Google+ To Φανάρι : Στα μουλωχτά παραδίδονται στους Γερμανούς τα 14 αεροδρόμια!

Πέμπτη 20 Αυγούστου 2015

Στα μουλωχτά παραδίδονται στους Γερμανούς τα 14 αεροδρόμια!


Παραμονές Δεκαπενταύγουστου οι υπογραφές με την Fraport για την σύμβαση (με αμπαλάζ Σαμαρά)
Χωρίς καμία αλλαγή εγκρίθηκε, παραμονές Δεκαπενταύγουστου, από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) η υπογραφή της σύμβασης με το σχήμα υπό τη γερμανική Fraport για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Παρά τις αρχικές εξαγγελίες της κυβέρνησης...
περί ακύρωσης της συμφωνίας και τις δηλώσεις που ακολούθησαν περί μεγάλων αλλαγών στη σύμβαση παραχώρησης, το ΚΥΣΟΙΠ ενέκρινε όσα είχε αρχικώς προωθήσει η διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Πάντως, θεωρείται δύσκολη η υπογραφή της τελικής σύμβασης πριν από τα τέλη Νοεμβρίου, αφού οι Γερμανοί υποστηρίζουν πως δεν βρίσκουν κεφάλαια, εξαιτίας του υψηλού κινδύνου της Ελλάδας, ενώ ζητούν πρόσθετες εγγυήσεις πως δεν θα υπάρξουν νέες «εκπλήξεις».

Υπενθυμίζεται ότι, με βάση την προκήρυξη του διαγωνισμού, τα 14 αεροδρόμια είχαν χωριστεί σε δύο ομάδες των επτά. Η κοινοπραξία της Fraport κατέθεσε την υψηλότερη προσφορά και για τις δύο ομάδες, με το συνολικό εφάπαξ τίμημα να προσεγγίζει τα 1,3 δισ. ευρώ.
Η λίστα
Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Καβάλας. Η δεύτερη ομάδα απαρτίζεται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια, πλειοδότης ανεδείχθη η ελληνογερμανική κοινοπραξία, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22.900.000 ευρώ κατ' έτος, ποσοστό 25% από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν το 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης.
Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330.000.000 ευρώ στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι η Fraport ελέγχεται από κρατικούς φορείς της Γερμανίας. Κύριος μέτοχος της εταιρίας είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Εσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Εσης (20,2%), η αεροπορική εταιρία Lufthansa (8,45%) και η αυστραλιανή επενδυτική εταιρία Rare Infrastructure Limited. Μάλιστα, ένας από τους συμβούλους της ελληνικής κυβέρνησης για την πώληση των αεροδρομίων ήταν η Lufthansa Consulting, η μητρική της οποίας συμμετέχει στη Fraport.
Αντιδρά η αριστερή πλατφόρμα,πανηγυρίζουν Ν.Δ. και Σαμαράς
Σκληρές αντιδράσεις σε αντιπολίτευση αλλά και εντός του ΣΥΡΙΖΑ, με εντονότερη αυτήν της Αριστερής Πλατφόρμας (Α.Π.), ξεσήκωσε η απόφαση για την εκχώρηση των 14 αεροδρομίων στη γερμανική Fraport. Σε χθεσινή ανάρτηση στον ιστότοπο iskra, η Α.Π. κάνει λόγο για την «πρώτη πράξη εφαρμογής του νέου Μνημονίου».

Αποκαλεί το Μνημόνιο «κατάπτυστο» και μιλά για «ιδιωτικοποίηση-ξεπούλημα». Αναφέρει ότι «η κυβέρνηση παρέδωσε έναντι ευτελούς τιμήματος τα 14 αεροδρόμια-φιλέτα, λάφυρο στα γερμανικά συμφέροντα, μετά από σχετική αυθαίρετη εισήγηση της διοίκησης του TAIΠEΔ στις 3 Iουλίου». Τονίζει ότι η «δουλειά» έκλεισε από την κυβέρνηση του ΣYPIZA. «Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport είναι ευτελέστατο και περιλαμβάνεται δε στο Μνημόνιο-έκτρωμα».

«Καλή εξέλιξη» χαρακτηρίζει το γεγονός η Ν.Δ., με τον υπεύθυνο του Τομέα Υποδομών Λ. Αυγενάκη να σημειώνει ότι «άργησε πολύ να συμβεί». Ασκησε ωστόσο κριτική, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ είχε «επικρίνει μετά βδελυγμίας ως ξεπούλημα τη συγκεκριμένη σύμβαση».

Ο Α. Σαμαράς από την πλευρά του, πανηγυρίζοντας (!), είπε ότι η κυβέρνηση αποφάσισε τελικά την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, όπως ακριβώς είχε αποφασίσει και η προηγούμενη κυβέρνηση. «Τότε την είχε καταγγείλει ως ύποπτο ξεπούλημα, τώρα την υιοθετεί ως επωφελή και σημαντική. Θα μπορούσε να είχε ζητήσει συγγνώμη, αλλά πού να βρεθεί ντροπή...» κατέληξε ο κ. Σαμαράς.
Επίσης ο Κ. Χατζηδάκης, καθ' ύλην αρμόδιος υπουργός, εξαπέλυσε βολές και κατά το ΠΑΣΟΚ, το οποίο απέρριπτε την εκχώρηση πριν μπει στην κυβέρνηση. Χθες το ΠΑΣΟΚ, διά του εκπροσώπου Π. Χρηστίδη, έκανε λόγο για άλλη μία «κυβίστηση» (κωλοτούμπα) του ΣΥΡΙΖΑ.

Η Χρυσή Αυγή σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι η πώληση «έγινε στα μουλωχτά», συμπληρώνοντας πως, σε μια άλλη εποχή, οι Γερμανοί θα είχαν καταβάλει πολύ μεγαλύτερες προσπάθειες και θα είχαν πολύ μεγαλύτερο κόστος.
«Αυτή η εξέλιξη θα κάνει πανάκριβες και απαγορευτικές για τον λαό τις αεροπορικές μεταφορές και θα οδηγήσει στην επιδείνωση της θέσης των εργαζομένων σ' αυτές» τονίζει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου