Οι διεθνείς τοκογλύφοι συνεχίζουν το καταστροφικό έργο του κατακερματισμού και της διάλυσης του κοινωνικού ιστό της χώρας από εκεί που το είχαν αφήσει επί Σαμαρά...
Ποιες είναι οι βασικές αλλαγές που απογυμνώνουν τη ρύθμιση ανάσα. Στο 5% το επιτόκιο ( από 3% σήμερα)
Ριζικές αλλαγές στη ρύθμιση των 100 δόσεων, οι οποίες ισοδυναμούν με ξήλωμα των ευνοϊκών όρων που περιλάμβανε ο νόμος 4321/2015, επεξεργάζεται ....
το υπουργείο Οικονομικών, επικαλούμενο την πίεση του κουαρτέτου των δανειστών μας και παρά το γεγονός ότι πριν από μία εβδομάδα διέψευδε ότι οι πιστωτές ζητούν δραστικές παρεμβάσεις στη ρύθμιση. Ετσι, όμως, αναδεικνύεται για άλλη μια φορά η αναξιοπιστία του κράτους, το οποίο, αφού κάλεσε τους πολίτες να ενταχθούν στη ρύθμιση με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και όρους, εκ των υστέρων έρχεται να φέρει τα πάνω κάτω.
Επιπλέον, εν όψει των επικείμενων ανατροπών, κερδισμένοι βγαίνουν οι μεγαλοοφειλέτες οι οποίοι έσπευσαν και πλήρωσαν το κεφάλαιο των ληξιπρόθεσμων χρεών τους επωφελούμενοι από τη διαγραφή των προσαυξήσεων έως τις 15 Ιουλίου.
Σε δυσχερή θέση
Αντιθέτως, όσοι εντάχθηκαν στη ρύθμιση βάζοντας μεγάλα χρέη σε 100 δόσεις σύντομα θα βρεθούν, όπως όλα δείχνουν, σε δυσχερή θέση, καθώς οι όροι της ρύθμισης θα αλλάξουν επί το δυσμενέστερον.
Οι βασικές αλλαγές που, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκονται ήδη στο στάδιο της αποτύπωσης σε νομοθετικές διατάξεις και αναμένεται να αποτελέσουν μέρος του πακέτου μέτρων που θα συνοδεύει τη νέα συμφωνία με τους δανειστές της χώρας μας είναι τρεις:
1. Αύξηση επιτοκίου: Το ευνοϊκό ετήσιο επιτόκιο 3% που ισχύει σήμερα για οφειλές άνω των 5.000 ευρώ αναμένεται να αυξηθεί κοντά στο 5%, επιστρέφοντας ουσιαστικά στα επίπεδα που ίσχυαν πριν από την υφιστάμενη ρύθμιση των 100 δόσεων. Απομένει να διευκρινιστεί αν θα παραμείνει μηδενικό το επιτόκιο για χρέη έως 5.000 ευρώ.
2. Μείωση αριθμού δόσεων: Θα καθιερωθούν εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, με βάση τα οποία ο αριθμός των δόσεων θα είναι μικρότερος για όσους φορολογουμένους θεωρηθούν «έχοντες και κατέχοντες». Ο αριθμός των δόσεων ενδέχεται να μειωθεί κατά 50%, δηλαδή από τις 100 στις 50 ή και τις 48.
3. Υποχρέωση εκπλήρωσης τρεχουσών φορολογικών υποχρεώσεων: Η ισχύουσα ρύθμιση των 100 δόσεων δεν προβλέπει τέτοια υποχρέωση, άρα ένας φορολογούμενος μπορεί να εντάξει μια παλιά οφειλή του στη ρύθμιση, αφήνοντας παράλληλα απλήρωτο τον φόρο εισοδήματος που προέκυψε από την εκκαθάριση της φετινής δήλωσής του. Με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές το «παράθυρο» αυτό θα κλείσει και ο φορολογούμενος θα πρέπει να καλύπτει τις τρέχουσες οφειλές του ή να τις εντάξει στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, προκειμένου να μη χάσει τη ρύθμιση των 100 δόσεων.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης επιβεβαίωσε χθες σε ραδιοφωνική συνέντευξή του ότι εξετάζονται εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, βάσει των οποίων ορισμένοι οφειλέτες που έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση θα κληθούν να εξοφλήσουν τα χρέη τους προς το Δημόσιο σε λιγότερες δόσεις. Μάλιστα, παραβλέποντας την ανακολουθία και την ασυνέπεια του κράτους που συνεπάγονται οι ανατροπές αυτές, υποστήριξε ότι η αναμόρφωση των 100 δόσεων έχει στόχο να προστατεύσει τους φορολογουμένους που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τις οφειλές τους και να μετακυλίσει το βάρος στους πιο εύπορους!
Από τη ρύθμιση των 100 δόσεων μπήκαν στα κρατικά ταμεία περισσότερα από 800.000.000 ευρώ από περίπου 900.000 οφειλέτες, οι οποίοι είτε κατέβαλαν εφάπαξ το κεφάλαιο και επωφελήθηκαν από το σβήσιμο των προσαυξήσεων είτε ρύθμισαν τα χρέη τους σε πολλές δόσεις.
Οδηγίες του ΟΑΕΕ για ασφαλισμένους οφειλέτες που εντάχθηκαν αυτοδίκαια!
Οσοι ασφαλισμένοι οφειλέτες του ΟΑΕΕ είχαν υπαχθεί στην παλαιότερη ρύθμιση-προσωρινό διακανονισμό και κατά την έναρξη εφαρμογής της νέας ρύθμισης το υπόλοιπο ύψος της οφειλής τους ήταν μεγαλύτερο των 15.000 ευρώ εντάχθηκαν αυτοδίκαια στη ρύθμιση των 100 δόσεων. Σύμφωνα με εγκύκλιο του οργανισμού, το όριο που τίθεται είναι η 21η Μαρτίου 2015, η ημερομηνία δηλαδή που δημοσιεύτηκε η νέα ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία.
Στην εγκύκλιο τονίζεται ότι, επειδή είναι αυτοδίκαιη η μετάπτωση στη νέα ρύθμιση, δεν απαιτείται νέα αίτηση και δεν γίνεται επαναϋπολογισμός της οφειλής. Η διαδικασία που ακολουθείται είναι η εξής:
Πηγή
Ποιες είναι οι βασικές αλλαγές που απογυμνώνουν τη ρύθμιση ανάσα. Στο 5% το επιτόκιο ( από 3% σήμερα)
Ριζικές αλλαγές στη ρύθμιση των 100 δόσεων, οι οποίες ισοδυναμούν με ξήλωμα των ευνοϊκών όρων που περιλάμβανε ο νόμος 4321/2015, επεξεργάζεται ....
το υπουργείο Οικονομικών, επικαλούμενο την πίεση του κουαρτέτου των δανειστών μας και παρά το γεγονός ότι πριν από μία εβδομάδα διέψευδε ότι οι πιστωτές ζητούν δραστικές παρεμβάσεις στη ρύθμιση. Ετσι, όμως, αναδεικνύεται για άλλη μια φορά η αναξιοπιστία του κράτους, το οποίο, αφού κάλεσε τους πολίτες να ενταχθούν στη ρύθμιση με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και όρους, εκ των υστέρων έρχεται να φέρει τα πάνω κάτω.
Επιπλέον, εν όψει των επικείμενων ανατροπών, κερδισμένοι βγαίνουν οι μεγαλοοφειλέτες οι οποίοι έσπευσαν και πλήρωσαν το κεφάλαιο των ληξιπρόθεσμων χρεών τους επωφελούμενοι από τη διαγραφή των προσαυξήσεων έως τις 15 Ιουλίου.
Σε δυσχερή θέση
Αντιθέτως, όσοι εντάχθηκαν στη ρύθμιση βάζοντας μεγάλα χρέη σε 100 δόσεις σύντομα θα βρεθούν, όπως όλα δείχνουν, σε δυσχερή θέση, καθώς οι όροι της ρύθμισης θα αλλάξουν επί το δυσμενέστερον.
Οι βασικές αλλαγές που, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκονται ήδη στο στάδιο της αποτύπωσης σε νομοθετικές διατάξεις και αναμένεται να αποτελέσουν μέρος του πακέτου μέτρων που θα συνοδεύει τη νέα συμφωνία με τους δανειστές της χώρας μας είναι τρεις:
1. Αύξηση επιτοκίου: Το ευνοϊκό ετήσιο επιτόκιο 3% που ισχύει σήμερα για οφειλές άνω των 5.000 ευρώ αναμένεται να αυξηθεί κοντά στο 5%, επιστρέφοντας ουσιαστικά στα επίπεδα που ίσχυαν πριν από την υφιστάμενη ρύθμιση των 100 δόσεων. Απομένει να διευκρινιστεί αν θα παραμείνει μηδενικό το επιτόκιο για χρέη έως 5.000 ευρώ.
2. Μείωση αριθμού δόσεων: Θα καθιερωθούν εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, με βάση τα οποία ο αριθμός των δόσεων θα είναι μικρότερος για όσους φορολογουμένους θεωρηθούν «έχοντες και κατέχοντες». Ο αριθμός των δόσεων ενδέχεται να μειωθεί κατά 50%, δηλαδή από τις 100 στις 50 ή και τις 48.
3. Υποχρέωση εκπλήρωσης τρεχουσών φορολογικών υποχρεώσεων: Η ισχύουσα ρύθμιση των 100 δόσεων δεν προβλέπει τέτοια υποχρέωση, άρα ένας φορολογούμενος μπορεί να εντάξει μια παλιά οφειλή του στη ρύθμιση, αφήνοντας παράλληλα απλήρωτο τον φόρο εισοδήματος που προέκυψε από την εκκαθάριση της φετινής δήλωσής του. Με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές το «παράθυρο» αυτό θα κλείσει και ο φορολογούμενος θα πρέπει να καλύπτει τις τρέχουσες οφειλές του ή να τις εντάξει στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, προκειμένου να μη χάσει τη ρύθμιση των 100 δόσεων.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης επιβεβαίωσε χθες σε ραδιοφωνική συνέντευξή του ότι εξετάζονται εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, βάσει των οποίων ορισμένοι οφειλέτες που έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση θα κληθούν να εξοφλήσουν τα χρέη τους προς το Δημόσιο σε λιγότερες δόσεις. Μάλιστα, παραβλέποντας την ανακολουθία και την ασυνέπεια του κράτους που συνεπάγονται οι ανατροπές αυτές, υποστήριξε ότι η αναμόρφωση των 100 δόσεων έχει στόχο να προστατεύσει τους φορολογουμένους που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τις οφειλές τους και να μετακυλίσει το βάρος στους πιο εύπορους!
Από τη ρύθμιση των 100 δόσεων μπήκαν στα κρατικά ταμεία περισσότερα από 800.000.000 ευρώ από περίπου 900.000 οφειλέτες, οι οποίοι είτε κατέβαλαν εφάπαξ το κεφάλαιο και επωφελήθηκαν από το σβήσιμο των προσαυξήσεων είτε ρύθμισαν τα χρέη τους σε πολλές δόσεις.
Οδηγίες του ΟΑΕΕ για ασφαλισμένους οφειλέτες που εντάχθηκαν αυτοδίκαια!
Οσοι ασφαλισμένοι οφειλέτες του ΟΑΕΕ είχαν υπαχθεί στην παλαιότερη ρύθμιση-προσωρινό διακανονισμό και κατά την έναρξη εφαρμογής της νέας ρύθμισης το υπόλοιπο ύψος της οφειλής τους ήταν μεγαλύτερο των 15.000 ευρώ εντάχθηκαν αυτοδίκαια στη ρύθμιση των 100 δόσεων. Σύμφωνα με εγκύκλιο του οργανισμού, το όριο που τίθεται είναι η 21η Μαρτίου 2015, η ημερομηνία δηλαδή που δημοσιεύτηκε η νέα ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία.
Στην εγκύκλιο τονίζεται ότι, επειδή είναι αυτοδίκαιη η μετάπτωση στη νέα ρύθμιση, δεν απαιτείται νέα αίτηση και δεν γίνεται επαναϋπολογισμός της οφειλής. Η διαδικασία που ακολουθείται είναι η εξής:
- Λαμβάνεται ως βάση η οφειλή (εισφορές, επιβαρύνσεις, εκπτώσεις) κατά την ημερομηνία αρχικής αίτησης του διακανονισμού (αρχική οφειλή).
- Υπολογίζονται οι καταβληθείσες έως σήμερα δόσεις μέσω του διακανονισμού.
- Αφαιρείται το ποσό των δόσεων από την αρχική οφειλή.
- Το υπόλοιπο της οφειλής ρυθμίζεται σε 100 δόσεις ν. 4321/2015, λαμβάνοντας έκπτωση 50% επί των Τελών Καθυστέρησης. Το ρυθμιζόμενο ποσό επιβαρύνεται μόνο με τόκο αποπληρωμής 0,25% μηνιαίως.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου