Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

Νέμεσις

Ο περισσότερος κόσμος ακούγοντας την λέξη Νέμεσις φέρνει στο νου του την έννοια της εκδίκησης.
Κι όμως η συγκεκριμένη ερμηνεία δεν επαληθεύεται από την ετυμολογία της λέξης. 
Η αρχική της σημασία συνδέεται με το ρήμα νέμω δηλαδή μοιράζω. Στα πρώτα εκείνα χρόνια που χάνονται στο βάθος των αιώνων, το νέμω συνδέονταν με την άφθονη μοιρασιά αγαθών. Και η Νέμεσις ήταν η θεά που το έκανε αυτό πράξη στο Σύμπαν - για άλλους, απλά η  προσωποποίηση της συγκεκριμένης έννοιας. 
Κάπως αργότερα, εισάγεται στη συλλογική Συνειδητότητα η έννοια της  Θεία Δίκης δηλαδή αρχίζει πια η Νέμεσις  να συνδέεται με την υψηλότερη, επουράνια μορφή Δικαιοσύνης. 
Πότε ακριβώς έγινε αυτό δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι αλλά ήδη στα Ορφικά τα οποία για πολλούς χρονολογούνται πολλές χιλιάδες έτη προς Χριστού, υπάρχει ο περίφημος Ύμνος 61, ύμνος δοξαστικός προς την θεά Νέμεσις. 
Αξιοσημείωτο είναι ότι σύμφωνα με κάποιες μυθολογικές εκδοχές, η Νέμεσις, και όχι η Λήδα, ήταν η βιολογική μητέρα της Ωραίας Ελένης. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να μελετηθεί ο συμβολισμός και ν' αναλυθεί ο Τρωϊκός πόλεμος υπό αυτό το πρίσμα, αν και δεν είναι της παρούσης. 
Ωστόσο, αξίζει να ειπωθεί εδώ ότι το τετράπτυχο της Αρχαίας Ελληνικής Κοσμοθέασης - 
´Υβρις, Άτις, Νέμεσις, Τίσις-διαχωρίζει την έννοια της Θείας Δίκης(Νέμεσις) από αυτήν της Τιμωρίας(Τίσις). 
Αυτός μπορεί να είναι για πολλούς ένας άνευ σημασίας διαχωρισμός εφόσον η Τίσις φαίνεται να είναι το αποτέλεσμα της δράσεως της Νεμέσεως ωστόσο παραμένει μια  αισθητή διαφοροποίηση η οποία υποδηλώνει ότι οι έννοιες δεν ήταν ταυτόσημες. 
Ακόμα και ο κοινούς νους μπορεί να το επιβεβαιώσει: η επέλαση της Νεμέσεως δεν φέρνει πάντα την τιμωρία. Ένας πολίτης που παραπέμπεται στην Δικαιοσύνη πολλές φορές κρίνεται αθώος. 

Πέρα από αυτό, η Νέμεσις μπορεί να φέρει και την επιβράβευση, αν αυτό επιτάσσει η Κοσμική Τάξη της οποίας και είναι εκπρόσωπος. 

Σε μία κοινωνία Υψηλής Συνειδητότητας, ο πολίτης όχι μόνο δεν θα φοβόταν την Νέμεσις αλλά θα την αποζητούσε κιόλας καθημερινά στις επικλήσεις του. 
logiosermis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου