Google+ To Φανάρι : Ιούδας, Προδότης ή εξιλαστήριο θύμα;

Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Ιούδας, Προδότης ή εξιλαστήριο θύμα;

''Ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, λέγεται «Ιούδας Σίμωνος Ισκαριώτης» (Ιωάννης ΣΤ’ 71 και ΙΒ’ 4), είναι δηλαδή γιος του Σίμωνα, άρα ανιψιός του Ιησού αφού είναι γιος του αδελφού του, Σίμωνα Πέτρου'' ''Άρα οι βέβαιοι συγγενείς του Ιησού, είναι τα αδέλφια του: Ιάκωβος, Ιωάννης, Ίωσης, Ιούδας, Σίμωνας – Πέτρος, Ανδρέας και ο ανιψιός του: Ιούδας ο Ισκαριώτης. 

 Ένοχος θανάτου, είναι ο προδότης Ιούδας, σύμφωνα με την χριστιανική μυθολογία. Καταδικασμένος με μίσος, καιόμενος κάθε ανάσταση, υβριζόμενος κάθε στιγμή, ως ο άνθρωπος που πήρε πάνω του όλη την αμαρτία του κόσμου. Μήπως όμως έτσι κλέβει τον ρόλο του Χριστού ; Ο Χριστός δεν είναι εκείνος που απορρίφθηκε και καταδιώχτηκε ; O Χριστός δεν είναι ο απορριμμένος λίθος που έγινε η πέτρα η οποία στήριξε τελικά όλη την οικοδομή ; Αν σε κάθε κατατρεγμένο αναγνωρίζουμε τον Χριστό, που αλλού παρά στο πρόσωπο του Ιούδα, θα αναγνωρίζαμε τον άνθρωπο που καταδιώχθηκε περισσότερο από κάθε άλλον ; 

Καταλαβαίνει κανείς πως ο Ιούδας είναι ένα πρόσωπο και ένας ρόλος που δεν ταιριάζει στην θρησκεία του ανθρώπου που δίδαξε να αγαπάμε τους εχθρούς μας. Γιατί ο Χριστός δεν παραδόθηκε μόνος του, σώζοντας ένα ακόμη άνθρωπο από τα χέρια του διαβόλου ; Γιατί δημιουργήθηκε το πρότυπο του μισητού εχθρού του Χριστού και ποιός ο ρόλος του ; 

Είναι γνωστή η σκηνή από τον μυστικό δείπνο, όταν ο Σίμων Πέτρος σκύβει για να ρωτήσει τον Ιωάννη ποιος είναι αυτός που θα προδώσει τον Χριστό. Τότε ο Χριστός λέει, ότι θα τον προδώσει εκείνος που θα λάβει το ψωμί από το χέρι του. Ο ίδιος ο Ιούδας δεν γνωρίζει ποιός θα είναι ο προδότης. Ρωτάει λοιπόν κι εκείνος, μήπως είμαι εγώ. Σύ είπας, του απαντάει ο Ιησούς. 

Αν λοιπόν δεν γινόταν αυτό που ο Ιούδας έπρεπε να κάνει, κανείς δεν θα γνώριζε ποιός ήταν ο Ιησούς. Βλέπουμε λοιπόν ότι ο ρόλος του Ιούδα ήταν να αποκαλύψει τον Ιησού στους ανθρώπους. Η προδοσία του Ιούδα είναι κεντρικό σημείο στο ευαγγέλιο του Ιωάννη. Γι΄ αυτό και όταν οι ιερείς πήγαν στον κήπο, ο Ιησούς φώναξε, ποιόν ψάχνετε, τον Ναζωραίο; ΕΓΩ ΕΙΜΙ. Στην σκηνή της προδοσίας του Ιούδα με φιλί στον Ιησού στον κήπο , ο Πέτρος έβγαλε μαχαίρι και έκοψε το αφτί του δούλου και δεν το γύρισε εναντίον του Ιούδα. Τελικά ο Ιούδας δεν ήταν ο προδότης. Γιατί αν ήταν, ο Πέτρος το μαχαίρι θα το έβγαζε στον Ιούδα, σε κανέναν άλλο! 

Ένα έξοχο ποίημα του Δραμινού λογοτέχνη Δημήτρη Μανθόπουλου γράφει για το φιλί του Ιούδα:
“Αυτό ‘ναι το φιλί το πιο ακριβό, 
αφού κοστίζει έναν ολάκερο θεό”.

 Aν δεχόμαστε τη Θεία Πρόνοια, με την έννοια ενός Θεϊκού Σχεδίου , τότε σίγουρα ο Χριστός, γνώριζε την προδοσία που θα δεχόταν. Εξάλλου, υπάρχει και ο Μυστικός δείπνος. Σε αυτό το πλαίσιο, σίγουρα ο Ιούδας δεν μπορεί να κατηγορηθεί ως προδότης αλλά ως ο εκτελεστής του Θεϊκού Σχεδίου . Καταντά και κάπως ανόητη η αντίληψη ότι ο θεάνθρωπος, προδόθηκε από άνθρωπο, γιατί σε κάθε περίπτωση είναι αυτονόητη η γνώση του Θεού επί των πάντων.

 ''Το απόκρυφο Ευαγγέλιο του Ιούδας, Προδότης ή εξιλαστήριο θύμα; "

 Στα μέσα της δεκαετίας του 1970 ανακαλύπτεται στην Αίγυπτο στην έρημο Ελ Μίνια ένα χειρόγραφο, ένας πάπυρος κομμένος σε πάνω από χίλια κομμάτια κρυμμένος για 1700 χρόνια έρχεται στο φως για να ταράξει τα ήδη ταραγμένα νερά της Εκκλησίας. Μετά από προσπάθειες του Ελβετού καθηγητή Ρόντολφ Κάσερ,ειδικού της κοπτικής διαλέκτου, συναρμολογείται, μεταφράζεται και δίνεται στην δημοσιότητα το 2006 το Ευαγγέλιο του Ιούδα! 

Ένα Ευαγγέλιο που όπως και το Ευαγγέλιο της Μαγδαληνής μας δίνει μία διαφορετική οπτική γωνία των μέχρι τώρα γνωστών ιστοριών του Χριστού από αυτές που η Εκκλησία μας περιγράφει μέσα από τα 4 μόνο Ευαγγέλια που παραδέχεται αλλά και την Καινή Διαθήκη. Τι λέει όμως ο Ιούδας και ανατρέπει τα μέχρι τώρα δεδομένα; Στο κείμενο διηγείται ότι ο Ιούδας αναγνωρίζει και ομολογεί ενώπιον όλων των μαθητών την πίστη του στον Ιησού ως απεσταλμένου του Θεού και ο Ιησούς σε αντάλλαγμα του χαρίζει γνώσεις απόκρυφες(;) αλλά και τον θεωρεί ανώτερο από όλους τους άλλους μαθητές λέγοντας του..Αλλά εσύ θα τους υπερβείς όλους αυτούς γιατί εσύ θα θυσιάσεις τον άνθρωπο που με ενδύει. 

Του ζητάει δηλαδή να τον προδώσει και έτσι να τον βοηθήσει να απαλλαγεί από το ανθρώπινο του σώμα μέσω της σταύρωσης, όπερ και εγένετο. Επίσης του λέει ότι θα ανέλθει στην Αγία Γενεά, στην οποία κανείς άνθρωπος που γεννήθηκε φυσιολογικά δεν μπορεί να ανέλθει και μάλιστα τις Έσχατες ημέρες οι άνθρωποι θα αναθεματίσουν την ανέλιξη του αυτή, αφού τον είχαν για προδότη, αλλά ο ίδιος ο Ιησούς δεν θα πάψει ποτέ να τον αναγνωρίζει σαν ανώτερο όλων των μαθητών του. Θα γίνεις ο δέκατος τρίτος και θα αναθεματιστείς από τις άλλες γενιές και θα έρθεις και θα κυβερνήσεις πάνω σε αυτές.Στις έσχατες ημέρες θα αναθεματίσουν την ύψωση σου στην Αγία Γενεά. 

Επίσης γράφει για τους Επισκόπους ότι ο Ιησούς δεν τους είχε σε υπόληψη λέγοντας ότι είναι πόρνοι ομοφυλόφιλοι και ότι διαστρεβλώνουν την διδασκαλία του αλλά και ότι η Εκκλησία που θα στηθεί για χάρη του και η οποία υποτίθεται ότι θα τον δοξάζει, θα έχει ημερομηνία λήξης. Το κείμενο γράφτηκε τον 3ο με 4ο αιώνα στην κοπτική διάλεκτο η οποία χρησιμοποιούσε ελληνικούς χαρακτήρες και είναι αντίγραφο του πρωτότυπου Ευαγγελίου το οποίο είχε γραφτεί στα Ελληνικά πολύ πριν το 180 μ.Χ. Οι ερευνητές ήταν σίγουροι για την ύπαρξη του πριν ακόμα ανακαλυφθεί καθώς αναφορές για το Ευαγγέλιο του Ιούδα υπήρχαν σε πολλά κείμενα, τα οποία η Εκκλησία επιλέγει να μην τα παραδέχεται για τους δικούς της προφανής λόγους.

 Στο Ευαγγέλιο του Ιούδα βλέπουμε τον Ιησού να ξεχωρίζει τον Ιούδα από τους υπόλοιπους και μάλιστα να τον επιλέγει σαν εκείνο που θα τον βοηθήσει να απαλλαγεί από την ανθρώπινη σάρκα. Πως όμως ο Σωτήρας υποτίθεται της ανθρωπότητας ενδιαφέρεται μόνο να απαλλαγεί από την ανθρώπινη του υπόσταση; Αλλά και γιατί όπως φαίνεται μέσα από ολόκληρο το Ευαγγέλιο του Ιούδα ο Ιησούς δεν παραθέτει κανένα ηθικό δίδαγμα; Σε πλήρη αντίθεση με τα 4 γνωστά Ευαγγέλια τα οποία η Εκκλησία παραδέχεται....

Ήταν τελικά ο Ιούδας ο Ισκαριώτης προδότης ή μήπως η Εκκλησία έψαχνε εξιλαστήριο θύμα για να ολοκληρώσει τον μύθο γύρω από τον Ιησού;'' 

''Περισσότερα στοιχεία περί ύπαρξης του ευαγγέλιου του Ιούδα και μάλιστα από κόλπους εντός της εκκλησίας... " 

Το παραδέχτηκε ο Ειρηναίος ο επίσκοπος της Λυών στην πραγματεία του Έλεγχος και ανατροπή της ψευδωνύμου γνώσεως... και γράφτηκε γύρω στο 180 μ.Χ ''Ο Ειρηναίος της Λυών ή Ειρηναίος Λουγδούνου (αρχές 3ου αιώνα) ήταν χριστιανός επίσκοπος στο Λούγδουνο της Νότιας Γαλλίας (τη σημερινή Λυών). 

Θεωρείται ένας από τους εκκλησιαστικούς πατέρες, καθώς τα συγγράμματά του έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της μετέπειτα χριστιανικής θεολογίας. 

Το κατηγορεί βέβαια για πλαστό.. αλλοίμονο αν έκανε αλλιώς.. παραδέχεται όμως το ευαγγέλιο σαν γραπτό.. 

Τους γνωστικιστές που κατείχαν το ευαγγέλιο του Ιούδα τους κατηγόρησαν μετά ως καϊνίτες» («οπαδοί του Κάιν") διάφοροι συγγραφείς χριστιανικών συγγραμμάτων βασιζόμενοι επάνω στον Ειρηναίο ο οποίος πρώτος τους απέδωσε τον τίτλο......

 ''Δεν πρόδωσε τον Ιησού ο Ιούδας; " 

Ο ΙΟΥΔΑΣ Ισκαριώτης δεν ήταν ο προδότης, αλλά ο προδομένος. Μάλιστα, προσπάθησε να σώσει τον Ιησού από τη σταύρωση και επιπλέον δεν αυτοκτόνησε, αλλά έζησε ως τα βαθιά γεράματα. Αυτά είναι μερικά από τα κύρια στοιχεία που αναφέρονται στο βιβλίο του Βρετανού συγγραφέα Τζέφρι 'Αρτσερ, «Το Ευαγγέλιο κατά τον Ιούδα». Το βιβλίο παρουσιάζεται σαν ευαγγέλιο που έγραψε ο γιος του Ιούδα, Βενιαμίν Ισκαριώτης, ένας φανταστικός χαρακτήρας και αναμένεται να προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων παρά το γεγονός ότι ο Άρτσερ είχε τη βοήθεια ενός παγκοσμίου φήμης ειδικού της Βίβλου και πρώην συνεργάτη του σημερινού Πάπα Βενέδικτου ΙΣΤ'. 

«Στόχος μου ήταν το βιβλίο να μοιάζει με ευαγγέλιο, να έχει εδάφια, αλλά πάνω από όλα ήθελα να έχει τη συμβολή έγκυρου ακαδημαϊκού εκπροσώπου», σχολίασε ο Άρτσερ. Πράγματι, το βιβλίο των 22.000 λέξεων, το οποίο ο συγγραφέας χαρακτηρίζει ως «φαντασία υποστηριζόμενη από ακαδημαϊκή έρευνα», μοιάζει με ευαγγέλιο ενώ απουσιάζει το όνομά του από το εξώφυλλο.'' 

"Ιούδας, η βιογραφία του" 

''. Ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, ο δωδέκατος απόστολος, επιλέχτηκε από τον Ναθαναήλ. Γεννήθηκε στην Κυριόχεια, μια μικρή πόλη στην νότια Ιουδαία. Όταν ήταν παιδί, οι γονείς του μετακόμισαν στην Ιεριχώ, όπου ζούσε και εργαζόταν στις διάφορες επιχειρήσεις του πατέρα του μέχρι που άρχισε να ενδιαφέρεται για το κήρυγμα και το έργο του Ιωάννη του Βαπτιστή. Οι γονείς του ήταν Σαδδουκαίοι, και όταν ο γιος τους πήγε με τους μαθητές του Ιωάννη, τον αποκήρυξαν. Όταν ο Ναθαναήλ συνάντησε τον Ιούδα στην Ταριχαία, αυτός έψαχνε για δουλειά σε μια επιχείρηση αποξήρανσης ψαριών στην κάτω μέρος της Θάλασσας της Γαλιλαίας.

 Ήταν τριάντα χρονών και ανύπαντρος όταν μπήκε στην αποστολική ομάδα. Ήταν ίσως ο πιο μορφωμένος ανάμεσα στους. Ο Ιούδας δεν είχε κανένα ιδιαίτερο δυνατό προσωπικό στοιχείο, παρόλο που διέθετε πολλά εξωτερικά φαινομενικά προτερήματα κουλτούρας και εκπαίδευσης. Η σκέψη του ήταν καλή αλλά όχι πάντα έντιμη. Ο Ιούδας δεν καταλάβαινε πραγματικά τον εαυτό του¨ δεν ήταν πραγματικά ειλικρινής με τον εαυτό του. Ο Ανδρέας διόρισε τον Ιούδα ταμία των δώδεκα, μια θέση για την οποία ήταν ο πλέον κατάλληλος, και μέχρι την στιγμή της προδοσίας του Κυρίου του εκτελούσε το έργο του έντιμα, φιλότιμα, και πάρα πολύ ικανοποιητικά. Δεν υπήρχε κάποιο χαρακτηριστικό του Ιησού που να θαύμαζε ιδιαίτερα ο Ιούδας, δηλαδή κάτι πέρα από την γοητευτική προσωπικότητα του Ιησού. 

Ο Ιούδας δεν μπόρεσε ποτέ να υπερβεί τις Ιουδαϊκές του προκαταλήψεις ενάντια στους Γαλιλαίους συντρόφους του¨ μερικές φορές στο μυαλό του θα κριτικάριζε ακόμα και τον Ιησού. Αυτόν τον οποίον οι άλλοι έντεκα απόστολοι θεωρούσαν άψογο, σαν τον «μόνο εντελώς τέλειο και πρώτο ανάμεσα σε δέκα χιλιάδες,» αυτός ο αυτάρεσκος Ιουδαίος πολύ συχνά τολμούσε να κριτικάρει μέσα στην καρδιά του. Στην πραγματικότητα είχε την γνώμη ότι ο Ιησούς ήταν δειλός και κάπως φοβόταν να επιβάλλει την δύναμη και την εξουσία του..'' 

''Ιούδας: Πότε πέθανε; ''

Η πιο γνωστή εκδοχή σχετικά με το πώς πέθανε τελικά ο Ιούδας, είναι αυτή του Ματθαίου, σύμφωνα με την οποία, ο Ιούδας, υπό το βάρος των τύψεων, πήγε στους Αρχιερείς που τον πλήρωσαν υποτίθεται για να καταδώσει τον Ιησού και στη συνέχεια κρεμάστηκε. Δεν αναφέρεται αν ήταν σε συκιά όπως λέει η παράδοση. Ο Ματθαίος λέει πως αφού ο Ιούδας επέστρεψε τα χρήματα στους Αρχιερείς, «απελθών απήγξατο» (ΚΖ 6) και με τα χρήματα αυτά οι Αρχιερείς αγόρασαν τον «αγρό του Κεραμέως εις ταφήν τοις ξένοις• διό εκλήθη ο αγρός εκείνος αγρός αίματος εως της σήμερον, τότε επληρώθη το ρηθέν δια Ιερεμίου του Προφήτου λέγοντος• και έλαβoν τα τριάκοντα αργύρια, την τιμήν του τετιμημένου ον ετιμήσαντο από υιών Ισραήλ και έδωκαν αυτά εις τον αγρόν του Κεραμέως καθά συνέταξέμοι Κύριος». 

Οι Πράξεις έρχονται σε αντίθεση με τον Ματθαίο ως προς τον τρόπο θανάτου του Ιούδα. Οι Πράξεις λένε (Α’ 18,19) οτι: «ούτος μεν ουν εκτίσατο χωρίον εκ μισθού της αδικίας και πρανής γενόμενος ελάκησε μέσος και εξεχύθη πάντα τα σπλάχνα αυτού και γνωστόν εγένετο πάσι τοις κατοικούσιν Ιερουσαλήμ, ώστε κληθήναι τω χωρίον εκείνο …. Χωρίον αίματος». Φαίνεται λοιπόν ότι κάποιος «βοήθησε» τον Ιούδα να πεθάνει, δηλαδή τον σκότωσαν. Ίσως οι Ζηλωτές - Απόστολοι. Ίσως ο Ιούδας πρόδωσε γιατί με τον θάνατο του Ιησού, γινόταν βασιλιάς ο Πέτρος ο πατέρας του, άρα ο Ιούδας διάδοχος.'' 

Προς Κορινθίους Α: 15/ιε/3-5 "Διότι παρέδωκα εις εσάς εν πρώτοις εκείνο, το οποίον και παρέλαβον, ότι ο Χριστός απέθανε διά τας αμαρτίας ημών κατά τας γραφάς. και ότι ετάφη, και ότι ανέστη την τρίτην ημέραν κατά τας γραφάς και ότι εφάνη εις στον Κηφάν έπειτα εις τους ΔΩΔΕΚΑ....

" Σύμφωνα με την παράδοση, ο Ιούδας πέθανε πριν την σταύρωση και επομένως, εάν αυτή η παράδοση ήταν σωστή, τότε στην παραπάνω αναφορά ο Λόγος του Θεού θα έπρεπε να λέει "έντεκα" αντί για "δώδεκα". 

Επίσης τα αργύρια είχαν αποσυρθεί 200 χρόνια πριν την εποχή του Ιησού. Είχαν αντικατασταθεί με νομίσματα. 

Ο Ιούδας επέστρεψε τα αργύρια (που δεν υπήρχαν τότε) σύμφωνα με τον Ματθαίο, ή αγόρασε με αυτά ένα χωράφι σύμφωνα με τις Πράξεις; 

Και μετά κρεμάστηκε, ή έπεσε μπρούμυτα και άνοιξε η κοιλία του. 

Ο συγγραφέας του κατα Ματθαίον (που δεν ήταν ο απόστολος Ματθαίος) το έγραψε απλά για να παντρέψει το εφευρεμένο γεγονός με την προφητεία. Και το οτι ήταν εφευρεμένο και οτι δεν είχε ιδέα του τι έγραφε, φαίνεται από το γεγονός οτι κατα τον συγγραφέα η προφητεία ελέχθη από τον Ιερεμία. Τέτοια βέβαια προφητεία δεν είπε ποτέ ο Ιερεμίας. Ο Ζαχαρίας την είχε πει. Που δείχνει βέβαια πόσο θεόπνευστη και "αλάθητη¨ειναι η Γραφή.

 "Η ηλικία της Παρθένου Μαρίας που σκοπίμως κρύβεται από τα εκκλησιαστικά κείμενα.." 

Το «Πρωτευαγγέλιο Ιακώβου» είναι αποκαλυπτικότερο: «Η Μαρία έμεινε στο Ναό σαν περιστέρι που μαθήτευε εκεί και ελάμβανε τροφή από τα χεριά ενός αγγέλου. Όταν έγινε δώδεκα ετών οι ιερείς έκαναν συμβούλιο και είπαν: Άδου η Μαρία είναι δώδεκα χρονών, τι πρέπει να κάνουμε μήπως και κινδυνεύσει να κηλιδωθεί (προφανώς απ' την έμμηνο ρύση της νεαρής Μαρίας) ο ιερός χώρος του Κυρίου;» Ο Ιερέας Ζαχαρίας προσευχήθηκε και άγγελος Κυρίου έδωσε την απάντηση: «Ζαχαρία πήγαινε να καλέσεις όλους τους χήρους. Αυτός που θα φανερώσει ο Κύριος θα είναι ο σύζυγος της Μαρίας» 

Ετών 12 η Παρθένος Μαρία.... 

"Ιστορικές ανακρίβειες"

  ''Ο Κύριος σπέρνει κουτσούβελα… Κατά τ” άλλα, ο Ιησούς είναι ο μοναδικός μονογενής «υιός τού Θεού»… «Και ο Κύριος επισκέφθηκε την Άννα και συνέλαβε, και γέννησε τρεις γιους και δύο θυγατέρες» (Σαμουήλ Α’, 2: 21).'' 
http://www.pare-dose.net/3129 

Ο Αβραάμ που έζησε το 2000 π.χ. συνάντησε τον βασιλεία των Φιλισταίων Αβιμελεχ. (Γένεσης 20). Οι Φιλισταίοι έφτασαν στην Χαναάν το 1200 π.χ. 

Ο Ιησούς γεννήθηκε επί εποχής Ηρώδη που πέθανε το 4 π.χ., αλλά ο Ιησούς γεννήθηκε και κατα την πρώτη απογράφη ηγεμονεύοντος της Σύριας Κρηναίου που έγινε μετά το 6 μΧ. 

Γιατί δηλαδή η αλήθεια να βρίσκεται μέσα στα εκκλησιαστικά κείμενα.. επειδή έτσι μας είπαν;; Αν ζούσαμε στην Κίνα η αλήθεια μας θα ήταν ο Βούδας, η αν ζούσαμε σε κάποιο ισλαμικό κράτος η αλήθεια μας θα ήταν το κοράνι και πάει λέγοντας... έτσι όπως είναι τα πράγματα με τις θρησκείες ο δικός μας παράδεισος είναι η κόλαση κάποιου άλλου... το μόνο που κάνουν είναι να ελέγχουν τα πλήθη... η ορθοδοξία φαίνεται να είναι πιο ανεκτική.. έκλεψες; βίασες; ρίχνεις μια μετάνοια και καθάρισες, ο παράδεισος σε περιμένει.. πόσο ηθικό είναι αυτό; Ο πελάτης πρέπει να μένει ευχαριστημένος από την γέννηση του μέχρι τον θάνατο του. 

Η Ιστορία του Ιησού είναι μια ωραία ιστορία, αν και εφόσον είναι υπαρκτή.. μια ιστορία όμως που καθιερώθηκε με τον πλέον βίαιο τρόπο.. καταλαβαίνω και τους Χριστιανούς με τους διωγμούς που υπέστησαν από τους Ρωμαίους, αλλά οι Ρωμαίοι τους κυνήγησαν όχι οι Έλληνες.. πως συμμαχείς λοιπόν με τους Ρωμαίους και στήνεις το Βυζάντιο.. και κυνηγάς τους ΄Ελληνες φιλόσοφους ,καταστρέφεις ναούς, παίρνεις το μάρμαρο από την Ακρόπολη και άλλα αρχαία μνημεία και χτίζεις την Αγ.Σοφία;; 

«Έχει ο Θεός τη βούληση να εμποδίσει το Κακό αλλά δεν μπορεί; Άρα δεν είναι Παντοδύναμος. Μπορεί αλλά δεν θέλει; Τότε δεν είναι Πανάγαθος. Έχει τόσο τη βούληση, όσο και τη δύναμη να το εμποδίσει; Τότε από πού προέρχεται το Κακό; Δεν έχει ούτε τη βούληση ούτε τη δύναμη; Τότε γιατί τον λέμε Θεό;»
 — Επίκουρος 
http://truth.freeforums.org/12-t15503-140.html 
ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΙΟΎΔΑ. Ντοκιμαντέρ.






Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου