Google+ To Φανάρι : Φαρμάκι το Μνημόνιο 3 και τα προαπαιτούμενα

Τετάρτη 12 Αυγούστου 2015

Φαρμάκι το Μνημόνιο 3 και τα προαπαιτούμενα

Τι περιέχει η λίστα του θανάτου
Τρίτο και... φαρμακερό είναι το Μνημόνιο στο οποίο κατέληξαν κυβέρνηση και δανειστές χθες το πρωί, ύστερα από έναν μαραθώνιο τελικό γύρο διαπραγματεύσεων που είχε ξεκινήσει σχεδόν 24 ώρες νωρίτερα.
Οι πιστωτές τυλίγουν την Ελλάδα σε... περίπου 60 κόλλες χαρτί, όπου...
αποτυπώνονται διεξοδικά τα σκληρά προαπαιτούμενα μέτρα τα οποία καλείται να εφαρμόσει η κυβέρνηση τώρα και τον Οκτώβριο, όπως: η μείωση του ορίου των κατασχέσεων στα 1.000 ευρώ, η αύξηση επιτοκίων και η κατάργηση ευνοϊκών διατάξεων στη ρύθμιση των 100 δόσεων, η επιβολή ΦΠΑ 23% στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, το «ψαλίδισμα» των αμυντικών δαπανών, η αύξηση των φορολογικών βαρών για τους αγρότες, η κατάργηση των πρόωρων συντάξεων με άμεση αύξηση του ορίου ηλικίας κατά πέντε έτη για τους σημερινούς 50άρηδες και νέες «κρυφές» περικοπές συντάξεων, οι οποίες θα προκληθούν λόγω παρεμβάσεων, όπως η κατάργηση των φόρων υπέρ τρίτων.
Πανηγυρίζουν
Παρά τον ορυμαγδό επώδυνων μέτρων, το Μέγαρο Μαξίμου... πανηγυρίζει για τη συμφωνία, επικαλούμενο κυρίως τους χαμηλούς δημοσιονομικούς στόχους, οι οποίοι όμως είναι πρωτίστως αποτέλεσμα της επιστροφής στη βαθιά ύφεση. Για φέτος προβλέπεται πλέον πρωτογενές έλλειμμα 0,25% του ΑΕΠ, για το 2016 πρωτογενές πλεόνασμα 0,5%, για το 2017 1,75% και για το 2018 3,5% του ΑΕΠ.
Πέραν των νέων φορολογικών επιβαρύνσεων και των ανατροπών στο Ασφαλιστικό, ο μακρύς κατάλογος με τα προαπαιτούμενα μέτρα που καλείται να ψηφίσει άμεσα η κυβέρνηση, ώστε να εκταμιευθεί η πρώτη δόση του νέου δανείου, περιλαμβάνει:
  • Αυστηροποίηση του ορισμού του αγρότη.
  • Επιστροφή του προηγούμενου καθεστώτος συνταγογράφησης φαρμάκων (με βάση τη δραστική ουσία) και μείωση τιμών στα γενόσημα.
  • Ανοιγμα επαγγελμάτων μηχανικών, συμβολαιογράφων κ.λπ.
  • Υιοθέτηση των καλύτερων πρακτικών στην Ε.Ε. για το μη μισθολογικό κόστος του Δημοσίου (επιδόματα, οδοιπορικά κ.λπ.), με εφαρμογή από 1/1/2016.
  • Εφαρμογή όλων των συστάσεων του ΟΟΣΑ από την Εργαλειοθήκη Ι (πλην των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων) και όλων των συστάσεων της Εργαλειοθήκης ΙΙ σχετικά με τα μη αλκοολούχα ποτά και τα πετρελαιοειδή
  • Προτάσεις μέτρων για τον περιορισμό των καθυστερήσεων στις δικαστικές αποφάσεις.
Μάριος Ροζάκος
Αναλήθειες του Μαξίμου για το αγγλικό δίκαιο

Ακόμα ένα μελανό σημείο έχει η προσπάθεια της κυβέρνησης να ωραιοποιήσει το νέο Μνημόνιο. Το Μαξίμου, στο ανεπίσημο κείμενο που διένειμε μετά την οριστικοποίηση της συμφωνίας, ισχυρίζεται μεταξύ άλλων: «Η συμφωνία διέπεται από το διεθνές ευρωπαϊκό δίκαιο και όχι από το αγγλικό, όπως είχε συμφωνήσει η κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, και δεν προβλέπει κατάργηση της κρατικής ασυλίας, όπως προέβλεπαν οι προηγούμενες συμφωνίες».
Στο δεύτερο non paper που ακολούθησε, επαναλαμβάνει ότι: «Η συμφωνία δεν προβλέπει υπαγωγή στο αγγλικό Δίκαιο και παραίτηση της χώρας από την κρατική ασυλία».
Η αλήθεια, όμως, είναι ότι δεν υπάρχει κανένα «διεθνές ευρωπαϊκό δίκαιο» και η κυβέρνηση λέει απλώς ψέματα. Το μόνο που υπάρχει είναι το ευρωπαϊκό δίκαιο. Ομως, ακόμη και αυτό να ήθελε να πει ο συντάκτης των κειμένων του Μαξίμου, πάλι τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Η υπογραφή με το ευρωπαϊκό δίκαιο, στο οποίο υπάγεται ο ESM, έχει ως αποτέλεσμα -αν οδηγηθούμε σε αναγκαστική εκτέλεση- να παρακρατούνται από την Ελλάδα τα κονδύλια του ΕΣΠΑ και της ΚΑΠ.
Το αναγνωρίζει, άλλωστε, και ο Ευ. Βενιζέλος, που ξέρει πολύ καλά τι σημαίνει αγγλικό δίκαιο, καθώς υπέγραψε και ο ίδιος την προηγούμενη δανειακή σύμβαση με τον EFSF...


Τι περιέχει η λίστα του θανάτου


Ενα δεύτερο μεγάλο πακέτο επώδυνων μέτρων, το οποίο θα μπορούσε από μόνο του να απαρτίζει ένα νέο Μνημόνιο, καθώς αυξάνει τα φορολογικά βάρη, οδηγεί σε μείωση συντάξεων, σταδιακή κατάργηση του ΕΚΑΣ, μεγάλες ανατροπές στα εργασιακά και τα μισθολογικά του Δημοσίου και περικοπές στις αμυντικές δαπάνες, καλείται να εφαρμόσει η ελληνική κυβέρνηση μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, σύμφωνα με τις προβλέψεις του νέου Μνημονίου.
Αφού καταθέσει τον Οκτώβριο συμπληρωματικό προϋπολογισμό για το τρέχον έτος, το προσχέδιο του Προϋπολογισμού του 2016 και το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα 2016-2019, η κυβέρνηση θα πρέπει να ανοίξει τον «καυτό» φάκελο του Ασφαλιστικού και να ξεκινήσει τις διαβουλεύσεις για τα εργασιακά. Παράλληλα, ως το τέλος Οκτωβρίου πρέπει να δρομολογηθούν:
-Επανασχεδιασμός της εισφοράς αλληλεγγύης από το 2016, ώστε να γίνει μόνιμη.
-Αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ, ώστε να μην επηρεαστεί η εισπραξιμότητα από αλλαγές στις αντικειμενικές αξίες.
-Σταδιακή αλλαγή στη φορολογία των αγροτών, που θα επιβαρυνθούν με συντελεστή 20% από το 2016 και 26% από το 2017.
-Αύξηση της φορολογίας των εισοδημάτων από ενοίκια κάτω των 12.000 ευρώ στο 15%.
-Επέκταση της φορολογίας 30% επί των ακαθάριστων εσόδων τυχερών παιχνιδιών και VLTs.
-Δημόσιος διεθνής διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες και επιβολή φόρου στις τηλεοπτικές διαφημίσεις.
-Αναδιάρθρωση του φορολογικού κώδικα.
-Σταδιακή κατάργηση φοροελαφρύνσεων στον ναυτιλιακό κλάδο.
-Μόνιμη μείωση αμυντικών δαπανών κατά 100.000.000 ευρώ φέτος και κατά 400.000.000 ευρώ το 2016.
-Επέκταση της προσωρινής εθελοντικής εισφοράς ως το 2018.
-Απλοποίηση φοροαπαλλαγών πολιτών και εταιριών.
-Κατάργηση όλων των φόρων υπέρ τρίτων που συνδέονται με τη χρηματοδότηση των ασφαλιστικών ταμείων από 31 Οκτωβρίου και μείωση επιδομάτων ή αύξηση εισφορών.
-Κατάργηση του ΕΚΑΣ σταδιακά, ξεκινώντας από το 20% των «υψηλότερων χαμηλοσυνταξιούχων» τον Μάρτιο του 2016.
-Σύνδεση ασφαλιστικών εισφορών - παροχών.
-Αναδιάρθρωση ενιαίου μισθολογίου του Δημοσίου από 1/1/2016 και θέσπιση νέων ανώτατων ορίων για τη μισθολογική δαπάνη του Δημοσίου έως το 2019.
-Νέα εργαλειοθήκη ΟΟΣΑ για χονδρικό εμπόριο, κατασκευές, ΜμΕ, ηλεκτρονικό εμπόριο, μεταποίηση.
-Μη αναστρέψιμα μέτρα ιδιωτικοποίησης του ΑΔΜΗΕ.
Σοκ! Διπλασιάζονται (από αύριο) τα βάρη για τους αγρότες
Φοροεισπρακτική καταιγίδα περιλαμβάνουν τα προαπαιτούμενα μέτρα της συμφωνίας μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών, με τους αγρότες και τους μικρομεσαίους επιτηδευματίες και ελεύθερους επαγγελματίες να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των φορολογουμένων που θα κληθούν να σηκώσουν πρόσθετα βάρη. Εξαιρετικά σκληρό είναι και το νέο πλαίσιο για τις κατασχέσεις μισθών και συντάξεων.
Ειδικότερα, για τους αγρότες προβλέπεται διπλασιασμός της προκαταβολής φόρου εισοδήματος και μάλιστα αναδρομικά από 01/01/2014, δηλαδή αρχής γενομένης από τα περσινά εισοδήματά τους. Η προκαταβολή αυτή είχε μειωθεί πρόσφατα στο 27,5% και τώρα επανέρχεται στο 55%. Παράλληλα, αυξάνεται ο φόρος στο αγροτικό πετρέλαιο σε δύο δόσεις (μισή αύξηση από 01/10/2015 και άλλη μισή από 01/10/2016), ώστε να φτάσει το 0,33 ευρώ ανά λίτρο.
Για τις ατομικές επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες, τις ομόρρυθμες και τις ετερόρρυθμες εταιρίες που τηρούν απλογραφικά βιβλία η προκαταβολή φόρου αυξάνεται σταδιακά από το 55% στο 100% στις χρήσεις 2015 και 2016.
Οδυνηρή έκπληξη αποτελεί η μείωση του ακατάσχετου ορίου για χρέη προς το Δημόσιο στα 1.000 ευρώ του μηνιαίου μισθού ή της μηνιαίας σύνταξης, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται το ποσοστό του μισθού ή της σύνταξης που μπορεί να κατασχεθεί εφόσον υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ μηνιαίως σε 50% ή ακόμη και σε 100% (με βάση εισοδηματικά κριτήρια)! Για τις καταθέσεις το ακατάσχετο όριο είναι στα 1.250 ευρώ για κάθε φυσικό πρόσωπο, αλλά μόνο για ένα πιστωτικό ίδρυμα. Επιπλέον:
-Καταργείται η έκπτωση 2% για την εφάπαξ εξόφληση του φόρου εισοδήματος με ισχύ από τα φετινά εισοδήματα.
-Καταργείται η έκπτωση στον ΦΠΑ στα νησιά έως το τέλος του 2016.
-Επιβάλλεται ΦΠΑ 23% στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, αλλά μειώνεται ο ΦΠΑ στο βόειο κρέας από το 23% στο 13%.
-Αυξάνεται η φορολογία των εφοπλιστών με ελληνική σημαία.
-Τίθενται εισοδηματικά κριτήρια στη ρύθμιση των 100 δόσεων και αυξάνεται από 3% σε 5% το επιτόκιο για όσους χρωστούν στο Δημόσιο πάνω από 5.000 ευρώ.
-«Ψαλιδίζονται» πιθανότατα οι δικαιούχοι του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης το 2016, καθώς προβλέπεται «καλύτερη στόχευσή» του.
ΠΟΜΙΔΑ: Πιο δίκαιος ο ΕΝΦΙΑ αν...
Ο ΕΝΦΙΑ μπορεί να γίνει πιο δίκαιος μόνο αν πληρώνουν και οι κάτοχοι της εκτός σχεδίου γης, οι οποίοι σήμερα ουσιαστικά φοροαπαλλάσσονται, πληρώνοντας μόλις ένα ευρώ ανά στρέμμα τον χρόνο, αναφέρει σε επιστολή της προς τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ).
Στην ΠΟΜΙΔΑ θεωρούν πως ο ΕΝΦΙΑ δεν πρόκειται να γίνει «πιο δίκαιος» φόρος «αν στείλετε στην πόρτα των πλειστηριασμών ή και της φυλακής εκείνους που θα υποχρεώσετε να πληρώσουν πολύ περισσότερα, φορτώνοντάς τους πολλαπλάσιες φορολογικές υποχρεώσεις από αυτές που ήδη έχουν, προς όφελος εκείνων που ουσιαστικά απαλλάσσονται με τρόπο κοινωνικά άδικο». Στο πλαίσιο αυτό ζητεί την κατάργηση του συμπληρωματικού φόρου, τονίζοντας προς τον κ. Αλεξιάδη:
«Αν τον καταργήσετε, κύριε υπουργέ, αντί να τον προσαυξήσετε, σε συνδυασμό με μια μικρή αύξηση της ετήσιας ανά στρέμμα φορολογίας της εκτός σχεδίου περιουσίας, θα έχετε συμβάλει στην επανεκκίνηση όχι μόνον της οικοδομής, αλλά και ολόκληρης της οικονομίας μας».
Στα 1.000 ευρώ το όριο για κατασχέσεις μισθών, συντάξεων
Με τη δημιουργία νέων μηχανισμών διαχείρισης, τον εντοπισμό των κακοπληρωτών, την προστασία της κύριας κατοικίας από πλειστηριασμούς για ευπαθείς ομάδες κ.λπ., κυβέρνηση και δανειστές διαχειρίζονται τη λαίλαπα των «κόκκινων» δανείων, αμέσως μετά όμως την ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών. Το πλάνο αποκλείει τη σύσταση κρατικού φορέα διαχείρισης, όπως επιθυμούσε η κυβέρνηση, δεν αποκλείει όμως εκποίηση χαρτοφυλακίων.
Το πρώτο βήμα θα είναι η αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας των δανειοληπτών μέσω σύστασης Αρχής πιστοποίησης φερεγγυότητας σε συνεργασία με τράπεζες, απ' όπου θα προκύψει ποιοι εντάσσονται σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες και ποιοι είναι στρατηγικοί κακοπληρωτές που κρύβονται πίσω από υφιστάμενες διατάξεις (κυρίως τον νόμο Κατσέλη). Για την πρώτη κατηγορία θα υπάρχει δίχτυ ασφαλείας με προστασία της κύριας κατοικίας από πλειστηριασμούς. Για τους υπολοίπους δεν θα υπάρχει καμία προστασία, μειώνονται τα όρια κατασχέσεων (έως το 25% του μισθού ή της σύνταξης) και καθορίζεται γενικό όριο ακατάσχετου τα 1.500 ευρώ. Η διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τον Δεκέμβριο του 2015, ενώ έως τον Μάρτιο του 2016 θα πρέπει να θεσμοθετηθεί νέο πλαίσιο εξωδικαστικής επίλυσης.
Για τις επιχειρήσεις θα ακολουθηθεί σε γενικές γραμμές ο νόμος Δένδια, που προβλέπει διαχωρισμό βιώσιμων από μη βιώσιμες επιχειρήσεις με καθαρά τραπεζικά κριτήρια, αφού υποστεί τροποποιήσεις. Στον νόμο προβλέπονταν για μικρομεσαίες επιχειρήσεις - επαγγελματίες με τζίρο έως 2.500.000 ευρώ ότι μπορούν να επιτύχουν ρυθμίσεις δανείων και διαγραφές έως 500.000 ευρώ σε συνάρτηση με την προσωπική περιουσία οφειλέτη και εγγυητών, εφόσον έχει προηγηθεί ρύθμιση με ασφαλιστικά ταμεία και Εφορία. Για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις ο νόμος δίνει τη δυνατότητα ταχείας εκκαθάρισης με πρωτοβουλία των πιστωτών που κατέχουν το 40% των οφειλών.
Εως τον Φεβρουάριο του 2016 η Τράπεζα της Ελλάδος θα θέσει συγκεκριμένους στόχους για τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων μέσω ρυθμίσεων, εκποίησης περιουσιακών στοιχείων ή χαρτοφυλακίου. Εως τα τέλη Μαρτίου του 2016 θα προχωρήσει η αναθεώρηση του Κώδικα Δεοντολογίας ώστε να περιλαμβάνει και ομαδικές αναδιαρθρώσεις. Τέλος, έως τα τέλη του 2017 οι Αρχές θα πρέπει να αξιολογήσουν τον Πτωχευτικό Κώδικα.
Αποκρατικοποιήσεις: Χρονοδιάγραμμα απαιτούν οι δανειστές
Δεν περιελάμβανε εκπλήξεις στο μέτωπο των ιδιωτικοποιήσεων το κείμενο με τα προαπαιτούμενα της νέας δανειακής συμφωνίας, καθώς οι μεγάλες αλλαγές, με τη σύσταση του νέου Ταμείου και τα πρόσθετα περιουσιακά στοιχεία που θα εισφερθούν σε αυτό, περιλαμβάνονται στο κείμενο του Μνημονίου. Στα προαπαιτούμενα έχουν ενταχθεί πάντως σχεδόν όλες οι αναφορές των δανειστών κατά το στάδιο της διαπραγμάτευσης, με εξαίρεση την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι ο ΑΔΜΗΕ και η ΔΕΗ δεν περιλαμβάνονται στο νέο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων. Ομως η τύχη των δύο εταιριών θα εξαρτηθεί από τα υπόλοιπα μέτρα για το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Στην περίπτωση που δεν αποδώσουν, τότε θα χρησιμοποιηθεί το «βαρύ πυροβολικό» της πώλησης κρατικών εταιριών. Πάντως, σιγήν ιχθύος τηρούν στην κυβέρνηση για το 17% της ΔΕΗ που έχει περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ και φαίνεται ότι θα πωληθεί, με το Δημόσιο να παραμένει όμως ο βασικός μέτοχος.
Κατά τα άλλα, το Δ.Σ. του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) καλείται να εγκρίνει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων που είχε στις 31 Δεκεμβρίου 2014, με το υπουργικό συμβούλιο να επικυρώνει το συγκεκριμένο σχέδιο. Επιπλέον, η ελληνική πλευρά δεσμεύεται για την ολοκλήρωση εν εξελίξει διαγωνισμών μέσω της προώθησης των ρυθμίσεων που απαιτούνται από πλευράς Δημοσίου. Αναφέρονται συγκεκριμένα οι διαγωνισμοί για τα περιφερειακά αεροδρόμια (όπου η ελληνική πλευρά καλείται να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης με τον σημερινό πλειοδότη, τη γερμανική Fraport), την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Εγνατία Οδό (δεν έχει ξεκινήσει ο διαγωνισμός) και τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης (ΟΛΠ και ΟΛΘ), καθώς και το Ελληνικό. Επιπλέον, το ΤΑΙΠΕΔ καλείται να ανακοινώσει συγκεκριμένη ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για ΟΛΠ και ΟΛΘ καθώς και για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και εταιρία τροχαίου υλικού ΟΣΕ (ROSCO) όχι αργότερα από τα τέλη Οκτωβρίου. Τέλος, το ποσοστό του Δημοσίου στον ΟΤΕ (10% μαζί με το ποσοστό που ελέγχει το ΙΚΑ) θα μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ.
Καταργούνται όλοι οι φόροι υπέρ τρίτων (!) για τα Ταμεία
Σκληρά μέτρα, που κρύβουν νέες περικοπές σε συντάξεις και επιδόματα, αλλά και αυξήσεις στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, περιλαμβάνει το ασφαλιστικό «πακέτο» που ενσωματώθηκε στη συμφωνία μεταξύ θεσμών και κυβέρνησης. Η αύξηση στα όρια ηλικίας της πρόωρης συνταξιοδότησης με βάση την ελληνική πρόταση πρόκειται να επιβαρύνει κατά μία πενταετία όσους 50άρηδες θα μπορούσαν να συνταξιοδοτηθούν κατά το β' εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Παράλληλα, τα επόμενα έτη θα υπάρξει αύξησή τους από εννέα μήνες έως και δύο έτη, ανά έτος, με στόχο έως το 2022 να συνταξιοδοτούνται όλοι οι εργαζόμενοι είτε στα 67 έτη είτε στα 62 έτη με 40 χρόνια προϋπηρεσίας. Οι δανειστές πέτυχαν επίσης να περιοριστεί ξανά στο τρίμηνο, από τους έξι μήνες όπου είχε ανέλθει, ο χρόνος ισχύος των συλλογικών συμβάσεων μετά τη λήξη τους. Ετσι, θα μετενεργούν μόνο τα τέσσερα βασικά επιδόματα (τέκνων, προϋπηρεσίας, σπουδών, βαρέων και ανθυγιεινών ενσήμων) και όχι όλα όσα μπορεί να υπάρχουν σε μια συλλογική σύμβαση.
Από τα υπόλοιπα μέτρα, ξεχωρίζει η καθολική εφαρμογή του νόμου Λοβέρδου (3863/2010), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων και για τις σταδιακές μειώσεις που θα προκύπτουν (έως 1%) από εδώ και στο εξής.
Ταυτόχρονα, σημαντική επιβάρυνση για τα ασφαλιστικά ταμεία πρόκειται να προκύψει από την κατάργηση όλων των κοινωνικών πόρων (φόροι υπέρ τρίτων) έως τα τέλη Οκτωβρίου. Μάλιστα, οι δανειστές προτείνουν ως αντιστάθμισμα των απωλειών είτε να αυξηθούν οι εισφορές προς τους ασφαλισμένους είτε να μειωθούν επιδόματα. Ταυτόχρονα, οι δανειστές επιθυμούν να υπάρξουν παρεμβάσεις ακόμα και στην ελάχιστη εγγυημένη σύνταξη. Μειώσεις, όμως, αναμένονται και από τα μέτρα που θα προταθούν τον Οκτώβριο, όπως είναι η σύνδεση των εισφορών με τις παροχές, μέτρο που επίσης περιλαμβάνεται στο κείμενο της συμφωνίας και πρόκειται να κωδικοποιηθεί με τα ευρύτερα μέτρα για το Ασφαλιστικό, που πρέπει να κατατεθούν στους θεσμούς έως τον Οκτώβριο. Επίσης, η κυβέρνηση δεσμεύτηκε εκ νέου να καταργήσει το ΕΚΑΣ στο 20% των χαμηλοσυνταξιούχων (περίπου 70.000 άτομα) έως τον Μάρτιο του 2016.
Στη συμφωνία επαναλαμβάνεται, επίσης, η δέσμευση της κυβέρνησης να μην πραγματοποιήσει την παραμικρή αλλαγή στις συλλογικές διαπραγματεύσεις έως το τέλος του έτους. Οι όποιες παρεμβάσεις θα προκύψουν ύστερα από διάλογο που θα πραγματοποιηθεί με ανεξάρτητους φορείς και αφού πρώτα αξιοποιηθούν οι καλύτερες πρακτικές που ισχύουν στην υπόλοιπη Ευρώπη.


 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου