Google+ To Φανάρι : Οι φόροι «άδειασαν» το καλάθι!

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016

Οι φόροι «άδειασαν» το καλάθι!

Οι φόροι... έφαγαν τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ. Οι αγορές για μεγάλη μερίδα Ελλήνων καταναλωτών φαίνεται ότι εξελίσσεται σε είδος πολυτελείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο 15νθημερο του Σεπτεμβρίου ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σημείωσε πτώση άνω του 6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν...

Βασική αιτία, η φορολογική αφαίμαξη των νοικοκυριών, τα οποία κλήθηκαν εντός του προηγούμενου μήνα να πληρώσουν τη δεύτερη δόση του φόρου εισοδήματος και την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ. Παράλληλα, η μείωση των μισθών και των συντάξεων σε συνδυασμό με τις αυξήσεις τιμών ακόμα και σε είδη πρώτης ανάγκης λόγω υψηλότερης φορολογίας οδηγεί τους πολίτες σε επιλεκτικές αγορές. Το νούμερο ένα πρόβλημα του κλάδου παραμένει πάντως ο υψηλός ΦΠΑ, όπως τόνισαν σχεδόν έξι στα 10 στελέχη επιχειρήσεων (λιανεμπόριο και προμηθευτές καταναλωτικών προϊόντων) σε έρευνα τάσεων του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 8 ως τις 18 Σεπτεμβρίου.

Μάλιστα, σε σχέση με τις πωλήσεις του κλάδου, τα στελέχη στην πλειονότητά τους αναμένουν συνέχεια της μείωσης των πωλήσεων. Συγκεκριμένα, το 46% θεωρεί ότι την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2016 οι πωλήσεις θα είναι μειωμένες σε σχέση με την περίοδο Μαΐου - Αυγούστου 2016. Συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, τα στελέχη έχουν πιο δυσοίωνες προβλέψεις, με δύο στα τρία να εκτιμούν ότι οι πωλήσεις το διάστημα Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2016 θα είναι μειωμένες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 και, μάλιστα, το 37% ότι θα είναι μειωμένες άνω του 5%.
Εκτιμήσεις

Το εύρημα αυτό έχει ιδιαίτερη αξία, καθώς στην εξεταζόμενη περίοδο περιλαμβάνεται και η περίοδος των εορτών, στην οποία παραδοσιακά πραγματοποιείται άνω του 10% των πωλήσεων του έτους για τον κλάδο. Οσον αφορά τις εκτιμήσεις των στελεχών για τις προτεραιότητες του καταναλωτή, η συντριπτική πλειονότητα (ποσοστό 81%) θεωρεί ότι το ζητούμενο είναι οι χαμηλότερες τιμές, ενώ ακολουθούν η μείωση της σπατάλης και η αύξηση των προσφορών και προωθητικών ενεργειών.
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου