Google+ To Φανάρι : «Δεν πωλείται η αξιοπρέπεια της Ελλάδας»

Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2017

«Δεν πωλείται η αξιοπρέπεια της Ελλάδας»

Στο ίδιο πνεύμα με το ΚΑΣ και η ιταλική «La Repubblica» για την άρνηση να δοθεί ο Παρθενώνας για εκδήλωση του Gucci 
Από την Γιώτα Βαζούρα
«Η Ιστορία και η αξιοπρέπεια της Ελλάδας δεν πωλούνται». Με αυτόν τον τρόπο αντέδρασε η ιταλική εφημερίδα «La Repubblica» στο βροντερό «όχι» του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου προς τον ιταλικό οίκο μόδας Gucci,....
ο οποίος ζήτησε τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης για να πραγματοποιήσει μία μεγάλη επίδειξη μόδας την 1η Ιουνίου. Συγκεκριμένα, ο Ιταλός δημοσιογράφος Ετορε Λιβίνι σε εκτενές ρεπορτάζ του δεν δίστασε να υπενθυμίσει ότι «στο παρελθόν τα Γλυπτά του Παρθενώνα έτυχαν εκμετάλλευσης για διαφημίσεις της Coca-Cola, της Lufthansa και της Verizon, που μετέτρεψε τους κίονες σε τηλεφωνικούς θαλάμους, όπως επίσης και από τη φωτογράφιση της Τζένιφερ Λόπεζ, χωρίς την άδεια του ΚΑΣ».

Το ζήτημα της παραχώρησης της Ακρόπολης μονοπώλησε το ενδιαφέρον του ΚΑΣ στην πρόσφατη συνεδρίασή του, αποφασίζοντας τελικώς και ομοφώνως (παρά το δέλεαρ των 2.000.000 ευρώ) να μη δώσει τον χώρο για να στήσει ο οίκος Gucci το ντεφιλέ του.

«Ο ιδιαίτερος πολιτιστικός χαρακτήρας των μνημείων της Ακρόπολης δεν συνάδει με τη συγκεκριμένη εκδήλωση, καθώς πρόκειται για μοναδικά μνημεία και σύμβολα παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO» ανέφεραν στην αιτιολόγησή τους τα μέλη.

Η εκδήλωση θα είχε διάρκεια 15 λεπτά και προέβλεπε το στήσιμο μιας σκηνής μεγάλων διαστάσεων για την προετοιμασία των μοντέλων αλλά και ειδικό τεχνολογικό εξοπλισμό για φώτα και ηχεία. Παρόντες στη συνεδρίαση του ΚΑΣ ήταν, φυσικά, και εκπρόσωποι της εταιρίας αλλά και οι δικηγόροι τους, οι οποίοι υποστήριξαν πως, αν το αίτημα ικανοποιηθεί, θα δοθεί χορηγία (2.000.000 ευρώ σε βάθος πενταετίας), που θα διατεθεί σε αναστηλωτικά έργα.

Το ποσό των 55.000.000 ευρώ που είχε ακουστεί στη συνεδρίαση και αφορούσε οφέλη από τη διαφημιστική δαπάνη η εταιρία χθες το διέψευσε. Στην επίδειξη θα ήταν παρόντες 300 προσκεκλημένοι, μεταξύ των οποίων και σταρ του Χόλιγουντ. Πάντως τα μέλη του ΚΑΣ αντιπρότειναν στους εκπροσώπους της εταιρίας τρεις εναλλακτικούς χώρους, ο μεν πρώτος αφορούσε το πλάτωμα του Πικιώνη, ο δεύτερος τον Λόφο του Φιλοπάππου και ο τρίτος τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου. Η εταιρία όμως δεν δέχθηκε.

Απόλυτα σύμφωνη με τη γνώμη του ΚΑΣ εμφανίστηκε και η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, η οποία δήλωσε: «Σεβόμαστε τον συγκεκριμένο οίκο αλλά είναι ασύμβατη η χρήση αυτή με το μνημείο».
Σχόλιο επί του θέματος έκανε και η τομεάρχης Πολιτισμού της Ν.Δ. Ολγα Κεφαλογιάννη, τονίζοντας πως το υπ. Πολιτισμού όφειλε να έχει εξετάσει το θέμα σε πρώτο στάδιο, πριν αυτό φτάσει να συζητηθεί στο ΚΑΣ». Τέλος, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος τόνισε πως «δεν πουλιούνται τα πάντα», επικροτώντας την απόφαση του ΚΑΣ.

«Θα καταντήσει ένα σκηνικό»
Κατηγορηματική στην εισήγησή της ήταν και η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών Ελένη Μπάνου, η οποία υποστήριξε πως, αν δοθεί τώρα η Ακρόπολη στον οίκο Gucci, «αύριο σε άλλη εταιρία και μεθαύριο σε άλλη, τελικά αυτό το υπέρτατο μνημείο θα καταντήσει ένα σκηνικό, κάτι που δεν θα ήθελε κανείς να δει έτσι».

Πηγή