ΣΕ
εγκατάλειψη των γενικών ρυθμίσεων για ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο
και υιοθέτηση μοντέλου κατ’ εξαίρεση ρυθμίσεων οδηγείται η κυβέρνηση,
μετά από πίεση της τρόικας. Στο πλαίσιο αυτό προωθείται η σταδιακή
κατάργηση της υφιστάμενης ρύθμισης ληξιπροθέσμων οφειλών προς το
Δημόσιο, με πρώτη κίνηση να περιοριστεί ο ανώτατος αριθμός των δόσεων σε
36 από 48 που προβλέπει ο σχετικός νόμος (ν. 2648/1998). ...
Η κυβέρνηση θα πρέπει να ετοιμάσει σχετική νομοθετική διάταξη για
να μειωθεί ο αριθμός των δόσεων και για να μεταβληθούν τα κριτήρια ώστε η
ρύθμιση να αξιοποιείται μόνο από όσους έχουν αποδεδειγμένα οικονομική
αδυναμία.
Με το νέο πλαίσιο, στην τελική του μορφή υπολογίζεται ότι ο αριθμός
των μηνιαίων δόσεων δεν θα ξεπερνά τις 10-15 και ανάλογα με την κρίση
του εφόρου οι δόσεις θα μπορεί να φθάσουν τις 26. Σε εξαιρετικές μόνο
περιπτώσεις θα δίνεται η δυνατότητα αύξησης των δόσεων στις 36. Το ποσό
κάθε μηνιαίας δόσης δεν μπορεί να είναι χαμηλότερο των 100 ευρώ.
Ο αριθμός των δόσεων θα ορίζεται με συντελεστές που καθορίζει ο
έφορος, με διάφορα κριτήρια. Θα αθροίζονται οι συντελεστές και το
άθροισμά τους θα προσδιορίζει τον αριθμό των μηνιαίων δόσεων στις οποίες
μπορεί να εξοφληθεί το χρέος κάθε οφειλέτη. Τα «κριτήρια» αυτά θα
είναι:
α) Η οικονομική κατάσταση του οφειλέτη, η οποία βαθμολογείται με συντελεστές από 1 έως 5.
β) Η διασφάλιση της οφειλής. Ανάλογα με το πόσο διασφαλισμένη είναι η
είσπραξη της οφειλής, με βάση την περιουσιακή κατάσταση του οφειλέτη, οι
συντελεστές που καθορίζουν τις δόσεις κυμαίνονται από 0 έως 4.
γ) Η προέλευση της οφειλής. Ανάλογα με την πηγή προέλευση της οφειλής,
οι συντελεστές καθορισμού των δόσεων κυμαίνονται από 0 έως 5.
δ) Η συμπεριφορά του οφειλέτη κατά το παρελθόν. Το παρελθόν του οφειλέτη «βαθμολογείται» με συντελεστές από 0 έως 4.
ε) Η αιτία για την οποία ζητείται η διευκόλυνση. Η αξιολόγηση της αιτίας
για την οποία ζητείται η ρύθμιση γίνεται με συντελεστές από 0 έως 5. Ο
έφορος θα μπορεί κατά την κρίση του να προσθέσει επιπλέον βαθμούς
αξιολόγησης.
Πλεονεκτήματα της ρύθμισης
1. Δυνατότατα λήψης αποδεικτικού ενημερότητας χρεών προς το Δημόσιο.
Σε περίπτωση που υφίστανται τακτοποιημένες οφειλές και ζητείται
αποδεικτικό ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων ή μεταβίβαση ακινήτου με
τίμημα, αυτό εκδίδεται με τον όρο της παρακράτησης μέρους ή του συνόλου
των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Εάν δεν πληρούνται οι όροι έκδοσης του
αποδεικτικού, αντί αυτού εκδίδεται βεβαίωση οφειλής για το σύνολο των
οφειλών.
2. Αναστολή αναγκαστικών μέτρων είσπραξης. Για να ανασταλεί η διαδικασία
της αναγκαστικής εκτέλεσης, όπως έκδοση προγράμματος πλειστηριασμού
κινητών και ακινήτων, θα πρέπει ο οφειλέτης να είναι συνεπής σε
διευκόλυνση τμηματικής καταβολής της οφειλής του ή σε ισχύουσα
νομοθετική ρύθμιση.
3. Αναστολή της ποινικής δίωξης του φορολογούμενου, που ισχύει για οφειλές άνω των 5.000 ευρώ.
Απώλεια ρύθμισης
Απώλεια της ρύθμισης και των ευεργετημάτων της επέρχεται όταν:
1. Ο οφειλέτης δεν καταβάλει εμπρόθεσμα τρεις συνεχείς μηνιαίες δόσεις της ρύθμισης.
2. Καθυστερήσει την καταβολή της προτελευταίας ή της τελευταίας δόσης
της ρύθμισης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών μηνών.
Στο πλαίσιο τυχόν τρίτης διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής, θα
χορηγείται ο εναπομείναντας αριθμός των δόσεων, που δεν έχουν καταβληθεί
στο πλαίσιο της χορηγηθείσας δεύτερης διευκόλυνσης, με πρώτη δόση
τουλάχιστον το 20% της οφειλής και ταυτόχρονη κατάθεση εγγυητικής
επιστολής αορίστου διάρκειας, με την οποία θα διασφαλίζεται η πληρωμή
των δόσεων αυτής.
express.gr
πηγη
Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013
Ρυθμίσεις κατ’ εξαίρεση για οφειλές στο Δημόσιο (;)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου