Google+ To Φανάρι : Καταγγελία-σοκ για το φορτίο του «Αγία Ζώνη»

Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017

Καταγγελία-σοκ για το φορτίο του «Αγία Ζώνη»

«Άλλος είναι ο πλοιοκτήτης που πλήρωσε το φορτίο που παρέλαβε το βυθισμένο πλοίο από τα ΕΛ.ΠΕ.» αναφέρει η ΠΕΜΕΝ 
   Τα ψέματα του Σαντορινιού για τον EMSA


 Νέες «λαδιές» καταγγέλλουν  οι ναυτικοί για το «Αγία Ζώνη»
Μπορεί η ιστορία με την πετρελαιοκηλίδα που προκάλεσε η βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» στον Σαρωνικό να γίνεται όλο και πιο σκοτεινή, ωστόσο φαίνεται πως το ερχόμενο διάστημα αναμένεται να φέρει στο φως άγνωστες πτυχές για τον τουλάχιστον ύποπτο τρόπο με τον οποίο διακινείται το πετρέλαιο, καθώς και τον -πρωταγωνιστικό, όπως φαίνεται- ρόλο που παίζουν τα λεγόμενα σαπιοκάραβα.
Μετά το απόλυτο φιάσκο για την κυβέρνηση από την είδηση ότι το πλοίο «ΛΑΣΣΑΙΑ» -το οποίο πραγματοποιούσε απάντληση των καυσίμων από το γηρασμένο δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ»- μετέφερε πετρέλαιο χωρίς τα νόμιμα παραστατικά και τη σύλληψη του πλοιάρχου και του α' μηχανικού για λαθρεμπόριο καυσίμων, έρχεται να ταράξει τα ήδη «φουρτουνιασμένα» νερά η νέα καταγγελία της ΠΕΜΕΝ ότι «ο πλοιοκτήτης του πλοίου που βυθίστηκε δεν ήταν αυτός που είχε πληρώσει το φορτίο που παρέλαβε το πλοίο από τα ΕΛ.ΠΕ.».
Στην ανακοίνωσή της η ΠΕΜΕΝ αναφέρει χαρακτηριστικά: «Απαιτούμε από την κυβέρνηση και το ΥΕΝ να δώσουν στη δημοσιότητα την εταιρία και τον επιχειρηματία που πλήρωσε το φορτίο. Το λιμάνι βοά και οι καταγγελίες που φτάνουν στην ΠΕΜΕΝ είναι δεκάδες, και κάνουν λόγο για επιχειρηματίες και εφοπλιστές που χρησιμοποιούν παρένθετα πρόσωπα, ενώ οι ίδιοι βρίσκονται στο παρασκήνιο και στο σκοτάδι αυτής της παράνομης και τριτοκοσμικής επιχειρηματικής δραστηριότητας, που οδηγεί σε απώλεια δισεκατομμυρίων ευρώ εσόδων για το Δημόσιο».

Στο μεταξύ, μετά τη φαρσοκωμωδία με το «αμαρτωλό» πλοίο «ΛΑΣΣΑΙΑ», στο σημείο του ναυαγίου συνεχίστηκαν και χθες οι εργασίες για την πρόσδεση του νέου δεξαμενόπλοιου, που θα προσεγγίσει στο σημείο προκειμένου να συνεχιστεί η απάντληση των καυσίμων.
Σήμερα αναμένεται να επαναληφθεί από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά η εκδίκαση της υπόθεσης για τα λαθραία καύσιμα στο δεξαμενόπλοιο, καθώς χθες στο δικαστήριο δεν παρουσιάστηκαν οι τέσσερις βασικοί μάρτυρες κατηγορίας από το Λιμενικό Σώμα και την τελωνειακή Αρχή.
Για την υπόθεση κατηγορούνται ο πλοίαρχος και ο α' μηχανικός του πλοίου οι οποίοι κρατούνται στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά.

Βελτίωση στις ακτές
Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από το Λιμενικό Σώμα, η κατάσταση στις περιοχές από τη Σαλαμίνα έως τη Γλυφάδα, οι ακτές των οποίων επλήγησαν από την πετρελαιοκηλίδα που προκάλεσε η βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ», παρουσιάζεται βελτιωμένη.

Καθαρές οι αναλύσεις στα νερά του δ. Σαρωνικού
Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα από την πρώτη ανάλυση των υδάτων από τις παραλίες Αγίου Νικολάου Λαγονησίου, κεντρική Σαρωνίδας, κόλπου Αλυκών Αναβύσσου και Θυμαρίου Παλαιάς Φώκαιας του Δήμου Σαρωνικού, αφού οι τιμές ανίχνευσης υδρογονανθράκων και ορυκτελαίων είναι μηδενικές.
Τα επίσημα αυτά στοιχεία προέρχονται από τις αναλύσεις των δειγμάτων που πραγματοποίησαν τα πιστοποιημένα από το Εθνικό Συμβούλιο Διαπίστευσης Αναλυτικά Εργαστήρια Αθηνών Α.Ε., με πρωτοβουλία της δημοτικής Αρχής. Οι αναλύσεις θα πραγματοποιούνται σε τακτική βάση έως και τα τέλη Οκτωβρίου, ώστε να ενημερώνονται οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του δήμου, ενώ αναμένονται και τα αποτελέσματα των δειγμάτων που έχουν ληφθεί από το ΕΛΚΕΘΕ.

Παρά το γεγονός ότι οι παραλίες του Δήμου Σαρωνικού δεν κρίθηκαν ακατάλληλες για κολύμβηση, βάσει της σχετικής Υπουργικής Απόφασης, η δημοτική Αρχή βεβαιώνει ότι «θα βρίσκεται σε ετοιμότητα για κάθε ενδεχόμενο και θα ενημερώνει για κάθε εξέλιξη, πάντα με γνώμονα την προστασία της ακτογραμμής του δήμου και της δημόσιας υγείας».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο Κερατσίνι
Το Κερατσίνι επισκέφθηκε χθες το μεσημέρι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, όπου είχε συνάντηση με αλιείς (κεντρική φωτό) και άκουσε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, μετά την οικολογική καταστροφή που προκάλεσε το ναυάγιο στη Σαλαμίνα.
«Είναι δυνατόν να μην έχει γίνει μια σύσκεψη συντονισμού υπό τον πρωθυπουργό και τόσες ημέρες μετά το ναυάγιο να μην έχει επισκεφθεί την περιοχή;» διερωτήθηκε ο πρόεδρος της Ν.Δ., καταγγέλλοντας τον Αλέξη Τσίπρα ότι «είναι παντελώς απών». Οπως είπε στους αλιείς, «είμαι εδώ για να σας πω ότι έχουμε θέσει όλες τις δυνάμεις μας για να εξασφαλίσουμε όλους τους διαθέσιμους πόρους ώστε να αποζημιωθούν οι άνθρωποι που έχουν πάθει ζημιά. Υπάρχει το διεθνές ταμείο αποζημιώσεων, ύψους 900.000.000, αλλά διαθέσιμοι είναι και ευρωπαϊκοί πόροι. Ταυτόχρονα υπάρχουν οι έκτακτοι πόροι, που έχει στη διάθεσή της πάντοτε η κυβέρνηση για παρόμοιες περιπτώσεις».
Οι ψαράδες, από την πλευρά τους, χαρακτήρισαν μεγάλη την καταστροφή, η οποία θα αντιμετωπιστεί σε δέκα χρόνια, ενώ μίλησαν για μείωση της ζήτησης των ψαριών στην ιχθυόσκαλα Κερατσινίου, που φτάνει στο 80%.
 

Νέα γκάφα Κουρουμπλή: «Ατυχία για τη χώρα μας να γίνει νύχτα το ναυάγιο»
Μητσοτάκης: Δεν υπάρχει ταβάνι στην ανικανότητα!
Συνεχίζει να εκτίθεται ο Παναγιώτης Κουρουμπλής και μαζί η κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, που διατηρεί τον υπουργό στη θέση του, παρά τη θλιβερή διαχείριση στο ζήτημα της πρωτοφανούς ρύπανσης του Σαρωνικού. Ο κ. Κουρουμπλής, ευρισκόμενος εκτός τόπου και χρόνου, έριξε χθες τις ευθύνες στην... κακή μοίρα, επιχειρώντας παιδαριωδώς να απαντήσει στις σφοδρές επικρίσεις που δέχεται από παντού -και από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ- για τις αστοχίες και τις παραλείψεις στην αντιμετώπιση της πετρελαιοκηλίδας. «Ηταν ατυχία για τη χώρα μας το ότι η βύθιση του δεξαμενόπλοιου “Αγία Ζώνη ΙΙ” έγινε νύχτα» αρκέστηκε να πει, χωρίς να δώσει άλλες επαρκείς εξηγήσεις.
Ερωτηθείς, πάντως, για το εάν οι επαγγελματίες ψαράδες μπορούν να ξεκινήσουν εκ νέου να ψαρεύουν στον Σαρωνικό, απάντησε μάλλον λογικά αυτή τη φορά πως «πρέπει να κάνουν λίγη υπομονή». Κι αυτό αν αναλογιστούμε ότι τις πρώτες ώρες του συμβάντος, έχοντας προφανώς καθολική άγνοια της καταστροφής στο θαλάσσιο περιβάλλον και των συνεπειών στη δημόσια υγεία και ειδικότερα στους λουομένους, είχε συστήσει -σαν να μην έγινε τίποτα- στους πολίτες να κάνουν... μπάνιο.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος, προχθές, είχε σφοδρή αντιπαράθεση με τον κ. Κουρουμπλή στη Βουλή, καλώντας τον να αναλάβει τις ευθύνες και να παραιτηθεί, επανήλθε με νέους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Ναυτιλίας σε συνομιλία που είχε με κοινοβουλευτικούς συντάκτες.
«Ενα πράγμα που έχω μάθει είναι πως δεν υπάρχει ταβάνι στην ανικανότητα. Μην ξεχνάτε ότι ο υπουργός Ναυτιλίας έφυγε για το Λονδίνο μετά το ατύχημα. Ο πρωθυπουργός, δε, τόσες μέρες μετά και δεν έχει συγκαλέσει μια σύσκεψη με τους τρεις αρμόδιους υπουργούς. Οπου έχουν συμβεί τέτοιου είδους καταστροφές, ο πρωθυπουργός της χώρας πηγαίνει, βρίσκεται δίπλα και ενημερώνεται» είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Η πολιτική σύγκρουση οξύνθηκε περαιτέρω με τη σφοδρή αντιπαράθεση που είχε η Ντόρα Μπακογιάνη με τον κ. Κουρουμπλή σε τηλεοπτική εκπομπή. Η βουλευτής χαρακτήρισε τον υπουργό «ψεύτη» και εξέφρασε φόβους πως λόγω της ολιγωρίας της κυβέρνησης μπορεί να χαθούν τα κονδύλια της αποζημίωσης, καθώς ο αρμόδιος οργανισμός μπορεί να αρνηθεί την καταβολή τους, εάν υπάρχει δόλος στη βύθιση του πλοίου ή αμέλεια στην αντιμετώπιση της καταστροφής.
Εν τω μεταξύ, ο υπουργός παραδέχτηκε ότι η συνεργάτις του, που προκάλεσε προχθές, με τα κοροϊδευτικά γέλια και τις γκριμάτσες της, την οργή του Κυριάκου Μητσοτάκη, αλλά και του βουλευτή του Ποταμιού Γιώργου Αμυρά, δεν είναι απλώς μια υπάλληλος του υπουργείου του, αλλά ανιψιά του. Λέγεται Ελένη Κουρουμπλή, υπάλληλος του υπουργείου Πολιτισμού, η οποία αποσπάστηκε ως μετακλητή στο υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς, όπως ισχυρίστηκε ο κ. Κουρουμπλής απαντώντας σε σχετική ερώτηση, «δεν δικαιούμαι να έχω έναν άνθρωπο της εμπιστοσύνης μου κοντά μου;». Ο υπουργός, πάντως, αναγκάστηκε να παραδεχτεί πως ήταν λάθος η συμπεριφορά της ανιψιάς του.

Τα ψέματα του Σαντορινιού για τον EMSA
Με δικαιολογίες και ψέματα επιδιώκει η κυβέρνηση να μαζέψει τα... ασυμμάζευτα, μετά την τεράστια οικολογική καταστροφή. Χθες, ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Παναγιώτη Κουρουμπλή, προσπάθησε να «κρύψει» τις αβλεψίες και τις παραλείψεις της κυβέρνησης. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι ο λόγος που η κυβέρνηση ειδοποίησε τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ναυτικής Ασφάλειας (EMSA) την Τρίτη και όχι την Κυριακή ήταν γιατί τα λιμανάκια της Σαλαμίνας ήταν... μικρά και δεν θα μπορούσε να επιχειρήσει εκεί το πλοίο του EMSA.
«Για πρώτη φορά βλέπουμε την κηλίδα να έρχεται την Τρίτη το μεσημέρι. Την Τρίτη το βράδυ καλούμε το σκάφος του EMSA, αφού προηγουμένως από τη Δευτέρα γνωρίζαμε ότι βρισκόταν σε αποστολή. Το πλησιέστερο σκάφος βρισκόταν στη Μάλτα. Με την ταχύτητα των 10 κόμβων ένα σκάφος θα κάνει τρεις μέρες να έλθει, άρα και την Κυριακή να το είχαμε καλέσει δεν θα ερχόταν πριν την Τετάρτη. Την Τετάρτη το πρωί ξεκίνησε να επιχειρεί το σκάφος του EMSA» ανέφερε, επίσης, ο κ. Σαντορινιός.
Δυστυχώς για τον ίδιο, αλλά και για την κυβέρνηση, η Κομισιόν έσπευσε να διαψεύσει τον ισχυρισμό του υφυπουργού ότι το σκάφος του EMSA θα έκανε τρεις ημέρες για να φτάσει στον Σαρωνικό. Ο εκπρόσωπος της Επιτροπής ανέφερε: «Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Συντονισμού για την Αντιμετώπιση Καταστάσεων Εκτακτης Ανάγκης (ERCC) έλαβε το ελληνικό αίτημα για βοήθεια μετά τα μεσάνυχτα της 12ης προς τη 13η Σεπτεμβρίου και συγκεκριμένα αίτημα για την κινητοποίηση απορρυπαντικού πλοίου του EMSA. Περίπου τρεις ώρες αργότερα, ο EMSA μίσθωσε ένα απορρυπαντικό πλοίο και περίπου στις 9.30 π.μ. (ώρα Βελγίου) λάβαμε επιβεβαίωση ότι το πλοίο αυτό βρισκόταν ήδη στην περιοχή και είχε ξεκινήσει τις εργασίες απορρύπανσης».
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου