Το συναίσθημα κυριάρχησε ακόμα μία
φορά στο Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων. Αυτή τη φορά τη θλίψη για το
χαμό των τριών ανθρώπων κατά την εμπρηστική επίθεση στο υποκατάστημα της
Marfin, το Μάιο του 2010, διαδέχθηκε η αγανάκτηση. Αγανάκτηση για τα
όσα επακολούθησαν, τα αναπάντητα «γιατί» και τη συγγνώμη που ποτέ δεν
ήρθε.
«Με πήρε στο κινητό όταν κατάλαβε ότι δεν
μπορούσε πια να σωθεί, αφού είχε κάνει ό,τι μπορούσε για να φύγει από τη
φωτιά». Από την τραγική κατάθεση του συζύγου της Αγγελικής
Παπαθανασοπούλου, που έχασε τη ζωή της κατά την εμπρηστική επίθεση στην
τράπεζα
«Συγγνώμη που μιλάω γρήγορα, αλλά περίμενα καιρό για να τα πω»
δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπάλληλος Σωτήρης Παπατζίκης, που ήταν στο
φλεγόμενο κτήριο. Οπως κι άλλοι, που προηγήθηκαν, υποστήριξε πως «τρία
χρόνια μετά, ακόμα δεν έχουμε ακούσει ένα συγγνώμη. Αντ' αυτού στη
συνάντηση με το δ.σ. της τράπεζας (σ.σ.: ήταν παρών και ο Ανδρ.
Βγενόπουλος) ο άνθρωπος για τον οποίο δουλεύαμε, μας είπε ότι έπρεπε να
πάρουμε πρωτοβουλία και να φύγουμε, παρά τις εντολές που είχαμε να
μείνουμε. Ποιος θα τολμούσε εν μέσω κρίσης να κάνει του κεφαλιού του;
αναρωτιέμαι...».
Οι τρεις υπάλληλοι, που κατέθεσαν χθες τα όσα έζησαν την ημέρα της μεγάλης πορείας κατά του Μνημονίου Ι, ανέφεραν ότι στο κατάστημα δεν υπήρχε πυροπροστασία, σύστημα πυρόσβεσης ούτε έξοδος κινδύνου. Μεταξύ αυτών, ο Γ. Γκολιάς: «Ακουσα συναδέλφους να φωνάζουν "μας καίνε, μας καίνε". Δεν μπορούσαμε να δούμε, ούτε να αναπνεύσουμε. Βγήκα σε ένα πολύ μικρό μπαλκόνι και μέσα στον πανικό μου πήδηξα. Επεσα στο κενό, γιατί το σημείο όπου προσπάθησα να πηδήξω, υποχώρησε. Δεν είχα επιλογή: ή θα έσκαγα ή θα πήδαγα».
Είχε προηγηθεί η ψύχραιμη, αλλά τραγική κατάθεση του Χρήστου Καραπαναγιώτη, συζύγου της άτυχης εγκύου Αγγελικής Παπαθανασοπούλου. Μίλησε για το μοιραίο μεσημέρι, όταν η Αγγελική τού μίλησε τελευταία φορά: «Στις 2 παρά, μου τηλεφώνησε εμφανώς πανικόβλητη και μου είπε με έντονο ύφος: "Μας έχουν βάλει φωτιά, θα σε πάρω σε λίγο". Το έκλεισε. Αμέσως την κάλεσα πίσω και μου είπε: "Δεν μπορώ να μιλήσω τώρα. Πνίγομαι". Μου το έκλεισε πάλι. Την πήρα ξανά, αλλά δεν το σήκωσε... Με πήρε όταν κατάλαβε ότι δεν μπορούσε να σωθεί. Αφού είχε κάνει ό,τι μπορούσε για να φύγει από τη φωτιά».
Η δίκη, στο εδώλιο της οποίας κάθονται τέσσερα στελέχη της τράπεζας με τις κατηγορίες της ανθρωποκτονίας κατά συρροήν από αμέλεια και της βαριάς σωματικής βλάβης από αμέλεια, θα επαναληφθεί στις 14 Μαΐου.
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=361178
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου