Μείωση κόστους, ζήτησε ο Υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης από τον
Ο.Α.Σ.Θ. χωρίς να υποδείξει παράλληλα, πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτή.
τη μείωση του κόστους, αντί "να ζητά αύξηση κομίστρου ή μεγαλύτερη επιδότηση", είπε ο Υπουργός. Ποιά είναι η αλήθεια:
τη μείωση του κόστους, αντί "να ζητά αύξηση κομίστρου ή μεγαλύτερη επιδότηση", είπε ο Υπουργός. Ποιά είναι η αλήθεια:
1) το κόστος είναι δύσκολο να μειωθεί, χωρίς μείωση της ποιότητας της
υπηρεσίας (μείωση δρομολογίων). Ο δεύτερος δρόμος είναι υπαρκτός, αλλά
πολύ οδυνηρός και δεν τόλμησε να τον αναφέρει ο Υπουργός, γιατί θα
συγκρουστεί με τους εργαζόμενους και το πανίσχυρο συνδικάτο τους, που
είναι ..καταπράσινο, ΠΑΣΟΚ, πιό ΠΑΣΟΚ δεν γίνεται. Έτσι, ο Υπουργός
λειτούργησε πονηρά, αφήνοντας τη διοίκηση να βγάλει το φίδι από την
τρύπα και να πεί πρώτη την πικρή λέξη "απολύσεις". Με μειώσεις
μισθών των εργαζομένων, δεν σώζεται η παρτίδα, εκτός αν αυτές είναι της
τάξης του 30-40%. Σκέφτεται κάτι τέτοιο ο Υπουργός;
2) το κράτος μείωσε ήδη κατά 32 εκ.ευρώ την "επιδότηση" (λέγεται νομικά "αντισταθμιστική καταβολή"
προς τον ΟΑΣΘ, δηλαδή προς τους επιβάτες, αφού ο οργανισμός δεν
επιδοτείται για να έχουν κέρδη οι μέτοχοι, αλλά για να καλύπτονται οι
διαφορές δαπανών - εσόδων. Τα κέρδη των μετόχων, περίπου 6.000 το χρόνο,
για την πλειοψηφία των μετόχων, που έχουν 1/8 λεωφορείου (οι
περισσότεροι έχουν μερίδιο του 1/8), δεν έχουν σχέση με την "επιδότηση",
αλλά με το ύψος των επενδύσεων που πραγματοποιούν και τα έσοδα από
εισιτήρια.
3) το εισιτήριο πρέπει να πάει άμεσα στα 1,20 - 1,40 ευρώ, για να μειωθεί στοιχειωδώς το αναγκαστικό έλλειμμα του ΟΑΣΘ.
Για να κλείσουμε και να ενημερωθούν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, για να μην τους κοροϊδεύει κανείς:
Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις παρά μόνο δύο:
- ή θα απολυθεί πολύς κόσμος από τον ΟΑΣΘ και ταυτόχρονα θα μειωθούν δρομολόγια ή
- θα αυξηθεί το εισιτήριο κατά 50% τουλάχιστον αν το κράτος θέλει να ρίξει την "επιδότηση" στα 50 εκ.ευρώ ή και λιγότερο (για να μη δίνει καθόλου επιδότηση, το εισιτήριο πρέπει να πάει στα 2 ευρώ και παραπάνω)
Χωρίς "επιδότηση", δεν γίνεται αστική συγκοινωνία με φθηνό εισιτήριο,
πουθενά στον κόσμο. Εκεί που δεν υπάρχει επιδότηση, τα εισιτήρια φτάνουν
και στα 8 ευρώ, για μετακινήσεις εντός πόλεων όπως η Θεσσαλονίκη.
Κι επειδή όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι οι κουβέντα θα φτάσει σε απολύσεις
και στον ΟΑΣΘ, θα αφήσουμε τη .... χαρά να τις εξαγγείλει ο Υπουργός κι
όχι να βγάζει την ουρά του απέξω, για να μην κακοκαρδίσει τους
συντρόφους εργαζομένους.
Το δικό μας πρόβλημα, ως πολίτες, είναι ότι αν μειωθεί κι άλλο η κρατική
επιδότηση, θα μείνουμε χωρίς συγκοινωνίες. Δεν διαφωνούμε φυσικά με
καμία μείωση κόστους, αρκεί αυτή να μπορεί να επιτευχθεί, χωρίς να
καταστραφεί το συγκοινωνιακό έργο στην πόλη.
Οι γκεμπελίστικοι λαϊκισμοί του τύπου "να μειώσουν οι μέτοχοι τα κέρδη τους" είναι μπαρούφες για ουρακοτάγκους και αδαείς, από πολιτικάντηδες που δεν θέλουν να αναλάβουν πολιτικό κόστος.
Το 90% των μετόχων δεν καλύπτει ούτε τις ασφαλιστικές του εισφορές, τα κέρδη είναι θεωρητικά και ακόμη κι αν εξαφανιστούν, δεν σώζεται η παρτίδα.
Οι γκεμπελίστικοι λαϊκισμοί του τύπου "να μειώσουν οι μέτοχοι τα κέρδη τους" είναι μπαρούφες για ουρακοτάγκους και αδαείς, από πολιτικάντηδες που δεν θέλουν να αναλάβουν πολιτικό κόστος.
Το 90% των μετόχων δεν καλύπτει ούτε τις ασφαλιστικές του εισφορές, τα κέρδη είναι θεωρητικά και ακόμη κι αν εξαφανιστούν, δεν σώζεται η παρτίδα.
Ας μας πει λοιπόν ο Υπουργός, πώς μπορεί να μειώσει ο ΟΑΣΘ τις
δαπάνες. Και να το πει πρώτα, στα πράσινα συνδικάτα, να γευθεί πρώτος τη
γλύκα....όταν ακουστεί η λέξη απολύσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου