-Αφορμή για
τα παρακάτω γραφόμενα έλαβα από την ανοικτή επιστολή του ποιητή κ.Νάνου
Βαλαωρίτη προς τον Πρωθυπουργό της χώρας κ.Σαμαρά και την διαμαρτυρία
του για την υπαναχώρησή του σχετικά με την κατάθεση και ψήφιση του
αντι-ρατσιστικού νόμου.
-Λυπάμαι
βέβαια που ο σχετικός θόρυβος έγινε η αιτία να ταράξει τον ύπνο έστω και
σε έναν εκπρόσωπο του πνευματικού μας κόσμου,ενώ μέχρι τώρα(ο
πνευματικός κόσμος της χώρας μας) μας είχε ξεκουφάνει με την εκκωφαντική
σιωπή του και ανυπαρξία . Όμως αν δεν ξαναπλαγιάσει και παραμείνει για
ολίγον έτι ξάγρυπνος μπορεί να επαυξηθεί η ανησυχία του διαπιστώνοντας
ότι στην χώρα συνέβαιναν και συνεχίζουν να συμβαίνουν και άλλα τινά,όχι
ευχάριστα, που μπορεί να μη τους αγγίζουν βέβαια άμεσα, αλλά που έχουν
οδηγήσει πολλούς συμπατριώτες μας στην φτωχοποίηση, στην απόγνωση,στο
κοινωνικό περιθώριο, και, ναί,ίσως σε <<λάθος>> επιλογές.
-όσον δε αφορά την αιτία της όλης αναστάτωσης, δεν νομίζω ότι συντρέχει σοβαρός λόγος ανησυχίας.
Ο σαματάς όλος γίνεται,εκτιμώ, για μικροματικούς λόγους και στοχεύσεις από τους συμπλεκομένους:
-Η Νέα
Δημοκρατία κατ΄αρχήν, με πρόσχημα την συμμόρφωση προς κοινοτική οδηγία
για εναρμόνιση και εκσυγχρονισμό της αντιρατσιστικής νομοθεσίας και
ανακοπής της ανόδου ακραίων κοινωνικών και πολιτικών κινημάτων επεδίωξε
α) να αποσείσει
την κατηγορία περί μιας αυταρχικής δεξιάς παράταξης, συνεχιστή της
μετεμφυλιοπολεμικής Δεξιάς,αφού ήταν υποχρεωμένη για την εφαρμογή ενός
περιοριστικού οικονομικού προγράμματος λιτότητας,εν πολλοίς αντιλαϊκού,
να συγκρουστεί με κοινωνικές ομάδες και κινήματα κατά τεκμήριον
<<αριστερά>>
και β) να αντιπαρατεθεί
προς έναν νεοεμφανιζόμενο απειλητικόν επιβουλέα της δορυκτήτου εκ
δεξιών κατεχόμενης περιοχής της,ο οποίος εμφανίζει και προγονικούς
τίτλους ιδιοκτησίας μάλιστα.
Πιο
ψύχραιμες όμως εκτιμήσεις για την αποτελεσματικότητα μιας άμεσης
αντιπαράθεσης με μέρος του δικού της κόσμου την ανάγκασαν σε (προσωρινή)
υπαναχώρηση.
-Ο
ΔΗΜΑΡ-ατος,τώρα ,στην αυλή του Ξέρξη όπου έχει αυτομολήσει επιδιώκει α)
να φωνάξει προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν είναι αιχμάλωτος του Μεγάλου
Βασιλέως αλλά απλά φιλοξενούμενος, και
β)στοχεύει
τα βέλη του προς την Αχίλλειο πτέρνα του πολιτικού του αντιπάλου, του
ΣΎΡΙΖΑ,επιδιώκοντας να τον εκθέσει και να τον παρασύρει σε ένα πεδίο
μάχης καθόλα αρνητικό για αυτόν.Πράγματι,οι θέσεις του κόμματος
αυτού,του ΣΎΡΙΖΑ, στα Εθνικά θέματα και στο μεταναστευτικό ζήτημα
είναι οι κατεξοχήν αιτίες που καθιστούν απαγορευτική την συνάντησή του
με ευρύτατα λαϊκά στρώματα και θα αποτελέσουν την αιτία αποκλεισμού του από την εξουσία
-Για το
ΠΑΣΟΚ τώρα και τον αρχηγό του, ομολογώ ότι δεν μπορώ με ορθολογικά
κριτήρια να διαμορφώσω άποψη.Πιθανολογώ, ο ζήλος σταυροφόρου που
επιδεικνύει έχει ως αφετηρία την αγωνία
του να
εκπέμψει ένα, οποιοδήποτε, κοινωνικό μήνυμα, και να μην περάσει
απαρατήρητος μπροστά στον άλλο φιλοξενούμενο του Μεγάλου Βασιλέως, τον
ΔΗΜΑΡατον.
-Το
ΚΚΕ,αποστασιοποιημένο από τους προβληματισμούς των λοιπών θνητών και εν
όψει της αναμονής της ελεύσεως της Δευτέρας Παρουσίας,συγνώμη, της
ανατρεπτικής επανάστασης ψυχανεμίζεται ότι όταν όλα αυτά θα παρέλθουν
και οι τωρινοί συμπλεκόμενοι θα φιλιώσουν, θα κρατήσουν αυτό το νομικό
οπλοστάσιο και θα δοκιμάσουν την χρησιμότητά του, πάνω του.Γι αυτό και
ψελλίζει κάτι σαν ότι δεν είναι και απαραίτητο ή κάτι τέτοιο.
-Και το
μήλον της έριδος, η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ;Ένα μαγαζί, με πολλούς καλούς και
δραστήριους πωλητές, και αφεντικό αλλά με εμπόρευμα που δεν
<<πουλάει>> παρά μόνο σε πελάτες που προσέρχονται απο ανάγκη
ή αγανάκτηση που τα άλλα<<καθώς πρέπει>> μαγαζιά δεν
καταδέχονται να διαθέσουν απο την ζητούμενη πραμάτεια.Ούτε ανανέωση του
εμπορεύματος,ούτε σωστό πακετάρισμα,ούτε προσπάθεια να επιμεληθεί την
βιτρίνα,τίποτε,με όπλο τον ακτιβισμό του προσωπικού της κτίζει σταθερά
μια πελατεία με κίνδυνο όμως το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς να αποφεύγει
το <<κακόφημο>> μαγαζί και να τεθεί έστω και άτυπα στην
ανάπτυξή του οροφή.
Ούτε
αισθάνεται την ανάγκη να εξηγήσει σε κόσμο,καχύποπτον μέν,αλλά καλόπιστα
διατεθειμένο να την ακούσει, τις θέσεις της για την χρήση της βίας στην
πολιτική αντιπαράθεση,την επιλεκτική φυλετική της αντίθεση προς
ορισμένες μόνον Εθνικές ομάδες,κυρίως εγχρώμων,και η ανεκτικότητα της
προς άλλες προερχόμενες π.χ απο γειτονικές χώρες οι οποίες μάλιστα
επιβαρύνονται με την εισαγωγή του βαρέως και οργανωμένου εγκλήματος
στην χώρα μας,αν θεωρεί ότι ο πατριωτισμός
αποκλείεται aprioriαπο άλλους πολιτικούς χώρους,και άλλα ζητήματα .
Ο σχετικός
διάλογος με την κοινωνία πρέπει κάποτε να ανοίξει με όπλο την κριτική
αντιπαράθεση και όχι με όπλα και νομοθετικές απαγορεύσεις και
εξοστρακισμούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου