«Ταφόπλακα» σε βάρος των πασχόντων από διαβήτη και των
αναπήρων πολιτών ο νέος Κανονισμός Παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ
Σοβαρές αντιδράσεις από παρόχους του Οργανισμού
Επίσημη έναρξη για τον νέο κανονισμό του ΕΟΠΥΥ, ο οποίος δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Ο νέος κανονισμός θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις μέχρι τώρα παροχές υγείαςτου ΕΟΠΥΥ, στον τρόπο και το ύψος αποζημίωσής τους (δείτε εδώ το ΦΕΚ).Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό του ΕΟΠΥΥ, με σκοπό την έγκαιρη διάγνωση και τη λήψη μέτρων για την πρόληψη της εκδήλωσης ή την αποτροπή της εμφάνισης νοσηρών καταστάσεων, παρέχονται στα πλαίσια της προληπτικής ιατρικής, χωρίς συμμετοχή του δικαιούχου, τα εξής:
α) Εμβολιασμοί παιδιών και ενηλίκων, σύμφωνα με το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Υγείας Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμού.
β) Εξετάσεις προγεννητικού ελέγχου σε γυναίκες και άνδρες με σκοπό τη γέννηση υγιών παιδιών και συγκεκριμένα:
- Αιματολογικές εξετάσεις (γενική αίματος, ηλεκτροφόρηση αιμοσφαιρίνης, φερριτίνης, δοκιμασίες εγκλείστων και δρεπάνωσης) για τη διαπίστωση ετεροζυγωτών μεσογειακής αναιμίας και δρεπανοκυτταρικής νόσου.
- Προσδιορισμός αντισωμάτων ερυθράς, τοξοπλάσμωσης και κυτταρομεγαλοϊού, για αποκλεισμό συγγενών λοιμώξεων.
- Υπερηχογράφημα β-επιπέδου και αυχενικής διαφάνειας, μία φορά στη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
- Λήψη τροφοβλάστης ή αμνιοπαρακέντηση επί ιατρικών ενδείξεων.
- Εξέταση DNA του εμβρύου, εφόσον έχει διαπιστωθεί ότι και οι δύο γονείς έχουν γενετική επιβάρυνση για μεσογειακή αναιμία και δρεπανοκυτταρική νόσο ή άλλη γνωστή γενετική διαταραχή.
- Κάλυψη της μεθόδου λήψης του υλικού για έλεγχο καρυότυπου του εμβρύου σε γυναίκες άνω των 35 ετών.
δ) Για την πρώιμη διάγνωση του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας, τεστ PAP κάθε χρόνο σε όλες τις γυναίκες από την έναρξη της σεξουαλικά ενεργούς ζωής, ή ανίχνευση υψηλού κινδύνου τύπων HPV-DNA test, κάθε πέντε (5) χρόνια από την ηλικία των είκοσι ενός (21) ετών μέχρι την ηλικία των εξήντα (60) ετών.
ε) Για την πρώιμη διάγνωση του καρκίνου του προστάτη, έλεγχος προστατικού αντιγόνου (PSA) κάθε δύο (2) χρόνια σε άνδρες άνω των πενήντα (50) ετών και κάθε χρόνο σε άνδρες ηλικίας άνω των εξήντα (60) και ως ογδόντα (80) ετών.
στ) Για την πρόληψη των καρδιοπαθειών, εξετάσεις χοληστερόλης, ολικής και κλασμάτων υψηλής και χαμηλής πυκνότητας, καθώς και τριγλυκεριδίων, με σκοπό τη διάγνωση δυσλιπιδαιμιών, κάθε πέντε (5) χρόνια σε άνδρες και γυναίκες από δεκαπέντε (15) έως τριάντα (30) ετών και κάθε τρία (3) χρόνια σε άνδρες και γυναίκες άνω των τριάντα (30) ετών.
ζ) Για την πρώιμη διάγνωση του καρκίνου του παχέος εντέρου, μικροσκοπική εξέταση ανίχνευσης αιμοσφαιρίνης στα κόπρανα κάθε δύο (2) χρόνια σε άνδρες και γυναίκες ηλικίας πενήντα (50) έως εβδομήντα (70) ετών, και κολονοσκόπηση κάθε πέντε (5) έτη σε άνδρες και γυναίκες ηλικίας πενήντα (50) ετών και άνω ή κάθε έτος σε άνδρες και γυναίκες ηλικίας σαράντα (40) ετών και άνω, εφόσον ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου. Στην τελευταία περίπτωση απαιτείται παραπομπή ειδικού ιατρού.
η) Για την πρόληψη και διάγνωση του σακχαρώδη διαβήτη, εξετάσεις γλυκόζης αίματος, γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης (HBAlc) και δοκιμασία ανοχής γλυκόζης κάθε πέντε (5) χρόνια σε άνδρες και γυναίκες από δεκαπέντε (15) έως πενήντα (50) ετών και κάθε τρία (3) χρόνια σε άνδρες και γυναίκες άνω των πενήντα (50) ετών. Επίσης, κάθε δυο (2) χρόνια σε άτομα με υψηλό κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη, όπως α) συγγενείς α' βαθμού με διαβήτη (κληρονομικότητα), β) άτομα με ΒΜΙ>30, γ) γυναίκες με πολυκυστικές ωοθήκες, δ) γυναίκες με ιστορικό διαβήτη κύησης, και ε) ασθενείς που πάσχουν από αρτηριακή υπέρταση και δυσλιπιδαιμία.
Σχετικά με την Ιατρική Περίθαλψη και τους ιατρούς του ΕΟΠΥΥ
Η ιατρική περίθαλψη περιλαμβάνει την κλινική εξέταση στο ιατρείο ή στο σπίτι του δικαιούχου, από συμβεβλημένο ιατρό με τον ΕΟΠΥΥ, εφόσον αυτό είναι απαραίτητο, χωρίς επιπλέον οικονομική επιβάρυνση. Επίσης, περιλαμβάνει τις ιατρικές πράξεις που είναι αναγκαίες για τη διάγνωση και τη θεραπεία του ασθενούς, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ισχύουσα νομοθεσία. Στην ιατρική κλινική εξέταση που διενεργείται κατά την επίσκεψη του ασθενή, περιλαμβάνεται η δακτυλική εξέταση ορθού επί ενδείξεων, ο στατικοκινητικός έλεγχος επιμέρους περιοχών του μυοσκελετικού συστήματος, οι δοκιμασίες μυϊκής ισχύος, οι δοκιμασίες αισθητικότητας, η εκτίμηση τενόντιων αντανακλαστικών και ειδικοί διαγνωστικοί χειρισμοί διαφόρων αρθρώσεων (Lachman, McMurray, Apley κ.α.) κατά περίπτωση.
Οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ ιατροί, υποχρεούνται πέραν της κλινικής εξέτασης του ασθενή, να εκτελούν, εφόσον κρίνεται αναγκαίο, τις παρακάτω κατά ειδικότητα ιατρικές πράξεις, χωρίς επιβάρυνση του δικαιούχου ή του Οργανισμού:
- Αγγειοχειρουργική εξέταση: αδρός έλεγχος αιματικής ροής σε αρτηρίες και φλέβες άνω και κάτω άκρων με απλή συσκευή Doppler.
- Γυναικολογική εξέταση: κολποσκόπηση.
- Δερματολογική εξέταση: επισκόπηση με δερματοσκόπιο και εξέταση με λυχνία WOOD.
- Καρδιολογική εξέταση: ηλεκτροκαρδιογράφημα.
- Οφθαλμολογική εξέταση: τονομέτρηση, μέτρηση οπτικού πεδίου, μέτρηση οπτικής οξύτητας, εξέταση με σχισμοειδή λυχνία και απλή βυθοσκόπηση, χωρίς τη χρήση ειδικού οργάνου.
- Πνευμονολογική εξέταση: Οξυμετρία και Ροομέτρηση.
- Παιδιατρική και Παθολογική εξέταση: Εμβολιασμοί πάσης φύσεως, σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
- Ωτορρινολαρυγγολογική εξέταση: εξέταση στοματικής κοιλότητας και φάρυγγα, ωτοσκόπηση, αφαίρεση βυσμάτων ώτων, εκτίμηση ακοής διά τονοδοτών και ομιλίας, πρόσθια και οπίσθια ρινοσκόπηση, έμμεση λαρυγγοσκόπηση.
Ιατροί πιστοποιημένοι στο σύστημα ΕΟΠΥΥ αλλά μη συμβεβλημένοι με τον Οργανισμό, δύνανται να συνταγογραφούν φάρμακα, ή παραπεμπτικά διαγνωστικών ή και θεραπευτικών εξετάσεων, έπειτα από κλινική εξέταση του ασθενή, χωρίς αποζημίωση από τον ΕΟΠΥΥ και με ιδιωτική χρέωση του ασφαλισμένου.
Οι πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία και δρεπανοκυτταρική νόσο δύνανται να αντιμετωπίζονται από τους ιατρούς των Μονάδων Μεσογειακής Αναιμίας του ΕΣΥ, τους ειδικευμένους ιατρούς του ΕΣΥ, τους ιδιώτες που ασχολούνται με τη νόσο και τις επιπλοκές της, και δευτερευόντως, δύνανται να αντιμετωπίζονται από τον οικογενειακό ιατρό, εφόσον δεν υπάρχει ειδική Μονάδα κοντά στον τόπο κατοικίας τους. Ομοίως, οι ασθενείς με νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου που υποβάλλονται σε θεραπεία υποκατάστασης νεφρικής λειτουργίας ή είναι μεταμοσχευμένοι, μπορούν να αντιμετωπίζονται από τους ιατρούς των Μονάδων Αιμοκάθαρσης του ΕΣΥ, τα Μεταμοσχευτικά Κέντρα, τους ειδικευμένους ιατρούς του ΕΣΥ και τους ιδιώτες που ασχολούνται με τη νόσο και τις επιπλοκές της, και δευτερευόντως, δύνανται να αντιμετωπίζονται από τον οικογενειακό ιατρό, εφόσον δεν υπάρχει ειδική Μονάδα κοντά στον τόπο κατοικίας τους. Σε περίπτωση που αυτοί οι ασθενείς παρουσιάζουν πιστοποιημένη κινητική αναπηρία, δύνανται να αντιμετωπίζονται και από ιατρούς φυσικής ιατρικής και αποκατάστασης.
Παρακλινικές Εξετάσεις
Στους δικαιούχους του Οργανισμού παρέχονται διαγνωστικές εξετάσεις και πράξεις, οι οποίες προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία.
Οι εργαστηριακές εξετάσεις διενεργούνται σε δημόσιες δομές και σε συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους διαγνωστικών εξετάσεων και πράξεων. Συγκεκριμένα, οι διαγνωστικές εξετάσεις και πράξεις, διενεργούνται: α) στις δημόσιες εργαστηριακές δομές παροχής υπηρεσιών Π.Φ.Υ, β) στα εξωτερικά ιατρεία των Νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ., του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Υπουργείου Παιδείας, σε εργαστήρια συμβεβλημένων φορέων ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, σε συμβεβλημένους εργαστηριακούς ιατρούς όλων των ειδικοτήτων, ε) σε συμβεβλημένα διαγνωστικά εργαστήρια, στ) σε συμβεβλημένα πολυϊατρεία, ζ) στα εξωτερικά εργαστήρια των συμβεβλημένων ιδιωτικών Κλινικών, και η) όπου αλλού ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία.
Η παραπομπή για διαγνωστικές εξετάσεις γίνεται από τους ιατρούς μόνο ηλεκτρονικά, μέσω πιστοποιημένου συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Μόνο σε περίπτωση επίσημης ανακοίνωσης από τον ΕΟΠΥΥ ή άλλου εξουσιοδοτημένου φορέα περί μη διαθεσιμότητας του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, δύνανται να εκδίδονται χειρόγραφα παραπεμπτικά, κατόπιν έγγραφης οδηγίας του ΕΟΠΥΥ, τα οποία εντός δυο (2) εργάσιμων ημερών θα μετατρέπονται σε ηλεκτρονικά. Τα παραπεμπτικά εκτελούνται υποχρεωτικά μέσα σε τρεις (3) εβδομάδες από την ημερομηνία έκδοσης τους και καθίστανται άκυρα μετά την παρέλευση του ανωτέρω αναφερόμενου χρονικού διαστήματος.
Ο χρόνος εκτέλεσης των παραπεμπτικών δύναται να παραταθεί έως οκτώ (8) εβδομάδες, εφόσον αυτά εκτελεστούν σε δημόσιες δομές. Απαραίτητη είναι η σύνδεση κάθε ιατρικού παραπεμπτικού με το αντίστοιχο ICD10.
Για την επιλεξιμότητα των διαγνωστικών εξετάσεων που αποζημιώνονται από τον Οργανισμό ανά ICD10, την συχνότητα επανάληψης αυτών καθώς και την απαιτούμενη ειδικότητα του παραπέμποντος ιατρού, καταρτίζονται πρωτόκολλα σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία από την κείμενη νομοθεσία. 5. Για την πραγματοποίηση ιατρικών ή άλλων θεραπευτικών πράξεων και διαγνωστικών εξετάσεων, ο Οργανισμός αποζημιώνει τους συμβεβλημένους παρόχους υγείας με το ποσό που προβλέπεται από το κρατικό τιμολόγιο ή την ασφαλιστική αποζημίωση ή προκύπτει μετά από διαπραγμάτευση, με τους όρους και τις προϋποθέσεις που δύναται να θέτει ο Οργανισμός και σύμφωνα με την ισχύουσα κάθε φορά σύμβαση.
Όταν η εξέταση δεν δύναται να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, αποδίδονται δαπάνες αποστολής δειγμάτων προς εξέταση στο εξωτερικό με την υποβολή ιατρικής γνωμάτευσης Διευθυντή Κλινικής (κρατικού Νοσοκομείου ή ιδιωτικού θεραπευτηρίου) σχετικής με την πάθηση ειδικότητας, στην οποία αναφέρεται η πάθηση, η αναγκαιότητα αποστολής των δειγμάτων στο εξωτερικό καθώς και το γεγονός ότι η εξέταση, αποδεδειγμένα, δεν δύναται να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα. Στην περίπτωση αυτή, τα δικαιολογητικά εξετάζονται από το Ανώτατο Υγειονομικό Συμβούλιο (Α.Υ.Σ.) ή άλλο αρμόδιο ελεγκτικό όργανο και δίνεται προέγκριση για την αποστολή του. Δεν αποδίδεται δαπάνη που αφορά σε εξέταση δείγματος για ερευνητικούς σκοπούς.
Σε περίπτωση που σε μία περιοχή, παραμεθόρια ή νησιωτική, μία εργαστηριακή εξέταση δεν δύναται να διενεργηθεί ούτε σε δημόσια ούτε σε ιδιωτική δομή συμβεβλημένη με τον ΕΟΠΥΥ, τότε ο Οργανισμός θα αποζημιώνει την εξέταση απ' ευθείας στον δικαιούχο με τιμή που θα αποζημίωνε τον συμβεβλημένο πάροχο. Οι συμβάσεις όλων των παροχών, κοινοποιούνται στις κατά τόπους Περιφερειακές Διευθύνσεις ΕΟΠΥΥ (Πε.Δι. - ΕΟΠΥΥ) και αναρτώνται στην κεντρική ιστοσελίδατου ΕΟΠΥΥ.
Ο ΕΟΠΥΥ καταβάλλει στους δικαιούχους δαπάνες εξόδων που αφορούν στην ανεύρεση δότη μυελού των οστών, καθώς και των εξόδων μεταφοράς των μοσχευμάτων αυτών από το εξωτερικό στην Ελλάδα με την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών. Στην περίπτωση αυτή, δεν απαιτείται θεώρηση από προξενική ή πρεσβευτική αρχή, δεν εξετάζονται από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή και εκκαθαρίζονται από την αρμόδια Διεύθυνση του ΕΟΠΥΥ.
Το ποσοστό συμμετοχής των άμεσα και έμμεσα ασφαλισμένων ορίζεται στο 15% επί της εκάστοτε τιμής αποζημίωσης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Τα συμβεβλημένα διαγνωστικά κέντρα δεν απαιτούν επιπλέον δαπάνη από τους δικαιούχους του Οργανισμού για τις εξετάσεις αυτές, ούτε για πρόσθετες υπηρεσίες, εφόσον αυτές δεν προβλέπονται στην σύμβαση ή σε άλλη νομοθετική διάταξη. Η συμμετοχή των ασφαλισμένων που λαμβάνουν το επίδομα ΕΚΑΣ είναι 5%. Οι πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία, δρεπανοκυτταρική νόσο, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου που είναι σε θεραπεία υποκατάστασης νεφρικής λειτουργίας ή περιτοναϊκή κάθαρση ή έχουν υποβληθεί σε μεταμόσχευση, οι πάσχοντες από Κυστική Ίνωση, οι πάσχοντες από σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1, οι ακρωτηριασμένοι που λαμβάνουν το εξωϊδρυματικο επίδομα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, δεν καταβαλλουν συμμετοχή, όπως και όσοι έχουν πιστοποιημένη αναπηρία από ΚΕΠΑ 80% και άνω, για οποιαδήποτε πάθηση. Όσοι δικαιούχοι πραγματοποιούν εξετάσεις εντός των δημόσιων Δομών παροχής υπηρεσιών Π.Φ.Υ. του Ε.Σ.Υ., των πανεπιστημιακών και στρατιωτικών Νοσοκομείων επίσης δεν καταβαλλουν συμμετοχή.
Φαρμακευτική περίθαλψη
Σε ότι αφορά τη φαρμακευτική περίθαλψη, ορίζεται μεταξύ άλλων ότι πλέον τα ιδιωτικά φαρμακεία μπορούν να διαθέτουν φάρμακα αξίας μέχρι 3.000 ευρώ. Στον προηγούμενο κανονισμό το ανώτατο πλαφόν ήταν τα 1.000 ευρώ. Τα σκευάσματα που κοστίζουν πάνω από 3.000 ευρώ θα πρέπει να αναζητούνται από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και τα νοσοκομειακά φαρμακεία.
«Ταφόπλακα» σε βάρος των πασχόντων από διαβήτη και των αναπήρων πολιτών ο νέος Κανονισμός Παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ
Νέες δραματικές περικοπές
στις παροχές του προς τους ασφαλισμένους περιλαμβάνει ο νέος Ενιαίος
Κανονισμός Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ) του ΕΟΠΥΥ, σε βαθμό που η Πανελλήνια
Ομοσπονδία Συλλόγων Ασθενών με Σακχαρώδη Διαβήτη (ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ) να
καταγγέλλει ότι είναι «ταφόπλακα» σε βάρος των πασχόντων από διαβήτη,
ενώ η Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία καταγγέλλει ότι υποβαθμίζει
δραματικά τις ζωές των αναπήρων πολιτών. Παράλληλα όμως γίνεται
αυστηρότερος και προς τους παρόχους υγείας.
Πιο συγκεκριμένα:
Ο νέος ΕΚΠΥ ήρθε για έγκριση στο Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ την Τετάρτη 13 Ιουνίου εντελώς ξαφνικά με ενημέρωση των μελών μόνο μια ημέρα πριν, χωρίς να υπάρξει καμία δημόσια διαβούλευση τόσο με τους Συλλόγους Υποστήριξης Ασθενών -οι οποίοι στήριζαν τις ελπίδες τους σε έναν ανανεωμένο κανονισμό που θα αύξανε τις μέχρι τώρα συμβολικές παροχές- όσο και με τους παρόχους υγείας, οι οποίοι αγωνίζονται να κρατηθούν όρθιοι μετά τα αλλεπάλληλα clawback και rebate και τα πολλά άλλα «καψόνια» που εφαρμόζει ο ΕΟΠΥΥ σε βάρος τους.
Ο νέος ΕΚΠΥ ψηφίσθηκε τελικά με πέντε ψήφους υπέρ, τρεις κατά και δύο αποχωρήσεις από τη συνεδρίαση του Δ.Σ., απόντος του προέδρου του Οργανισμού Σωτήρη Μπερσίμη, αλλά με την παρουσία του αναπλ. υπουργού Παύλου Πολάκη. Η παρουσία υπουργού σε τέτοιου είδους συνεδρίαση Ασφαλιστικού Φορέα είναι γεγονός που συμβαίνει για πρώτη φορά, αλλά προφανώς ο κ. Πολάκης δεν θα ήθελε να ρισκάρει μια απόρριψη του κειμένου που επιμελήθηκε ο ίδιος.
Αναλυτικότερα μεταξύ άλλων οι περικοπές έχουν ως εξής:
Ο ΕΟΠΥΥ αυστηρότερος και προς τους παρόχους υγείας
Πιο συγκεκριμένα:
Ο νέος ΕΚΠΥ ήρθε για έγκριση στο Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ την Τετάρτη 13 Ιουνίου εντελώς ξαφνικά με ενημέρωση των μελών μόνο μια ημέρα πριν, χωρίς να υπάρξει καμία δημόσια διαβούλευση τόσο με τους Συλλόγους Υποστήριξης Ασθενών -οι οποίοι στήριζαν τις ελπίδες τους σε έναν ανανεωμένο κανονισμό που θα αύξανε τις μέχρι τώρα συμβολικές παροχές- όσο και με τους παρόχους υγείας, οι οποίοι αγωνίζονται να κρατηθούν όρθιοι μετά τα αλλεπάλληλα clawback και rebate και τα πολλά άλλα «καψόνια» που εφαρμόζει ο ΕΟΠΥΥ σε βάρος τους.
Ο νέος ΕΚΠΥ ψηφίσθηκε τελικά με πέντε ψήφους υπέρ, τρεις κατά και δύο αποχωρήσεις από τη συνεδρίαση του Δ.Σ., απόντος του προέδρου του Οργανισμού Σωτήρη Μπερσίμη, αλλά με την παρουσία του αναπλ. υπουργού Παύλου Πολάκη. Η παρουσία υπουργού σε τέτοιου είδους συνεδρίαση Ασφαλιστικού Φορέα είναι γεγονός που συμβαίνει για πρώτη φορά, αλλά προφανώς ο κ. Πολάκης δεν θα ήθελε να ρισκάρει μια απόρριψη του κειμένου που επιμελήθηκε ο ίδιος.
Αναλυτικότερα μεταξύ άλλων οι περικοπές έχουν ως εξής:
• Για τους πάσχοντες από σακχαρώδη διαβήτη
τύπου 1 (τους ινσουλινοεξαρτώμενους) οι μηνιαίες ταινίες μέτρησης
σακχάρου και οι σκαριφιστήρες μειώνονται από 200 σε 150, ενώ οι βελόνες
ινσουλίνης, παρά το πάγιο αίτημα των πασχόντων για αύξηση της ποσότητάς
τους, παραμένουν στις 100.
• Για τους πάσχοντες από σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 (τους ινσουλινοθεραπευόμενους) που βρίσκονται σε αποκλειστική αντιμετώπιση της πάθησης με ινσουλίνη, οι χορηγούμενες βελόνες ανέρχονται σε 60 μηνιαίως, ποσότητα που είναι ανεπαρκής για τις ανάγκες τους.
Όπως επισημαίνει η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ η βελόνα που βιδώνει στο στυλό ινσουλίνης, όπως και κάθε άλλη βελόνα πρέπει να χρησιμοποιείται μια και μόνο φορά. Οι παγκόσμιες επιστημονικές οδηγίες ορίζουν ότι άτομα με διαβήτη τύπου 1 για τον αποτελεσματικό αυτοέλεγχο και τη διαχείριση της χρόνιας πάθησής τους, πρέπει να μετρούν το σάκχαρό τους τουλάχιστον 6 φορές την ημέρα, προκειμένου να προλάβουν και να απομακρύνουν τον κίνδυνο των επιπλοκών του σακχαρώδη διαβήτη, ενώ αντίστοιχα οι ινσουλινοθεραπευόμενοι με διαβήτη τύπου 2 τουλάχιστον 4 φορές την ημέρα. Είναι ξεκάθαρο επίσης πως ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας δεν προτίθεται να εντάξει στην αποζημίωση του ΕΟΠΥΥ το σύστημα στιγμιαίας παρακολούθησης γλυκόζης Libre και προφανώς, την ίδια τύχη, θα έχουν όλες οι νέες τεχνολογίες που θα αναβαθμίζουν την ποιότητα της ζωής και της υγείας των ανθρώπων με διαβήτη.
• Δεν γίνεται καμία αναφορά σε αποζημίωση των διαβητικών υποδημάτων, ούτε και στις κατευθυντήριες οδηγίες για τον τρόπο και το είδος υποδήματος που πρέπει να χορηγείται κατά περίπτωση. Έτσι δεν υπάρχει καμία πρόληψη για την τόσο επίπονη και κοστοβόρα επιπλοκή του σακχαρώδη διαβήτη, το διαβητικό πόδι, που οδηγεί, ετήσια, χιλιάδες συνανθρώπους μας σε ακρωτηριασμό.
• Για τις ακτινοθεραπείες ο ΕΚΠΥ προβλέπει συμμετοχή 10% των ασφαλισμένων όταν αυτές διεξάγονται ιδιωτικά. Η συμμετοχή δεν καταβάλλεται σε περίπτωση που αποδεδειγμένα (με βεβαίωση γιατρού) ο χρόνος αναμονής που απαιτείται για την ίδια θεραπεία σε δημόσια δομή εγκυμονεί κίνδυνο για τη ζωή του δικαιούχου.
• Συμμετοχή 10% ορίζεται και στην περίπτωση νοσηλείας σε ψυχιατρική κλινική και σε ειδικές κλινικές που νοσηλεύουν χρονίως πάσχοντες.
• Επίδομα τοκετού: όταν το τοκετός γίνεται εκτός δημόσιου μαιευτηρίου ή μη συμβεβλημένου ιδιωτικού (τοκετός κατ’ οίκον), προβλέπεται μικρότερο επίδομα τοκετού. Καταβάλλεται, αντί μαιευτικής περίθαλψης, εφάπαξ χρηματική αποζημίωση ύψους 600 ευρώ (από 900 ευρώ που προέβλεπε ο προηγούμενος ΕΚΠΥ), 900 ευρώ από 1.200 ευρώ για δίδυμη κύηση και 1300 ευρώ για τρίδυμη κύηση από 1.600 που προβλεπόταν με τον προηγούμενο κανονισμό.
• Για φυσικοθεραπείες ο ΕΟΠΥΥ συνεχίζει να καλύπτει 10 συνεδρίες ανά ασφαλισμένο έως 2 φορές το χρόνο (δηλ. 20 συνολικά) μόνον που όσες θα πραγματοποιούνται σε ιδιώτες φυσικοθεραπευτές πλέον δεν θα είναι δωρεάν, αλλά οι ασφαλισμένοι θα πληρώνουν συμμετοχή 10% στην εκάστοτε τιμή αποζημίωσης.
Ήδη η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ έχει καλέσει τα μέλη της για διαμαρτυρία έξω από το
υπουργείο Υγείας την Τετάρτη 27 Ιουνίου, ενώ ανακοίνωση διαμαρτυρίας
έχει εκδώσει και η ΕΣΑμεΑ.• Για τους πάσχοντες από σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 (τους ινσουλινοθεραπευόμενους) που βρίσκονται σε αποκλειστική αντιμετώπιση της πάθησης με ινσουλίνη, οι χορηγούμενες βελόνες ανέρχονται σε 60 μηνιαίως, ποσότητα που είναι ανεπαρκής για τις ανάγκες τους.
Όπως επισημαίνει η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ η βελόνα που βιδώνει στο στυλό ινσουλίνης, όπως και κάθε άλλη βελόνα πρέπει να χρησιμοποιείται μια και μόνο φορά. Οι παγκόσμιες επιστημονικές οδηγίες ορίζουν ότι άτομα με διαβήτη τύπου 1 για τον αποτελεσματικό αυτοέλεγχο και τη διαχείριση της χρόνιας πάθησής τους, πρέπει να μετρούν το σάκχαρό τους τουλάχιστον 6 φορές την ημέρα, προκειμένου να προλάβουν και να απομακρύνουν τον κίνδυνο των επιπλοκών του σακχαρώδη διαβήτη, ενώ αντίστοιχα οι ινσουλινοθεραπευόμενοι με διαβήτη τύπου 2 τουλάχιστον 4 φορές την ημέρα. Είναι ξεκάθαρο επίσης πως ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας δεν προτίθεται να εντάξει στην αποζημίωση του ΕΟΠΥΥ το σύστημα στιγμιαίας παρακολούθησης γλυκόζης Libre και προφανώς, την ίδια τύχη, θα έχουν όλες οι νέες τεχνολογίες που θα αναβαθμίζουν την ποιότητα της ζωής και της υγείας των ανθρώπων με διαβήτη.
• Δεν γίνεται καμία αναφορά σε αποζημίωση των διαβητικών υποδημάτων, ούτε και στις κατευθυντήριες οδηγίες για τον τρόπο και το είδος υποδήματος που πρέπει να χορηγείται κατά περίπτωση. Έτσι δεν υπάρχει καμία πρόληψη για την τόσο επίπονη και κοστοβόρα επιπλοκή του σακχαρώδη διαβήτη, το διαβητικό πόδι, που οδηγεί, ετήσια, χιλιάδες συνανθρώπους μας σε ακρωτηριασμό.
• Για τις ακτινοθεραπείες ο ΕΚΠΥ προβλέπει συμμετοχή 10% των ασφαλισμένων όταν αυτές διεξάγονται ιδιωτικά. Η συμμετοχή δεν καταβάλλεται σε περίπτωση που αποδεδειγμένα (με βεβαίωση γιατρού) ο χρόνος αναμονής που απαιτείται για την ίδια θεραπεία σε δημόσια δομή εγκυμονεί κίνδυνο για τη ζωή του δικαιούχου.
• Συμμετοχή 10% ορίζεται και στην περίπτωση νοσηλείας σε ψυχιατρική κλινική και σε ειδικές κλινικές που νοσηλεύουν χρονίως πάσχοντες.
• Επίδομα τοκετού: όταν το τοκετός γίνεται εκτός δημόσιου μαιευτηρίου ή μη συμβεβλημένου ιδιωτικού (τοκετός κατ’ οίκον), προβλέπεται μικρότερο επίδομα τοκετού. Καταβάλλεται, αντί μαιευτικής περίθαλψης, εφάπαξ χρηματική αποζημίωση ύψους 600 ευρώ (από 900 ευρώ που προέβλεπε ο προηγούμενος ΕΚΠΥ), 900 ευρώ από 1.200 ευρώ για δίδυμη κύηση και 1300 ευρώ για τρίδυμη κύηση από 1.600 που προβλεπόταν με τον προηγούμενο κανονισμό.
• Για φυσικοθεραπείες ο ΕΟΠΥΥ συνεχίζει να καλύπτει 10 συνεδρίες ανά ασφαλισμένο έως 2 φορές το χρόνο (δηλ. 20 συνολικά) μόνον που όσες θα πραγματοποιούνται σε ιδιώτες φυσικοθεραπευτές πλέον δεν θα είναι δωρεάν, αλλά οι ασφαλισμένοι θα πληρώνουν συμμετοχή 10% στην εκάστοτε τιμή αποζημίωσης.
Ο ΕΟΠΥΥ αυστηρότερος και προς τους παρόχους υγείας
• Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δικαιούται να καταγγείλει
οποτεδήποτε αζημίως την σύμβαση, εφόσον διαπιστώσει παράβαση
οποιουδήποτε όρου της σύμβασης. Η ισχύς της καταγγελίας επέρχεται από τη
δέκατη εργάσιμη ημέρα από την ημερομηνία της εγγράφου γνωστοποίησης της
καταγγελίας από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προς τον Προμηθευτή.
• Ως «υπερσυνταγογράφηση» νοείται η συνταγογράφηση κατά σύστημα, μεγαλύτερης ποσότητας φαμακευτικών ιδιοσκευασμάτων, ή μεγαλύτερης διάρκειας θεραπειών, από αυτές που απαιτούνται για την κάλυψη του ασθενή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στους κανόνες της θεραπευτικής.
• Ως «καταχρηστική ζήτηση εξετάσεων ή/και θεραπευτικών πράξεων», νοείται η αναγραφή περισσότερων εξετάσεων ή/και θεραπευτικών πράξεων από αυτές που είναι αναγκαίες σύμφωνα με τις ιατρικές ενδείξεις, για την διερεύνηση ή παρακολούθηση μιας νοσηρής κατάστασης, όπως αυτή προσδιορίζεται από την πιθανή διάγνωση νόσου (ICD10) που θέτει ο θεράπων ιατρός στην γνωμάτευσή του και στο παραπεμπτικό και ορίζεται από τα διαγνωστικά ή θεραπευτικά πρωτόκολλα.
• Ως «προκλητή ζήτηση» για τη χορήγηση φαρμάκων, για Σκευάσματα Ειδικής θεραπευτικής Διατροφής, για την παραπομπή για διαγνωστικές εξετάσεις και διαγνωστικές θεραπευτικές ιατρικές πράξεις και άλλα ιατροτεχνολογικά θεραπευτικά μέσα πρόσθετης περίθαλψης, νοείται η ζήτηση που δεν αντιστοιχεί σε υπαρκτές ανάγκες υγείας του ασθενή.
• Ως «κατευθυνόμενη συνταγογράφηση» νοείται η συνταγογράφηση φαρμάκων κατά σύστημα, που δεν ακολουθεί τους κανόνες της ισχύουσας νομοθεσίας και όσα προβλέπονται από το ΠΔ 121/2008 και Ν. 4472/2017 ή η συνταγογράφηση Σκευασμάτων Ειδικής Θεραπευτικής Διατροφής ή ιατροτεχνολογικών και θεραπευτικών μέσων ή παρακλινικών εξετάσεων ή διαγνωστικών και θεραπευτικών ιατρικών πράξεων, χωρίς ιατρική ένδειξη ή χωρίς να έχει προηγηθεί ιατρική εξέταση του ασθενή.
• Ως «κατευθυνόμενη εκτέλεση συνταγών ή παραπεμπτικών ή διαγνωστικών εξετάσεων ή ιατρικών πράξεων ή φυσικοθεραπειών» νοείται η με κάθε τρόπο υπόδειξη σε δικαιούχους από τον πάροχο υγείας, για εκτέλεση συνταγών ή ιατρικών παραπεμπτικών, σε συγκεκριμένα φαρμακεία ή συμβεβλημένους παρόχους πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας, καθώς και η -χωρίς επαρκή τρόπο εξήγησης όπως η μοναδικότητα στην περιοχή- κατεύθυνση από τον ιατρό, ποσοστού άνω του 50% των συνταγών φαρμάκων ή παραπεμπτικών εξετάσεων ή παραπεμπτικών ή παραπεμπτικών διαγνωστικών και θεραπευτικών πράξεων ή παραπεμπτικών φυσικοθεραπείας που έχει εκδόσει, σε συγκεκριμένο πάροχο υγείας».
Η διαμαρτυρία της Ένωσης Ψυχιατρικών Κλινικών Ελλάδος• Ως «υπερσυνταγογράφηση» νοείται η συνταγογράφηση κατά σύστημα, μεγαλύτερης ποσότητας φαμακευτικών ιδιοσκευασμάτων, ή μεγαλύτερης διάρκειας θεραπειών, από αυτές που απαιτούνται για την κάλυψη του ασθενή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στους κανόνες της θεραπευτικής.
• Ως «καταχρηστική ζήτηση εξετάσεων ή/και θεραπευτικών πράξεων», νοείται η αναγραφή περισσότερων εξετάσεων ή/και θεραπευτικών πράξεων από αυτές που είναι αναγκαίες σύμφωνα με τις ιατρικές ενδείξεις, για την διερεύνηση ή παρακολούθηση μιας νοσηρής κατάστασης, όπως αυτή προσδιορίζεται από την πιθανή διάγνωση νόσου (ICD10) που θέτει ο θεράπων ιατρός στην γνωμάτευσή του και στο παραπεμπτικό και ορίζεται από τα διαγνωστικά ή θεραπευτικά πρωτόκολλα.
• Ως «προκλητή ζήτηση» για τη χορήγηση φαρμάκων, για Σκευάσματα Ειδικής θεραπευτικής Διατροφής, για την παραπομπή για διαγνωστικές εξετάσεις και διαγνωστικές θεραπευτικές ιατρικές πράξεις και άλλα ιατροτεχνολογικά θεραπευτικά μέσα πρόσθετης περίθαλψης, νοείται η ζήτηση που δεν αντιστοιχεί σε υπαρκτές ανάγκες υγείας του ασθενή.
• Ως «κατευθυνόμενη συνταγογράφηση» νοείται η συνταγογράφηση φαρμάκων κατά σύστημα, που δεν ακολουθεί τους κανόνες της ισχύουσας νομοθεσίας και όσα προβλέπονται από το ΠΔ 121/2008 και Ν. 4472/2017 ή η συνταγογράφηση Σκευασμάτων Ειδικής Θεραπευτικής Διατροφής ή ιατροτεχνολογικών και θεραπευτικών μέσων ή παρακλινικών εξετάσεων ή διαγνωστικών και θεραπευτικών ιατρικών πράξεων, χωρίς ιατρική ένδειξη ή χωρίς να έχει προηγηθεί ιατρική εξέταση του ασθενή.
• Ως «κατευθυνόμενη εκτέλεση συνταγών ή παραπεμπτικών ή διαγνωστικών εξετάσεων ή ιατρικών πράξεων ή φυσικοθεραπειών» νοείται η με κάθε τρόπο υπόδειξη σε δικαιούχους από τον πάροχο υγείας, για εκτέλεση συνταγών ή ιατρικών παραπεμπτικών, σε συγκεκριμένα φαρμακεία ή συμβεβλημένους παρόχους πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας, καθώς και η -χωρίς επαρκή τρόπο εξήγησης όπως η μοναδικότητα στην περιοχή- κατεύθυνση από τον ιατρό, ποσοστού άνω του 50% των συνταγών φαρμάκων ή παραπεμπτικών εξετάσεων ή παραπεμπτικών ή παραπεμπτικών διαγνωστικών και θεραπευτικών πράξεων ή παραπεμπτικών φυσικοθεραπείας που έχει εκδόσει, σε συγκεκριμένο πάροχο υγείας».
Για κατάχρηση εξουσίας καταγγέλλει τον ΕΟΠΥΥ η Ένωση Ψυχιατρικών Κλινικών Ελλάδας επισημαίνοντας σε ανακοίνωση της μεταξύ άλλων και τα εξής:
1. Η Ένωση Ψυχιατρικών Κλινικών Ελλάδος, θεωρεί το λιγότερο απαράδεκτο, να λειτουργούν τα μέλη της, τα οποία προσφέρουν περισσότερες από 5.000 κλίνες κλειστής νοσηλείας και απασχολούν περισσότερους από 2.500 εργαζόμενους, σε πλαίσιο το οποίο καθορίζουν κείμενα, στην σύνταξη των οποίων δεν συμμετείχε θεσμικά.
2. Η μονομερής υπαγόρευση του πλαισίου που θα ορίζει μια συνεργασία, παραπέμπει σε πρακτικές καθεστώτων, όπου τα δελτία ειδήσεων ξεκινούν αναφερόμενα σε «εξοχότατους ηγέτες». Αν το Υπουργείο Υγείας και ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. αισθάνονται και επιθυμούν να λειτουργούν ως ηγέτες, οφείλουν να επαναπροσδιορίσουν τον ορισμό της λέξης. Ηγέτης είναι εκείνος που προπορεύεται άλλων, οι οποίοι ακολουθούν με τη θέληση τους. Οτιδήποτε πέραν αυτού δεν αποτελεί ηγεσία! Αποτελεί κατάχρηση εξουσίας.
3. Η Ένωση Ψυχιατρικών Κλινικών Ελλάδος θέτει το ερώτημα: ποιοι επαΐοντες διαμόρφωσαν τον νέο Ε.Κ.Π.Υ. και κατά πόσο είναι ενήμεροι για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Οργανισμός κατά τη λειτουργία του και τη συνεργασία του με τους συμβεβλημένους Παρόχους.
4. Καθ’ όλη την διάρκεια της οικονομικής κρίσης, που έπληξε και εξακολουθεί να πλήττει τη χώρα μας, τα μέλη της Ένωσης Ψυχιατρικών Κλινικών Ελλάδος, αντιλαμβανόμενοι τα οξεία προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες ασφαλισμένοι και ο Ασφαλιστικός τους Οργανισμός, στάθηκαν αρωγοί στην προσπάθεια εξορθολογισμού και ανάκαμψης του συστήματος υγείας. Αν μη τι άλλο, δικαιούμαστε ισότιμη και δίκαιη μεταχείριση και όχι υπαγορεύσεις και διαταγές.
Η διαμαρτυρία της Ένωσης Κέντρων Αποκατάστασης Ελλάδας
Από την πλευρά της η Ένωση Κέντρων Αποκατάστασης Ελλάδας ζητεί δημόσια διαβούλευση και τονίζει στην ανακοίνωση της ότι «οι συνεχιζόμενες το τελευταίο χρονικό διάστημα μονομερείς ενέργειες του Οργανισμού, δυστυχώς μας θυμίζουν εποχές που όλοι οι Έλληνες καταγγέλλουν και οι κάπως μεγαλύτεροι σε ηλικία επιθυμούν να ξεχάσουν. Ελπίζουμε ότι αποτελούν απλώς ατυχείς πρωτοβουλίες κι όχι μέρος συγκεκριμένου σχεδιασμού». Παράλληλα επισημαίνει και τα εξής:
• Με σκοπό την κατάθεση των δικών μας προτάσεων
μεταξύ άλλων είχαμε απευθυνθεί το 2014 στην Ευρωπαϊκή Εταιρεία Φυσικής
Ιατρικής Αποκατάστασης (European Society of Physical &
Rehabilitation Medicine ESPRM), και είχαμε λάβει όλες τις ισχύουσες
επιστημονικές οδηγίες σχετικά με τις παθήσεις που χρήζουν Ιατρικής
Αποκατάστασης, καθώς και τους αντίστοιχους χρόνους με τον πλέων επίσημο
τρόπο. Το σύνολο των επίσημων και ισχυουσών οδηγιών κατατέθηκε βάσει της
οριζόμενης διαδικασίας στον Οργανισμό. Έκτοτε ο Οργανισμός δεν
προχώρησε σε καμία ενέργεια προς την κατεύθυνση της ολοκλήρωσης ενός
εμπεριστατωμένου, σύγχρονου και αντικειμενικού ΕΚΠΥ, ούτως ώστε να
προωθηθεί στην πολιτική ηγεσία και να εφαρμοστεί.
• Ουδέποτε κληθήκαμε να καταθέσουμε εκ νέου τις απόψεις μας στο προτεινόμενο σχέδιο. Ουδέποτε αναφέρθηκε στην Ένωσή μας η διάθεση του ΕΟΠΥΥ να προχωρήσει στην ψήφιση νέου ΕΚΠΥ. Ουδέποτε έγινε οποιαδήποτε διαδικασία διαβούλευσης μέσω δημόσιας πρόσκλησης του ΕΟΠΥΥ, όχι μόνο με την ΕΚΑΕ αλλά απ’ όσο γνωρίζουμε και με κανένα θεσμικό όργανο άλλων κλάδων 2βάθμιας περίθαλψης. Ουδέποτε λάβαμε γνώση του υπό ψήφιση σχεδίου ΕΚΠΥ.
• Ουδέποτε κληθήκαμε να καταθέσουμε εκ νέου τις απόψεις μας στο προτεινόμενο σχέδιο. Ουδέποτε αναφέρθηκε στην Ένωσή μας η διάθεση του ΕΟΠΥΥ να προχωρήσει στην ψήφιση νέου ΕΚΠΥ. Ουδέποτε έγινε οποιαδήποτε διαδικασία διαβούλευσης μέσω δημόσιας πρόσκλησης του ΕΟΠΥΥ, όχι μόνο με την ΕΚΑΕ αλλά απ’ όσο γνωρίζουμε και με κανένα θεσμικό όργανο άλλων κλάδων 2βάθμιας περίθαλψης. Ουδέποτε λάβαμε γνώση του υπό ψήφιση σχεδίου ΕΚΠΥ.
Οι τελικές ρυθμίσεις του νέου Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ) του ΕΟΠΥΥ μπαίνουν σε εφαρμογή από σήμερα και ήδη υπάρχουν σοβαρές αντιδράσεις από παρόχους του Οργανισμού, ειδικά τους οπτικούς και τους επιστήμονες ειδικής αγωγής.
Οι πάροχοι διαμαρτύρονται καθώς μέχρι σήμερα δεν έχουν ενημερωθεί επίσημα για το νέο ΕΚΠΥ και τις αλλαγές που επιφέρει στις διαδικασίες αποζημίωσης. Οι οπτικοί μάλιστα αρνούνται να εφαρμόσουν τον κανονισμό, ενώ αναστάτωση επικρατεί και στους χρήστες υπηρεσιών ειδικής αγωγής.«Παράνομες μεθοδεύσεις οι οποίες στραγγαλίζουν επαγγελματικά τον κλάδο περιλαμβάνει η τελευταία τροποποίηση του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ)», σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εργοθεραπευτών.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Συλλόγου, «σύμφωνα με προσχέδιο της τροποποίησης, ο ΕΟΠΥΥ ανοίγει το δρόμο σε δευτεροβάθμιες δομές περίθαλψης για να πραγματοποιούν μεμονωμένες πράξεις εργοθεραπείας που εντάσσονται στην πρωτοβάθμια περίθαλψη, κατά παράβαση της υπάρχουσας νομοθεσίας, με σκοπό να παρακάμψει τους ιδιώτες εργοθεραπευτές».
Πιο συγκεκριμένα, όπως τονίζουν οι εργοθεραπευτές, «ο νέος ΕΚΠΥ προβλέπει τα συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ Κέντρα Αποκατάστασης Αναπήρων, τα οποία εκ του νόμου θεωρούνται μονάδες δευτεροβάθμιας περίθαλψης, να μπορούν να πραγματοποιούν μεμονωμένες πράξεις ειδικής αγωγής μέσω ειδικής σύμβασης, λογοθεραπείες, εργοθεραπείες, ψυχοθεραπείες.
Μάλιστα, οι ιατροί του ΚΑΑ θα μπορούν να συνταγογραφούν εργοθεραπείες για τον εργοθεραπευτή του ιδίου του ΚΑΑ. Η συγκεκριμένη διάταξη οδηγεί ξεκάθαρα σε «υπερσυνταγογράφηση», «καταχρηστική ζήτηση εξετάσεων ή/και θεραπευτικών πράξεων», «προκλητή ζήτηση» και «κατευθυνόμενη συνταγογράφηση».
Η ανακοίνωση της ομάδας «Παρέμβαση», δείχνει την αγωνία και τον προβληματισμό που επικρατεί σε γονείς παιδιών που χρήζουν ειδικής αγωγής. Οι τελευταίοι εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους σε τρεις κατευθύνσεις: α) στις «περικοπές» στον προϋπολογισμό της Ειδικής Αγωγής, β) στις τροποποιημένες διατάξεις του Ενιαίου Κανονισμού Παροχής Υγείας (ΕΚΠΥ) και γ) στην επιβολή των voucher.
Το «μέτωπο» αυτό έχει αναγκάσει την ηγεσία του υπουργείου Υγείας να αναβάλλει την εφαρμογή του νέου συστήματος χορήγησης και αποζημίωσης των υπηρεσιών Ειδικής Αγωγής στους δικαιούχους του ΕΟΠΥΥ, για την 1η Ιανουαρίου 2019.
Έλεγχοι για μαγνητικές, αξονικές και ψηφιακές μαστογραφίες
Την ίδια στιγμή ο ΕΟΠΥΥ ξεκινά έλεγχο για τις μαγνητικές και αξονικές τομογραφίες αλλά και τις ψηφιακές μαστογραφίες που πραγματοποιήθηκαν σε συμβεβλημένα κέντρα το διάστημα 15-30 Μαρτίου 2018.
Όλοι οι πάροχοι θα πρέπει ως τις 16 Νοεμβρίου να έχουν προσκομίσει στον Οργανισμό τα στοιχεία για όλες τις υποβληθείσες.
Τα στοιχεία θα πρέπει να κατατεθούν αποθηκευμένα σε εξωτερικούς σκληρούς δίσκους, ταξινομημένα ανά εξέταση και συνοδευόμενα από τα αντίστοιχα στοιχεία των ασθενών.
Επίσης στον ίδιο σκληρό δίσκο θα πρέπει να αναφέρεται το πόσους μαγνητικούς και αξονικούς τομογράφους και πόσους ψηφιακούς μαστογράφους διαθέτει το καθένα από τα συμβεβλημένα κέντρα.
Νίνα Κομνηνού
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου