Απολύσεις, αφαίμαξη πόρων και αδιέξοδο μεταξύ Αττικό Μετρό ΑΕ και εργολάβου. Οι εργαζόμενοι σήμερα πραγματοποιούν 24ωρη απεργία
Σήμερα, μέσα σε λίγες ώρες 65 ή και 70 εργαζόμενοι στο κατασκευαστικό τμήμα του μετρό Θεσσαλονίκης απολύονται από την ΑΕΓΕΚ, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες ακολουθούν και άλλες.....
απολύσεις, αφού το έργο έχει «παγώσει» εδώ και τέσσερις μήνες.
Οι εργαζόμενοι σήμερα πραγματοποιούν 24ωρη απεργία, σε μία κίνηση απελπισίας, αφού όλες οι άλλες πρωτοβουλίες τους για να ξαναμπεί μπροστά το έργο έχουν, ως τώρα, πέσει στο κενό.
Επιμένουν ότι λύση δε θα δοθεί για το έργο και την πόλη, αν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και ο ίδιος ο αναπλ. υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, δεν παρέμβουν καλώντας τον κύριο του έργου, την Αττικό Μετρό Α.Ε. και, την ανάδοχο κοινοπραξία, την ΑΙΑSA, να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι μέχρι να βρεθεί λύση στο αδιέξοδο που κρατάει τη Θεσσαλονίκη όμηρο σε ένα έργο που από εκεί που έπρεπε να ήταν ευλογία, έχει καταντήσει πληγή για την πόλη.
Θέλει, όμως, το υπουργείο να ασκήσει πίεση τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή; Έχουν ήδη διαρρεύσει πληροφορίες ότι με εντολή Σταθάκη, δηλαδή του αρμοδίου υπουργού, από τον κωδικό του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης αντλήθηκαν περί τα 400 και πλέον εκατ. , προκειμένου να μπορέσει το ελληνικό δημόσιο να πληρώσει τη δόση προς το ΔΝΤ. Η πληροφορία αυτή δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη, αλλά αν όντως ευσταθεί, τότε η πολιτική ηγεσία του Οικονομίας, κωλύεται στο να σπεύσει να πιέσει τα πράγματα, μέχρι τουλάχιστον να καταλήξουν θετικά οι διαπραγματεύσεις και να έρθουν κεφάλαια από τους δανειστές.
Η σκληρή πραγματικότητα
Αυτό πάντως που γνωρίζει η Voria.gr είναι, τα δεδομένα της σκληρής πραγματικότητας. Ποια είναι αυτά; Πριν πέντε μήνες στο έργο απασχολούνταν συνολικά περί τα 900 άτομα μαζί με τους εργαζόμενους στους υπεργολάβους και το διοικητικό προσωπικό. Αυτοί μειώθηκαν στα 190 άτομα στο κατασκευαστικό και βέβαια για σήμερα έχουν ειδοποιηθεί 70 για απολύσεις.
Η ΑΕΓΕΚ, να σημειωθεί, οφείλει τη μισθοδοσία Φεβρουαρίου και Μαρτίου και, το δώρο του Πάσχα, πέραν των αποζημιώσεων σε όσους απολύσει. Η εταιρεία, διευκρινίζεται, που λειτουργεί ως υπεργολάβος της αναδόχου κοινοπραξίας για το κατασκευαστικό – είναι και μία από τις πέντε εταιρείας που απαρτίζουν την ανάδοχο ΑΙΑSA- έχει δε από το Δεκέμβριο του 2014 καταγγείλει τη σύμβαση με την κοινοπραξία.
Κι' όπως είναι επόμενο, αν δεν λυθεί ο γόρδιος δεσμός μεταξύ Αττικό Μετρό και αναδόχου, θα γίνουν και άλλες απολύσεις αφού εργασίες δεν εκτελούνται. Οπως πληροφορείται η Voria.gr, στα εργοτάξια θα μείνουν περί τα 80 άτομα για φύλαξη και λόγους ασφαλείας, άτομα που θα περάσουν στον ανάδοχο.
Άλλωστε, οι εργασίες που εκτελούνταν για λόγους ασφαλείας στους σταθμούς «Αγίας Σοφίας» και «Ανάληψη» ολοκληρώθηκαν και απομένουν ορισμένες εργασίες στο «Πανεπιστήμιο».
Τι θα γίνει όμως με το έργο; Η Αττικό Μετρό ΑΕ, υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να παρεκκλίνει από τους όρους της σύμβασης, ότι θα τηρήσει τις αποφάσεις των διαιτητικών δικαστηρίων, ενώ έχει παράλληλα αρνηθεί το αίτημα που κατέθεσε ο ανάδοχος για διάλυση της σύμβασης.
Ο ανάδοχος, από την άλλη πλευρά, αφού δικαιώθηκε ως προς την οριακή συμφωνία της σύμβασης οπότε μπορεί να αποχωρήσει χωρίς να χάσει τις εγγυητικές, έχει πει ότι θέλει να συνεχίσει την κατασκευή του έργου... μέσω της διάλυσης της σύμβασης.
Όλο αυτό ακούγεται οξύμωρο αλλά είναι σύμφωνο με τη νομοθεσία περί δημοσίων έργων. Πιο συγκεκριμένα, αν αποδεχτεί η Αττικό Μετρό ΑΕ το αίτημα της διάλυσης, από του σημείου εκείνου και μετά οι δύο πλευρές θα μπορούν (;) να συνεννοηθούν πάνω σε ένα νέο ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ενώ η Επιτροπή Ελέγχου θα εκτιμήσει τις λεγόμενες «θετικές ζημίες», απαιτήσεις διψήφιες που δεν σχετίζονται με εκείνες που βρίσκονται στα διαιτητικά δικαστήρια.
Όλοι θέλουν να γίνει το Μετρό, αλλά το έργο δεν προχωράει. Κοινή εκτίμηση όσων εμπλέκονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, είναι, ότι χωρίς πολιτική παρέμβαση λύση δεν πρόκειται να βρεθεί. Επίσης, όλο και περισσότερες είναι οι φωνές που ζητούν από τους βουλευτές της Θεσσαλονίκης και τους αυτοδιοικητικούς φορείς, τους εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων, να πάρουν δυναμικά θέση στο ζήτημα και να απαιτήσουν εδώ και τώρα λύσεις.
πηγη
απολύσεις, αφού το έργο έχει «παγώσει» εδώ και τέσσερις μήνες.
Οι εργαζόμενοι σήμερα πραγματοποιούν 24ωρη απεργία, σε μία κίνηση απελπισίας, αφού όλες οι άλλες πρωτοβουλίες τους για να ξαναμπεί μπροστά το έργο έχουν, ως τώρα, πέσει στο κενό.
Επιμένουν ότι λύση δε θα δοθεί για το έργο και την πόλη, αν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και ο ίδιος ο αναπλ. υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, δεν παρέμβουν καλώντας τον κύριο του έργου, την Αττικό Μετρό Α.Ε. και, την ανάδοχο κοινοπραξία, την ΑΙΑSA, να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι μέχρι να βρεθεί λύση στο αδιέξοδο που κρατάει τη Θεσσαλονίκη όμηρο σε ένα έργο που από εκεί που έπρεπε να ήταν ευλογία, έχει καταντήσει πληγή για την πόλη.
Θέλει, όμως, το υπουργείο να ασκήσει πίεση τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή; Έχουν ήδη διαρρεύσει πληροφορίες ότι με εντολή Σταθάκη, δηλαδή του αρμοδίου υπουργού, από τον κωδικό του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης αντλήθηκαν περί τα 400 και πλέον εκατ. , προκειμένου να μπορέσει το ελληνικό δημόσιο να πληρώσει τη δόση προς το ΔΝΤ. Η πληροφορία αυτή δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη, αλλά αν όντως ευσταθεί, τότε η πολιτική ηγεσία του Οικονομίας, κωλύεται στο να σπεύσει να πιέσει τα πράγματα, μέχρι τουλάχιστον να καταλήξουν θετικά οι διαπραγματεύσεις και να έρθουν κεφάλαια από τους δανειστές.
Η σκληρή πραγματικότητα
Αυτό πάντως που γνωρίζει η Voria.gr είναι, τα δεδομένα της σκληρής πραγματικότητας. Ποια είναι αυτά; Πριν πέντε μήνες στο έργο απασχολούνταν συνολικά περί τα 900 άτομα μαζί με τους εργαζόμενους στους υπεργολάβους και το διοικητικό προσωπικό. Αυτοί μειώθηκαν στα 190 άτομα στο κατασκευαστικό και βέβαια για σήμερα έχουν ειδοποιηθεί 70 για απολύσεις.
Η ΑΕΓΕΚ, να σημειωθεί, οφείλει τη μισθοδοσία Φεβρουαρίου και Μαρτίου και, το δώρο του Πάσχα, πέραν των αποζημιώσεων σε όσους απολύσει. Η εταιρεία, διευκρινίζεται, που λειτουργεί ως υπεργολάβος της αναδόχου κοινοπραξίας για το κατασκευαστικό – είναι και μία από τις πέντε εταιρείας που απαρτίζουν την ανάδοχο ΑΙΑSA- έχει δε από το Δεκέμβριο του 2014 καταγγείλει τη σύμβαση με την κοινοπραξία.
Κι' όπως είναι επόμενο, αν δεν λυθεί ο γόρδιος δεσμός μεταξύ Αττικό Μετρό και αναδόχου, θα γίνουν και άλλες απολύσεις αφού εργασίες δεν εκτελούνται. Οπως πληροφορείται η Voria.gr, στα εργοτάξια θα μείνουν περί τα 80 άτομα για φύλαξη και λόγους ασφαλείας, άτομα που θα περάσουν στον ανάδοχο.
Άλλωστε, οι εργασίες που εκτελούνταν για λόγους ασφαλείας στους σταθμούς «Αγίας Σοφίας» και «Ανάληψη» ολοκληρώθηκαν και απομένουν ορισμένες εργασίες στο «Πανεπιστήμιο».
Τι θα γίνει όμως με το έργο; Η Αττικό Μετρό ΑΕ, υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να παρεκκλίνει από τους όρους της σύμβασης, ότι θα τηρήσει τις αποφάσεις των διαιτητικών δικαστηρίων, ενώ έχει παράλληλα αρνηθεί το αίτημα που κατέθεσε ο ανάδοχος για διάλυση της σύμβασης.
Ο ανάδοχος, από την άλλη πλευρά, αφού δικαιώθηκε ως προς την οριακή συμφωνία της σύμβασης οπότε μπορεί να αποχωρήσει χωρίς να χάσει τις εγγυητικές, έχει πει ότι θέλει να συνεχίσει την κατασκευή του έργου... μέσω της διάλυσης της σύμβασης.
Όλο αυτό ακούγεται οξύμωρο αλλά είναι σύμφωνο με τη νομοθεσία περί δημοσίων έργων. Πιο συγκεκριμένα, αν αποδεχτεί η Αττικό Μετρό ΑΕ το αίτημα της διάλυσης, από του σημείου εκείνου και μετά οι δύο πλευρές θα μπορούν (;) να συνεννοηθούν πάνω σε ένα νέο ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ενώ η Επιτροπή Ελέγχου θα εκτιμήσει τις λεγόμενες «θετικές ζημίες», απαιτήσεις διψήφιες που δεν σχετίζονται με εκείνες που βρίσκονται στα διαιτητικά δικαστήρια.
Όλοι θέλουν να γίνει το Μετρό, αλλά το έργο δεν προχωράει. Κοινή εκτίμηση όσων εμπλέκονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, είναι, ότι χωρίς πολιτική παρέμβαση λύση δεν πρόκειται να βρεθεί. Επίσης, όλο και περισσότερες είναι οι φωνές που ζητούν από τους βουλευτές της Θεσσαλονίκης και τους αυτοδιοικητικούς φορείς, τους εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων, να πάρουν δυναμικά θέση στο ζήτημα και να απαιτήσουν εδώ και τώρα λύσεις.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου