Μια κοσμογονική νέα καινοτομία στην τεχνολογία πρόωσης τύπου τζετ
η
οποία θα μπορούσε να φέρει μια επανάσταση στην αεροναυπηγική
βιομηχανία, ανοίγοντας το δρόμο για τους κινητήρες τζετ πλάσματος που θα
μπορούσαν να λειτουργήσουν μόνο με αέρα και ηλεκτρισμό....
Ο Berkant Göksel, επικεφαλής ερευνητής σε μια νέα μελέτη του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Βερολίνου, υποστηρίζει ότι η ομάδα του ολοκλήρωσε επιτυχώς δοκιμές σε μηχανές τζετ πλάσματος που θα μπορούσαν να επιτρέψουν στα μελλοντικά αεροσκάφη να πετούν σε υψόμετρα των 50 χλμ. και πέραν αυτών!
Ενώ οι μελέτες για κινητήρες τζετ με χρήση πλάσματος έχουν επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στην ικανότητά τους να χειριστούν μικρούς δορυφόρους στο διάστημα, ο Göksel είπε ότι η έρευνά του επικεντρώθηκε στη λειτουργία του κινητήρα σε κανονική ατμόσφαιρα.
"Είμαστε οι πρώτοι που θα παράγουν γρήγορους και ισχυρούς πίδακες πλάσματος στο επίπεδο του εδάφους. Αυτά τα νέας τεχνολογίας τζετ αεροσκάφη θα μπορούν να φτάσουν ταχύτητες έως και 20 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο", υποστήριξε ο Göksel.
Μια πραγματική πτήση είναι ο επόμενος στόχος ορόσημο για το πρότζεκτ.
Η
ερευνητική ομάδα του χρησιμοποίησε μίνι-πηδάλια μήκους 80χιλ. στα
πειράματά τους - 10.000 από τα οποία θα χρειαζόταν για να υποστηρίξουν
ένα εμπορικό/επιβατικό αεροπλάνο. Ωστόσο, ο Göksel πιστεύει ότι η ομάδα
του θα μπορούσε να δοκιμάσει τη νέα τεχνολογία σε ένα μικρό αεροπλάνο
χρησιμοποιώντας από 100 μέχρι και 1.000 προωθητές.
Τα σχέδια βρίσκονται σε εξέλιξη για την ανάπτυξη μιας κινητής γεννήτριας ισχύος για χρήση στην πρώτη επίδειξη πτήσης επί του b-Ionic Airfish. Το 2005, σχεδιάστηκε το πρώτο αεροσκάφος στον κόσμο που θα προωθηθεί από μηχανές πλάσματος.
Ελπίζουμε ότι αυτό το πείραμα θα βοηθήσει να ξεπεραστεί το σημαντικό εμπόδιο του έργου, το οποίο είναι το τεράστιο ποσό ηλεκτρικής ενέργειας που θα απαιτείται για τη δημιουργία και τη διατήρηση του πλάσματος.
"Μια σειρά προωθητών θα απαιτούσε από μόνη της μια μικρή μονάδα ηλεκτροπαραγωγής, η οποία θα ήταν αδύνατο να τοποθετηθεί σε ένα αεροσκάφος με τη σημερινή τεχνολογία" δήλωσε ο Dan Lev από το Technion-Israel Institute of Technology.
Ο Göksel ελπίζει να λύσει το ζήτημα αυτό με ηλιακούς συλλέκτες ή ενδεχομένως με την ασύρματη εκπομπή ενέργειας στις μηχανές.
Πηγή
Ο Berkant Göksel, επικεφαλής ερευνητής σε μια νέα μελέτη του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Βερολίνου, υποστηρίζει ότι η ομάδα του ολοκλήρωσε επιτυχώς δοκιμές σε μηχανές τζετ πλάσματος που θα μπορούσαν να επιτρέψουν στα μελλοντικά αεροσκάφη να πετούν σε υψόμετρα των 50 χλμ. και πέραν αυτών!
Ενώ οι μελέτες για κινητήρες τζετ με χρήση πλάσματος έχουν επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στην ικανότητά τους να χειριστούν μικρούς δορυφόρους στο διάστημα, ο Göksel είπε ότι η έρευνά του επικεντρώθηκε στη λειτουργία του κινητήρα σε κανονική ατμόσφαιρα.
"Είμαστε οι πρώτοι που θα παράγουν γρήγορους και ισχυρούς πίδακες πλάσματος στο επίπεδο του εδάφους. Αυτά τα νέας τεχνολογίας τζετ αεροσκάφη θα μπορούν να φτάσουν ταχύτητες έως και 20 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο", υποστήριξε ο Göksel.
Μια πραγματική πτήση είναι ο επόμενος στόχος ορόσημο για το πρότζεκτ.
Τα σχέδια βρίσκονται σε εξέλιξη για την ανάπτυξη μιας κινητής γεννήτριας ισχύος για χρήση στην πρώτη επίδειξη πτήσης επί του b-Ionic Airfish. Το 2005, σχεδιάστηκε το πρώτο αεροσκάφος στον κόσμο που θα προωθηθεί από μηχανές πλάσματος.
Ελπίζουμε ότι αυτό το πείραμα θα βοηθήσει να ξεπεραστεί το σημαντικό εμπόδιο του έργου, το οποίο είναι το τεράστιο ποσό ηλεκτρικής ενέργειας που θα απαιτείται για τη δημιουργία και τη διατήρηση του πλάσματος.
"Μια σειρά προωθητών θα απαιτούσε από μόνη της μια μικρή μονάδα ηλεκτροπαραγωγής, η οποία θα ήταν αδύνατο να τοποθετηθεί σε ένα αεροσκάφος με τη σημερινή τεχνολογία" δήλωσε ο Dan Lev από το Technion-Israel Institute of Technology.
Ο Göksel ελπίζει να λύσει το ζήτημα αυτό με ηλιακούς συλλέκτες ή ενδεχομένως με την ασύρματη εκπομπή ενέργειας στις μηχανές.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου