Όσοι προμηθεύτηκαν την ετήσια έκδοση "ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΒΛΟΣ 2012-2013"΄ήδη γνωρίζουν αυτό που ανέδειξε το βρετανικό περιοδικό "Flight International" σε ένα αφιέρωμά του...
που βασίστηκε ακριβώς σε αυτά τα στοιχεία για την τουρκική Αεροπορία που περιλαμβάνονται στην "ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΒΛΟ" και αποτελούν "καμπανάκι" κινδύνου για την εθνική ασφάλεια από την στιγμή που όχι απλώς εξακολουθεί η αναθεωρητική πολιτική Τουρκίας έναντι της Ελλάδας, αλλά βαίνει διαρκώς...... εντεινόμενη.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία των παραπάνω εκδόσεων (απλά η ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΒΛΟΣ 2012-2013 που κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα προηγήθηκε κατά μερικούς μήνες) η τουρκική Αεροπορία (ΤΗΚ) περιλαμβάνεται μέσα στις δέκα πρώτες αεροπορικές δυνάμεις παγκοσμίως από άποψη υλικού. Και για να μην βιαστούν να πούν κάποιοι "Εμείς έχουμε υπεροχή στο έμψυχο υλικό" για να έχουν ήσυχους ύπνους και να μην στοιχειλωνουν τα όνειρά τους από τις Ερινύες της εθνικής μειοδοσίας, να πούμε ότι όπως στους αγώνες αυτοκινήτων δεν μπορεί να κερδίσει ένας άριστος πιλότος με ένα παλιό αυτοκίνητο έναν μέτριο με πολύ καλύτερο, το ίδιο συμβαίνει και στον αέρα: Το καλύτερο ή τα περισσότερα μαχητικά κερδίζουν.
Στα μαχητικά της αναφέρεται το βρετανικό περιοδικό αναφέρεται σε 331 μονάδες. Έτσι, η Τουρκία βρίσκεται στη 10η θέση παγκοσμίως με 331 που αντιστοιχούν στο 2% του παγκόσμιου στόλου, ενώ Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία βρίσκονται εκτός δεκάδας!
Στα αεροσκάφη μεταφορών και εναέριου ανεφοδιασμού, βρίσκεται στην 8η θέση παγκοσμίως με 87 (αντιστοιχούν στο 2% του παγκόσμιου στόλου). Στα ελικόπτερα βρίσκεται στην 9η θέση παγκοσμίως με 391 (αντιστοιχούν στο 2% του παγκόσμιου στόλου), ενώ στα εκπαιδευτικά αεροσκάφη και ελικόπτερα στην 7η θέση με 329 ((αντιστοιχούν στο 3% του παγκόσμιου στόλου).
Συνολικά, βρίσκεται στην 9η θέση παγκοσμίως στο συνολικό στρατιωτικό αεροπορικό στόλο διαθέτοντας 1.146 επανδρωμένα αεροσκάφη και ελικόπτερα, δηλαδή το 2% του παγκόσμιου στόλου. Μάλιστα προηγείται του Ηνωμένου Βασιλείου (1.063), ενώ βρίσκεται πολύ κοντά στη Γαλλία (1.191, 7η θέση) και την Αίγυπτο (1.156, 8η θέση).
Στη μόνη κατηγορία που η Τουρκία βρίσκεται εκτός της παγκόσμιας πρώτης δεκάδας είναι τα αεροσκάφη ειδικών αποστολών (εναέριας έγκαιρης προειδοποίησης, ηλεκτρονικού πολέμου, αναγνώρισης και επιτήρησης), αλλά αυτό δεν θα διαρκέσει για πολύ:
Στην επόμενη διετία θα ενταχθούν σε υπηρεσία τα τέσσερα Β-737 MESA που αποτελούν τις πλέον ολοκληρωμένες πλατφόρμες παγκοσμίως, ακριβώς σε αυτές τις αποστολές, οπότε γίνεται αντιληπτό το τι περιμένει την Πολεμική Αεροπορία στο Αιγαίο.
Να σημειώσουμε ότι τα συγκεκριμένα αεροσκάφη θα είναι τα πρώτα δυτικά τα οποία θα έχουν την δυνατότητα να εξαπολύουν ηλεκτρονικό πόλεμο από την ίδια κεραία που εκτελούν αποστολές επιτήρησης, αναγνώρισης, έγκαιρης προειδοποίησης κλπ!
Ας δούμε μία πρόχειρη αποτύπωση των αριθμών, αφού στην "ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΒΛΟ 2012-2013" μπορείτε να βρείτε και το τι σημαίνουν αυτοί οι αριθμοί.
ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΜΟΝΑΔΕΣ
F-16C/D Block 50+ Fighting Falcon 14/16
F-16C/D Block 50 Fighting Falcon 53/19
F-16C/D Block 40 Fighting Falcon 88/14
F-16C/D Block 30 Fighting Falcon 28/8
F-4E 2020 Terminator 52 Αναβαθμισμένα
F-4E Phantom 90 60 αξιόμαχα
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΑΔΕΣ
RF-4E Phantom II 35 18 θα αναβαθμιστούν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΟΝΑΔΕΣ
F5 2000 43
T-38A Talon 68 Προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης
KT-1C Wong Bee 55 Βασικής εκπαίδευσης - υπό παραλαβή
T-37Β/-37C Tweety Bird 9/49 Βασικής εκπαίδευσης
SF.260D 38 Αρχικής και βασικής εκπαίδευσης
T-41D Mescalero 26 Αρχικής εκπαίδευσης
ΜΕΤΑΓΩΓΙΚΑ ΜΟΝΑΔΕΣ
A-400M 10 Υπό παραλαβή
C-130Ε Hercules 7 2 ELINT/SIGINT
C-130B Hercules 6 Αναβαθμίζονται
C 160T Transall 19
CN 235-100M 49 3 Διακομιδής / 3 VIP / 16 EW
Α-319 1 VIP
ΑΛΛΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΜΟΝΑΔΕΣ
KC 135R-CRAG Stratotanker 7 Αναβαθμίζονται
NF 5A/B Freedom Fighter 9 Επίδειξης
B-737-700/MESA THEIK 4 Σε παραγγελία (radar)
C-550 Citation II 2 Ελέγχου ραδιοβοηθημάτων
C-650 Citation VII 2 Μεταφοράς VIP
Gulfstream ΙV 3 Μεταφοράς VIP
ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΜΟΝΑΔΕΣ
S532UL Cougar Mk1 20 14 (SAR) / 6 CSAR
UH-1H Iroquois 25 21 (SAR) / 4 EH
UH-1D/H Iroquois 31 Γενικών μεταφορών
S-92 Helibus 1 Μεταφοράς VIP
Κάτι πολύ σημαντικό είναι ότι τα παρπάνω μέσα συντηρούνται και ανεφοδιάζονται σε καύσιμα κανονικότατα, οπότε και "γράφουν" εξαιρετικά υψηλές διαθεσιμότητες και οι νοούντες νοήτωσαν.
Τι σημαίνουν όλα αυτά: Δυστυχώς η πολιτική ελίτ που κυβερνά την χώρα όταν "είχε λαμβάνειν" από την άμυνα και το σύμπλεγμα των μεσαζόντων σε αυτήν προχωρούσε σε προμήθειες (καμιά φορά "τραβηγμένες από τα μαλλιά" για ευνόητους εισπρακτικούς λόγους).
Όταν έπαψε το "οικονομικό ενδιαφέρον" είτε γιατί είχαν τελειώσει τα λεφτά, είτε γιατί φοβόντουσαν την σκανδαλολογία και προτιμούσαν άλλες πιο αθόρυβες προμήθειας (π.χ. ιματισμού, υπόδησης κλπ, όπου θησαύρισε ως ευνοούμενος πρώην υπουργού και νυν κορυφαίου πολιτειακού στελέχους ο ευνοούμενος έμπορος που τώρα διώκεται για εμπρησμό), εγκατέλειψαν τις αμυντικές επενδύσεις στην τύχη της.
Επενδύσεις οι οποίες δεν πρέπει να σταματούν ούτε μία ημέρα, αν θέλουμε να μιλάμε για σοβαρή και υπεύθυνη πολιτική στην άμυνα.
Τώρα π.χ.η ΠΑ έχει να αντιμετωπίσει ένα τέρας που σιγά-σιγά γιγαντώνεται και στα τέλη της δεκαετίας θα διαθέτει δύο Μοίρες μαχητικών "πρώτου πλήγματος", όπως είναι τα F-35.
Απλά να σημειώσουμε ότι η απόφαση για 40 νέα μαχητικά της ΠΑ έπρεπε να είχε ληφθεί το 2008 και τώρα να ολοκληρωνόταν η παράδοσή τους. Αντ'αυτού έχουμε διαθεσιμότητες οι οποίες συγκρίνονται μόνο με αυτές των πρώην ανατολικών χωρών στις αρχές της δεκαετίας του '90 και ώρες πτήσης ανά πιλότο που κυμαίνονται περίπου στο 50% των ΝΑΤΟϊκών στάνταρντς...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου