Με την αντιπολίτευση να βάζει πλάτη στο υπουργείο Υποδομών
πέρασε χθες από τη Βουλή το νομοσχέδιο-δώρο στους μεγαλοεργολάβους για
τους οδικούς άξονες. Η απουσία συνολικά 23 βουλευτών της αντιπολίτευσης
μετέτρεψε σε σωσίβιο για τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη μία ψηφοφορία η οποία
κάλλιστα θα μπορούσε να κριθεί σε μία ψήφο και ως εκ τούτου να έχει
κινδυνεύσει με πτώση από «ατύχημα» η κυβέρνηση.
Ηδη η απουσία οκτώ κυβερνητικών βουλευτών από την ψηφοφορία μείωσε αυτομάτως την κυβερνητική δύναμη από το 154 στο 146, με την πλειοψηφία να υποχωρεί, ύστερα από πολύ καιρό, σε ψηφοφορία κάτω από το ψυχολογικό όριο των 151 βουλευτών.
Το αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία κατατέθηκε από τους Ανεξάρτητους Ελληνες και τους ανεξάρτητους βουλευτές που έχουν συγκροτήσει την ομάδα Ανεξάρτητοι Δημοκρατικοί Βουλευτές. Με δεδομένες και τις ενστάσεις κυβερνητικών βουλευτών, όπως ο Κ. Κουτσογιαννακόπουλος και ο Ηλ. Βλαχογιάννης, στο κυβερνητικό στρατόπεδο τους έζωσαν τα φίδια. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος καταψήφισης στη Βουλή, έσπευσαν τόσο ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς όσο και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος, οι οποίοι ήταν και οι μόνοι πολιτικοί αρχηγοί που άσκησαν το κοινοβουλευτικό τους καθήκον.
Οπως αποδείχτηκε λίγο αργότερα, βουλευτές από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης έλαμψαν διά της -αδικαιολόγητης- απουσίας τους, κατεβάζοντας τον πήχη της αναγκαίας πλειοψηφίας από το 149 (λόγω της προφυλάκισης τριών βουλευτών της Χ.Α., οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν ψηφίζουν) στο 137! Με αυτό τον τρόπο δεν «φάνηκαν» οι οκτώ απουσίες βουλευτών της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει τεράστιους κυβερνητικούς τριγμούς.
Από τους απόντες, οκτώ προέρχονταν από τον ΣΥΡΙΖΑ, τέσσερις από το ΚΚΕ, έξι από τη Χρυσή Αυγή, δύο από τους ΑΝ.ΕΛ., δύο από τη ΔΗΜ.ΑΡ., καθώς και ο ανεξάρτητος Μ. Ανδρουλάκης. Κατά την ονομαστική ψηφοφορία η Βουλή έδωσε τελικά το πράσινο φως, με 148 βουλευτές (εκτός από τους 146 κυβερνητικούς, «ναι» ψήφισαν και τα «μαξιλάρια» Ανδρέας Λοβέρδος και Χρήστος Αηδόνης) να ψηφίζουν υπέρ της σύμβασης για τους οδικούς άξονες έναντι μόλις 118 βουλευτών της αντιπολίτευσης. Αν ήταν παρόντες όλοι από την αντιπολίτευση και οι Λοβέρδος - Αηδόνης δεν στήριζαν την κυβέρνηση, το αποτέλεσμα θα ήταν 144 «ναι» και 143 «όχι».
Για ακόμη μία φορά από την ψηφοφορία απουσίασε ο Αρης Σπηλιωτόπουλος, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, εξακολουθεί να απουσιάζει στο εξωτερικό, όχι σε αποστολή της Βουλής, ενώ ως απουσία με νόημα ερμηνεύεται και αυτή του πρώην προέδρου της Βουλής Βύρωνα Πολύδωρα. Παράλληλα απόντες από την ψηφοφορία ήταν ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Νίκος Δένδιας, ο πρώην πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου, ο υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου και οι βουλευτές Μ. Σαλμάς, Πάρις Κουκουλόπουλος και Αλέξανδρος Κοντός.
Οσον αφορά την αντιπολίτευση, ηχηρές ήταν οι απουσίες όλων των πολιτικών αρχηγών της (Τσίπρας, Καμμένος, Παπαρήγα, Κουβέλης), αλλά και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, όπως οι Στ. Παναγούλης, Θεανώ Φωτίου, Μαρία Μπόλαρη, Β. Χατζηλάμπρου, Αφρ. Θεοπεφτάτου, καθώς και του Νίκου Τσούκαλη της ΔΗΜ.ΑΡ., ο οποίος προ καιρού είχε συνοδεύσει τον πρωθυπουργό και τον Ευάγγελο Βενιζέλο στα εγκαίνια των έργων.
Γιώργος Λυκουρέντζος
dimokratianews
Ηδη η απουσία οκτώ κυβερνητικών βουλευτών από την ψηφοφορία μείωσε αυτομάτως την κυβερνητική δύναμη από το 154 στο 146, με την πλειοψηφία να υποχωρεί, ύστερα από πολύ καιρό, σε ψηφοφορία κάτω από το ψυχολογικό όριο των 151 βουλευτών.
Το αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία κατατέθηκε από τους Ανεξάρτητους Ελληνες και τους ανεξάρτητους βουλευτές που έχουν συγκροτήσει την ομάδα Ανεξάρτητοι Δημοκρατικοί Βουλευτές. Με δεδομένες και τις ενστάσεις κυβερνητικών βουλευτών, όπως ο Κ. Κουτσογιαννακόπουλος και ο Ηλ. Βλαχογιάννης, στο κυβερνητικό στρατόπεδο τους έζωσαν τα φίδια. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος καταψήφισης στη Βουλή, έσπευσαν τόσο ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς όσο και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος, οι οποίοι ήταν και οι μόνοι πολιτικοί αρχηγοί που άσκησαν το κοινοβουλευτικό τους καθήκον.
Οπως αποδείχτηκε λίγο αργότερα, βουλευτές από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης έλαμψαν διά της -αδικαιολόγητης- απουσίας τους, κατεβάζοντας τον πήχη της αναγκαίας πλειοψηφίας από το 149 (λόγω της προφυλάκισης τριών βουλευτών της Χ.Α., οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν ψηφίζουν) στο 137! Με αυτό τον τρόπο δεν «φάνηκαν» οι οκτώ απουσίες βουλευτών της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει τεράστιους κυβερνητικούς τριγμούς.
Από τους απόντες, οκτώ προέρχονταν από τον ΣΥΡΙΖΑ, τέσσερις από το ΚΚΕ, έξι από τη Χρυσή Αυγή, δύο από τους ΑΝ.ΕΛ., δύο από τη ΔΗΜ.ΑΡ., καθώς και ο ανεξάρτητος Μ. Ανδρουλάκης. Κατά την ονομαστική ψηφοφορία η Βουλή έδωσε τελικά το πράσινο φως, με 148 βουλευτές (εκτός από τους 146 κυβερνητικούς, «ναι» ψήφισαν και τα «μαξιλάρια» Ανδρέας Λοβέρδος και Χρήστος Αηδόνης) να ψηφίζουν υπέρ της σύμβασης για τους οδικούς άξονες έναντι μόλις 118 βουλευτών της αντιπολίτευσης. Αν ήταν παρόντες όλοι από την αντιπολίτευση και οι Λοβέρδος - Αηδόνης δεν στήριζαν την κυβέρνηση, το αποτέλεσμα θα ήταν 144 «ναι» και 143 «όχι».
Για ακόμη μία φορά από την ψηφοφορία απουσίασε ο Αρης Σπηλιωτόπουλος, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, εξακολουθεί να απουσιάζει στο εξωτερικό, όχι σε αποστολή της Βουλής, ενώ ως απουσία με νόημα ερμηνεύεται και αυτή του πρώην προέδρου της Βουλής Βύρωνα Πολύδωρα. Παράλληλα απόντες από την ψηφοφορία ήταν ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Νίκος Δένδιας, ο πρώην πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου, ο υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου και οι βουλευτές Μ. Σαλμάς, Πάρις Κουκουλόπουλος και Αλέξανδρος Κοντός.
Οσον αφορά την αντιπολίτευση, ηχηρές ήταν οι απουσίες όλων των πολιτικών αρχηγών της (Τσίπρας, Καμμένος, Παπαρήγα, Κουβέλης), αλλά και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, όπως οι Στ. Παναγούλης, Θεανώ Φωτίου, Μαρία Μπόλαρη, Β. Χατζηλάμπρου, Αφρ. Θεοπεφτάτου, καθώς και του Νίκου Τσούκαλη της ΔΗΜ.ΑΡ., ο οποίος προ καιρού είχε συνοδεύσει τον πρωθυπουργό και τον Ευάγγελο Βενιζέλο στα εγκαίνια των έργων.
Γιώργος Λυκουρέντζος
dimokratianews
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου