Google+ To Φανάρι : Μετά τους diesel έρχεται το τέλος και των μικρών βενζίνης...

Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2017

Μετά τους diesel έρχεται το τέλος και των μικρών βενζίνης...

Από την ανακοίνωση του ανανεωμένου Volkswagen Golf πριν από λίγο χρονικό διάστημα, το πρώτο πράγμα που παρατήρησαν οι περισσότεροι, δεν ήταν η δύναμη του GTI, ούτε καν η αυτόνομη τεχνολογία της «καθαρής» έκδοσης. Ήταν σίγουρα όμως ο νέος κινητήρας βενζίνης 1.5 λίτρων TSI «Evo».,,,


Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
Πρόκειται για τον αντικαταστάτη του παλιού αλλά άκρως καταξιωμένου 1.4, έτσι ώστε τώρα να αντιπροσωπεύει το νέο αίμα σε μια όντως επαναστατική λύση για εκείνη την εποχή. Το κάνει όμως με τα αντίθετα μέσα. Αντί για downsizing, επιστρατεύει το… upsizing!

Μάλιστα, μετά από αυτό, το σίγουρο είναι πως θα έχουμε να περιμένουμε πολλά περισσότερα στο μέλλον. Όταν την περασμένη εβδομάδα ερωτήθηκε  για την αύξηση της χωρητικότητας του νέου TSI κινητήρα, ο πρόεδρος της Volkwagen Herbert Diess, με περίσσια αυτοπεποίθηση δήλωσε ότι:
«Η τάση για κινητήρες μικρού κυβισμού οδεύει προς το τέλος της». Ο λόγος είναι απλός, σύμφωνα με τον Diess: «Οι εκπομπές ρύπων τείνουν να αυξάνονται ολοένα πλέον, όσο οι κινητήρες μικραίνουν σε κυβισμό…».

Το μεγάλο αφεντικό της Volkswagen, μεταξύ άλλων, παραδέχτηκε πως περίμενε να συμβεί κάτι τέτοιο και για αυτόν δεν αποτελεί καμία έκπληξη. Οι μικροί κινητήρες turbo απλά δεν προσφέρουν πλέον τίποτα σύμφωνα με αυτόν, τα δεδομένα των εποχών λοιπόν αλλάζουν και πάλι.

Στο παράδειγμα της Mazda, που συνειδητά αγνοεί τη μόδα του downsizing στους κινητήρες και το θεωρεί ανοησία, ήρθε να προστεθεί τελευταία και μια έκθεση στο Reuters. Επικαλούμενη πηγές του κλάδου, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η Volkswagen αλλά και άλλοι κατασκευαστές, σχεδιάζουν να καταργήσουν τους υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες του λίτρου ή να αυξήσουν την χωρητικότητα τους.

Η ίδια έκθεση, αναφέρει επίσης πως ο κινητήρας 0.9 λίτρου της Renault καταπίνει υπερβολική ποσότητα αμόλυβδης προκειμένου να αντιμετωπίσει την υπερθέρμανση.
Στην περίπτωση της γερμανικής φίρμας, επίσημα χείλη αναφέρουν πως ο 3κύλινδρος 1000άρης turbo μπορεί να είναι ασφαλής για την ώρα, αλλά δεν βλέπουν μακρύ μέλλον πέρα από αυτόν. Ο κόσμος των μικρών κινητήρων αναμένεται να αποκτήσει αρκετό ενδιαφέρον τα επόμενα χρόνια.


Diesel κινητήρες: Σε ταχύτατο… θάνατο
Ολο και πιο ηχηρές είναι πλέον οι επίσημες φωνές, που κρούουν τον… κώδωνα της τεχνολογικής αλλαγής στην αυτοκίνηση. Η ηλεκτροκίνηση σίγουρα είναι μπροστά μας. Μάλιστα σύμφωνα με το newsauto.gr, οι προβλέψεις αναφέρουν ότι μέχρι το 2040 το 35% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν θα είναι ηλεκτρικά



Όμως το 2040 είναι μακριά! Στο σήμερα τα δεδομένα αλλάζουν άρδην και αυτό αφορά κυρίως τους diesel κινητήρες. Όπως έχουμε ξαναγράψει, αυτοί… πεθαίνουν, αφού πλέον το επερχόμενο EURO7 (προδιαγραφές ρύπων της ΕΕ), θέτει -κυρίως τους μικρούς- diesel κινητήρες εκτός αγοράς. Κι αυτό όχι γιατί δεν μπορούν να καλύψουν τις νέες αυστηρές προδιαγραφές που θα ισχύσουν σε τρία χρόνια από τώρα…

Για να καταφέρουν οι εταιρείες να πιάσουν αυτά τα όρια θα πρέπει να αυξηθούν κατά πολύ τα κόστη εξέλιξης και παραγωγής, των μικρών diesel κινητήρων. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο που σήμερα φοράει έναν 1600άρι diesel, το 2020 θα κοστίζει σχεδόν 30 με 40% περισσότερο από σήμερα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες λοιπόν σήμερα, μελετάνε αν οικονομικά είναι βιώσιμο να τοποθετούνται τέτοιοι κινητήρες, μόνο στις ακριβές εκδόσεις των μεγάλων-οικογενειακών μοντέλων τους. Είναι δεδομένο πως τα μικρά και τα μεσαία αυτοκίνητα θα διαθέτουν μόνο μικρούς turbo βενζίνης (κυρίως 3κύλινδρους) και ηλεκτρικές εκδόσεις.

Για του λόγου το αληθές, δείτε τις premium αυτοκινητοβιομηχανίες πως κινούνται.

Η Volvo είναι η πρώτη που αντέδρασε άμεσα στις νέες εξελίξεις. Ανακοίνωσε ότι σταματάει την παραγωγή του 1,6lt κινητήρα πετρελαίου, αφού έχει κατασκευάσει έναν νέο βενζίνης 1,5lt, πολύ πιο ισχυρό από τον diesel (το premium θέλει δύναμη) και σχετικά κοντά σε κατανάλωση με τον καταργούμενο diesel. Μία απόφαση που στην Ευρώπη, εμπορικά αρχίζει να δικαιώνει τους Σουηδούς

Από την άλλη, οι άνθρωποι της Mercedes-Benz αρχίζουν να σπάνε τη σιωπή τους, με τον Matthias Luehrs, αντιπρόεδρο πωλήσεων και διαχείρισης αυτοκινήτων της Γερμανικής εταιρείας, να δηλώνει ότι  η εταιρεία του διεξάγει έρευνες για να αποφασίσει αν θα συνεχίσει να διαθέτει αυτοκίνητα με μικρούς diesel κινητήρες. Ηδη η εταιρεία δείχνει να κινείται προς αυτή την κατεύθυνση στην αγορά των ΗΠΑ…

Σημειώστε, πως η Mercedes-Benz δεν έχει δικό της μικρό diesel, με τον 1,5lt που διαθέτει στην γκάμα της να προέρχεται από την Renault. Οι Γάλλοι από την άλλη έχουν ήδη προαναγγείλει ότι ουσιαστικά οι μικροί diesel τελειώνουν γι’ αυτούς…

Ανάλογοι ψίθυροι ακούγονται και στο στρατόπεδο της BMW, με τους τεχνοκράτες Γερμανούς επισήμως να αρνούνται προς το παρόν τέτοια εξέλιξη. Βέβαια να θυμίσουμε ότι άνθρωποι της BMW δήλωναν κατηγορηματικά στον υπογράφοντα ότι δε θα τοποθετούσαν ποτέ κινητήρες κάτω των 2.000cc σε σύγχρονα μοντέλα της BMW, όταν είχαν πρωτο-κυκλοφορήσει τη Σειρά 1 μόνο με 2λιτρο (το 2004). Αμέσως μετά ήρθε και ο 1,6lt.

Το σίγουρο είναι ότι εκ’ των πραγμάτων και των υπαρχουσών αποφάσεων, η κατάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία οδεύει προς τα εκεί και καλό είναι να αρχίσουμε να το συνηθίζουμε αυτό.
Σημειώστε πως τα υπάρχοντα αυτοκίνητα δε θα επηρεαστούν από τις αποφάσεις που θα ισχύουν από το 2020. Δε σημαίνει δηλαδή ότι τα αυτοκίνητα που θα πουληθούν σήμερα, δε θα μπορούν να κυκλοφορούν σε τρία χρόνια. Οι αποφάσεις αυτές αφορούν τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες…
 Πηγή