Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2013

ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΕΙΤΑΙ, ΣΕ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ Η.Π.Α. ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η νεοφιλελεύθερη εισβολή στο χώρο της εκπαίδευσης έχει ξεκινήσει με ιδιαίτερη ορμή στη δεκαετία του ’90. Ναυαρχίδες της απόπειρας των ασύδοτων επιχειρηματικών δυνάμεων να καταλύσουν τη δημόσια εκπαίδευση με κουπόνια κρατικής χρηματοδότησης σε ιδιωτικά σχολεία στις σκανδιναβικές χώρες, ιδίως στη Σουηδία, με τα περιβόητα charter schools στις Η.Π.Α. και με τα free schools στη Βρετανία.
20 χρόνια εισβολής των ιδιωτών στην εκπαίδευση απέδειξαν πόσο καταστροφική είναι για το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης η ανάμιξη επιχειρηματιών που δεν ενδιαφέρονται για την εκπαίδευση, την καινοτομία, την παροχή κοινωνικού αγαθού, παρά μόνο για το κέρδος.

Καταστροφική έχει αποδειχθεί η νεοφιλελεύθερη μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση της Σουηδίας.

Η δημιουργία «ελεύθερων σχολείων» κατά τα αμερικάνικα πρότυπα, η παροχή χρηματοδότησης μέσω κουπονιών από το κράτος σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και η απόσυρση του κρατικού ελέγχου από όλα τα σχολεία (όλα αυτά που σχεδιάζουν από κοινού Υπουργείο Παιδείας, ΣΙΕΙΕ και τρόικα για την Ελλάδα) προκάλεσαν τη δραματική πτώση των μαθητικών επιδόσεων σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Pisa 2012.

Σύμφωνα με τη Dr. Susanne Lindborg του London School of Education,
για τα αποτελέσματα αυτά ενοχοποιείται αναμφισβήτητα η ιδιωτική πρωτοβουλία στην εκπαίδευση, ενώ ακόμη και εκπρόσωποι της δεξιάς σουηδικής κυβέρνησης παραδέχτηκαν ότι τα αποτελέσματα της Pisa αποτέλεσαν το τελευταίο καρφί στο φέρετρο της νεοφιλελεύθερης μεταρρύθμισης (πηγή).

Κάτω από την κοινωνική πίεση η συντηρητική κυβέρνηση της Σουηδίας αποφάσισε να λάβει μέτρα. Πρόσφατα ο υπουργός Παιδείας Jan Björklund, δήλωσε στο δημόσιο ραδιόφωνο της χώρας ότι είναι δύσκολο να υπερασπιστεί κανείς ότι λίγα σχολεία θα πρέπει να λειτουργούν κάτω από τελείως διαφορετικούς όρους από όλα τα υπόλοιπα και παρουσίασε το σχέδιο για τη μετατροπή των ιδιωτικών σχολείων σε δημόσια (πηγή).

15ετής έρευνα στα charter schools στις Η.Π.Α. – όπου, σημειωτέον, δεν υπάρχει για τους εκπαιδευτικούς ίχνος εργασιακού δικαιώματος με ατέλειωτες ώρες δουλειάς και με μισθό ανειδίκευτου εργάτη - απέδειξε ότι τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα είναι κατά 84% χειρότερα από αυτά των δημόσιων σχολείων.
Η μεγαλύτερη, όμως, απειλή για το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης προκύπτει από το ότι τα σχολεία αυτά με τη βοήθεια ιδιωτικής χρηματοδότησης και την πολιτική υποστήριξη του μέχρι προ δύο μηνών ρεπουμπλικάνου δημάρχου της Νέας Υόρκης Bloomberg είχαν αρχίσει να καταλαμβάνουν, προκειμένου να φτιάξουν «εκπαιδευτικές αλυσίδες», χώρους των δημόσιων σχολείων! Αίθουσες διδασκαλίας, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια παραχωρούνταν δωρεάν στα ιδιωτικά charter schools χωρίς γονείς και εκπαιδευτική κοινότητα να μην μπορούν να κάνουν τίποτε.

Χιλιάδες γονείς τα τελευταία χρόνια στη Νέα Υόρκη διαδηλώνουν για τη διάλυση των δημόσιων σχολείων και φαίνεται ότι η εκλογή του δημοκρατικού δημάρχου De Blasio θα βάλει τέλος στη νεοσυντηρητική κατρακύλα που διογκώνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Ο νέος δήμαρχος δεσμεύτηκε ότι θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να μπει φραγμός στην επιχειρηματική ασυδοσία.

Πηγές: 1 , 2

Βλέπουμε, λοιπόν, ότι την ώρα που η ασύδοτη ιδιωτική πρωτοβουλία επιχειρείται να χαλιναγωγηθεί και να αποκατασταθεί ο δημόσιος έλεγχος στην εκπαίδευση στις χώρες που γνώρισαν τις δραματικές συνέπειες του «δόγματος του σοκ» στην Παιδεία, στην Ελλάδα των Μνημονίων η δημόσια εκπαίδευση διαλύεται και για την ιδιωτική προτείνεται η πλήρης «απελευθέρωσή» της από την κρατική εποπτεία. Ήδη τα πρώτα αποτελέσματα είναι ορατά: Πλαστοί τίτλοι σπουδών, παραχάραξη ακόμη και των Πανελλαδικών Εξετάσεων, εκδικητικές απολύσεις εκπαιδευτικών. Είναι χρέος όλων μας να μην επιτρέψουμε στο νεοφιλελεύθερο σκοταδισμό να καταργήσει το δημόσιο χαρακτήρα του εκπαιδευτικού αγαθού.


ΠΗΓΗ

http://anatropitora

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου