Αδιάβαστος και ψεύτης αποδεικνύεται ο υπουργός Υποδομών Μ.
Χρυσοχοΐδης, ο οποίος υποστήριζε προ ημερών στη Βουλή ότι στις νέες
συμβάσεις για τους οδικούς άξονες δεν προβλέπονται αυξήσεις στα διόδια.
Ηδη οι κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τις εθνικές οδούς, μολονότι
κατασκευάζονται κυρίως με κρατικά χρήματα, ανακοινώνουν τις αυξήσεις με
πρώτη την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» που έχει αναλάβει το τμήμα Μαλιακός
- Κλειδί. Από χθες όσοι διέρχονται από τους σταθμούς διοδίων
Μοσχοχωρίου και Πελασγίας θα πληρώνουν 30% υψηλότερα διόδια σε σχέση με
πριν.
Μάλιστα, ενώ από το υπουργείο Υποδομών είχαν ανακοινώσει ότι οι αυξημένες τιμές δεν θα ισχύουν για όσους έχουν την ηλεκτρονική συσκευή πληρωμής των διοδίων, τελικά η κοινοπραξία ανακοίνωσε ότι θα ισχύσουν για όλους! Ετσι, στον σταθμό Πελασγίας η τιμή των διοδίων για τα Ι.Χ. αυξάνεται από 2,70 σε 3,50 ευρώ, ενώ στον σταθμό Μοσχοχωρίου αυξάνεται από 3,10 σε 4 ευρώ. Οι αμελητέες μειώσεις που καταγράφονται σε ορισμένους άλλους σταθμούς διοδίων του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί, κυρίως σε μικρά φορτηγά και νταλίκες, συνδέονται με τον αρνητικό πληθωρισμό που είχε καταγραφεί τους τελευταίους μήνες του 2013.
Η ανακοίνωση για τις αυξήσεις στον συγκεκριμένο οδικό άξονα είχε περιπετειώδη πορεία. Κυκλοφόρησε προ των Χριστουγέννων για να αποσυρθεί σε χρόνο ρεκόρ εν μέσω φημολογίας περί «παγώματος» των αυξήσεων ως τα τέλη Ιανουαρίου. Τελικά προχθές η διοίκηση της κοινοπραξίας ανακοίνωσε και επισήμως τις αυξήσεις, χωρίς τα οφέλη για τους χρήστες της ηλεκτρονικής συσκευής (E Way) που είχε προαναγγείλει το υπουργείο Υποδομών.
Η αναβολή των αυξήσεων στους υπόλοιπους οδικούς άξονες συνδέεται με το γεγονός ότι πολλοί παράδρομοι των οδικών αξόνων είτε δεν λειτουργούν είτε βρίσκονται σε άθλια κατάσταση, ενώ οι οδηγοί πρέπει να έχουν τη δυνατότητα αποφυγής των διοδίων με βάση τη νομοθεσία. Επιπλέον, στο υπουργείο Υποδομών επικαλούνται τη θολή ιδέα του κ. Χρυσοχοΐδη περί «αναλογικών χρεώσεων», χωρίς κανείς να καταλαβαίνει τι ακριβώς εννοεί ο υπουργός.
Oι αναμορφωμένες συμβάσεις παραχώρησης, που ψηφίστηκαν προ ημερών από τη Βουλή, συνοδεύονται από αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, που ξεκινούν από το 20% και φτάνουν το 60% σε ορισμένους σταθμούς. Ειδικά στην Αττική οι αυξήσεις φτάνουν το 60%. Ενώ το Δημόσιο επιβαρύνεται με πρόσθετη δαπάνη περί τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ για την ολοκλήρωση των τεσσάρων οδικών αξόνων (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας και Αξονας Μαλιακός - Κλειδί), οι τιμές των διοδίων εξακολουθούν να αυξάνονται, όπως προβλεπόταν στις αρχικές συμβάσεις του 2007-2008. Επιπλέον, το κόστος κατασκευής των έργων αυξάνεται ή παραμένει το ίδιο, μολονότι εξαιτίας της κρίσης καταγράφεται μεγάλη μείωση των ημερομισθίων κ.λπ.
dimokratianews
Μάλιστα, ενώ από το υπουργείο Υποδομών είχαν ανακοινώσει ότι οι αυξημένες τιμές δεν θα ισχύουν για όσους έχουν την ηλεκτρονική συσκευή πληρωμής των διοδίων, τελικά η κοινοπραξία ανακοίνωσε ότι θα ισχύσουν για όλους! Ετσι, στον σταθμό Πελασγίας η τιμή των διοδίων για τα Ι.Χ. αυξάνεται από 2,70 σε 3,50 ευρώ, ενώ στον σταθμό Μοσχοχωρίου αυξάνεται από 3,10 σε 4 ευρώ. Οι αμελητέες μειώσεις που καταγράφονται σε ορισμένους άλλους σταθμούς διοδίων του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί, κυρίως σε μικρά φορτηγά και νταλίκες, συνδέονται με τον αρνητικό πληθωρισμό που είχε καταγραφεί τους τελευταίους μήνες του 2013.
Η ανακοίνωση για τις αυξήσεις στον συγκεκριμένο οδικό άξονα είχε περιπετειώδη πορεία. Κυκλοφόρησε προ των Χριστουγέννων για να αποσυρθεί σε χρόνο ρεκόρ εν μέσω φημολογίας περί «παγώματος» των αυξήσεων ως τα τέλη Ιανουαρίου. Τελικά προχθές η διοίκηση της κοινοπραξίας ανακοίνωσε και επισήμως τις αυξήσεις, χωρίς τα οφέλη για τους χρήστες της ηλεκτρονικής συσκευής (E Way) που είχε προαναγγείλει το υπουργείο Υποδομών.
Η αναβολή των αυξήσεων στους υπόλοιπους οδικούς άξονες συνδέεται με το γεγονός ότι πολλοί παράδρομοι των οδικών αξόνων είτε δεν λειτουργούν είτε βρίσκονται σε άθλια κατάσταση, ενώ οι οδηγοί πρέπει να έχουν τη δυνατότητα αποφυγής των διοδίων με βάση τη νομοθεσία. Επιπλέον, στο υπουργείο Υποδομών επικαλούνται τη θολή ιδέα του κ. Χρυσοχοΐδη περί «αναλογικών χρεώσεων», χωρίς κανείς να καταλαβαίνει τι ακριβώς εννοεί ο υπουργός.
Oι αναμορφωμένες συμβάσεις παραχώρησης, που ψηφίστηκαν προ ημερών από τη Βουλή, συνοδεύονται από αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, που ξεκινούν από το 20% και φτάνουν το 60% σε ορισμένους σταθμούς. Ειδικά στην Αττική οι αυξήσεις φτάνουν το 60%. Ενώ το Δημόσιο επιβαρύνεται με πρόσθετη δαπάνη περί τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ για την ολοκλήρωση των τεσσάρων οδικών αξόνων (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας και Αξονας Μαλιακός - Κλειδί), οι τιμές των διοδίων εξακολουθούν να αυξάνονται, όπως προβλεπόταν στις αρχικές συμβάσεις του 2007-2008. Επιπλέον, το κόστος κατασκευής των έργων αυξάνεται ή παραμένει το ίδιο, μολονότι εξαιτίας της κρίσης καταγράφεται μεγάλη μείωση των ημερομισθίων κ.λπ.
dimokratianews
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου