Με αντάλλαγμα την κάλυψη του 62% των δημοσιονομικών αναγκών του για το 2013 – ένα ποσοστό που μεταφράζεται σε περίπου 6.2 δισ. δολάρια – το κράτος του Εκουαδόρ εκχώρησε στην Κίνα το 90% των δικαιωμάτων εξαγωγής του πετρελαίου του για τα επόμενα χρόνια.
Στην πραγματικότητα, ελάχιστες ποσότητές του θα αφομοιωθούν από την κινεζική αγορά. Απεναντίας, οι κινεζικές πετρελαϊκές εταιρείες σχεδιάζουν να πωλούν το πετρέλαιο σε υποτιθέμενους εμπορικούς εταίρους του Εκουαδόρ με τεράστια κέρδη.
Αρκεί να σημειωθεί ότι τα κέρδη από τις ετήσιες πωλήσεις του εκουαδοριανού πετρελαίου εκτιμώνται στα 13 δισ. δολάρια, ποσό τεράστιο σε σχέση με εκείνο που η Κίνα προτίθεται να «σπρώξει» στα κρατικά ταμεία του κρατιδίου της Νότιας Αμερικής.
Επίσης, αξίζει να επισημανθεί ότι ο κυριότερος παραλήπτης του εκουαδοριανού πετρελαίου είναι οι ΗΠΑ., ένα μεγάλο μέρος του χρέους των οποίων έχει επίσης εξαγοραστεί από την Κίνα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Reuters, είναι η πρώτη φορά που χώρα της Νότιας Αμερικής προχωράει στην διεθνοποίηση του πετρελαϊκου τομέα της. Μέχρι στιγμής έχουν λάβει χώρα μονάχα κρατικοποιήσεις, ποτέ όμως τέτοιου είδους και τέτοιας έκτασης εκχώρηση δικαιωμάτων εκμετάλλευσης πλουτοπαραγωγικών πηγών. logiosermis
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου