Google+ To Φανάρι : Τέσσερις λόγοι που τρίζει ο διαδικτυακός θρόνος της Google

Παρασκευή 17 Απριλίου 2015

Τέσσερις λόγοι που τρίζει ο διαδικτυακός θρόνος της Google

Η χαμένη μάχη με το facebook, τα συρρικνούμενα έσοδα και τα εξωγήινα πρότζεκτ που δεν κατάφεραν να αποδώσουν τα μέγιστα, κάνουν την λαμπερή εικόνα του κολοσσού να θαμπώνει
 Όταν κανείς μιλά για την Google, σίγουρα δεν μπορεί να υποψιαστεί πως μια τέτοια τεχνολογική και επιχειρηματική αυτοκρατορία μπορεί να παραπαίει. Για την ακρίβεια τα λόγια του επιχειρηματία Πολ Κεντρόσκι, ήταν "νομίζω πως η Google την έχει πατήσει κατά 75%" (για την ακρίβεια δήλωσε fucked up).
Και μπορεί η έκφραση να μοιάζει σαν βγαλμένη από τη σφαίρα της φαντασίας, όμως μια σειρά από γεγονότα το τελευταίο διάστημα κινούν υποψίες και ερωτηματικά για το κατά πόσο μια τέτοια εκτίμηση είναι τόσο εκτός πραγματικότητας...


Ένας γίγαντας έξω από το... γράμμα του νόμου

Εδώ και μήνες η Google έχει απασχολήσει τα ΜΜΕ με άρθρα σχετικά με το κατά πόσο παραβιάζει τις νομοθεσίες περί ανταγωνιστικότητας. Το αμαρτωλό παρελθόν της, σχετικά με παλαιότερη έρευνα των αμερικανικών αρχών επανέρχεται στο προσκήνιο, αυτή τη φορά έπειτα από ανακίνηση της διαδικασίας της ΕΕ. Η Επιτροπή ανακοίνωσε επίσης ότι κίνησε επισήμως χωριστή έρευνα για παράβαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας σχετικά με τη συμπεριφορά της Google όσον αφορά το λειτουργικό σύστημα κινητών τηλεφώνων Android. Η έρευνα θα επικεντρωθεί στο κατά πόσον η Google έχει συνάψει αντιανταγωνιστικές συμφωνίες ή έχει καταχραστεί πιθανή δεσπόζουσα θέση στον τομέα των λειτουργικών συστημάτων, των εφαρμογών και των υπηρεσιών για τις έξυπνες συσκευές κινητής τηλεφωνίας.
Η Ένωση άλλωστε έχει βάλει στο στόχαστρο την εταιρία και για την πολιτική που χρησιμοποιεί σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, αφού η Google αγνοεί το δικαίωμα κάθε ανθρώπου να ξεχαστεί και έτσι παρέχει στοιχεία και πληροφορίες ακόμη και για άτομα που δεν το επιθυμούν.

Πολεμώντας (μάταια) το Facebook

Δεκάδες είναι οι αναφορές από το εσωτερικό των κεντρικών της εταιρίας που εξηγούν πως η κινητήριος δύναμη πίσω από την προσπάθεια να επεκταθεί στα social media - με του Google+ - ήταν προκειμένου να καταφέρει να συλλέγει σημαντικές πληροφορίες, ιδιαίτερα ελκυστικές στους διαφημιστές. Κάτι τέτοιο όμως δεν δούλεψε ποτέ. "Το Facebook εξειδικεύτηκε στη στοχοθέτηση, κάτι που η Google παλεύει ακόμη να πετύχει". σημειώνει ο Τζέρεμι Κρέσμαν, αναλυτής οικονομικών του διαδικτύου.

Οι φήμες πως το Google Plus θα αποτελεί σύντομα μια κακή ανάμνηση για την Google κυκλοφορούν εδώ και τουλάχιστον ενάμιση χρόνο. Αυτή τη φορά όμως επιβεβαιώθηκαν με τον πιο επίσημο τρόπο. Ο Μπράντλεϊ Χόροβιτς, ανώτατο στέλεχος της εταιρίας, το ανακοίνωσε έμμεσα πριν από μερικές η
μέρες.
Το όλο στοιχείο που προοιωνίζει το τέλος της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης της εταιρίας, συνοψίζεται στην απόφαση του διαχωρισμού των υπηρεσιών φωτογραφίας και streaming από αυτή. Αν αναλογιστεί κανείς το μερίδιο της δραστηριότητας που καταλαμβάνουν αυτά τα δύο ιντερνετικά προϊόντα στο G+, η απόσπασή τους από αυτό βάζει την οριστική ταφόπλακα στο κομμάτι της κοινωνικής δικτύωσης.

Τα δύσκολα χρόνια του Youtube

Οι απειλές στην πρωτοκαθεδρία του youtube είναι άπειρες κατά το παρελθόν. Αυτή τη φορά όμως ο ανταγωνισμός μοιάζει πιο ικανός από ποτέ. Τόσο το facebook, όσο και η AOL επενδύουν σε σειρές πρωτογενών βίντεο, ενώ πλέον και το twitter επιτρέπει στους χρήστες την αναμετάδοση και το livestream. Μικροί και μεγάλοι ανταγωνιστές έχουν τα προσόντα να αποσπάσουν μέρος από τη διαφήμιση και τους χρήστες του Youtube.

Η Google αγόρασε την πλατφόρμα αναπαραγωγής βίντεο το 2006 και τώρα προσπαθεί να επενδύσει περισσότερα χρήματα στο ηλεκτρονικό "πουλέν" της ώστε να αντισταθεί στον ανταγωνισμό. "Δεν νομίζω πως το youtube άλλαξε πολύ τα τελευταία τρία χρόνια" αναφέρει Ραν Χαρνέβο, πρώην επικεφαλής του τομέα βίντεο της AOL. "Το βασικό πλεονέκτημα του Facebook εδώ είναι πως είναι πολύ πιο αποτελεσματικό στην αναζήτηση από το Youtube" σημειώνει.

Από τη σελήνη πάλι πίσω στη γή

Άλλος ένα παράγοντας που θάμπωσε την απόλυτη κυριαρχία της εταιρίας είναι όλες αυτές οι θεότρελες καινοτομίες που έχει προσπαθήσει να προωθήσει. Όσο κι αν ακούγεται εντυπωσιακό να υπάρχει αυτοκίνητο που κινείται μόνο του ή να φοράς γυαλιά ηλίου ή οράσεως που είναι παράλληλα και υπολογιστές, στο τέλος ακολουθεί η απογοήτευση. Είτε γιατί κάποιες από τις καινοτομίες δεν συνάδουν με την νομοθεσία, είτε γιατί τελικά δεν αποδίδουν όπως θα έπρεπε, είτε τελικά γιατί άλλες εταιρίες καταφέρνουν να εκμεταλλευτούν καλύτερα την αγορά (για παράδειγμα στις μεταφορές με drone).

Αναλυτές επισημαίνουν πως οι μεγάλες προσδοκίες μιας εταιρίας της τάξης της Google, δημιουργεί αντίστοιχα και χαοτική απογοήτευση όταν δεν αποφέρει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Και το γεγονός πως η εταιρία περνά φάση εσωστρέφειας και αναδίπλωσης σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί θετικό.

Πηγή: Mashable,news247

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου