Το γεγονός ότι πολλοί οδηγοί επιλέγουν τους παλιούς
οδικούς άξονες για να γλυτώσουν τα διόδια, έχει προβληματίσει τους
παραχωρησιούχους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο νέος αυτοκινητόδρομος Λεύκτρου-Σπάρτης όπου το ενδιαφέρον των οδηγών παραμένει χαμηλό, με την παλαιά εθνική οδό να διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος της κυκλοφορίας....
Η κοινοπραξία Μορέας, πάντως, που διαχειρίζεται τον άξονα, εκτιμά ότι το νέο οδικό τμήμα «χρειάζεται τον χρόνο του» και εξετάζει εκπτώσεις στα διόδια, όπως αναφέρει η Καθημερινή.
Ο νέος κλάδος Λεύκτρου-Σπάρτης έχει μήκος 46 χλμ., είναι κομμάτι της οδικής παραχώρησης Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας και κόστισε 202 εκατ. ευρώ. Η διαδρομή Τρίπολης-Σπάρτης είναι με τον νέο αυτοκινητόδρομο κατά 23 χλμ. μεγαλύτερη από την παλαιά εθνική οδό.
Το νέο τμήμα δόθηκε στην κυκλοφορία στα τέλη Απριλίου. Τέσσερις μήνες αργότερα, η πλειονότητα των οδηγών εξακολουθεί να προτιμά την παλαιά εθνική οδό. Σύμφωνα με τη Μορέας, τον Ιούνιο πέρασαν από τα διόδια Πετρίνας 27.916 οχήματα προς Σπάρτη και 26.483 οχήματα προς Αθήνα (σύνολο 54.399), τον Ιούλιο 39.934 οχήματα προς Σπάρτη και 35.101 προς Αθήνα (σύνολο 75.035) και τον Αύγουστο 47.973 οχήματα προς Σπάρτη και 53.366 προς Αθήνα (σύνολο 100.399).
Τι κερδίζει όμως ο οδηγός χρησιμοποιώντας το νέο τμήμα έναντι του παλαιού;
Παρά τη χιλιομετρική τους διαφορά, χρονικά η απόσταση Τρίπολης-Σπάρτης είναι η ίδια, καθώς υπάρχει το κέρδος των μεγαλύτερων ταχυτήτων. Έτσι, το πραγματικό όφελος έγκειται στις συνθήκες ασφαλείας, με ένα μειονέκτημα: τα διόδια. Στο τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη λειτουργεί ένας σταθμός διοδίων (Πετρίνα), που «χρεώνει» στους οδηγούς όλο το μήκος του νέου κλάδου (2,85 ευρώ για τα Ι.Χ., 2 ευρώ για τα δίκυκλα και 7,20- 10,10 ευρώ για τα μεσαία και μεγάλα φορτηγά).
«Όπως συμβαίνει με οποιοδήποτε νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου που παραδίδεται στην κυκλοφορία, απαιτείται μια περίοδος “προσαρμογής” των μετακινουμένων στα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα», εκτιμά η Βίλυ Βεγήρη, διευθύντρια συντήρησης και λειτουργίας στον Μορέα. «Το εύρος αυτής της περιόδου ποικίλλει, δεδομένου ότι εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως τα χαρακτηριστικά των εξυπηρετούμενων μετακινήσεων (σκοπός, συχνότητα, κ.λπ.) αλλά και τη γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας. Η άποψή μας είναι ότι με την πάροδο του χρόνου το νέο τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη θα καθιερωθεί στη συνείδηση των οδηγών».
Προκειμένου να ενισχύσει την «ορατότητα» του νέου οδικού τμήματος, ο Μορέας εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε εκπτώσεις στα διόδια.
Στην πραγματικότητα, ωστόσο, (σ.σ. και δώ είναι η πραγματική αποκάλυψη) δεν «χάνει» από τη χαμηλή δημοτικότητα του άξονα, καθώς βάσει της αρχικής και της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης το κυκλοφοριακό «έλλειμμα» επιδοτείται (!!) από το κράτος.
Πηγή
...περάσεις δεν περάσεις ... τα φράγκα θα τα πάρουν οι καρχαρίες...
Η κοινοπραξία Μορέας, πάντως, που διαχειρίζεται τον άξονα, εκτιμά ότι το νέο οδικό τμήμα «χρειάζεται τον χρόνο του» και εξετάζει εκπτώσεις στα διόδια, όπως αναφέρει η Καθημερινή.
Ο νέος κλάδος Λεύκτρου-Σπάρτης έχει μήκος 46 χλμ., είναι κομμάτι της οδικής παραχώρησης Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας και κόστισε 202 εκατ. ευρώ. Η διαδρομή Τρίπολης-Σπάρτης είναι με τον νέο αυτοκινητόδρομο κατά 23 χλμ. μεγαλύτερη από την παλαιά εθνική οδό.
Το νέο τμήμα δόθηκε στην κυκλοφορία στα τέλη Απριλίου. Τέσσερις μήνες αργότερα, η πλειονότητα των οδηγών εξακολουθεί να προτιμά την παλαιά εθνική οδό. Σύμφωνα με τη Μορέας, τον Ιούνιο πέρασαν από τα διόδια Πετρίνας 27.916 οχήματα προς Σπάρτη και 26.483 οχήματα προς Αθήνα (σύνολο 54.399), τον Ιούλιο 39.934 οχήματα προς Σπάρτη και 35.101 προς Αθήνα (σύνολο 75.035) και τον Αύγουστο 47.973 οχήματα προς Σπάρτη και 53.366 προς Αθήνα (σύνολο 100.399).
Τι κερδίζει όμως ο οδηγός χρησιμοποιώντας το νέο τμήμα έναντι του παλαιού;
Παρά τη χιλιομετρική τους διαφορά, χρονικά η απόσταση Τρίπολης-Σπάρτης είναι η ίδια, καθώς υπάρχει το κέρδος των μεγαλύτερων ταχυτήτων. Έτσι, το πραγματικό όφελος έγκειται στις συνθήκες ασφαλείας, με ένα μειονέκτημα: τα διόδια. Στο τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη λειτουργεί ένας σταθμός διοδίων (Πετρίνα), που «χρεώνει» στους οδηγούς όλο το μήκος του νέου κλάδου (2,85 ευρώ για τα Ι.Χ., 2 ευρώ για τα δίκυκλα και 7,20- 10,10 ευρώ για τα μεσαία και μεγάλα φορτηγά).
«Όπως συμβαίνει με οποιοδήποτε νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου που παραδίδεται στην κυκλοφορία, απαιτείται μια περίοδος “προσαρμογής” των μετακινουμένων στα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα», εκτιμά η Βίλυ Βεγήρη, διευθύντρια συντήρησης και λειτουργίας στον Μορέα. «Το εύρος αυτής της περιόδου ποικίλλει, δεδομένου ότι εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως τα χαρακτηριστικά των εξυπηρετούμενων μετακινήσεων (σκοπός, συχνότητα, κ.λπ.) αλλά και τη γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας. Η άποψή μας είναι ότι με την πάροδο του χρόνου το νέο τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη θα καθιερωθεί στη συνείδηση των οδηγών».
Προκειμένου να ενισχύσει την «ορατότητα» του νέου οδικού τμήματος, ο Μορέας εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε εκπτώσεις στα διόδια.
Στην πραγματικότητα, ωστόσο, (σ.σ. και δώ είναι η πραγματική αποκάλυψη) δεν «χάνει» από τη χαμηλή δημοτικότητα του άξονα, καθώς βάσει της αρχικής και της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης το κυκλοφοριακό «έλλειμμα» επιδοτείται (!!) από το κράτος.
Πηγή
...περάσεις δεν περάσεις ... τα φράγκα θα τα πάρουν οι καρχαρίες...
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου