«Κάθε κέρδος είναι μια αδικία σε κάποιον» είχε πει ο Αριστοτέλης
Ωνάσης. Μια φράση που ταιριάζει απόλυτα στη σημερινή κατάσταση που
επικρατεί στο εμπόριο υγρών καυσίμων, καθώς η τιμή της βενζίνης κοστίζει
πολύ περίσσοτερο στους καταναλωτές απ΄ότι θα έπρεπε. Όπως προέκυψε απο
την έρευνα του ereportaz.gr, η βενζίνη σήμερα θα έπρεπε να κοστίζει
λιγότερο απο ένα ευρώ το λίτρο, τη στιγμή που η μέση τιμή της στα
πρατήρια είναι 1,33 ευρώ. Ας δούμε όμως γιατί…
Το αργό πετρέλαιο έπεσε… η βενζίνη όχι
Στις 15 Ιουνίου 2014 η τιμή ανά βαρέλι αργού πετρελαίου τύπου «Brent» ήταν στα 114,81 δολάρια, με την μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στη Ελλάδα να βρίσκεται στα 1,681 Ευρώ/Λίτρο.
Επτά μήνες μετά και συγκεκριμένα σήμερα στις 13/01/2015 η τιμή ανά βαρέλι αργού πετρελαίου τύπου «Brent» είναι στα 47,69 δολλάρια με την μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στη Ελλάδα να είναι 1,417 ευρώ/Λίτρο, όπως προκύπτει απο τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (2 Ιανουαρίου 2015).
Το αργό πετρέλαιο έπεσε… η βενζίνη όχι
Στις 15 Ιουνίου 2014 η τιμή ανά βαρέλι αργού πετρελαίου τύπου «Brent» ήταν στα 114,81 δολάρια, με την μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στη Ελλάδα να βρίσκεται στα 1,681 Ευρώ/Λίτρο.
Επτά μήνες μετά και συγκεκριμένα σήμερα στις 13/01/2015 η τιμή ανά βαρέλι αργού πετρελαίου τύπου «Brent» είναι στα 47,69 δολλάρια με την μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στη Ελλάδα να είναι 1,417 ευρώ/Λίτρο, όπως προκύπτει απο τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (2 Ιανουαρίου 2015).
Σήμερα η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στην Αττική βρίσκεται στα 1,351 Ευρώ/Λίτρο.
Η μείωση στη τιμή ανα βαρέλι τύπου «Brent» απο τις 15/06/2014 μέχρι σήμερα, είναι της τάξεως του 58,46% ενώ η αντίστοιχη μείωση της μέσης τιμής ανα λίτρο στην αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στη Ελλάδα είναι μόνο 19,63 %.
Αν η τιμή ανα λίτρο της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στη Ελλάδα ακολουθούσε, όπως θα έπρεπε, την τιμή ανα βαρέλι του πετρελαίου τύπου «Brent» θα έπρεπε σήμερα να είναι στα 0,716 ευρώ/λίτρο, δηλαδή μειωμένη κατα 58,46%.
Πως διαμορφώνεται η τιμή της βενζίνης
Σύμφωνα με το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, οι φόροι στα καύσιμα καθορίζουν κατα το ήμισυ την τιμή της βενζίνης. Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται απο την τιμή διυλιστηρίου κατα 38,6%, απο τους φόρους κατα 48,4% και απο τα εκτιμώμωενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων των υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατα 13%.
Η τιμή διυλιστηρίου του πετρελαίου κίνησης για την Πέμπτη 8/1/2015 διαμορφώθηκε στα 0,4414 ευρώ/ λίτρο. Σε σχέση με την τιμή του διυλιστηρίου της προηγούμενης εβδομάδας,σημειώθηκε μείωση κατα 0,0171 ευρώ/ λίτρο.
Οι φόροι, τα τέλη και οι υπόλοιπες επιβαρύνσεις αντιστοιχούν σε 0,5533 ευρώ/ λίτρο!
Δικαιολογία η… διαφορά ισοτιμίας νομίσματος
Άνθρωποι που ασχολούνται με το εμπόριο καυσίμων και γνωρίζουν τα πράγματα, μιλώντας στο ereportaz.gr υποστήριξαν ότι ένας απο τους λόγους που δεν «έπεσε» περισσότερο η τιμή της βενζίνης είναι η διαφορά στην ισοτιμία ευρώ- δολαρίου που από 1,3599 στις 15/06/2014 σήμερα βρίσκεται στο 1,1792, δηλαδή η αξία του ευρώ μειώθηκε κατα 13,27% έναντι του δολαρίου.
Ωστόσο, ακόμα και αν συνυπολογιστεί η παραπάνω διαφορά ισοτιμίας, η τιμή τις βενζίνης θα έπρεπε να έχει μια μείωση της τάξεως του 45,19% και να πωλείται σήμερα το πολύ 0,9245 ευρώ/Λίτρο και όχι 1,351.
Αξίζει να σημειώσουμε οτι τις τελευταίες μέρες, έχει κάνει την εμφάνιση του στο facebook το «reduce oil prices in Greece» , ένα «κίνημα» που ζητά να μειωθεί άμεσα η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα.
Πηγή
Η μείωση στη τιμή ανα βαρέλι τύπου «Brent» απο τις 15/06/2014 μέχρι σήμερα, είναι της τάξεως του 58,46% ενώ η αντίστοιχη μείωση της μέσης τιμής ανα λίτρο στην αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στη Ελλάδα είναι μόνο 19,63 %.
Αν η τιμή ανα λίτρο της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στη Ελλάδα ακολουθούσε, όπως θα έπρεπε, την τιμή ανα βαρέλι του πετρελαίου τύπου «Brent» θα έπρεπε σήμερα να είναι στα 0,716 ευρώ/λίτρο, δηλαδή μειωμένη κατα 58,46%.
Πως διαμορφώνεται η τιμή της βενζίνης
Σύμφωνα με το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, οι φόροι στα καύσιμα καθορίζουν κατα το ήμισυ την τιμή της βενζίνης. Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται απο την τιμή διυλιστηρίου κατα 38,6%, απο τους φόρους κατα 48,4% και απο τα εκτιμώμωενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων των υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατα 13%.
Η τιμή διυλιστηρίου του πετρελαίου κίνησης για την Πέμπτη 8/1/2015 διαμορφώθηκε στα 0,4414 ευρώ/ λίτρο. Σε σχέση με την τιμή του διυλιστηρίου της προηγούμενης εβδομάδας,σημειώθηκε μείωση κατα 0,0171 ευρώ/ λίτρο.
Οι φόροι, τα τέλη και οι υπόλοιπες επιβαρύνσεις αντιστοιχούν σε 0,5533 ευρώ/ λίτρο!
Δικαιολογία η… διαφορά ισοτιμίας νομίσματος
Άνθρωποι που ασχολούνται με το εμπόριο καυσίμων και γνωρίζουν τα πράγματα, μιλώντας στο ereportaz.gr υποστήριξαν ότι ένας απο τους λόγους που δεν «έπεσε» περισσότερο η τιμή της βενζίνης είναι η διαφορά στην ισοτιμία ευρώ- δολαρίου που από 1,3599 στις 15/06/2014 σήμερα βρίσκεται στο 1,1792, δηλαδή η αξία του ευρώ μειώθηκε κατα 13,27% έναντι του δολαρίου.
Ωστόσο, ακόμα και αν συνυπολογιστεί η παραπάνω διαφορά ισοτιμίας, η τιμή τις βενζίνης θα έπρεπε να έχει μια μείωση της τάξεως του 45,19% και να πωλείται σήμερα το πολύ 0,9245 ευρώ/Λίτρο και όχι 1,351.
Αξίζει να σημειώσουμε οτι τις τελευταίες μέρες, έχει κάνει την εμφάνιση του στο facebook το «reduce oil prices in Greece» , ένα «κίνημα» που ζητά να μειωθεί άμεσα η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου