Την άγνωστη δικογραφία για τον «κλεμμένο χρυσό της Ολυμπιακής
Αεροπορίας», βάρους 600 κιλών και αξίας 1,8 εκατ. ευρώ, αποκαλύπτει το «Εθνος της Κυριακής».
Η απίστευτη απάτη μεγατόνων, σε βάρος του πρώην κρατικού αερομεταφορέα, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι σενάριο χολιγουντιανής ταινίας, καθώς φαίνεται πως η «κομπίνα» εξυφάνθηκε από ένα διεθνές κύκλωμα στο οποίο ενεπλάκησαν αμερικανικές και ελληνικές εταιρείες, ασφαλιστικοί κολοσσοί και εξανεμίστηκαν μυθικά χρηματικά ποσά.....
Η υπόθεση
Όλα ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2002, όταν μια εταιρεία με έδρα στον Ασπρόπυργο αγόρασε μεγάλη ποσότητα καλωδίων (scrap) του ΟΤΕ, από τα οποία έγινε εξαγωγή χρυσού, λευκόχρυσου και πλατίνας, συνολικού βάρους άνω των 600 κιλών και αξίας άνω του 1,8 εκατομμυρίων ευρώ.
Κοινοπραξία αμερικανικών εταιρειών αγόρασε τον χρυσό ενώ μια τρίτη εταιρεία, ελληνικών συμφερόντων, ανέλαβε την μεσιτεία της πώλησης και υπογράφηκε το σχετικό συμφωνητικό. Ο χρυσός τοποθετείται σε ειδικά κιβώτια στον Ασπρόπυργο, τα οποία ελέγχθηκαν από ανεξάρτητο πραγματογνώμονα. Μεσολαβητής μεταξύ πωλητών και αγοραστών ορίστηκε ο H.D. -ο οποίος φέρεται να έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην υπόθεση- γεννημένος στη Σουηδία και κάτοικος ΗΠΑ. Οι μεσίτες ασφάλισαν τον χρυσό σε δύο ασφαλιστικές εταιρείες, την LLOYD'S του Λονδίνου και την βελγική NAVIGA N.V. BELMARINE & HENRI J. MOERKE RKE and Co NV, έναντι 1.650.000 δολαρίων.
Επίσης ανέλαβαν τη μεταφορά του χρυσού από τον Ασπρόπυργο στο Ελ Βενιζέλος, για να αποσταλεί στην Φρανκφούρτη με εμπορική πτήση της Ολυμπιακής και η αμερικανική κοινοπραξία που αγόρασε τον χρυσό καταβάλλει προκαταβολή ύψους 900.000 δολαρίων.
Κατά τη μεταφορά του χρυσού από τις εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο έως το αεροδρόμιο, μεσίτες και μεταφορείς υπογράφουν σειρά εγγράφων ότι παραδόθηκε στην Ολυμπιακή για να ταξιδέψει Γερμανία. Όπως όταν το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο γερμανικό αεροδρόμιο, ο χρυσός είχε κάνει φτερά.
Ο χρυσός είχε κάνει φτερά
Ο μεσολαβητής H.D. είναι αυτός που στέλνει email στον διευθυντή Εμπορευματικών Μεταφορών αναφέροντας ότι ο χρυσός δεν έφτασε. Γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες για τον εντοπισμό του φορτίου. Πριν δοθεί χρόνος για να διαπιστωθεί τι έχει γίνει από τις αρχές της ΟΑ, ο μεσολαβητής H.D. στέλνει δεύτερο email ζητώντας επίμονα πληροφορίες για την τύχη του χρυσού στέλνοντας φωτογραφίες από τα κιβώτια και τα έγγραφα της φορτωτικής από τα οποία προέκυπτε ότι ο υπάλληλος της ΟΑ είχε παραλάβει τον χρυσό.
Σύντομα η αγοράστρια εταιρεία στέλνει έγγραφο με το οποίο καθιστά την Ολυμπιακή Αεροπορία μοναδική και πλήρως υπεύθυνη για την απώλεια του χρυσού των 1,8 εκατ. ευρώ.
Το κόλπο γκρόσο κατά της ΟΑ
Όμως όπως προκύπτει από τα δύο βουλεύματα του Συμβουλίου Εφετών που αποκαλύπτει το Έθνος της Κυριακής σε βάρος της Ολυμπιακής είχε στηθεί ένα κόλπο γκρόσο.
Η εταιρεία που είχε αναλάβει τη μεσιτεία της πώλησης των πολύτιμων μετάλλων με απάτη του μεσολαβητή Αμερικανού πολίτη H.D., στελέχη της μεταφορικής εταιρείας αλλά και διεφθαρμένοι υπάλληλοι της ΟΑ που φέρονται ότι έλαβαν χρηματικά ανταλλάγματα για να πλαστογραφήσουν σειρά εγγράφων (φορτωτική και δήλωση αποστολέα SLI) ακόμη και τον ακτινολογικών έλεγχο των κιβωτίων με τον οποίο «πιστοποιούνταν» η παραλαβή του χρυσού των 1,8 εκατ. ευρώ, ο οποίος παραμένει άφαντος 13 χρόνια μετά την απάτη.
Από την προανάκριση προκύπτει ότι δεν παραλήφθηκαν ποτέ τα επίμαχα εμπορεύματα, ενώ από τις κάμερες ασφαλείας στον χώρο παραλαβής εμπορευμάτων της ΟΑ έδειξαν ότι ουδέποτε παραλήφθηκαν τα ευγενή μέταλλα, ενώ μεγάλο μέρος των εγγράφων αποδείχθηκαν πλαστά.
Ο χρυσός φέρεται να υπεξαιρέθηκε με ευθύνη των 8 συνολικά κατηγορούμενων οι οποίοι πήραν προκαταβολή ύψους 900.000 δολαρίων από την αγοράστρια εταιρεία και στην συνέχεια σκηνοθέτησαν την «απώλεια» του χρυσού για να λάβουν αποζημίωση από την Ολυμπιακή και τις ασφαλιστικές εταιρείες ύψους περίπου 3 εκατ. δολαρίων, ενώ ο χρυσός των 1,8 εκατ. ευρώ δεν έχει ακόμη βρεθεί.
Την κομπίνα φαίνεται να έστησαν στέλεχος της κοινοπραξίας αμερικανικών εταιρειών που αγόρασε τον χρυσό, οι ιδιοκτήτες της ελληνικής εταιρείες που ανέλαβαν τη μεσιτεία της πώλησης, υπάλληλοι της μεταφορικής και της ΟΑ.
Ερωτήματα εγείρονται γιατί η ΟΑ προέβη σε εξώδικο συμβιβασμό με την αγοράστρια εταιρεία και κατέβαλε αποζημίωση ενώ η ποινική διαδικασία ήταν σε εξέλιξη.
Περισσότερα στοιχεία για την υπόθεση στο «Εθνος της Κυριακής».
Πηγή
Η απίστευτη απάτη μεγατόνων, σε βάρος του πρώην κρατικού αερομεταφορέα, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι σενάριο χολιγουντιανής ταινίας, καθώς φαίνεται πως η «κομπίνα» εξυφάνθηκε από ένα διεθνές κύκλωμα στο οποίο ενεπλάκησαν αμερικανικές και ελληνικές εταιρείες, ασφαλιστικοί κολοσσοί και εξανεμίστηκαν μυθικά χρηματικά ποσά.....
Η υπόθεση
Όλα ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2002, όταν μια εταιρεία με έδρα στον Ασπρόπυργο αγόρασε μεγάλη ποσότητα καλωδίων (scrap) του ΟΤΕ, από τα οποία έγινε εξαγωγή χρυσού, λευκόχρυσου και πλατίνας, συνολικού βάρους άνω των 600 κιλών και αξίας άνω του 1,8 εκατομμυρίων ευρώ.
Κοινοπραξία αμερικανικών εταιρειών αγόρασε τον χρυσό ενώ μια τρίτη εταιρεία, ελληνικών συμφερόντων, ανέλαβε την μεσιτεία της πώλησης και υπογράφηκε το σχετικό συμφωνητικό. Ο χρυσός τοποθετείται σε ειδικά κιβώτια στον Ασπρόπυργο, τα οποία ελέγχθηκαν από ανεξάρτητο πραγματογνώμονα. Μεσολαβητής μεταξύ πωλητών και αγοραστών ορίστηκε ο H.D. -ο οποίος φέρεται να έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην υπόθεση- γεννημένος στη Σουηδία και κάτοικος ΗΠΑ. Οι μεσίτες ασφάλισαν τον χρυσό σε δύο ασφαλιστικές εταιρείες, την LLOYD'S του Λονδίνου και την βελγική NAVIGA N.V. BELMARINE & HENRI J. MOERKE RKE and Co NV, έναντι 1.650.000 δολαρίων.
Επίσης ανέλαβαν τη μεταφορά του χρυσού από τον Ασπρόπυργο στο Ελ Βενιζέλος, για να αποσταλεί στην Φρανκφούρτη με εμπορική πτήση της Ολυμπιακής και η αμερικανική κοινοπραξία που αγόρασε τον χρυσό καταβάλλει προκαταβολή ύψους 900.000 δολαρίων.
Κατά τη μεταφορά του χρυσού από τις εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο έως το αεροδρόμιο, μεσίτες και μεταφορείς υπογράφουν σειρά εγγράφων ότι παραδόθηκε στην Ολυμπιακή για να ταξιδέψει Γερμανία. Όπως όταν το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο γερμανικό αεροδρόμιο, ο χρυσός είχε κάνει φτερά.
Ο χρυσός είχε κάνει φτερά
Ο μεσολαβητής H.D. είναι αυτός που στέλνει email στον διευθυντή Εμπορευματικών Μεταφορών αναφέροντας ότι ο χρυσός δεν έφτασε. Γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες για τον εντοπισμό του φορτίου. Πριν δοθεί χρόνος για να διαπιστωθεί τι έχει γίνει από τις αρχές της ΟΑ, ο μεσολαβητής H.D. στέλνει δεύτερο email ζητώντας επίμονα πληροφορίες για την τύχη του χρυσού στέλνοντας φωτογραφίες από τα κιβώτια και τα έγγραφα της φορτωτικής από τα οποία προέκυπτε ότι ο υπάλληλος της ΟΑ είχε παραλάβει τον χρυσό.
Σύντομα η αγοράστρια εταιρεία στέλνει έγγραφο με το οποίο καθιστά την Ολυμπιακή Αεροπορία μοναδική και πλήρως υπεύθυνη για την απώλεια του χρυσού των 1,8 εκατ. ευρώ.
Το κόλπο γκρόσο κατά της ΟΑ
Όμως όπως προκύπτει από τα δύο βουλεύματα του Συμβουλίου Εφετών που αποκαλύπτει το Έθνος της Κυριακής σε βάρος της Ολυμπιακής είχε στηθεί ένα κόλπο γκρόσο.
Η εταιρεία που είχε αναλάβει τη μεσιτεία της πώλησης των πολύτιμων μετάλλων με απάτη του μεσολαβητή Αμερικανού πολίτη H.D., στελέχη της μεταφορικής εταιρείας αλλά και διεφθαρμένοι υπάλληλοι της ΟΑ που φέρονται ότι έλαβαν χρηματικά ανταλλάγματα για να πλαστογραφήσουν σειρά εγγράφων (φορτωτική και δήλωση αποστολέα SLI) ακόμη και τον ακτινολογικών έλεγχο των κιβωτίων με τον οποίο «πιστοποιούνταν» η παραλαβή του χρυσού των 1,8 εκατ. ευρώ, ο οποίος παραμένει άφαντος 13 χρόνια μετά την απάτη.
Από την προανάκριση προκύπτει ότι δεν παραλήφθηκαν ποτέ τα επίμαχα εμπορεύματα, ενώ από τις κάμερες ασφαλείας στον χώρο παραλαβής εμπορευμάτων της ΟΑ έδειξαν ότι ουδέποτε παραλήφθηκαν τα ευγενή μέταλλα, ενώ μεγάλο μέρος των εγγράφων αποδείχθηκαν πλαστά.
Ο χρυσός φέρεται να υπεξαιρέθηκε με ευθύνη των 8 συνολικά κατηγορούμενων οι οποίοι πήραν προκαταβολή ύψους 900.000 δολαρίων από την αγοράστρια εταιρεία και στην συνέχεια σκηνοθέτησαν την «απώλεια» του χρυσού για να λάβουν αποζημίωση από την Ολυμπιακή και τις ασφαλιστικές εταιρείες ύψους περίπου 3 εκατ. δολαρίων, ενώ ο χρυσός των 1,8 εκατ. ευρώ δεν έχει ακόμη βρεθεί.
Την κομπίνα φαίνεται να έστησαν στέλεχος της κοινοπραξίας αμερικανικών εταιρειών που αγόρασε τον χρυσό, οι ιδιοκτήτες της ελληνικής εταιρείες που ανέλαβαν τη μεσιτεία της πώλησης, υπάλληλοι της μεταφορικής και της ΟΑ.
Ερωτήματα εγείρονται γιατί η ΟΑ προέβη σε εξώδικο συμβιβασμό με την αγοράστρια εταιρεία και κατέβαλε αποζημίωση ενώ η ποινική διαδικασία ήταν σε εξέλιξη.
Περισσότερα στοιχεία για την υπόθεση στο «Εθνος της Κυριακής».
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου