Εάν κάποιος θέλει να μελετήσει τους
χιλιάδες συμβολισμούς που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι για να εκφρασθούν,
τότε υποχρεωτικά πρέπει να τους αναζητήσει στα νομίσματα. Είναι η
εφαρμογή αυτού που όλοι λέμε «μια εικόνα, χίλιες λέξεις». ....
Από αυτή την οπτική γωνία, δεν είναι έκπληξη η καινούργια ιστορία, που μας «σερβίρουν στο πιάτο» τα νομίσματα. Την έγραψαν οι ίδιοι οι αρχαίοι με εικόνες και δεν μπορούν αναρίθμητα γραπτά να την αντικαταστήσουν!!!
Εδώ είναι και το πρόβλημα. Τι γίνεται εάν κάποτε κάποιος δεν έσκυψε επάνω στα νομίσματα; Τι γίνεται εάν η μοναδική πληροφόρηση, έρχεται από γραπτά ή αλλιώς «πηγές»; Η απάντηση υπάρχει ήδη και πολύ από εσάς φίλοι μου την αντιληφθήκατε.
Νομίζαμε ότι ξέραμε ιστορία. Δέχομαι πολλές φορές την τυποποιημένη ερώτηση «πιά πηγή αναφέρει αυτό που λες». Δεν είναι παρεξηγήσιμο από κάποιον που ξέρει μόνο τον δρόμο των «πηγών», όμως κάποτε θα πρέπει να βρούμε τον τρόπο να συνεννοηθούμε. Κάποτε πρέπει και το νόμισμα να θεωρείται «πηγή» κι ας είναι άγραφη. Στην καινούργια αυτήν «πηγή» λοιπόν, προσκρούουν όλες οι παθογένειες των γραπτών «πηγών», η μεγαλύτερη των οποίων είναι η παντελής απουσία τους από αναρίθμητα γεγονότα.
Οι τρεις εικόνες στα νομίσματα, αντιστοιχούν σε τρεις χιλιάδες λέξεις, που δυστυχώς δεν είναι πουθενά γραμμένες. Απαντούν και στην απορία κάποιων που αναρωτώνται: Μα είναι δυνατόν ένα τόσο μεγάλο έργο στην Αμφίπολι, να μην το αναφέρουν οι «πηγές»;
Τσίντσιφος Ἀστέριος
Από αυτή την οπτική γωνία, δεν είναι έκπληξη η καινούργια ιστορία, που μας «σερβίρουν στο πιάτο» τα νομίσματα. Την έγραψαν οι ίδιοι οι αρχαίοι με εικόνες και δεν μπορούν αναρίθμητα γραπτά να την αντικαταστήσουν!!!
Εδώ είναι και το πρόβλημα. Τι γίνεται εάν κάποτε κάποιος δεν έσκυψε επάνω στα νομίσματα; Τι γίνεται εάν η μοναδική πληροφόρηση, έρχεται από γραπτά ή αλλιώς «πηγές»; Η απάντηση υπάρχει ήδη και πολύ από εσάς φίλοι μου την αντιληφθήκατε.
Νομίζαμε ότι ξέραμε ιστορία. Δέχομαι πολλές φορές την τυποποιημένη ερώτηση «πιά πηγή αναφέρει αυτό που λες». Δεν είναι παρεξηγήσιμο από κάποιον που ξέρει μόνο τον δρόμο των «πηγών», όμως κάποτε θα πρέπει να βρούμε τον τρόπο να συνεννοηθούμε. Κάποτε πρέπει και το νόμισμα να θεωρείται «πηγή» κι ας είναι άγραφη. Στην καινούργια αυτήν «πηγή» λοιπόν, προσκρούουν όλες οι παθογένειες των γραπτών «πηγών», η μεγαλύτερη των οποίων είναι η παντελής απουσία τους από αναρίθμητα γεγονότα.
Οι τρεις εικόνες στα νομίσματα, αντιστοιχούν σε τρεις χιλιάδες λέξεις, που δυστυχώς δεν είναι πουθενά γραμμένες. Απαντούν και στην απορία κάποιων που αναρωτώνται: Μα είναι δυνατόν ένα τόσο μεγάλο έργο στην Αμφίπολι, να μην το αναφέρουν οι «πηγές»;
Τσίντσιφος Ἀστέριος
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου