100.000.000€ η ζημιά στα δημόσια έσοδα μόνο από τα προϊόντα που πωλούν τα σούπερ μάρκετ. Πτώση (και) στην αγορά τροφίμων!
Περί τα 90.000.000 - 100.000.000 ευρώ θα στοιχίσει στα δημόσια έσοδα η αύξηση του ΦΠΑ που έχει επέλθει σε σειρά προϊόντων τα οποία πωλούνται εντός των σούπερ μάρκετ.
Αυτό προκύπτει από ανάλυση που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)....
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης, η αγορά φέτος αναμένεται να κλείσει με πτώση τζίρου 1,9%. Το πρώτο εξάμηνο του έτους παρουσίαζε αύξηση 1,25% και τον Ιούλιο εμφάνισε άνοδο 6%, κυρίως λόγω της ενίσχυσης των πωλήσεων της πρώτης εβδομάδας του Ιουλίου (εβδομάδα πριν από το δημοψήφισμα), οπότε αυτές αυξήθηκαν πάνω από 30%.
Στο τρέχον εξάμηνο αναμένεται «ύφεση», λόγω των αυξήσεων ΦΠΑ σε αποθέματα τροφίμων των καταναλωτών από τις αγορές του Ιουνίου και της γενικότερης ψυχολογίας του κοινού, της τάξης του 5%.
Πάντως, «βαρόμετρο» για το πώς θα κλείσει η φετινή χρονιά αποτελεί η περίοδος των Χριστουγέννων, οπότε και πραγματοποιείται πάνω από το 10% των πωλήσεων του κλάδου.
Δυσοίωνες, ωστόσο, είναι οι εκτιμήσεις του ΙΕΛΚΑ και για το 2016. Το ινστιτούτο «βλέπει» νέα πτώση του τζίρου της συγκεκριμένης αγοράς από 2% έως 4%, κυρίως λόγω της επίδρασης των αυξήσεων ΦΠΑ, αλλά και της γενικότερης οικονομικής αβεβαιότητας.
Αν επαληθευτεί αυτή η εκτίμηση του ΙΕΛΚΑ, τότε η σωρευτική μείωση στον τζίρο του λιανεμπορίου τροφίμων σε βάθος οκταετίας, δηλαδή από το ξέσπασμα της κρίσης, θα αγγίξει το 25%. Η πτώση σχετίζεται με τη στροφή των καταναλωτών σε πιο φθηνά προϊόντα, την αγορά των απολύτως απαραιτήτων, αλλά και την ένταση των προσφορών, κυρίως στα επώνυμα προϊόντα. Αρκεί μόνο να αναφέρουμε ότι τη φετινή χρονιά το 42% των προϊόντων που πωλούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ βρίσκονται σε προσφορά, όταν το 2011 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 36%.
Οπως επισημαίνεται στη μελέτη του ΙΕΛΚΑ, η περυσινή χρονιά στο λιανεμπόριο έκλεισε με μείωση των πωλήσεων άνω του 2%.
Πηγή
Περί τα 90.000.000 - 100.000.000 ευρώ θα στοιχίσει στα δημόσια έσοδα η αύξηση του ΦΠΑ που έχει επέλθει σε σειρά προϊόντων τα οποία πωλούνται εντός των σούπερ μάρκετ.
Αυτό προκύπτει από ανάλυση που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)....
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης, η αγορά φέτος αναμένεται να κλείσει με πτώση τζίρου 1,9%. Το πρώτο εξάμηνο του έτους παρουσίαζε αύξηση 1,25% και τον Ιούλιο εμφάνισε άνοδο 6%, κυρίως λόγω της ενίσχυσης των πωλήσεων της πρώτης εβδομάδας του Ιουλίου (εβδομάδα πριν από το δημοψήφισμα), οπότε αυτές αυξήθηκαν πάνω από 30%.
Στο τρέχον εξάμηνο αναμένεται «ύφεση», λόγω των αυξήσεων ΦΠΑ σε αποθέματα τροφίμων των καταναλωτών από τις αγορές του Ιουνίου και της γενικότερης ψυχολογίας του κοινού, της τάξης του 5%.
Πάντως, «βαρόμετρο» για το πώς θα κλείσει η φετινή χρονιά αποτελεί η περίοδος των Χριστουγέννων, οπότε και πραγματοποιείται πάνω από το 10% των πωλήσεων του κλάδου.
Δυσοίωνες, ωστόσο, είναι οι εκτιμήσεις του ΙΕΛΚΑ και για το 2016. Το ινστιτούτο «βλέπει» νέα πτώση του τζίρου της συγκεκριμένης αγοράς από 2% έως 4%, κυρίως λόγω της επίδρασης των αυξήσεων ΦΠΑ, αλλά και της γενικότερης οικονομικής αβεβαιότητας.
Αν επαληθευτεί αυτή η εκτίμηση του ΙΕΛΚΑ, τότε η σωρευτική μείωση στον τζίρο του λιανεμπορίου τροφίμων σε βάθος οκταετίας, δηλαδή από το ξέσπασμα της κρίσης, θα αγγίξει το 25%. Η πτώση σχετίζεται με τη στροφή των καταναλωτών σε πιο φθηνά προϊόντα, την αγορά των απολύτως απαραιτήτων, αλλά και την ένταση των προσφορών, κυρίως στα επώνυμα προϊόντα. Αρκεί μόνο να αναφέρουμε ότι τη φετινή χρονιά το 42% των προϊόντων που πωλούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ βρίσκονται σε προσφορά, όταν το 2011 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 36%.
Οπως επισημαίνεται στη μελέτη του ΙΕΛΚΑ, η περυσινή χρονιά στο λιανεμπόριο έκλεισε με μείωση των πωλήσεων άνω του 2%.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου