Σάββατο 30 Μαΐου 2015

ΡΕΜΑΛΙΑ....ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΑ ΤΟ ΤΙΠΟΤΑ

Τσιμουδιά από όλον τον Τύπο για την προ ημερών ιστορική απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τάσου Κουράκη (αυτουνού με τα κοτσιδάκια και τους ακροαριστερούς γιούς, που δοξάστηκε από την ποιητική του συλλογή για τα Αιδοία!) να βγεί ο Επιτάφιος του Περικλέους από τα σχολικά βιβλία από τον προσεχή Σεπτέμβριο!
 Μιλάμε ότι πρόκειται για «επίτευγμα» που δεν τόλμησε ούτε η 21η Απριλίου, την οποία κατηγορούσαν ότι μισούσε τον Επιτάφιο του Περικλέους, γιατί είναι το «Ευαγγέλιο της Δημοκρατίας»!...
ΙΔΟΥ πώς έχει το θέμα:

Από την επόμενη σχολική χρονιά 2015-16, ο Επιτάφιος του Θουκυδίδη αφαιρείται από τη διδακτέα ύλη της Γενικής Παιδείας και παραμένει μόνο στο πρόγραμμα των φιλολογικών μαθημάτων. Οι γιατροί, οι φυσικοί, οι μαθηματικοί, οι προγραμματιστές ηλεκτρονικών υπολογιστών, οι αρχιτέκτονες και οι μηχανικοί δεν χρειάζεται να χάνουν τον χρόνο τους με τις «μπαχατέλες» του Θουκυδίδη και του Περικλή!..

(Εμείς μιά φορά έχουμε πιο κάτω link με pdf για τον Επιτάφιο του Περικλή για διάβασμα και κατέβασμα )

ΑΝΤΙ ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ, ΘΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΡΑΦΡΟΝΑ ΑΛΤΟΥΣΕΡ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΒΡΑΙΟ ΤΣΟΜΣΚΙ...

Ο «Στόχος» υπενθυμίζει πως ο Επιτάφιος που εκφώνησε ο Περικλής για τους νεκρούς του πρώτου χρόνου του Πελοποννησιακού Πολέμου είναι ένα από τα συγκλονιστικότερα «κεφάλαια» στην Ιστορία του Θουκυδίδη. Ως γνωστόν, είναι ένα εγκώμιο της Αθηναϊκής Πολιτείας, μια συμπυκνωμένη «θεωρία» της δημοκρατίας, η σημασία του οποίου δεν εξαντλείται στις όποιες πληροφορίες μάς μεταφέρει. 
Εχει ειδικό βάρος ο τρόπος με τον οποίο ο Περικλής εμπνέει αυτοπεποίθηση στους πολίτες που έχουν συγκεντρωθεί να θρηνήσουν τους νεκρούς τους, η πολιτική και πολιτισμική αισιοδοξία που αναδεικνύεται πίσω από κάθε φράση του κειμένου.
Γι’ αυτόν τον λόγο ο Επιτάφιος μπορεί να αναγνωσθεί ως επιτομή της κλασικής Αθήνας, και κατά συνέπεια ως προγραμματικό κείμενο ολόκληρου του δυτικού πολιτισμού. Είναι ένα απ’ αυτά τα έργα που αποδεικνύουν ότι η υπόθεση της κλασικής Ελλάδας δεν αφορά μόνο τους ειδικούς, φιλολόγους ή ιστορικούς, αλλά οποιονδήποτε καλλιεργημένο άνθρωπο.
Η ανάγνωσή του και η μελέτη του είναι ένα από τα απαραίτητα συστατικά της παιδείας μας. Αν λείπει από τον ορίζοντα είναι σαν να μη γνωρίζεις την ύπαρξη του Παρθενώνα, έστω και από φωτογραφία. Ο Επιτάφιος εθεωρείτο, μαζί με την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, θεμελιώδες κείμενο για τη γνώση της αρχαίας Ελλάδος, και κανείς δεν τόλμησε να το υποβάλει στη δοκιμασία της λογοκρισίας. Το έπραξε, όμως, ο «ποιητής του Αιδοίου» Τάσος Κουράκης (με την σύμφωνη – ασφαλώς – γνώμη του υπερυπουργού Αριστείδη Μπαλτά): Αφαίρεσε μία ώρα διδασκαλίας ελληνικής λογοτεχνίας, την οποία υποκαθιστά με διδασκαλία Ιστορίας των Κοινωνικών Επιστημών, όπου και σκέπτονται να εντάξουν τον Επιτάφιο από μετάφραση.
Αν τους μείνει χρόνος από τον παράφρονα Αλτουσέρ, τον Μπουρντιέ, τον Μπαντιού και τον Εβραίο Τσόμσκι που εισάγουν στα ελληνικά σχολεία!..

Για την ιστορία, πρέπει να πούμε ότι οι μόνοι που αντέδρασαν ήταν οι αναπληρωτές φιλόλογοι.
 Ο «Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων» έβγαλε ανακοίνωση διαμαρτυρίας, κατηγορώντας το Υπουργείο Παιδείας ότι εισάγει την παγκόσμια πρωτοτυπία: Δηλαδή ο “Επιτάφιος” να διδάσκεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και να μη διδάσκεται στη χώρα που τον γέννησε! Ο Π.Σ.Α.Φ. καλεί τον Υπουργό Μπαλτά και τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας Τάσο Κουράκη να επαναφέρουν το μάθημα, καθώς "ο τρώσας και ιάσεται". 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:

Διά της παρούσης, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων εκφράζει την εντονότατη διαμαρτυρία όχι μόνο των αναπληρωτών Φιλολόγων αλλά όλων των εκπαιδευτικών ΠΕ02 για τη σχεδιαζόμενη μείωση των ωρών των φιλολογικών μαθημάτων στη Γ’ τάξη του Γενικού Λυκείου χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση.

Ο σύλλογος των αναπληρωτών Φιλολόγων γνωστοποιεί πως το μάθημα της Λογοτεχνίας χρειάζεται να αποτελεί αντικείμενο διδασκαλίας και εξέτασης όλων των μαθητών, γιατί φέρνει σε επαφή τους μαθητές με τον ελληνικό πολιτισμό, εμπλουτίζει τη γλώσσα, διανοίγει τους πνευματικούς ορίζοντές τους, προσφέρει ιδανικά και ανθρωπιστικές αξίες. Η Λογοτεχνία ωθεί τους μαθητές να σκέφτονται κριτικά, να προβληματίζονται για σύγχρονα και διαχρονικά κοινωνικά θέματα και να αντλούν ιστορικές γνώσεις και πληροφορίες επί παντός επιστητού από τα κείμενα.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων συνεχίζει με τα ακόλουθα:

Και ας μη λησμονούμε, κύριε Υπουργέ, τα ύψιστης λογοτεχνικής, γλωσσικής, ιστορικής, ηθοπλαστικής αξίας έργα των Καβάφη, Ελύτη, Σεφέρη, Ρίτσου, Καζαντζάκη, Παπαδιαμάντη και τόσων άλλων μεγάλων δημιουργών, έργα παγκόσμιας εμβέλειας, οι διαχρονικές αξίες των οποίων χρειάζεται να φωτίσουν τον λόγο και την ψυχή και των σημερινών μαθητών.

«H λογοτεχνία αποτελείται από οντότητες που προκύπτουν από τον κόσμο στον οποίο ζούμε, «μιμείται» μια εξωλογοτεχνική συνθήκη και σχετίζεται, άμεσα ή έμμεσα, ευθέως ή τεθλασμένα, με τις εμπειρίες μας». (Μ.H.Abrams). Είναι η ζωντανή εφαρμογή των όσων διδάσκονται οι μα-θητές του Λυκείου στο πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της Ν.Ε. Γλώσ-σας! Είναι το μάθημα όπου οι μαθητές διδάσκονται με τον εναργέστερο τρόπο να διακρίνουν το δοκίμιο, την (αυτο)βιογραφία, τα είδη του πεζού λόγου και την παραδοσιακή και σύγχρονη ποίηση. Η Ν.Ε. Λογοτεχνία α-ποδεικνύει ζωντανά την ιστορική συνέχεια του έθνους μας μέσα από λογοτεχνικά έργα που χρονολογούνται από τον 9ο αι. μ.Χ. ως τις μέρες μας.

Εσείς προσωπικά είπατε πώς δεν μπορεί ένας μαθητής να ψηφίσει χωρίς να έχει διδαχθεί Κοινωνιολογία. Ο μαθητής διδάσκεται το μάθημα αυτό ήδη. Όμως, δεν μπορεί, επίσης, να ψηφίσει χωρίς να έχει διδαχθεί “Επιτάφιο”, που είναι ύμνος στη Δημοκρατία στις αξίες και τα ιδανικά, στην ενότητα και ισότητα. Δεν μπορεί να ψηφίσει και χωρίς να έχει μετουσιώσει τα ηθικά διδάγματα που το συγκεκριμένο έργο και τα λογοτεχνικά κείμενα πρεσβεύουν. Δεν μπορεί να ψηφίσει αν δεν έχει αποκτήσει ηθική και πνευματική συγκρότηση, η οποία σφυρηλατείται μέσα από τις ανθρωπιστικές σπουδές, οι οποίες βάλλονται διαρκώς ενώ θα έπρεπε να ενισχύονται δεδομένης της ηθικής, πρωτίστως, κρίσης που βιώνουμε.

Πολύ φοβόμαστε ότι πίσω από αυτή την προσπάθεια δε βρίσκεται η επιθυμία του Υπουργείου να αναμορφώσει το Πρόγραμμα Σπουδών του Γενικού Λυκείου. Αντιθέτως, στόχος είναι η προσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος στον διαθέσιμο αριθμό Φιλολόγων, ώστε να αποτραπεί, έστω και σε περιορισμένο βαθμό, η ανάγκη για επιπλέον προσλήψεις και διορισμούς.

Ο ΠΑ.Σ.Α.Φ. ζητά από τον κ. Υπουργό να σκεφτεί ξανά τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στη Γ’ Λυκείου και να δώσει στα γλωσσικά μαθήματα τον κεντρικό ρόλο που τους αρμόζουν την εποχή του chatting και των greeklish.

Καλόγηρος Βασίλειος

Ωστόσο, η ανακοίνωσή του «θάφτηκε» από όλα τα ΜΜΕ!..

ΞΕΣΗΚΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ, ΤΣΙΜΟΥΔΙΑ ΣΤΟ ΨΕΥΤΟΡΩΜΕΪΚΟ!..

Ο «Στόχος» επισημαίνει ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνον ελληνικό. Το 2005, οι υπουργοί Εξωτερικών της Ευρωπαϊκής Ενωσης αφαίρεσαν από το προοίμιο του σχεδίου συντάγματος της Ευρώπης το «δημοκρατία κέκληται», που είχε παραθέσει ο συντάκτης του (ανθέλληνα) Βαλερί Ζισκάρ ντ’ Εστέν.
 Εβρισκαν τη δημοκρατία του Περικλή σεξιστική, δουλοκτητική και ιδιαιτέρως επεκτατική για τα γούστα τους.
Το πρόβλημα είναι αμιγώς πολιτισμικό. Τα κλασικά γράμματα που κάποτε ανήκαν «στη συλλογική ευαισθησία του ευρωπαϊκού πολιτισμού», όπως έλεγε και η Γιουρσενάρ, τώρα έχουν γίνει αντικείμενο μελέτης των ειδικών, όπως οι βάτραχοι και τα κολεόπτερα.
Αυτές τις ημέρες η διανοούμενη Γαλλία έχει ξεσηκωθεί επειδή η 37χρονη υπουργός Παιδείας Ναζά Βαλό Μπελκασέμ προτείνει να βγουν τα αρχαία ελληνικά και τα λατινικά από το πρόγραμμα του γυμνασίου.
Οι Γάλλοι ετοιμάζουν μεγάλες διαδηλώσεις γι’ αυτή την απόφαση της Μαροκινής Najat Vallaud-Belkacem, η οποία κατηγορείται ότι εξορίζει τα Αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά από τα γαλλικά σχολεία εξαιτίας του αφρικανικού (καθότι… Μαροκινή) μίσους της εναντίον του Δυτικού Πολιτισμού, που στηρίζεται στην Αθήνα και στην Ρώμη. 
Είναι αδιανόητο – λένε οι Γάλλοι – επειδή μία 37χρονη Μαροκινής καταγωγής υπουργός είναι τσαχπίνα και... έχει γκόμενο κάποιον μεγάλο Γάλλο πολιτικό, να χάσουν τα Γαλλόπουλα την επαφή τους με τον υπέρλαμπρο Ελληνικό Πολιτισμό και το Θαύμα της Ρώμης…

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΣΤΟΧΟΣ"

Δυστυχώς, μας κυβερνούν ένα μάτσο άπληστα, άκαρδα και αδίστακτα ρεμάλια της Νέας Τάξης Πραγμάτων. Η χώρα βυθίζεται σε μια απέραντη φτώχεια....σε ένα απίστευτο χάος...Έχουν τεράστιες ευθύνες και το γνωρίζουν. 
 ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. ΟΥΤΕ ΦΥΣΙΚΑ ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. ΤΙΣ ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΝΑ ΤΙΣ ΒΑΛΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΩΛΟ ΤΟΥΣ!!

ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ! ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΔΙΑΓΡΑΨΟΥΝ ΩΣ ΛΑΟ ΤΑ ΡΕΜΑΛΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΞΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΑΝΕΒΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΧΑΣΤΟΥΝ ΟΙ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΔΕΣ-ΠΑΠΑΝΔΡΕΗΔΕΣ-ΣΗΜΙΤΗΔΕΣ-ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΔΕΣ...

OI ΦΡΙΚΤΟΙ ΜΟΥ ΠΟΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΡΙΚΤΟΙ ΠΟΝΟΙ ΕΝΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΛΑΟΥ......ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΓΙΑΤΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΖΩΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΤΑΚΡΕΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΛΠΙΔΕΣ ΜΑΣ!

Κατεβάστε το κείμενο και την μετάφραση από εδώ και εδώ (Σχολική έκδοση )
Μπορείτε να το βρείτε και εδώ

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου