ΦΤΗΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΊΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ!!
Χρειάζονται 800.000 ευρώ για καύσιμα και 250.000 ευρώ για ανταλλακτικά -
Ένας εφοπλιστής, ένας μεγαλοεπιχειρηματίας δεν υπάρχει να βοηθήσει;
Αποτελεί υψηλής εθνικής σημασίας αμυντικό έργο, που έχει ενοχλήσει τους Τούρκους
Ήταν μια ιδέα του στρατηγού Φραγκούλη Φράγκου, όταν ήταν Αρχηγός του ΓΕΣ, η κατασκευή αντιαρματικής τάφρου στον Έβρο, η οποία θα ξεκινούσε από το Τριεθνές και θα κατέληγε στις εκβολές του Δέλτα. Με μήκος περίπου 138 χιλιόμετρα....
Ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο, ένα έργο που δεν είναι μόνο αποτρεπτικό για όποιον επιβουλεύεται την πατρίδα μας, αλλά ταυτόχρονα προσφέρει και στην τοπική οικονομία, στο επίπεδο των εγγειοβελτιωτικών έργων.
Το 2010 το σχέδιο του Αρχηγού του Στρατού άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά. Ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα έργα αμυντικής οργάνωσης στο θέρετρο επιχειρήσεων της κρίσιμης εθνικά περιοχής μας. Στις 2 Αυγούστου 2010 άρχισαν από τις τεχνικές υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων εργασίες επιμήκυνσης, διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης της τάφρου, με ρυθμούς ταχύτατους και με το προσωπικό της μονάδας να εργάζεται σε δύο βάρδιες, με αποτέλεσμα τον Δεκέμβριο να έχουν διανοιχθεί 18 χλμ.
Μέχρι τον Οκτώβριο του 2014 είχε κατασκευασθεί το 65% της τάφρου, λόγω έλλειψης χρημάτων, όχι βέβαια κανενός τεράστιου ποσού. Μόλις 1.050.000 ευρώ, από τα οποία 800.000 για την προμήθεια καυσίμων και 250.000 ευρώ για ανταλλακτικά προκειμένου να δουλέψουν τα μηχανήματα.
Λόγω, όμως, των τεράστιων περικοπών στον προϋπολογισμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, το ταμείο του Πενταγώνου έχει προφανώς στερέψει. Μια λύση θα ήταν να καλύψουν οι έχοντες πετρελαιάδες, εφοπλιστές, μεγαλοεπιχειρηματίες και μεγαλοβιομήχανοι το 1.050.000 ευρώ που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί η κατασκευή της αντιαρματικής τάφρου στον Έβρο, που αποτελεί ασπίδα προστασίας της εθνικής μας ακεραιότητας.
Αξίζει να επισημανθεί η μεγάλη προσφορά των ανδρών των Ενόπλων Δυνάμεών μας στην κατασκευή της τάφρου. Το συνολικό κόστος δεν θα ξεπεράσει τα 3.000.000 ευρώ, όταν το κόστος ανά χιλιόμετρο σε έρευνα που δειγματοληπτικά ζητήθηκε από κατασκευαστικές τεχνικές εταιρείες ήταν 1.500.000 ευρώ.
Ήτοι, η συνολική δαπάνη για την κατασκευή της τάφρου από τον ιδιωτικό τομέα θα ήταν 207.000.000 ευρώ! Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του ομότιμου καθηγητή Δασικής Οδοποιίας και Εδαφομηχανικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Παναγιώτη Εσκίογλου, που είναι ένας από τους καθηγητές από τους οποίους ζητήθηκε από τον επίτιμο ΑΓΕΣ κ. Φράγκο να συντάξουν αμισθί την υδρολογική μελέτη για την κατασκευή της αντιαρματικής τάφρου:
«Για τη μελέτη εργάστηκαν υπό την εποπτεία μας 20 στρατιώτες άριστοι επιστήμονες, με διδακτορικά και μεταπτυχιακά, οι οποίοι σήμερα δυστυχώς εργάζονται σε μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού. Με αυταπάρνηση εργάστηκαν τα στελέχη του Μηχανικού και οι εκάστοτε Ανώτατοι Αξιωματικοί που είχαν την επιστασία (ταξίαρχοι, μέραρχοι, σωματάρχες)».
Τουρκική αντίδραση
Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η κατασκευή της τάφρου, άρχισαν οι αντιδράσεις των εξ ανατολών γειτόνων μας, γιατί αποτελεί εμπόδιο στον τουρκικό επιχειρησιακό σχεδιασμό, ο οποίος είναι σε κάθε περίπτωση επιθετικός. Για τον λόγο αυτό η Τουρκία προσπαθεί συνεχώς να επιτύχει την εξουδετέρωσή της με μεθοδικότητα και επιμονή. Μάλιστα, τον Αύγουστο του 2011 ο τότε τούρκος υπουργός Εγκ. Μπαγίς... αναρωτήθηκε γιατί η Ελλάδα... σπαταλά τα χρήματά της σε τέτοια έργα τη στιγμή που περνάει μια τεράστια οικονομική κρίση, ενώ στη γερμανική εφημερίδα «Der Tagesspiegel» δήλωσε, από... αγάπη, να προσέξουμε γιατί «στο τέλος μπορεί να πέσουν μέσα στον λάκκο αυτοί που τον σκάβουν» (!) - τόσο πολύ ανησυχούν οι απέναντι.
Τα συν της τάφρου
Τη στρατηγική σημασία της τάφρου είχε επισημάνει τον Οκτώβριο του 2011 ο τότε υπουργός Άμυνας Πάνος Μπεγλίτης, ο οποίος απαντώντας σε ερώτηση των βουλευτών της ΝΔ Πλεύρη και Γεωργιάδη είχε τονίσει: «Το εν λόγω έργο υποδομής εντάσσεται στο πλαίσιο του αμυντικού σχεδιασμού και είναι έργο πολλαπλής χρήσης που αυξάνει την αμυντική μας ικανότητα και παράλληλα δημιουργεί οφέλη κοινωνικού χαρακτήρα. Πιο συγκεκριμένα, από στρατιωτικής απόψεως:
* Συμβάλλει αποφασιστικά στον αποτελεσματικότερο έλεγχο της παράνομης μετανάστευσης.
* Παρέχεται σημαντική εξοικονόμηση στρατιωτικών δυνάμεων για την αντιμετώπιση ενδεχόμενης τουρκικής επιθετικής ενέργειας.
* Ισχυροποιείται η αμυντική τοποθεσία και εξασφαλίζεται η έγκαιρη προειδοποίηση σε στρατηγικό επίπεδο σε περίπτωση προετοιμασίας του αντιπάλου για επιθετική ενέργεια, καθ' όσον η διάβαση δύο διαδοχικών κωλυμάτων (Έβρου ποταμού και αντιαρματικής τάφρου) απαιτεί μεγάλη συγκέντρωση δυνάμεων, μεγαλύτερο χρόνο προετοιμασίας και δύναται να αποτελέσει χώρο καταστροφής των εχθρικών δυνάμεων.
* Δεν είναι εφικτή η γεφύρωσή της με τα διατιθέμενα από τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις μέσα γεφύρωσης κωλυμάτων.
Και από κοινωνικής απόψεως:
* Η εκτιμώμενη χωρητικότητα της υπόψη τάφρου με πλήρη πλήρωση (27.230.000 κ.μ.) αγγίζει αυτήν ενός μέσου φράγματος, καθιστώντας τη βασικό ταμιευτήρα νερού για την άρδευση της περιοχής.
* Η παράλληλη χρήση θηροφραγμάτων στην υπόψη τάφρο δίνει τη δυνατότητα της ελεγχόμενης πλήρωσής της με ύδατα των ποταμών Άρδα, Έβρου, Ερυθροποτάμου και των υπαρχόντων ταμιευτήρων, καθιστώντας τη μείζον αρδευτικό έργο για την περιοχή, η οποία είναι κατ' εξοχήν αγροτική.
* Θα ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής.
* Αποτελεί κύριο αντιπλημμυρικό έργο για την περιοχή του Έβρου».
Πηγή
Χρειάζονται 800.000 ευρώ για καύσιμα και 250.000 ευρώ για ανταλλακτικά -
Ένας εφοπλιστής, ένας μεγαλοεπιχειρηματίας δεν υπάρχει να βοηθήσει;
Αποτελεί υψηλής εθνικής σημασίας αμυντικό έργο, που έχει ενοχλήσει τους Τούρκους
Ήταν μια ιδέα του στρατηγού Φραγκούλη Φράγκου, όταν ήταν Αρχηγός του ΓΕΣ, η κατασκευή αντιαρματικής τάφρου στον Έβρο, η οποία θα ξεκινούσε από το Τριεθνές και θα κατέληγε στις εκβολές του Δέλτα. Με μήκος περίπου 138 χιλιόμετρα....
Ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο, ένα έργο που δεν είναι μόνο αποτρεπτικό για όποιον επιβουλεύεται την πατρίδα μας, αλλά ταυτόχρονα προσφέρει και στην τοπική οικονομία, στο επίπεδο των εγγειοβελτιωτικών έργων.
Το 2010 το σχέδιο του Αρχηγού του Στρατού άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά. Ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα έργα αμυντικής οργάνωσης στο θέρετρο επιχειρήσεων της κρίσιμης εθνικά περιοχής μας. Στις 2 Αυγούστου 2010 άρχισαν από τις τεχνικές υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων εργασίες επιμήκυνσης, διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης της τάφρου, με ρυθμούς ταχύτατους και με το προσωπικό της μονάδας να εργάζεται σε δύο βάρδιες, με αποτέλεσμα τον Δεκέμβριο να έχουν διανοιχθεί 18 χλμ.
Μέχρι τον Οκτώβριο του 2014 είχε κατασκευασθεί το 65% της τάφρου, λόγω έλλειψης χρημάτων, όχι βέβαια κανενός τεράστιου ποσού. Μόλις 1.050.000 ευρώ, από τα οποία 800.000 για την προμήθεια καυσίμων και 250.000 ευρώ για ανταλλακτικά προκειμένου να δουλέψουν τα μηχανήματα.
Λόγω, όμως, των τεράστιων περικοπών στον προϋπολογισμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, το ταμείο του Πενταγώνου έχει προφανώς στερέψει. Μια λύση θα ήταν να καλύψουν οι έχοντες πετρελαιάδες, εφοπλιστές, μεγαλοεπιχειρηματίες και μεγαλοβιομήχανοι το 1.050.000 ευρώ που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί η κατασκευή της αντιαρματικής τάφρου στον Έβρο, που αποτελεί ασπίδα προστασίας της εθνικής μας ακεραιότητας.
Αξίζει να επισημανθεί η μεγάλη προσφορά των ανδρών των Ενόπλων Δυνάμεών μας στην κατασκευή της τάφρου. Το συνολικό κόστος δεν θα ξεπεράσει τα 3.000.000 ευρώ, όταν το κόστος ανά χιλιόμετρο σε έρευνα που δειγματοληπτικά ζητήθηκε από κατασκευαστικές τεχνικές εταιρείες ήταν 1.500.000 ευρώ.
Ήτοι, η συνολική δαπάνη για την κατασκευή της τάφρου από τον ιδιωτικό τομέα θα ήταν 207.000.000 ευρώ! Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του ομότιμου καθηγητή Δασικής Οδοποιίας και Εδαφομηχανικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Παναγιώτη Εσκίογλου, που είναι ένας από τους καθηγητές από τους οποίους ζητήθηκε από τον επίτιμο ΑΓΕΣ κ. Φράγκο να συντάξουν αμισθί την υδρολογική μελέτη για την κατασκευή της αντιαρματικής τάφρου:
«Για τη μελέτη εργάστηκαν υπό την εποπτεία μας 20 στρατιώτες άριστοι επιστήμονες, με διδακτορικά και μεταπτυχιακά, οι οποίοι σήμερα δυστυχώς εργάζονται σε μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού. Με αυταπάρνηση εργάστηκαν τα στελέχη του Μηχανικού και οι εκάστοτε Ανώτατοι Αξιωματικοί που είχαν την επιστασία (ταξίαρχοι, μέραρχοι, σωματάρχες)».
Τουρκική αντίδραση
Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η κατασκευή της τάφρου, άρχισαν οι αντιδράσεις των εξ ανατολών γειτόνων μας, γιατί αποτελεί εμπόδιο στον τουρκικό επιχειρησιακό σχεδιασμό, ο οποίος είναι σε κάθε περίπτωση επιθετικός. Για τον λόγο αυτό η Τουρκία προσπαθεί συνεχώς να επιτύχει την εξουδετέρωσή της με μεθοδικότητα και επιμονή. Μάλιστα, τον Αύγουστο του 2011 ο τότε τούρκος υπουργός Εγκ. Μπαγίς... αναρωτήθηκε γιατί η Ελλάδα... σπαταλά τα χρήματά της σε τέτοια έργα τη στιγμή που περνάει μια τεράστια οικονομική κρίση, ενώ στη γερμανική εφημερίδα «Der Tagesspiegel» δήλωσε, από... αγάπη, να προσέξουμε γιατί «στο τέλος μπορεί να πέσουν μέσα στον λάκκο αυτοί που τον σκάβουν» (!) - τόσο πολύ ανησυχούν οι απέναντι.
Τα συν της τάφρου
Τη στρατηγική σημασία της τάφρου είχε επισημάνει τον Οκτώβριο του 2011 ο τότε υπουργός Άμυνας Πάνος Μπεγλίτης, ο οποίος απαντώντας σε ερώτηση των βουλευτών της ΝΔ Πλεύρη και Γεωργιάδη είχε τονίσει: «Το εν λόγω έργο υποδομής εντάσσεται στο πλαίσιο του αμυντικού σχεδιασμού και είναι έργο πολλαπλής χρήσης που αυξάνει την αμυντική μας ικανότητα και παράλληλα δημιουργεί οφέλη κοινωνικού χαρακτήρα. Πιο συγκεκριμένα, από στρατιωτικής απόψεως:
* Συμβάλλει αποφασιστικά στον αποτελεσματικότερο έλεγχο της παράνομης μετανάστευσης.
* Παρέχεται σημαντική εξοικονόμηση στρατιωτικών δυνάμεων για την αντιμετώπιση ενδεχόμενης τουρκικής επιθετικής ενέργειας.
* Ισχυροποιείται η αμυντική τοποθεσία και εξασφαλίζεται η έγκαιρη προειδοποίηση σε στρατηγικό επίπεδο σε περίπτωση προετοιμασίας του αντιπάλου για επιθετική ενέργεια, καθ' όσον η διάβαση δύο διαδοχικών κωλυμάτων (Έβρου ποταμού και αντιαρματικής τάφρου) απαιτεί μεγάλη συγκέντρωση δυνάμεων, μεγαλύτερο χρόνο προετοιμασίας και δύναται να αποτελέσει χώρο καταστροφής των εχθρικών δυνάμεων.
* Δεν είναι εφικτή η γεφύρωσή της με τα διατιθέμενα από τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις μέσα γεφύρωσης κωλυμάτων.
Και από κοινωνικής απόψεως:
* Η εκτιμώμενη χωρητικότητα της υπόψη τάφρου με πλήρη πλήρωση (27.230.000 κ.μ.) αγγίζει αυτήν ενός μέσου φράγματος, καθιστώντας τη βασικό ταμιευτήρα νερού για την άρδευση της περιοχής.
* Η παράλληλη χρήση θηροφραγμάτων στην υπόψη τάφρο δίνει τη δυνατότητα της ελεγχόμενης πλήρωσής της με ύδατα των ποταμών Άρδα, Έβρου, Ερυθροποτάμου και των υπαρχόντων ταμιευτήρων, καθιστώντας τη μείζον αρδευτικό έργο για την περιοχή, η οποία είναι κατ' εξοχήν αγροτική.
* Θα ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής.
* Αποτελεί κύριο αντιπλημμυρικό έργο για την περιοχή του Έβρου».
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου