Ένα βίντεο υψηλής ταχύτητας αναδεικνύει την “άρνηση” κατακόρυφων ελατηρίων να υπακούσουν στο νόμο της βαρύτητας.
Ελατήρια σε κατακόρυφη διεύθυνση αφήνονται να πέσουν ελεύθερα προς το έδαφος. Ενώ το πάνω τμήμα του ελατηρίου αρχίζει πέφτει κανονικά, το κατώτερο τμήμα παραμένει ακίνητο. Παρακολουθείστε το πείραμα. Προφανώς οι σπείρες του κατώτερου τμήματος του ελατηρίου -όταν αυτό αφήνεται να πέσει προς τα κάτω- εκτός από τη δύναμη του βάρους “αισθάνονται” ακόμη την δύναμη της τάσης του ελατηρίου που “εξουδετερώνει” το βάρος.
Έτσι το κατώτερο τμήμα του ελατηρίου για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα αιωρείται.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή της σταθεράς k των ελατηρίων που χρησιμοποιούνται στα πειράματα είναι μικρή, οπότε μικρή είναι και η ταχύτητα διάδοσης μιας διαταραχής σ’ αυτά…
freepatentsgr.blogspot
Ελατήρια σε κατακόρυφη διεύθυνση αφήνονται να πέσουν ελεύθερα προς το έδαφος. Ενώ το πάνω τμήμα του ελατηρίου αρχίζει πέφτει κανονικά, το κατώτερο τμήμα παραμένει ακίνητο. Παρακολουθείστε το πείραμα. Προφανώς οι σπείρες του κατώτερου τμήματος του ελατηρίου -όταν αυτό αφήνεται να πέσει προς τα κάτω- εκτός από τη δύναμη του βάρους “αισθάνονται” ακόμη την δύναμη της τάσης του ελατηρίου που “εξουδετερώνει” το βάρος.
Έτσι το κατώτερο τμήμα του ελατηρίου για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα αιωρείται.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή της σταθεράς k των ελατηρίων που χρησιμοποιούνται στα πειράματα είναι μικρή, οπότε μικρή είναι και η ταχύτητα διάδοσης μιας διαταραχής σ’ αυτά…
freepatentsgr.blogspot
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου