Google+ To Φανάρι : Ισλάμ, Ιουδαϊσμός, Ινδουϊσμός, Βουδισμός, δραστηριότητες γιόγκα & διαλογισμού στο βιβλίο θρησκευτικών της Ε’ Δημοτικού.

Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2017

Ισλάμ, Ιουδαϊσμός, Ινδουϊσμός, Βουδισμός, δραστηριότητες γιόγκα & διαλογισμού στο βιβλίο θρησκευτικών της Ε’ Δημοτικού.

Διαχειριστής ιστολογίου «Ἑλληνικὴ Ναῦς»: Επειδή έχω παιδί στην Ε΄ Δημοτικού επιβεβαιώνω τα εξής (μετά από μια γρήγορη ματιά, και χωρίς να είμαι θεολόγος… δεν ξέρω τί άλλο μπορεί να βρεθεί μετά από μια πιο συστηματική μελέτη του βιβλίου από Χριστιανό Ορθόδοξο Θεολόγο…):....


Το βιβλίο περιέχει 7 ενότητες. Στις τρεις πρώτες!!! (μην το αφήσουν στο τέλος και δεν διδαχθεί) υπάρχει μια τελευταία υποενότητα που αναφέρεται σε άλλες θρησκείες:

Στην πρώτη ενότητα υπάρχουν τρεις υποενότητες 1.1-1.3 σχετικές με τον Χριστιανισμό και ξαφνικά μετά την υποενότητα 1.3 που αφορά τους μαθητές του Χριστού! βλέπουμε στην υποενότητα 1.4 να προστίθενται ρητά-συμβουλές των Μωάμεθ, Βούδα, Λάο Τσε και Κομφούκιου (βλ. σελ. 20) λες και λένε κάτι επιπρόσθετο που είναι τόσο σημαντικό…

Στη δεύτερη ενότητα στη σελ. 30 συνοψίζονται οι 10 εντολές του Μωυσή και οι βασικές εντολές από τα Ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης (όλα σε μια σελίδα!) και μετά ακολουθούν σε 3 σελίδες (31-33) οι κανόνες άλλων θρησκειών (Μουσουλμάνων, Ινδοϊστών, Βουδιστών και Εβραίων). Βάζουν τα παιδιά σε μια διαδικασία σύγκρισης εντολών και κανόνων…

Στην τρίτη ενότητα πάλι στο τέλος, μετά την υποενότητα 3.5 (σελ. 55) που αναφέρεται στη νηστεία και την άσκηση στον Χριστιανισμό, αναφέρονται στην υποενότητα 3.6 (σελ.56-57) στη νηστεία και την άσκηση στο Ισλάμ, τον Ιουδαϊσμό, τον Ινδοϊσμό και τον Βουδισμό. Πάλι σύγκριση… και εννοείται ότι υπάρχει και ενημέρωση για την γιόγκα, τον διαλογισμό κτλ. Μάλιστα στις δραστηριότητες (σελ. 58) στην 6η δραστηριότητα ζητείται τα παιδιά να παρουσιάσουν τρόπους άσκησης σε άλλες θρησκείες! Δηλαδή, αν καταλαβαίνω καλά, να κάνουν δήθεν διαλογισμό και γιόγκα μήπως, δήθεν ως δραστηριότητα; Μήπως αυτά αποσκοπούν στην εξοικείωση των παιδιών μας από την μικρή κιόλας ηλικία;

Και μήπως αν τώρα δεν αντιδράσουμε, του χρόνου θα προστεθούν και άλλες υποενότητες, αυτή τη φορά όχι στο τέλος αλλά στην αρχή;

Σωστά, λοιπόν, κρίνουμε ότι οι γονείς, όσοι τουλάχιστον είναι ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ, αντιδρούν και πρέπει να αντιδράσουμε και να ενημερώσουμε και τους άλλους. Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ισοδυναμεί σε αυτή την περίπτωση με ΑΡΝΗΣΗ ΠΙΣΤΕΩΣ.

Συγχωρέστε με, αλλά αυτό το σύντομο άρθρο – σχόλιο δεν αποσκοπεί σε αναλυτικό εντοπισμό όλων των επικίνδυνων σημείων, αλλά ως περίληψη που να εστιάζει και να αποδεικνύει ότι όντως υπάρχει κίνδυνος και πρόβλημα. Η Εκκλησία της Ελλάδος θα πρέπει να αναθέσει το έργο της λεπτομερούς εξέτασης και κριτικής των βιβλίων σε πιστούς θεολόγους οι οποίοι και να αποφανθούν για την καταλληλότητα του βιβλίου (όπως και των άλλων βιβλίων δημοτικού και γυμνασίου και λυκείου).
Πηγή  Ἑλληνικὴ Ναῦς
 
Ακολουθεί η επιστολή διαμαρτυρίας και επιστροφής του βιβλίου:

 σ.σ. ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΕ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ. ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ. ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ, ΤΑ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ, ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. ΑΡΚΕΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΙΔΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΜΑΣ ΝΑ ΑΦΕΛΛΗΝΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΧΡΗΜΑΤΑ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΜΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ.


 ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΔΗΛΩΣΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΒΙΒΛΙΟΥ / ΦΑΚΕΛΟΥ ΜΑΘΗΤΗ

ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

__________________________________________ (Ονοματεπώνυμο)

______________________________________________ (Διεύθυνση κατοικίας)

Κηδεμόνα/ γονέα του/της μαθητ ______________________________________

που φοιτά στην _____τάξη του Σχολείου ____________________________________

Κύριοι,

Είμαι ορθόδοξος χριστιανός όπως και το παιδί μου, τα στοιχεία του οποίου αναγράφω παραπάνω.

Σύμφωνα με το Σύνταγμα, άρθρο 16 παρ.2, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα δικαιώματα του Ανθρώπου και το νόμο 1566/1985, η Ελληνική Πολιτεία οφείλει να παρέχει παιδεία σύμφωνη με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των Ελλήνων πολιτών και ειδικά για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς μαθητές να φροντίζει ώστε, όπως επί λέξει ορίζεται «Να γίνονται ελεύθεροι, υπεύθυνοι, δημοκρατικοί πολίτες, να υπερασπίζονται την εθνική ανεξαρτησία, την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και τη δημοκρατία, να εμπνέονται από αγάπη προς τον άνθρωπο, τη ζωή και τη φύση και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης. Η ελευθερία της θρησκευτικής τους συνείδησης είναι απαραβίαστη.»

Παρά την ύπαρξη αυτής της Ελληνικής και Διεθνούς Νομοθεσίας και πλήθους σχετικών αποφάσεων Ανωτάτων Δικαστηρίων, το παιδί μου που φοιτά στο παραπάνω σχολείο έλαβε το έντυπο υλικό ( βιβλίο ) για την διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, που φέρει την ονομασία «Φάκελος Μαθητή».

Αφού μελέτησα το υλικό αυτό το οποίο είδε και το παιδί μου, σας δηλώνω ότι :

ΣΑΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΩ ΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ

τον άνω «Φάκελο Μαθητή» του μαθήματος των Θρησκευτικών, που φέρει τη μορφή σχολικού βιβλίου, για τους παρακάτω νομίμους και αληθινούς λόγους :

1. Ο άνω «Φάκελος Μαθητή» περιέχει υλικό από διδασκαλίες πολλών θρησκειών, και επιφέρει σύγχυση στη Ορθόδοξη θρησκευτική διαπαιδαγώγηση του παιδιού μου, την οποία επιθυμώ να του παρέχεται.

2. Ο αντιπαιδαγωγικός τρόπος που παρουσιάζεται το άνω υλικό επιφέρει παιδαγωγική και γνωσιολογική σύγχυση στο παιδί, διότι δεν εμβαθύνει και δεν εμπνέει προς την Ορθόδοξη πίστη του κατά τη διάρκεια της φοίτησής του. Επιπλέον δεν παρέχει στο παιδί μου ούτε τα στοιχειώδη που χρειάζεται να γνωρίζει για την πίστη του ένας Ορθόδοξος Χριστιανός.

3. Ο «Φάκελος Μαθητή» παρουσιάζει μονόπλευρα άλλες θρησκείες ή θρησκευτικές ομάδες, αποκρύπτοντας επιμελημένα διδασκαλίες τους που περιέχουν φανατισμό, ρατσισμό και μίσος. Επομένως δεν είναι αληθής.

4. Σε κάθε περίπτωση δεν ανέχομαι την άνιση μεταχείρισή μου ως ορθοδόξου χριστιανού σε σχέση με άλλες θρησκευτικές κοινότητες στην Ελλάδα όπως των Μουσουλμάνων, Καθολικών και Ιουδαίων Ελλήνων Πολιτών που έχουν την ευχέρεια βάσει του άρθ. 68 του Ν. 4235/2014 και του άρθ. 55 Ν. 4386/2016 να επιλέγουν τα διδακτικά τους εγχειρίδια για την κατηχητική –ομολογιακή διδασκαλία της θρησκείας τους στα Ελληνικά Δημόσια Σχολεία ενώ εγώ, που ανήκω στην θρησκευτική πλειοψηφία του Ελληνικού Λαού, να μην έχω τέτοια επιλογή για ομολογιακό μάθημα θρησκευτικών. Η άδικη αυτή μεταχείρισή μου καταφανώς αντίκειται στην Συνταγματική Αρχή της Ισότητας και της Ανεξιθρησκείας, που εσείς παραβιάζετε. Εξάλλου η Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα δικαιώματα του Ανθρώπου ρητά ορίζει ότι κάθε κράτος οφείλει να παρέχει στους μαθητές του Παιδεία σύμφωνη με τις θρησκευτικές και φιλοσοφικές τους πεποιθήσεις των γονέων τους, και βάση αυτής ασκώ την παρούσα Δήλωση .

Για τους λόγους αυτούς και με τη με την ρητή επιφύλαξη κάθε δικαιώματός μου,

ΑΙΤΟΥΜΑΙ

το τέκνο που ασκώ την κηδεμονία να διδάσκεται για το τρέχον σχολικό έτος και στο εξής το μάθημα των Θρησκευτικών όπως το Σύνταγμα, οι Διεθνείς Συνθήκες και ο νόμος ορίζει, δηλαδή με ορθόδοξη ομολογιακή κατεύθυνση, μέσα από τα προϋφιστάμενα σχολικά εγχειρίδια του Μαθήματος των Θρησκευτικών, δηλαδή αυτά του σχολικού έτους 2016-2017. Σε καμία περίπτωση δεν συναινώ να αποτελέσει ο Φάκελος Μαθητή μέσο αξιολόγησης του παιδιού μου.

Ο / Η κηδεμόνας

Σημείωση : Η Πρωτότυπη δήλωση μαζί με το φάκελο του μαθητή όπως ονομάζει το Υπουργείο το βιβλίο των Θρησκευτικών που μοίρασε αποστέλλεται στο Υπουργείο ή στον κ. Διευθυντή/ τρια της Σχολικής Μονάδας που φοιτά το τέκνο ο οποίος/η και είναι υποχρεωμένος/η να το παραλάβει σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με την διάταξη του άρθ 4 του Ν. 2690/1999 -ΦΕΚ Α’ 45 και να τα διαβιβάσει στο Υπουργείο Παιδείας.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου