Οι καλύτερες δικές μου αναμνήσεις για παράδειγμα, είναι το στόλισμα του δέντρου με τους γονείς μου, τα κάλαντα που λέγαμε κάθε χρόνο με την καλύτερή μου φίλη (και ειδικά εκείνη τη μαγική χρονιά που είχε χιονίσει και ήταν όλα κάτασπρα), η βόλτα στο κέντρο με τη μητέρα μου την τελευταία Κυριακή πριν από τα Χριστούγεννα.
Φέτος, ας κάνουμε μία συνειδητή προσπάθεια να «δημιουργήσουμε αναμνήσεις» με τα παιδιά, δηλαδή στιγμές που θυμόνται όταν μεγαλώσουν. Ας δούμε 10 απλές ιδέες που δεν κοστίζουν τίποτα:
1. Διοργανώνουμε βραδιά ύπνου κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο. Κουβαλάμε στρώματα και σκεπάσματα, φέρνουμε χριστουγεννιάτικα βιβλία και κοιμόμαστε στρωματσάδα αφήνοντας τα φωτάκια ανοιχτά όλο το βράδυ.
3. Το βράδυ της παραμονής των Χριστουγέννων ή της Πρωτοχρονιάς (ή και οποιαδήποτε άλλη μέρα επιλέξουμε) απολαμβάνουμε το βραδινό μας με κεριά και χαμηλό φωτισμό. Δεν έχει σημασία αν έχουμε καλεσμένους. Εμείς είμαστε οι επίσημοι!
5. Βλέπουμε όλοι μαζί μία Χριστουγεννιάτικη ταινία. Επιλέγουμε ταινία που να αρέσει σε όλους, φτιάχνουμε ποπ-κορν, κλείνουμε τα φώτα και… it’s Christmas show time!
6. Την τελευταία μέρα του χρόνου, καθόμαστε δίπλα στο Χριστουγεννιάτικο δέντρο, βλέπουμε φωτογραφίες, ανοίγουμε το βάζο των αναμνήσεων για να ξαναθυμηθούμε τις καλύτερες στιγμές της χρονιάς που πέρασε. Και βέβαια κάνουμε σχέδια και όνειρα για τη νέα χρονιά!
7. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να χαρίσουν κάποια από τα παιχνίδια τους σε άλλα παιδάκια. Υπάρχουν πολλές οργανώσεις που συγκεντρώνουν παιχνίδια και ρούχα αυτές τις μέρες και αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να αρχίσει να μπαίνει στη ζωή των παιδιών η έννοια της προσφοράς. Ακόμα καλύτερα όμως είναι να συμμετάσχουν πιο ενεργά σε μία φιλανθρωπική δράση. Η προσπάθεια ας συνεχιστεί όλη τη χρονιά.
9. Όλο και κάποιο ξαδελφάκι θα υπάρχει που ζει σε άλλη πόλη. Βοηθάμε τα παιδιά να του φτιάξουν μια κάρτα, να του γράψουν δυο λόγια και να του την ταχυδρομήσουν. Το πιθανότερο είναι ότι κάποια στιγμή θα λάβουν και απάντηση! Φαντάζεστε τον ενθουσιασμό τους;
10. Αν τα παιδιά είναι σε ηλικία που λένε τα κάλαντα, γιατί φέτος να μην τα πουν αργά το απόγευμα που θα έχει νυχτώσει; Πιθανόν να χρειαστεί η συνοδεία μας, αλλά τα «βραδινά κάλαντα» θα είναι σίγουρα μία μοναδική εμπειρία. Φαναράκια απαραίτητα!
Ποια ήταν η δική σας αγαπημένη παιδική ανάμνηση; Μπορείτε να την αναπαραστήσετε με τα παιδιά σας; Πολλές ευχές για χαρούμενα και μαγικά Χριστούγεννα!
«Μερικές φορές νοιαζόμαστε τόσο να
δώσουμε στα παιδιά μας αυτό που ποτέ δεν είχαμε μεγαλώνοντας, που
παραμελούμε να τους δώσουμε αυτό που είχαμε.»
- James Dobson
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου