Βρετανική
εφημερίδα που φημίζεται για το ρεπορτάζ που διαθέτει στα θέματα άμυνας
και ασφάλειας, η «Telegraph», δημοσιεύει «αποκλειστικό» ρεπορτάζ, στο
οποίο «αποκαλύπτεται» η αγωγή αποζημίωσης της ελληνικής πλευράς σε βάρος
της Γερμανίας και της αραβικής ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά,
για τα τέσσερα υποβρύχια Type 214 που παραμένουν εκεί και δεν
ολοκληρώνονται.
Θα παρουσιάσουμε το ρεπορτάζ χωρίς ιδιαίτερο σχολιασμό, περιοριζόμενοι να εκφράσουμε την απορία μας για ποιον λόγο η ελληνική πλευρά δεν αισθάνθηκε την ανάγκη...
να ανακοινώσει επισήμως τη νομική ενέργεια στην οποία προέβη, ώστε να ασχοληθούν τα ελληνικά ΜΜΕ με το θέμα, αλλά εντοπίζουμε «αποκλειστικά» δημοσιεύματα στον διεθνή Τύπο.
Φυσικά, πολλά ελληνικά μέσα δεν περίμεναν τον Δημήτρη Αβραμόπουλο και το επιτελείο του να μπουν στον κόπο να ενημερώσουν. Όπως διάβασαν χθες οι αναγνώστες του παρόντος ιστοχώρου, τα πρώτα ερωτήματα τέθηκαν και απάντηση δεν έχουν λάβει. Γιατί η αγωγή είναι αποσυνδεδεμένη με τις εξελίξεις της υπόθεσης και κατατέθηκε αυτοτελώς;
Γιατί δεν φρόντισε ο κ. Αβραμόπουλος να εξασφαλίσει πρώτα τις εγγυήσεις καλής λειτουργίας των υποβρυχίων από τον κατασκευαστή και μετά να καταθέσει την αγωγή του ελληνικού δημοσίου, ενώ τώρα όπως έγραψε η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» και ο Τάσος Τέλλογλου, η Γερμανία αρνείται να το πράξει, βάζοντας νέα «βόμβα» στο σίριαλ των υποβρυχίων σε βάρος των συμφερόντων του Πολεμικού Ναυτικού, που όχι μόνο δεν θα έχει εγγύηση του κατασκευαστή, αλλά θα πληρώσει πανάκριβα και τη συντήρηση στο μέλλον (βλ. http://www.defence-point.gr/news/?p=104476).
Πάμε στο ρεπορτάζ της «Telegraph», που περιέχει αρκετά λάθη όπως θα διαπιστωθεί:
Η Ελλάδα κατέθεσε αγωγή αποζημίωσης σε βάρος μιας από τις μεγαλύτερες γερμανικές εταιρίες (ThyssenKrupp Marine Systems) και την Abu Dhabi Mar, την εταιρία που είναι σήμερα υπεύθυνη για το πρόγραμμα ως ιδιοκτήτης των ναυπηγείων. Το πρόγραμμα των τεσσάρων υποβρυχίων έχει γίνει «σύμβολο» των οικονομικών προβλημάτων της Ελλάδας.
Το ρεπορτάζ επικαλείται «καλά πλασαρισμένες» πηγές, προφανέστατα κυβερνητικές, που υποστήριξαν ότι η συμφωνία αυτή απείλησε τη θέση της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ, οδήγησε στη δίωξη κατά υπουργού Άμυνας και την παραίτηση ανώτατου αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού.
Πρόκειται για κείμενο 200 σελίδων που απεστάλη στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο (International Court of Arbitration), στο οποίο αναφέρεται ότι υπονομεύθηκε η διεθνής θέση της χώρας λόγω της αποτυχίας να παραδοθούν τα υποβρύχια.
Το ζήτημα αποκαλείται «ευαίσθητο» με την πηγή να αναφέρει ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να ζητάει «ακόμα μεγαλύτερη αποζημίωση από τους Άραβες και τους Γερμανούς», για τα υποβρύχια συνδέονται με τη γεωστρατηγική θέση της χώρας, τη θέση της στο ΝΑΤΟ και αναμένει την ολοκλήρωση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) της, που θα φέρει διάφορους επενδυτές που επιθυμούν να επενδύσουν στους φυσικούς της πόρους.
Στη συνέχεια ακολουθεί αναφορά στα σχέδια για άμεση πραγματοποίηση θαλασσίων δοκιμών όπως επιμένει η Ελλάδα και ότι το πρώτο υποβρύχιο (ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ), όταν έπεσε για πρώτη φορά στη θάλασσα παρουσίαζε αποκλίσεις από τις προδιαγραφές (έγερνε) σε συγκεκριμένες θαλάσσιες συνθήκες.
Από το σημείο αυτό και κάτω αρχίζει μια αναφορά στο αμυντικό υλικό που διαθέτει η Ελλάδα, αναφορά η οποία αδικεί την εφημερίδα που διαθέτει εξαιρετικό αμυντικό ρεπορτάζ. Διότι αναφέρει πως έχει η Ελλάδα 1.300 άρματα μάχης τα διπλάσια από τη Βρετανία. Ούτε τι είναι το καθένα, αν «περπατάνε», ούτε το ότι ο Έβρος δεν είναι… νησί όπως η Βρετανία κ.λπ. Για τα δε υποβρύχια, χωρίς να ασχολείται με την ηλικία των υπαρχόντων, τις ειδικές συνθήκες απειλής (παραδοσιακά δεν αντιλαμβάνονται το ότι είναι δυνατό να αποτελεί απειλή μια επίσης χώρα του ΝΑΤΟ, η Τουρκία…), αποφαίνεται πως δεν τα χρειαζόταν η χώρα μας!
Άλλο ένα δεικτικό σχόλιο της εφημερίδας, είναι ότι η κατάθεση της αγωγής αποζημίωσης, ίσως αποτελεί τμήμα της απόπειρας να κατηγορηθούν Ευρωπαίοι εταίροι της Ελλάδας για τις υπερβολικές δαπάνες στον τομέα της άμυνας. Την αναφορά αυτή τη στηρίζει σε δηλώσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη. Το δημοσίευμα αναφέρεται και στην υπόθεση Τσοχατζόπουλου και τις μίζες της Ferrostaal ύψους 8 εκατ. ευρώ.
Στη συνέχεια αναφέρεται στον ανώτατο αξιωματικό του Πολεμικού Ναυτικού, Στέλιο Φενέκο, που παραιτήθηκε για λόγο συναφή με την υπόθεση των υποβρυχίων. Εμφανίζει τον Φενέκο να λέει ότι αντέδρασε στην προμήθεια των υποβρυχίων, χωρίς να διευκρινίζει ότι ο εν λόγω αναφερόταν στη συζήτησή τους στα επιπλέον δύο που θα κατασκευαστούν (αποκλείεται, αλλά και εδώ δεν μπαίνει κανείς στον κόπο να ακυρώσει την απόφαση). Είναι εμφανές ότι η εφημερίδα δεν έχει κατανοήσει καλώς την υπόθεση, κάτι εν μέρει δικαιολογημένο, καθότι είναι πραγματικά εξαιρετικά πολύπλοκη.
Εν κατακλείδι, παρά την εμπειρία της εφημερίδας στα αμυντικά θέματα, σημειώνει ότι το ύψος της παραγγελίας (3 δισ. ευρώ) είναι τριπλάσιο ποσό από αυτό που ζήτησε η ΕΕ από την Ελλάδα σε περικοπές μισθών και συντάξεων. Αφόρητος λαϊκισμός, καθώς το ποσό της προμήθειας θα πρέπει να το διαιρέσει στα χρόνια που έχουν περάσει, ενώ οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις αποτελούν «όφελος» οικονομικό για κάθε χρόνο που περνά και παραμένουν σε αυτά τα επίπεδα. Απαράδεκτα λάθη επιτρεπτά μόνο σε αρχάριους…
ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/10895239/Greece-sues-for-7-billion-euros-over-German-submarines-that-have-never-sailed.html
Πηγή
Θα παρουσιάσουμε το ρεπορτάζ χωρίς ιδιαίτερο σχολιασμό, περιοριζόμενοι να εκφράσουμε την απορία μας για ποιον λόγο η ελληνική πλευρά δεν αισθάνθηκε την ανάγκη...
να ανακοινώσει επισήμως τη νομική ενέργεια στην οποία προέβη, ώστε να ασχοληθούν τα ελληνικά ΜΜΕ με το θέμα, αλλά εντοπίζουμε «αποκλειστικά» δημοσιεύματα στον διεθνή Τύπο.
Φυσικά, πολλά ελληνικά μέσα δεν περίμεναν τον Δημήτρη Αβραμόπουλο και το επιτελείο του να μπουν στον κόπο να ενημερώσουν. Όπως διάβασαν χθες οι αναγνώστες του παρόντος ιστοχώρου, τα πρώτα ερωτήματα τέθηκαν και απάντηση δεν έχουν λάβει. Γιατί η αγωγή είναι αποσυνδεδεμένη με τις εξελίξεις της υπόθεσης και κατατέθηκε αυτοτελώς;
Γιατί δεν φρόντισε ο κ. Αβραμόπουλος να εξασφαλίσει πρώτα τις εγγυήσεις καλής λειτουργίας των υποβρυχίων από τον κατασκευαστή και μετά να καταθέσει την αγωγή του ελληνικού δημοσίου, ενώ τώρα όπως έγραψε η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» και ο Τάσος Τέλλογλου, η Γερμανία αρνείται να το πράξει, βάζοντας νέα «βόμβα» στο σίριαλ των υποβρυχίων σε βάρος των συμφερόντων του Πολεμικού Ναυτικού, που όχι μόνο δεν θα έχει εγγύηση του κατασκευαστή, αλλά θα πληρώσει πανάκριβα και τη συντήρηση στο μέλλον (βλ. http://www.defence-point.gr/news/?p=104476).
Πάμε στο ρεπορτάζ της «Telegraph», που περιέχει αρκετά λάθη όπως θα διαπιστωθεί:
Η Ελλάδα κατέθεσε αγωγή αποζημίωσης σε βάρος μιας από τις μεγαλύτερες γερμανικές εταιρίες (ThyssenKrupp Marine Systems) και την Abu Dhabi Mar, την εταιρία που είναι σήμερα υπεύθυνη για το πρόγραμμα ως ιδιοκτήτης των ναυπηγείων. Το πρόγραμμα των τεσσάρων υποβρυχίων έχει γίνει «σύμβολο» των οικονομικών προβλημάτων της Ελλάδας.
Το ρεπορτάζ επικαλείται «καλά πλασαρισμένες» πηγές, προφανέστατα κυβερνητικές, που υποστήριξαν ότι η συμφωνία αυτή απείλησε τη θέση της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ, οδήγησε στη δίωξη κατά υπουργού Άμυνας και την παραίτηση ανώτατου αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού.
Πρόκειται για κείμενο 200 σελίδων που απεστάλη στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο (International Court of Arbitration), στο οποίο αναφέρεται ότι υπονομεύθηκε η διεθνής θέση της χώρας λόγω της αποτυχίας να παραδοθούν τα υποβρύχια.
Το ζήτημα αποκαλείται «ευαίσθητο» με την πηγή να αναφέρει ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να ζητάει «ακόμα μεγαλύτερη αποζημίωση από τους Άραβες και τους Γερμανούς», για τα υποβρύχια συνδέονται με τη γεωστρατηγική θέση της χώρας, τη θέση της στο ΝΑΤΟ και αναμένει την ολοκλήρωση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) της, που θα φέρει διάφορους επενδυτές που επιθυμούν να επενδύσουν στους φυσικούς της πόρους.
Στη συνέχεια ακολουθεί αναφορά στα σχέδια για άμεση πραγματοποίηση θαλασσίων δοκιμών όπως επιμένει η Ελλάδα και ότι το πρώτο υποβρύχιο (ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ), όταν έπεσε για πρώτη φορά στη θάλασσα παρουσίαζε αποκλίσεις από τις προδιαγραφές (έγερνε) σε συγκεκριμένες θαλάσσιες συνθήκες.
Από το σημείο αυτό και κάτω αρχίζει μια αναφορά στο αμυντικό υλικό που διαθέτει η Ελλάδα, αναφορά η οποία αδικεί την εφημερίδα που διαθέτει εξαιρετικό αμυντικό ρεπορτάζ. Διότι αναφέρει πως έχει η Ελλάδα 1.300 άρματα μάχης τα διπλάσια από τη Βρετανία. Ούτε τι είναι το καθένα, αν «περπατάνε», ούτε το ότι ο Έβρος δεν είναι… νησί όπως η Βρετανία κ.λπ. Για τα δε υποβρύχια, χωρίς να ασχολείται με την ηλικία των υπαρχόντων, τις ειδικές συνθήκες απειλής (παραδοσιακά δεν αντιλαμβάνονται το ότι είναι δυνατό να αποτελεί απειλή μια επίσης χώρα του ΝΑΤΟ, η Τουρκία…), αποφαίνεται πως δεν τα χρειαζόταν η χώρα μας!
Άλλο ένα δεικτικό σχόλιο της εφημερίδας, είναι ότι η κατάθεση της αγωγής αποζημίωσης, ίσως αποτελεί τμήμα της απόπειρας να κατηγορηθούν Ευρωπαίοι εταίροι της Ελλάδας για τις υπερβολικές δαπάνες στον τομέα της άμυνας. Την αναφορά αυτή τη στηρίζει σε δηλώσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη. Το δημοσίευμα αναφέρεται και στην υπόθεση Τσοχατζόπουλου και τις μίζες της Ferrostaal ύψους 8 εκατ. ευρώ.
Στη συνέχεια αναφέρεται στον ανώτατο αξιωματικό του Πολεμικού Ναυτικού, Στέλιο Φενέκο, που παραιτήθηκε για λόγο συναφή με την υπόθεση των υποβρυχίων. Εμφανίζει τον Φενέκο να λέει ότι αντέδρασε στην προμήθεια των υποβρυχίων, χωρίς να διευκρινίζει ότι ο εν λόγω αναφερόταν στη συζήτησή τους στα επιπλέον δύο που θα κατασκευαστούν (αποκλείεται, αλλά και εδώ δεν μπαίνει κανείς στον κόπο να ακυρώσει την απόφαση). Είναι εμφανές ότι η εφημερίδα δεν έχει κατανοήσει καλώς την υπόθεση, κάτι εν μέρει δικαιολογημένο, καθότι είναι πραγματικά εξαιρετικά πολύπλοκη.
Εν κατακλείδι, παρά την εμπειρία της εφημερίδας στα αμυντικά θέματα, σημειώνει ότι το ύψος της παραγγελίας (3 δισ. ευρώ) είναι τριπλάσιο ποσό από αυτό που ζήτησε η ΕΕ από την Ελλάδα σε περικοπές μισθών και συντάξεων. Αφόρητος λαϊκισμός, καθώς το ποσό της προμήθειας θα πρέπει να το διαιρέσει στα χρόνια που έχουν περάσει, ενώ οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις αποτελούν «όφελος» οικονομικό για κάθε χρόνο που περνά και παραμένουν σε αυτά τα επίπεδα. Απαράδεκτα λάθη επιτρεπτά μόνο σε αρχάριους…
ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/10895239/Greece-sues-for-7-billion-euros-over-German-submarines-that-have-never-sailed.html
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου