούν σε περαιτέρω συρρίκνωση του ελληνισμού και στην υποχρεωτική φυγή από τις πατρογονικές εστίες του, καταγγέλλει με ανακοίνωση της η οργάνωση της ελληνικής μειονότητας “ΟΜΟΝΟΙΑ”, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και αναδεικνύει το εξίσου σοβαρό ζήτημα τη διατήρησης και φέτος των ανθελληνικών αναφορών στα σχολικά βιβλία.
Η “ΟΜΟΝΟΙΑ” καταγγέλλει «έλλειψη φροντίδας για τις σχολικές υποδομές, καθυστερήσεις για τα σχολικά βιβλία και διατήρηση του ανθελληνικού περιεχομένου στα εγχειρίδια της Ιστορίας και της Γεωγραφίας», αναδεικνύοντας ένα σημαντικό πρόβλημα στις διμερείς σχέσεις, καθώς πλέον αφορά την αξιοπιστία της αλβανικής πλευράς σε ό,τι συζητά και συμφωνεί με την Αθήνα.
Η Συμφωνία για αλλαγή των σχολικών βιβλίων πάει τουλάχιστον μια δεκαετία πίσω, αλλά ενώ από τα ελληνικά βιβλία έχουν απομακρυνθεί οι αναφορές σε «Βόρειο Ήπειρο», τα αλβανικά βιβλία συνεχίζουν να είναι γεμάτα με ανθελληνικές και αλυτρωτικές αναφορές.
» Και ενώ η Αθήνα έχει προχωρήσει σε μια σειρά κινήσεις καλής θέλησης προς την Αλβανία (αναγνώριση διπλωμάτων οδήγησης, κατάργηση της επικύρωσης των αλβανικών εγγράφων και πιστοποιητικών κ.α.) ξαφνικά υφίσταται και “καψόνια” από τους Αλβανούς σε ό,τι αφορά τα σχολικά βιβλία».
Με προκλητικό τρόπο η αλβανική πλευρά ανακοίνωσε ότι ούτε φέτος θα αλλάξουν τα βιβλία, καθώς τώρα… ανακάλυψαν ότι δεν προβλέπεται αλλαγή βιβλίων πριν περάσει μια…τριετία. Οι Αλβανοί μάλιστα πρόβαλλαν την πρωτοφανή άποψη ότι οι χάρτες (οι οποίοι δείχνουν τις αλβανικές περιοχές να καλύπτουν όλη σχεδόν την βορειοδυτική Ελλάδα) «δεν ενοχλούν γιατί αποτυπώνουν την ιστορία δείχνοντας μια παλιά εικόνα…».
voria.gr,ellada.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου