Στις 8 Νοεμβρίου ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος δήλωσε επισήμως στη Βουλή ότι «Σήμερα,
ημέρα της γιορτής των Ταξιαρχών και της Πολεμικής Αεροπορίας είχαμε μια
σημαντική εξέλιξη. Ξέρετε ότι υπάρχει ένα πρωτόκολλο σε σχέση με τις
γιορτές για την αποφυγή εντάσεων και παραβιάσεων. Για πρώτη φορά είχαμε
αίτηση αδείας των τουρκικών αεροσκαφών να εισέλθουν στο FIR Αθηνών».
Ο περιχαρής υπουργός Άμυνας δι’ αυτού του τρόπου:
α) ανακοινώνει την αποδοχή του παγίου αιτήματος της Αγκύρας (προφορικού ή γραπτού) για πτήσεις τουρκικών στρατιωτικών αεροσκαφών στο διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου μέσα στο FIR Αθηνών ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΠΤΗΣΗΣ. Αυτό ισοδυναμεί με παραχώρηση του Αιγαίου εντός του FIR Αθηνών και ταυτίζεται με τις επιθετικές διεκδικήσεις της Τουρκίας σε βάρος της Ελλάδας.
β) επαναφέρει σε λειτουργία και εφαρμογή την πολιτική Σημίτη και Γ. Παπανδρέου του 2000, για το «Πρόγραμμα καθημερινών τουρκικών πτήσεων στο Αιγαίο» (DFS). Σύμφωνα με αυτό η Άγκυρα θα έστελνε στην Αθήνα το πρόγραμμα πτήσεων τους στην Ελλάδα, ώστε να μην υπάρχουν αναχαιτίσεις από ελληνικά αεροσκάφη.
γ) είναι προπομπός της αναμενόμενης σχετικής συμφωνίας Τσίπρα – Ερντογάν κατά την επίσκεψη του πρώτου στην Κωνσταντινούπολη το επόμενο δεκαπενθήμερο, ώστε, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, οι Τούρκοι να ενημερώνουν για τις ελεύθερες πτήσεις τους στο Αιγαίο , χωρίς να υπάρχουν ελληνικές αναχαιτίσεις.
Αναλυτικότερα:
Με την επίσημη δήλωση ΥΕΘΑ τίθενται εν αμφιβόλω οι αρμοδιότητες της Αθήνας, που έχει εκχωρήσει ο ICAO στην ΥΠΑ για έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, η κατάθεση των σχεδίων πτήσης και η περιοχή Έρευνας – Διάσωσης της Ελλάδας, για την οποία ο ICAO έχει ορίσει το FIR Αθηνών.
Παραλλήλως όμως τίθεται σε κίνδυνο η ελληνική κυριαρχία των νήσων νησίδων κι βραχονησίδων στο Αιγαίο, δεδομένου ότι το FIR Αθηνών/Κων/ης ορίστηκε από τον ICAO τo 1950, (με τη σύμφωνη γνώμη της Τουρκίας), από τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας και καθορίζει ότι η Τουρκία δεν έχει κανέναν κυριαρχικό δικαίωμα πέρα και εξω από το FIR Κων/λης, δηλαδή πέρα από τα σύνορα της.
Ο ΥΕΘΑ χαρακτήρισε σημαντική εξέλιξη το αίτημα της Τουρκίας να πετούν τα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη στη Αιγαίο εντός του FIR Αθηνών χωρίς καμία απολύτως μνεία της κατάθεσης των τουρκικών σχεδίων πτήσεων.
Η Ελλάδα λόγω διεθνούς αρμοδιότητας απαιτεί σχέδια πτήσης για κάθε πτήση ή αεροσκάφος στο FIR Αθηνών.
Στο σχέδιο πτήσης αναγράφεται με συντεταγμένες το σημείο εισόδου- εξόδου στο FIR Αθηνών, το δρομολόγιο της πτήσης και οι συσκευές έρευνας και διάσωσης που φέρει το αεροπορικό μέσο.
Έτσι, με την κατάθεση σχεδίου πτήσης στην ΥΠΑ από τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη, η Άγκυρα αποδέχεται ότι τον έλεγχο του FIR Αθηνών τον έχει η Ελλάδα, καθώς επίσης και την κυριαρχία των νήσων και νησίδων και βραχονησίδων που κείνται εντός του FIR Αθηνών, εκτός των διεθνών υδάτων και του διεθνούς εναερίου χώρου.
Επομένως, η αποδοχή από ελληνικής πλευράς οποιουδήποτε τουρκικού αιτήματος (προφορικού η γραπτού) για πτήσεις τουρκικών στρατιωτικών αεροσκαφών στον διεθνή εναέριο χώρο του FIR Αθηνών χωρίς κατάθεση σχεδίων πτήσης, ισοδυναμεί με παραχώρηση του Αιγαίου εντός του FIR Αθηνών και ταυτίζεται με τις επιθετικές διεκδικήσεις της Τουρκίας σε βάρος της Ελλάδας.
Το pronews.gr αναφέρεται, για παράδειγμα, σε τουρκικές διεθνείς αγγελίες ΝΟΤΑΜ Α6256/18 και Α 6202/18 που έχουν ισχύ μέχρι και 22 Νοεμβρίου 2018, με τις οποίες η Άγκυρα δηλώνει διεθνώς ότι τα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη δεν θα καταθέτουν σχέδια πτήσης, δηλαδή η Άγκυρα δεν αναγνωρίζει στην Ελλάδα αρμοδιότητες ελέγχου για το FIR Aθηνών, ούτε αρμοδιότητες SAR ούτε κυριαρχία, ούτε στα 10νμ ΕΕΧ, αλλά μόνον στα 6νμ, ούτε και το ίδιο το FIR Αθηνών/Κων/λης.
Τα σχέδια πτήσης καθιερώθηκαν από την Ελλάδα το 1954 για να διασφαλίζονται τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στο FIR Αθηνών, για την από αέρος απειλές και για να ασκεί η Ελλάδα τις διεθνείς αρμοδιότητες του ICAΟ στο FIR Αθηνών.
Επομένως οποιαδήποτε αποδοχή πτήσης στο FIR Αθηνών χωρίς κατάθεση σχεδίου πτήσης αποτελεί αλλαγή πολιτικής από το 1954 σε βάρος της κυριαρχίας και των ελληνικών συμφερόντων.
Το τουρκικό αίτημα για πτήσεις τουρκικών αεροσκαφών στο FIR Αθηνών χωρίς κατάθεση σχεδίου πτήσης (σσ. σημαντική εξέλιξη τώρα κατά τον ΥΕΘΑ) αποτελεί πονηρή τουρκική πολιτική σε βάρος της Ελλάδας, την οποία προσπάθησε να εφαρμόσει από το 2000. Η τότε κυβέρνηση Σημίτη με ΥΠΕΞ τον Γ Παπανδρέου είχε συμφωνήσει κατ’ αρχήν στο «Πρόγραμμα καθημερινών τουρκικών πτήσεων στο Αιγαίο», (DFS), δηλαδή να στέλνει η Άγκυρα το πρόγραμμα πτήσεων στην Ελλάδα, ώστε αυτή να μην αναχαιτίζει τα τουρκικά αεροσκάφη.
Το pronews.gr παραθέτει ένα τέτοιο πρόγραμμα πτήσεων.
Όπως φαίνεται στο πρόγραμμα αυτό δεν αναγράφονται οι συντεταγμένες εισόδου- εξόδου στο FIR Αθηνών, ούτε το δρομολόγιο εντός του FIR Αθηνών, ούτε το αεροδρόμιο αναχώρησης των τουρκικών αεροσκαφών, θέτοντας στα άχρηστα τα ελληνικά δικαιώματα, συμφέροντα και αρμοδιότητες της Ελλάδας στο FIR Αθηνών, μετατρέποντας έτσι το Αιγαίο σε οικόπεδο εξ αδιαιρέτου μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.
Η κυβέρνηση Σημίτη και το ΥΠΕΞ είχε αποδεχθεί το 2000 τα DFS, (τώρα ο ΥΕΘΑ το χαρακτηρίζει «σημαντική εξέλιξη»).
Όμως το υπουργείο Άμυνας το 2000 απέρριψε τα DFS ως εξόχως επικίνδυνα για το Αιγαίο.
Έτσι για ένα διάστημα παρουσιάστηκε η τραγελαφική εικόνα, η Τουρκία να υποβάλλει τα DFS (προς ικανοποίηση του τότε ΥΠΕΞ,) αλλά από την άλλη το τότε υπουργείο Άμυνας να αναχαιτίζει τα τουρκικά αεροσκάφη επειδή δεν κατέθεταν σχέδια πτήσης.
Επειδή το υπουργείο Άμυνας το 2000 δεν αποδέχθηκε τα τουρκικά DFS, η Άγκυρα προσπάθησε να τα περάσει μέσω ΝΑΤΟ και μάλιστα μέσω του τότε αεροπορικού στρατηγείου στη Νάπολη, στο οποίο υπαγόταν τότε το 7CAOC στη Λάρισα και το 6CAOC στο Εσκι Σεχίρ.
Το 7CAOC Λάρισας (που υπάγεται στο υπουργείο Άμυνας) εφάρμοσε τη θέση του υπουργείου του και απέστειλε επείγον σήμα στο ΝΑΤΟ και στην Τουρκία, τον Δεκέμβριο του 2001 απορρίπτοντας τα DFS.
Το pronews.gr δίνει στη δημοσιότητα το σήμα αυτό.
Δεκαεπτά χρόνια αργότερα, η κυβέρνηση Τσίπρα- Καμμένου ανέσυρε από τα συρτάρια την αποτυχημένη και ληγμένη πολιτική Σημίτη για το επικίνδυνο για τα ελληνικά συμφέροντα πρόγραμμα DFS.
Προτίθεται μάλιστα να συμφωνήσει κάτι ανάλογο με τον κ Ερντογάν και να το παρουσιάσει ως ελληνική επιτυχία για τη μείωση της έντασης στο Αιγαίο. Είναι άξιο περιέργειας πως η κυβέρνηση Τσίπρα έχει αποφασίσει να ακολουθήσει κατά γράμμα αποτυχημένες πολιτικές των κυβερνήσεων Σημίτη στις σχέσεις με την Τουρκία- πρώτα η αιγιαλίτιδα ζώνη και τώρα η κατάργηση της κατάθεσης σχεδίων πτήσης.
Το εξόχως περίεργο όσο και επικίνδυνο είναι ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης και πρωτίστως η ΝΔ ουδόλως αντέδρασαν στις δηλώσεις Καμμένου είτε γιατί δεν τις αντελήφθησαν είτε γιατί θα θελήσουν να εφαρμόσουν την καταστροφική πολιτική ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ.
Τo ανωτέρω ΣΗΜΑ μεταφρασμένο αναφέρει:
1.«Οι ελληνικές αρχές ενημέρωσαν το 7CAOC ότι το θέμα του τουρκικού Προγράμματος Πτήσεων δεν διασφαλίζει τα σημαντικότατα θέματα στην περιοχή, όπως η ασφάλεια πτήσεων, Έρευνα και Διάσωση (SAR) μέσα στο FIR Αθηνών, μείωση επιπέδων πτήσεων ( RVSM), αποτροπή τρομοκρατικών ενεργειών- αρμοδιότητες ευθύνης αναγνώρισης αεροσκαφών, ασκήσεις, περιοχές ΝΟΤΑΜ, εναέρια κυκλοφορία πολιτικών αεροσκαφών, ελληνικές αεροπορικές επιχειρήσεις, θέματα εθνικής ασφάλειας, κανόνες και διαδικασίες ICAO κλπ.
2, Με βάση τα ανωτέρω, το τουρκικό Ημερήσιο Πρόγραμμα Πτήσεων θεωρείται από τις ελληνικές αρχές ως μη υπάρχον.»
Χάρτης όπου απεικονίζεται (με τη μαύρη γραμμή) το εύρος του FIR Αθηνών, στο οποίο κάθε αεροσκάφος που εισέρχεται σε αυτό οφείλει να υποβάλλει σχέδιο πτήσης.
Το FIR Αθηνών καλύπτει τον Εθνικό Εανέριο Χώρο χώρο και επιπλέον διάσπαρτα τμήματα του διεθνούς εναερίου χώρου, δεδομένου ότι δεν άπτεται ζητημάτων κυριαρχίας, αλλά δικαιοδοσίας.
Σύμφωνα με τους κανόνες του ICAO και τη διεθνή πρακτική, η Ελλάδα απαιτεί, για λόγους ασφάλειας των πολιτικών πτήσεων, όπως όλα τα αεροσκάφη, πολιτικά και στρατιωτικά, υποβάλουν σχέδια πτήσεως πριν από την είσοδό τους στο FIR Αθηνών.
Με την κόκκινη γραμμή φαίνεται η αυθαίρετη ΝΟΤΑΜ 714 ("ειδοποίηση προς αεροναυτιλομένους")την οποία εξέδωσε η Τουρκία τον Αύγουστο του 1974 με την οποία προσπαθούσε να επεκτείνει τον χώρο της δικαιοδοσίας της μέχρι το μέσο του Αιγαίου εντός του FIR Αθηνών. Η Ελλάδα τότε κήρυξε το Αιγαίο επικίνδυνη περιοχή (NOTAM 1157).
Η Άγκυρα, το 1980, και πάλι μονομερώς, ανακάλεσε τη ΝΟΤΑΜ 714 όταν διαπίστωσε ότι το μέτρο έβλαπτε τα συμφέροντά της και ιδίως τον τουρισμό της.
Ωστόσο, η Τουρκία έκτοτε, με το επιχείρημα ότι η Σύμβαση του Σικάγο δεν αφορά στα κρατικά αεροσκάφη, σταθερά αρνείται να υποβάλει σχέδια πτήσεων για τις εισόδους των στρατιωτικών αεροσκαφών της εντός του FIR Αθηνών, διαπράττοντας, έτσι, πολυάριθμες παραβάσεις των κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας και δημιουργώντας κινδύνους για την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας.
Πηγή
Ο περιχαρής υπουργός Άμυνας δι’ αυτού του τρόπου:
α) ανακοινώνει την αποδοχή του παγίου αιτήματος της Αγκύρας (προφορικού ή γραπτού) για πτήσεις τουρκικών στρατιωτικών αεροσκαφών στο διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου μέσα στο FIR Αθηνών ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΠΤΗΣΗΣ. Αυτό ισοδυναμεί με παραχώρηση του Αιγαίου εντός του FIR Αθηνών και ταυτίζεται με τις επιθετικές διεκδικήσεις της Τουρκίας σε βάρος της Ελλάδας.
β) επαναφέρει σε λειτουργία και εφαρμογή την πολιτική Σημίτη και Γ. Παπανδρέου του 2000, για το «Πρόγραμμα καθημερινών τουρκικών πτήσεων στο Αιγαίο» (DFS). Σύμφωνα με αυτό η Άγκυρα θα έστελνε στην Αθήνα το πρόγραμμα πτήσεων τους στην Ελλάδα, ώστε να μην υπάρχουν αναχαιτίσεις από ελληνικά αεροσκάφη.
γ) είναι προπομπός της αναμενόμενης σχετικής συμφωνίας Τσίπρα – Ερντογάν κατά την επίσκεψη του πρώτου στην Κωνσταντινούπολη το επόμενο δεκαπενθήμερο, ώστε, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, οι Τούρκοι να ενημερώνουν για τις ελεύθερες πτήσεις τους στο Αιγαίο , χωρίς να υπάρχουν ελληνικές αναχαιτίσεις.
Αναλυτικότερα:
Με την επίσημη δήλωση ΥΕΘΑ τίθενται εν αμφιβόλω οι αρμοδιότητες της Αθήνας, που έχει εκχωρήσει ο ICAO στην ΥΠΑ για έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, η κατάθεση των σχεδίων πτήσης και η περιοχή Έρευνας – Διάσωσης της Ελλάδας, για την οποία ο ICAO έχει ορίσει το FIR Αθηνών.
Παραλλήλως όμως τίθεται σε κίνδυνο η ελληνική κυριαρχία των νήσων νησίδων κι βραχονησίδων στο Αιγαίο, δεδομένου ότι το FIR Αθηνών/Κων/ης ορίστηκε από τον ICAO τo 1950, (με τη σύμφωνη γνώμη της Τουρκίας), από τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας και καθορίζει ότι η Τουρκία δεν έχει κανέναν κυριαρχικό δικαίωμα πέρα και εξω από το FIR Κων/λης, δηλαδή πέρα από τα σύνορα της.
Ο ΥΕΘΑ χαρακτήρισε σημαντική εξέλιξη το αίτημα της Τουρκίας να πετούν τα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη στη Αιγαίο εντός του FIR Αθηνών χωρίς καμία απολύτως μνεία της κατάθεσης των τουρκικών σχεδίων πτήσεων.
Η Ελλάδα λόγω διεθνούς αρμοδιότητας απαιτεί σχέδια πτήσης για κάθε πτήση ή αεροσκάφος στο FIR Αθηνών.
Στο σχέδιο πτήσης αναγράφεται με συντεταγμένες το σημείο εισόδου- εξόδου στο FIR Αθηνών, το δρομολόγιο της πτήσης και οι συσκευές έρευνας και διάσωσης που φέρει το αεροπορικό μέσο.
Έτσι, με την κατάθεση σχεδίου πτήσης στην ΥΠΑ από τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη, η Άγκυρα αποδέχεται ότι τον έλεγχο του FIR Αθηνών τον έχει η Ελλάδα, καθώς επίσης και την κυριαρχία των νήσων και νησίδων και βραχονησίδων που κείνται εντός του FIR Αθηνών, εκτός των διεθνών υδάτων και του διεθνούς εναερίου χώρου.
Επομένως, η αποδοχή από ελληνικής πλευράς οποιουδήποτε τουρκικού αιτήματος (προφορικού η γραπτού) για πτήσεις τουρκικών στρατιωτικών αεροσκαφών στον διεθνή εναέριο χώρο του FIR Αθηνών χωρίς κατάθεση σχεδίων πτήσης, ισοδυναμεί με παραχώρηση του Αιγαίου εντός του FIR Αθηνών και ταυτίζεται με τις επιθετικές διεκδικήσεις της Τουρκίας σε βάρος της Ελλάδας.
Το pronews.gr αναφέρεται, για παράδειγμα, σε τουρκικές διεθνείς αγγελίες ΝΟΤΑΜ Α6256/18 και Α 6202/18 που έχουν ισχύ μέχρι και 22 Νοεμβρίου 2018, με τις οποίες η Άγκυρα δηλώνει διεθνώς ότι τα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη δεν θα καταθέτουν σχέδια πτήσης, δηλαδή η Άγκυρα δεν αναγνωρίζει στην Ελλάδα αρμοδιότητες ελέγχου για το FIR Aθηνών, ούτε αρμοδιότητες SAR ούτε κυριαρχία, ούτε στα 10νμ ΕΕΧ, αλλά μόνον στα 6νμ, ούτε και το ίδιο το FIR Αθηνών/Κων/λης.
Τα σχέδια πτήσης καθιερώθηκαν από την Ελλάδα το 1954 για να διασφαλίζονται τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στο FIR Αθηνών, για την από αέρος απειλές και για να ασκεί η Ελλάδα τις διεθνείς αρμοδιότητες του ICAΟ στο FIR Αθηνών.
Επομένως οποιαδήποτε αποδοχή πτήσης στο FIR Αθηνών χωρίς κατάθεση σχεδίου πτήσης αποτελεί αλλαγή πολιτικής από το 1954 σε βάρος της κυριαρχίας και των ελληνικών συμφερόντων.
Το τουρκικό αίτημα για πτήσεις τουρκικών αεροσκαφών στο FIR Αθηνών χωρίς κατάθεση σχεδίου πτήσης (σσ. σημαντική εξέλιξη τώρα κατά τον ΥΕΘΑ) αποτελεί πονηρή τουρκική πολιτική σε βάρος της Ελλάδας, την οποία προσπάθησε να εφαρμόσει από το 2000. Η τότε κυβέρνηση Σημίτη με ΥΠΕΞ τον Γ Παπανδρέου είχε συμφωνήσει κατ’ αρχήν στο «Πρόγραμμα καθημερινών τουρκικών πτήσεων στο Αιγαίο», (DFS), δηλαδή να στέλνει η Άγκυρα το πρόγραμμα πτήσεων στην Ελλάδα, ώστε αυτή να μην αναχαιτίζει τα τουρκικά αεροσκάφη.
Το pronews.gr παραθέτει ένα τέτοιο πρόγραμμα πτήσεων.
Όπως φαίνεται στο πρόγραμμα αυτό δεν αναγράφονται οι συντεταγμένες εισόδου- εξόδου στο FIR Αθηνών, ούτε το δρομολόγιο εντός του FIR Αθηνών, ούτε το αεροδρόμιο αναχώρησης των τουρκικών αεροσκαφών, θέτοντας στα άχρηστα τα ελληνικά δικαιώματα, συμφέροντα και αρμοδιότητες της Ελλάδας στο FIR Αθηνών, μετατρέποντας έτσι το Αιγαίο σε οικόπεδο εξ αδιαιρέτου μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.
Η κυβέρνηση Σημίτη και το ΥΠΕΞ είχε αποδεχθεί το 2000 τα DFS, (τώρα ο ΥΕΘΑ το χαρακτηρίζει «σημαντική εξέλιξη»).
Όμως το υπουργείο Άμυνας το 2000 απέρριψε τα DFS ως εξόχως επικίνδυνα για το Αιγαίο.
Έτσι για ένα διάστημα παρουσιάστηκε η τραγελαφική εικόνα, η Τουρκία να υποβάλλει τα DFS (προς ικανοποίηση του τότε ΥΠΕΞ,) αλλά από την άλλη το τότε υπουργείο Άμυνας να αναχαιτίζει τα τουρκικά αεροσκάφη επειδή δεν κατέθεταν σχέδια πτήσης.
Επειδή το υπουργείο Άμυνας το 2000 δεν αποδέχθηκε τα τουρκικά DFS, η Άγκυρα προσπάθησε να τα περάσει μέσω ΝΑΤΟ και μάλιστα μέσω του τότε αεροπορικού στρατηγείου στη Νάπολη, στο οποίο υπαγόταν τότε το 7CAOC στη Λάρισα και το 6CAOC στο Εσκι Σεχίρ.
Το 7CAOC Λάρισας (που υπάγεται στο υπουργείο Άμυνας) εφάρμοσε τη θέση του υπουργείου του και απέστειλε επείγον σήμα στο ΝΑΤΟ και στην Τουρκία, τον Δεκέμβριο του 2001 απορρίπτοντας τα DFS.
Το pronews.gr δίνει στη δημοσιότητα το σήμα αυτό.
Δεκαεπτά χρόνια αργότερα, η κυβέρνηση Τσίπρα- Καμμένου ανέσυρε από τα συρτάρια την αποτυχημένη και ληγμένη πολιτική Σημίτη για το επικίνδυνο για τα ελληνικά συμφέροντα πρόγραμμα DFS.
Προτίθεται μάλιστα να συμφωνήσει κάτι ανάλογο με τον κ Ερντογάν και να το παρουσιάσει ως ελληνική επιτυχία για τη μείωση της έντασης στο Αιγαίο. Είναι άξιο περιέργειας πως η κυβέρνηση Τσίπρα έχει αποφασίσει να ακολουθήσει κατά γράμμα αποτυχημένες πολιτικές των κυβερνήσεων Σημίτη στις σχέσεις με την Τουρκία- πρώτα η αιγιαλίτιδα ζώνη και τώρα η κατάργηση της κατάθεσης σχεδίων πτήσης.
Το εξόχως περίεργο όσο και επικίνδυνο είναι ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης και πρωτίστως η ΝΔ ουδόλως αντέδρασαν στις δηλώσεις Καμμένου είτε γιατί δεν τις αντελήφθησαν είτε γιατί θα θελήσουν να εφαρμόσουν την καταστροφική πολιτική ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ.
Τo ανωτέρω ΣΗΜΑ μεταφρασμένο αναφέρει:
1.«Οι ελληνικές αρχές ενημέρωσαν το 7CAOC ότι το θέμα του τουρκικού Προγράμματος Πτήσεων δεν διασφαλίζει τα σημαντικότατα θέματα στην περιοχή, όπως η ασφάλεια πτήσεων, Έρευνα και Διάσωση (SAR) μέσα στο FIR Αθηνών, μείωση επιπέδων πτήσεων ( RVSM), αποτροπή τρομοκρατικών ενεργειών- αρμοδιότητες ευθύνης αναγνώρισης αεροσκαφών, ασκήσεις, περιοχές ΝΟΤΑΜ, εναέρια κυκλοφορία πολιτικών αεροσκαφών, ελληνικές αεροπορικές επιχειρήσεις, θέματα εθνικής ασφάλειας, κανόνες και διαδικασίες ICAO κλπ.
2, Με βάση τα ανωτέρω, το τουρκικό Ημερήσιο Πρόγραμμα Πτήσεων θεωρείται από τις ελληνικές αρχές ως μη υπάρχον.»
Χάρτης όπου απεικονίζεται (με τη μαύρη γραμμή) το εύρος του FIR Αθηνών, στο οποίο κάθε αεροσκάφος που εισέρχεται σε αυτό οφείλει να υποβάλλει σχέδιο πτήσης.
Το FIR Αθηνών καλύπτει τον Εθνικό Εανέριο Χώρο χώρο και επιπλέον διάσπαρτα τμήματα του διεθνούς εναερίου χώρου, δεδομένου ότι δεν άπτεται ζητημάτων κυριαρχίας, αλλά δικαιοδοσίας.
Σύμφωνα με τους κανόνες του ICAO και τη διεθνή πρακτική, η Ελλάδα απαιτεί, για λόγους ασφάλειας των πολιτικών πτήσεων, όπως όλα τα αεροσκάφη, πολιτικά και στρατιωτικά, υποβάλουν σχέδια πτήσεως πριν από την είσοδό τους στο FIR Αθηνών.
Με την κόκκινη γραμμή φαίνεται η αυθαίρετη ΝΟΤΑΜ 714 ("ειδοποίηση προς αεροναυτιλομένους")την οποία εξέδωσε η Τουρκία τον Αύγουστο του 1974 με την οποία προσπαθούσε να επεκτείνει τον χώρο της δικαιοδοσίας της μέχρι το μέσο του Αιγαίου εντός του FIR Αθηνών. Η Ελλάδα τότε κήρυξε το Αιγαίο επικίνδυνη περιοχή (NOTAM 1157).
Η Άγκυρα, το 1980, και πάλι μονομερώς, ανακάλεσε τη ΝΟΤΑΜ 714 όταν διαπίστωσε ότι το μέτρο έβλαπτε τα συμφέροντά της και ιδίως τον τουρισμό της.
Ωστόσο, η Τουρκία έκτοτε, με το επιχείρημα ότι η Σύμβαση του Σικάγο δεν αφορά στα κρατικά αεροσκάφη, σταθερά αρνείται να υποβάλει σχέδια πτήσεων για τις εισόδους των στρατιωτικών αεροσκαφών της εντός του FIR Αθηνών, διαπράττοντας, έτσι, πολυάριθμες παραβάσεις των κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας και δημιουργώντας κινδύνους για την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου