ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Το άρθρο επιβεβαιώνει ακριβώς αυτά που λέγαμε εδώ ..." Η απειλή της Κίνας δεν είναι ότι στο εγγύς μέλλον θα συναγωνισθεί και θα είναι ισόπαλη με τις ομάδες μάχης των έντεκα Αμερικανικών αεροπλανοφόρων, αλλά ότι με αποτελεσματικό και λιγότερο κόστος θα αναπτύξει μικρά και πολυάριθμα υποβρύχια, φρεγάτες και πλοία υποστήριξης για να δημιουργήσουν πολυάριθμες μικρές θύελλες από πυραύλους αέρος-εδάφους , και αντιαεροπορικούς, που θα δημιουργήσουν στην περιοχή της Θάλασσας της Νότιας Κίνας ζώνες απαγορευτικές ( no-go zones) για τα πλοία του Αμερικανικού Ναυτικού και των συμμάχων τους."...
Αλλά και εδώ..." Υπάρχει μια τεράστια αλλαγή στον γεωστρατηγικό προσανατολισμό της Κίνας , από παραδοσιακή ηπειρωτική δύναμη* (Αχίλλεια δύναμη), αρχίζει να στρέφει την προσοχή της ΚΑΙ προς την θάλασσα (Οδύσσεια δύναμη) Ναυτική δύναμη ,με τέτοιο τρόπο που να συνδυάζει μια Υψηλή Στρατηγική προσεκτικά σχεδιασμένη, και σε βάθος χρόνου.... Για να μπορέσει να το πετύχει αυτό, χρειάζεται να αποκτήσει " Θαλάσσια Κυριαρχία", για να μπορέσει να ελέγχει τα ζωτικά στρατιωτικά θαλάσσια περάσματα για τον έλεγχο των θαλασσών επάνω στον πλανήτη."
Το εν λόγω άρθρο πρωτοδημοσιεύθηκε στην γαλλική γλώσσα στο East Pendulum.
Εφτά χρόνια συνήθως είναι ο χρόνος που απαιτείται ώστε ένα παιδί να φτάσει στην ηλικία της “λογίκευσης” και να γίνει πιο ανοιχτό στους γύρω του. Στην περίπτωση της Κίνας, ειναι εξήντα κορβέτες νέας γενιάς Type 056, όπως επίσης και 20 αντιτορπιλικά κλάσης Type 052D 6000 τόνων, που κατασκευάστηκαν και καθελκύστηκαν από τα κινεζικά ναυπηγεία μέσα σε εφτά χρόνια από το 2012.
Είναι το ναυπηγείο Χουανγκπού του ομίλου CSSC, που βρίσκεται κοντά στην Κουανγκτσόου στην νότια Κίνα, το οποίο, το απόγευμα της 9ης Μάιου καθέλκυσε τη εξηκοστή κορβέτα. Μια μέρα αργότερα, στα βόρεια της χώρας το ναυπηγείο Νταλιάν εκτέλεσε “διπλή καθέλκυση” του δέκατου ένατου και εικοστού αντιτορπιλικού Type 052D. Αυτη δεν ήταν η πρώτη διπλή καθέλκυση για αυτό το ναυπηγείο: Τον Ιούλιο του περασμένου έτους το Νταλιάν καθέλκυσε ταυτόχρονα δύο μεγάλα αντιτορπιλικά Type 055 με πλήρες φορτίο άνω των 12000 τόνων.
Κατά μέσο όρο, κάθε έξι εβδομάδες καθελκύεται ένα Type 056, και κάθε δεκαοχτώ εβδομάδες ένα Type 052D, είναι ενάμισης μήνας και τεσσεράμισι μήνες αντίστοιχα.
Type 056: Η κορβέτα που σχεδιάστηκε για τις κινεζικές παράκτιες περιοχές και την ΑΟΖ.
Παρότι οι καθελκύσεις των Type 056 μπορούν να παρακολουθούνται στενά από πολλούς Κινέζους παρατηρητές (spotters) πλοίων που συνήθως “περιπολούν” στα διάφορα κινεζικά ναυπηγεία (για παράδειγμα στα: Κουανγκτσόου, Σανγκάι και Νταλιάν) πριν από κάθε εκδήλωση, η τήρηση του αρχείου με τις καθελκύσεις άρχισε να γίνεται πιο περίπλοκη από τον Ιούνιο 2018, αφότου το 557 Nanchong, το 42º πλοίο της κλάσης, εισήλθε σε ενεργό υπηρεσία.
Πράγματι, τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης, αρχής γενομένης με τα κρατικά αλλά επίσης και τα στρατιωτικά, φαίνεται ότι από το 2018, για άγνωστους λόγους, έχουν σταματήσει να αναμεταδίδουν στο ευρύ κοινό αυτού του είδους τις πληροφορίες. Όμως οι εξήντα κορβέτες που είναι ήδη μέσα στο νερό, συμπεριλαμβανόμενης αυτής που καθελκύστηκε στο Χουανγκπού την περασμένη Πέμπτη, τουλάχιστον έξι πλοία αναμένονταν να εισέλθουν στους στόλους του κινεζικού Ναυτικού μεταξύ Ιουνίου 2018 και αρχές Μαΐου 2019 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας βασισμένες σε στατιστικά στοιχεία.
Εν πάση περιπτώσει, η εξηκοστή κορβέτα Type 056 ειναι μια έκδοση που εξειδικεύεται στις ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις, με την κωδικοποίηση Type 056A, η οποία ξεχωρίζει εύκολα χάρις στο μεγάλο άνοιγμα στην πρύμνη για το συρόμενο ηχοβολιστικό.
Το πλοίο, με μήκος 88.9 μέτρων και πλάτος 11,14 μέτρων, πλήρως έμφορτο εκτοπίζει 1370 τόνους. Το προωστήριο σκεύος πετρελαίου-πετρελαίου (CODAD) επιτρέπει στο πλοίο να ξεπεράσει τους 25 κόμβους, με οικονομική αυτονομία 2000 ναυτικών μιλίων και πλήρωμα 67 ναυτικών.
Απο την πλευρά των συστημάτων μάχης, το πλοίο είναι εξοπλισμένο με σουίτα ανθυποβρυχιακού πολέμου (ASW) και επικοινωνιών, πυραύλους ASROC, ανθυποβρυχιακές βομβίδες, ελαφριές τορπίλες και ένα συρόμενο ηχοβολιστικό, όπως επίσης και ένα κύριο πυροβόλο H/PJ-26 των 76 χλστ, δυο CIWS H PJ-17 των 30 χλστ και έναν οχτάκαννο εκτοξευτή πυραύλων HQ-10.
Η εν λόγω κλάση κορβέτας έχει σχεδιαστεί για την προστασία των παράκτιων και αποκλειστικών οικονομικών ζωνών της Κίνας, παρά το σχετικά μικρό μέγεθος της, είναι η πρώτη που εξοπλίζεται με την τροποποιημένη έκδοση του συστήματος μάχης και διοίκησης (CMS) ZKJ-5. Αυτό το CMS μπορεί να ενσωματωθεί και σε άλλα συστήματα διοίκησης του PLAN, μετατρέποντας τις Type 056A σε κομβικές μονάδες μάχης και πληροφοριών εντός του “συστήματος”.
Το κόστος προμήθειας μιας κορβέτας Type 056A ειναι άνω των 700 εκατομμυρίων γουάν (元) ή €91 εκατομμύρια (περίπου $102 εκατ.) σε σημερινές ισοτιμίες συναλλάγματος, λίγο πιο ακριβή από την βασική έκδοση της κορβέτας, την Type 056.
Σημειώνεται ότι αυτή ειναι η εξηκοστή Type 056, της οποίας το όνομα και ο αριθμός σκάφους δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμα, ειναι το δέκατο έβδομο πλοίο της κλάσης που ναυπηγήθηκε στο ναυπηγείο Χουανγκπού. Ειναι επίσης το έκτο πλοίο της κλάσης που καθελκύστηκε μέσα στο 2019 σε σύνολό όλων των ναυπηγείων.
Επιπλέον, πρέπει να σημειωθεί ότι εκτός από το έτος 2017 το οποίο ήταν σχετικά φτωχό από άποψη ναυπηγήσεων, με μόνο τρεις να ειναι σε υπηρεσία, ο ρυθμός παρέμεινε σταθερός κατά τα υπόλοιπα χρόνια.
Type 052D, η πρόοδος συνεχίζεται
Εν αντιθέσει με την Type 056, η οποία σχεδιάστηκε για να επιχειρεί υπό την κάλυψη των επίγειων δυνάμεων, η Type 052D προορίζεται για τις ανοιχτές θάλασσες. Μοιράζεται σχεδόν την ίδια πλατφόρμα με τον προκάτοχο της, την Type 052C, αλλά διαθέτει πιο εξελιγμένα συστήματα μάχης και απεικονίζει τελεία την προσέγγιση “τρέξε γρήγορα με μικρά βήματα” του κινεζικού Στρατού στην εξέλιξη των όπλων του.
Σύμφωνα με μια παρουσίαση ενός Αντιναυάρχου του PLAN τον Αύγουστο 2017, η επιχειρησιακή ικανότητα ενός Type 052D ειναι “1,6 φορές μεγαλύτερη” από αυτή ενός Type 052C, γνωρίζοντας οτι τα πρώτα πλοία αυτών των δύο κλάσεων κινεζικών αντιτορπιλικών καθελκύστηκαν με χρονικό διάστημα μόλις εννιά ετών.
Απο την καθέλκυση του πρώτου πλοίου Kunming (αριθμό πλώρης 172) στα τέλη Αυγούστου 2012, τα δυο κινεζικά ναυπηγεία συμμετείχαν στην κατασκευή αυτής της κλάσης – το CSSC Τζιανγκναν Τσανγκξινγκ στην Σανγκάη και το CSIC Νταλιάν στην Νταλιάν – πραγματοποίησαν διαδοχικές καθελκύσεις των νέων πλοίων σε σταθερό ρυθμό, π.χ. κατά μέσο όρο κάθε 129 ημέρες ένα πλοίο να εξέρχεται από την ναυπηγική κλίνη.
Φυσικά, η ευκρινέστερη ανάλυση της κατασκευής των Type 052D δείχνει οτι το Τζιανγκναν Τσανγκξινγκ είναι, μέχρι τώρα, ο κύριος προμηθευτής αυτής της κούρσας. Πράγματι, από τα είκοσι τέσσερα αντιτορπιλικά που είναι ήδη επιχειρησιακά ή υπό κατασκευή, γνωρίζοντας οτι αυτός ο αριθμός δεν είναι οριστικός, δεκαοχτώ έχουν κατασκευαστεί στην Σαγκάη και μόλις έξι στην Νταλιάν.
Επίσης, οι μεγάλες σειρές παραγωγής που επεκτείνονται σε πολλά χρόνια αναπόφευκτα συνεπάγονται περισσότερο ή λιγότερο σημαντικές αλλαγές στην αρχική σχεδίαση τους. Για παράδειγμα, οι φρεγάτες Type 054A, με τριάντα πλοία να έχουν κατασκευαστεί συνολικά, έχουν επίσης δεχθεί “αναβαθμίσεις” στα οπλικά συστήματα.
Στην περίπτωση του Type 052D, ειναι το επίπεδο της κατασκευής του που οι μεγάλες αλλαγές φαίνεται να έχουν εφαρμοστεί απο το 14ο πλοίο της κλάσης, ονόματι Zibo (淄博) με αριθμό πλώρης 156.
Πρώτα οι δορυφορικές εικόνες, έπειτα οι φωτογραφίες που τραβήχτηκαν από παρατηρητές έδειξαν ότι το κινεζικό αντιτορπιλικό είναι μακρύτερο περίπου κατά τέσσερα μέτρα. Αυτό το επιπρόσθετο μήκος περιλαμβάνει κυρίως το υπόστεγο και το ελικοδρόμιο στην πρύμνη του πλοίου.
Καθώς ο λόγος αυτής της δομικής αλλαγής ουδέποτε γνωστοποιήθηκε, πιστεύεται ότι η ενσωμάτωση ενός νέου μοντέλου μεταφορικού ελικοπτέρου στις τάξεις του κινεζικού Στρατού, του Z-20 ίσως να υποχρέωσε το 701º ινστιτούτο του Ομίλου CSIC να πραγματοποιήσει σχεδιαστικές τροποποιήσεις στο Type 052D. Το Z-20 είναι μακρύτερο από το Z-9 και τα Ka-27/28/31 που συνήθως είναι τα οργανικά ελικόπτερα των κινεζικών αντιτορπιλικών.
Εκτός από την επιμήκυνση, το υπόστεγο έχει μικρότερο υψος σε σχέση με τα πρώτα δεκατρία πλοία, κατά πάσα πιθανότητα για σχεδιαστικούς περιορισμούς.
Σχετικά με τον τελικό αριθμό απόκτησης των Type 052D, εξαρτάται, αφενός, στην πολιτική βούληση και το γεωπολιτικό πλαίσιο που αναμένεται από την Κίνα, αλλά επίσης και στα μελλοντικά σχεδία του στόλου που οραματίζεται το κινεζικό Ναυτικό.
Σήμερα, το PLAN διαθέτει έξι στόλους πρώτης τάξης, ο κάθε ένας απο αυτούς βρίσκεται στη φάση μετάβασης από τη διαμόρφωση των τεσσάρων αντιτορπιλικών και τεσσάρων φρεγατών στη διαμόρφωση 6+6 (ή περισσότερο). Γνωρίζοντας οτι το PLAN λειτουργεί ακόμα 17 αντιτορπιλικά παλαιότερης γενιάς (1x Type 051B, 2x Type 051C, 2x Type 052, 2x Type 052B, 4x Project 956E/EM, 6x Type 052C) αλλά το οποία θα εξακολουθήσει να διαθέτει για πολλά χρόνια, και λαμβάνοντας υπόψη τα οχτώ πρώτα μεγάλα αντιτορπιλικά Type 055 που είναι υπό κατασκευή, για το μοναδικό πράγμα που είμαστε βέβαιοι είναι οτι ο στόλος του PLAN πρόκειται να αποκτήσει σαράντα εννιά αντιτορπιλικά μέχρι το 2022. Ακόμα και στην απίθανη περίπτωση που τα κινεζικά ναυπηγεία σταματήσουν τις νέες ναυπηγήσεις αυτήν την στιγμή.
Απόδοση/Μετάφραση απο το Navalnews.com για την Προέλαση.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου